als er 's avonds laat wordt aangebeld

28-10-2014 00:00 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen in een mini-huisje en er werd zojuist aangebeld. Ik heb niet open gedaan. Er wonen hier wat vreemde types, en ik vind het gewoon wat griezelig zo laat. Heb ook niet echt veel contact met de buren. Is er bij jou wel eens zo laat aangebeld? Wat heb je toen gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wij doen nooit open als er geklopt wordt. (Wij hebben geen bel)

De postbode legt pakketjes standaard in de schuur.

En verder weten we wanneer er bezoek komt, want die bellen van te voren.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog alleen woonde woonde ik in een flat op de 1e verdieping in een slechte buurt.

Ik deed 'savonds nooit open als ik niet had afgesproken dat er iemand langskwam, en vrienden wisten dat ook, dus die belden wel.

Ik had daar een bovenbuurman die dealde, dus kwamen regelmatig junks daar langs. En altijd verkeerd aanbellen, bij mij dus.

Een keer 'savonds wel opengedaan omdat een vriendin aangaf dat ze er zo aankwam.

Bleek het dus wel een junk te zijn, die al voor mijn deur stond. (hoe hij de portiek binnenkwam weet ik niet)

Hij kwam dus voor die dealer, maar zat wel gelijk in huis te loeren en bleef nog staan ook.

Toen heb ik gedaan alsof ik niet alleen was (iets naar binnen geroepen), of hij het geloofde weet ik niet

Daarna heb ik tegen de buurman gezegd dat hij moest zorgen dat de mensen niet meer bij mij aanbelden, en dat ik hem anders zou aangeven bij de politie.

Nooit meer gebeurd



Een vriendin van mij kwam eens thuis van uitgaan (woonde ook in een flat), stonden al jongens/mannen in de portiek (had zij niet gezien), en die hebben haar haar huis in gedwongen en verkracht.

Ik snap dan ook niet dat sommige vrouwen hier schrijven dat ze denken dat zoiets bijna nooit gebeurd of dat het bange vrouwen zijn die 'savonds niet opendoen.
Overdag bellen gekken ook aan. Laatst midden op de dag iemand die me vroeg wanneer ik ging verhuizen, want hij had wel interesse in het appartement.



Labellei, wat erg! Heb je ooit hulp gehad voor dit trauma?
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2014 @ 15:13:[/b



Labellei, wat erg! Heb je ooit hulp gehad voor dit trauma?

Wat lief dat je er naar vraagt.

Ik was er pas na 14 jaar aan toe om deze traumatische gebeurtenis aan te pakken. Ik zit nu in een soort van afrondende fase (qua "afsluiten").
Alle reacties Link kopieren
glitglam, wat vreselijk voor je vriendin

Word er boos en verdrietig van, dat er echt zulke zieke geesten zijn die dat een vrouw aan kunnen doen. En dan ook nog in haar eigen huis, de plek waar ze zich veilig zou moeten voelen.



Door dit topic weer eens nagedacht over die ene keer dat bij mij op die woensdagnacht om 2.15 de deurbel ging. Ik kan niet anders dan van mening zijn dat dat nooit iemand met goede bedoelingen geweest kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 28 oktober 2014 @ 15:03:

Er werd niet aangebeld, maar toch...



Vorige week hadden wij bezoek en werd ineens op het raam gebonst, stond er een man/jongen met een scream masker op zijn gezicht voor het raam te dansen. Wij zaten met zijn 4en eerst even goed te kijken (het was donker) van 'Huh? Wat is dat nou?' Daarna moesten we er wel om lachen.



Mijn zus was die week eerder in ons huis om op de kat te passen toen wij op vakantie waren geweest. Als ze toen voor het raam hadden staan te dansen en ze was alleen (we hebben een vrij groot huis) had ze het denk ik niet zo lollig gevonden....



Woon je toevallig in Leeuwarden?

Ik ken iemand die dat soms doet in de buurt van lwd.
Ook overdag moet je oppassen.



Buren van mij zijn vroeger 's middags op klaarlichte dag overvallen. Buurman verwachtte bezoek, keek niet goed voordat hij opendeed en werd thuis overvallen door gewapende overvallers. De buren en de verwachtte bezoeker werden daarbij beroofd en gegijzeld terwijl de overvallers het huis doorzochten.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet open tenzij ik weet wie het is. Dus als ik zie dat het de postbode is of als ik zie dat het een bekende is. Je weet maar nooit tegenwoordig. En wie kan t anders zijn? Ik koop niet aan de deur en hoef ook niet bekeerd te worden. S avonds heb ik er helemaal een hekel aan als er aangebeld wordt. Ten eerst worden de kinderen er wakker van en ten tweede voelt het een beetje als inbreuk op m'n rust en privé. Als er s nachts aangebeld zou worden zou ik wel even gaan kijken wat er aan de hand is. Maar zo lang er geen drukte op straat te zien of te horen is zal er geen grote brand zijn of iets anders gevaarlijks. Zowel dan doen ze wel meer moeite om je uit je bed te krijgen. We doen dan niet open, gewoon nooit.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 15 jaar zijn helaas 7 familieleden van mij, in totaal verschillende woonplaatsen, overvallen nadat zij de deur open hadden gedaan. Ik deed al nooit de deur open als ik geen bezoek of pakketje verwacht, maar sinds de afgelopen jaren weet ik dus helemaal goed waarom ik dat nooit zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 28 oktober 2014 @ 00:50:

Zou het niet gewoon een boze buur kunnen zijn die geluidsoverlast van jou ervaart? Al dan niet terecht.

Oh dat heb ik een keer gehad! Ik lag al te slapen en er werd gebeld. In eerste instantie had reageerde ik niet want ik dacht: hoepel op, ik slaap. Werd er op het raam gebonsd, en steeds harder. Dus ik snel wat aantrekken en naar beneden, doe de deur open waren het mijn van-het-padje-af-buren. Dat ik zo'n geluidsoverlast veroorzaakte!

Nu lag ik dus te slapen en zo hard snurk ik echt niet

Maar ondertussen hadden ze al wel mn raampje kapot geslagen :(

Maar die zijn maf, en dit was niet de enige keer dat ze overlast ervaarden terwijl ik niets deed of niet eens thuis was.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven