Kosten overblijven

27-10-2014 13:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet m'n dochter overblijven. Vandaag pas opgegeven, oppas door de rug gegaan. De kosten voor een dag van te voren, 3,57€. Ik vind dit aardig aan de prijs. Ze krijgen er nl geen drinken oid voor. Alles moet zelf meegebracht worden. De overblijfjuffen krijgen een vergoeding van 8€ en het overblijven gebeurd in de aula van school.



Ben ik ' raar ' omdat ik dit veel vind of zijn dit gangbare tarieven?



De tarieven zijn 2,36€ bij langer dan 7 dagen voor tso aanmelden en €2,97 tussen dag 7 en dag 1 voor aanmelden. Die 3,57 is dus dag van te voren of op dezelfde dag.



I know, tijden veranderen maar vroegah kreeg ik 1 gulden mee en daar kon ik dan voor overblijven inclusief drinken. Die goeie ouwe tijd
dat de leerkrachten op school zijn is natuurlijk onzin



die hebben ook recht op pauze. niet omdat ik dat vind maar omdat dat bij wet geregeld is
Alle reacties Link kopieren
Maar over bso krijg je kot en over tso niet. Als je 150 euro (voorbeeld 3x pw, 3 kinderen) per maand betaald aan tso dan heb ik liever dat ik 3 kwartier per kind per bso dag extra betaal. Dat is voor mij iig goedkoper.
quote:Selma.Duim schreef op 27 oktober 2014 @ 14:42:

Maar over bso krijg je kot en over tso niet. Als je 150 euro (voorbeeld 3x pw, 3 kinderen) per maand betaald aan tso dan heb ik liever dat ik 3 kwartier per kind per bso dag extra betaal. Dat is voor mij iig goedkoper.Maar voor veel ouders niet.
Alle reacties Link kopieren
Overblijven kost bij ons 1,40 per keer, ze moeten dan wel zelf eten en drinken mee.
quote:Selma.Duim schreef op 27 oktober 2014 @ 14:42:

Maar over bso krijg je kot en over tso niet. Als je 150 euro (voorbeeld 3x pw, 3 kinderen) per maand betaald aan tso dan heb ik liever dat ik 3 kwartier per kind per bso dag extra betaal. Dat is voor mij iig goedkoper.En waar kun je BSO per uur afnemen?
quote:Selma.Duim schreef op 27 oktober 2014 @ 14:42:

Maar over bso krijg je kot en over tso niet. Als je 150 euro (voorbeeld 3x pw, 3 kinderen) per maand betaald aan tso dan heb ik liever dat ik 3 kwartier per kind per bso dag extra betaal. Dat is voor mij iig goedkoper.



3x pw E4 x 3 kinderen = 36 p/wk = E150,-- per maand.



1 middag in de week BSO voor 3 kinderen is ehhhh.... veel meer dan E15,00 per maand. Ook al krijg je KOT.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk de hele dag, heb dus tso én bso nodig. Als onze school naar een continuerooster gaat (waar sprake van is) neem ik per (bso-) dag 3 kwartier meer af. En ja, dat is voor mij goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Hier kost een strippenkaart voor tien keer overblijven ¤ 43,00. Vond ik in eerste instantie best prijzig, maar hier staan gediplomeerde medewerkers en de opvang duurt 1,5 uur. Eten en drinken moeten van thuis meegenomen worden. Mijn dochter blijft incidenteel over, ze vindt het hartstikke leuk. Er wordt tussen de middag ook nog volop geknutseld en spelletjes gedaan. En als ik het dan zo bekijk vind ik de prijs eigenlijk nog wel meevallen.Voor 1,5 uur gastouder ben ik veel meer kwijt . Het scheelt voor mij natuurlijk ook dat ik maar voor 1 kind TSO nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Zou mooi zijn als ze voor dat bedrag ook wat te eten en te drinken zouden krijgen. Anders is het behoorlijk aan de prijs.
Dat is duur! Ik vind rond de 1,50-2,00 wel normaal. En dan krijgen ze meestal nog een snoepje of pakje melk.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de overblijfskosten zijn gestegen van 0,25 ct. Naar 0,50ct. Per dag .

Ik heb 4 kinderen dus ben hier uiteraard erg blij mee.



Ik schrik van al die hoge kosten die ik hier hoor.



De overblijfmoeders krijgen 7 euro per keer. Dus als ik een paar overblijfmoeders ben , blijven ze in principe gratis over.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als de lunchclub van Korein, de tarieven op school van mijn dochter zijn exact hetzelfde.

De kinderen krijgen geen drinken meer omdat ze geen tijd hebben om dat in te schenken; maar ze hebben wel tijd om trommels te controleren op 'verboden waren'; maar goed dat is weer een heel ander onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso ongelooflijk ouderwets dat overblijven. Bizar dat niet alle scholen een continurooster hebben.
Alle reacties Link kopieren
Raar eigenlijk dat bso wel onder kot valt en tso niet.



Die van mij is ook 1,5 uur onder dak. Ze eten en spelen buiten. Meer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven