Werk & Studie alle pijlers

Nog bellen / mailen over een ontvangstbevestiging?

28-10-2014 13:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vast topic 566 met deze vraag maar:



Ik heb vorige week maandagavond laat ( eigenlijk al nacht) een sollicitatie verstuurd naar een overheidsinstelling. Ik kreeg niet direct een (automatische) ontvangstbevestiging, maar ging er vanuit dat deze dan de volgende dag wel zou komen. Die kwam niet, dus ik dacht misschien krijg ik een ontvangstbevestiging als de vacature gesloten is, dat was vorige week woensdag. Dat gebeurde ook niet.



Ik heb een ontsteking bij mijn verstandskies en heb vorige week nogal afgezien van de pijn. Daardoor heb ik het eigenlijk een beetje laten versloffen.



Ik heb geen ontvangstbevestiging gehad. Het e-mailadres moet eigenlijk wel kloppen, ik heb het gekopieerd uit de vacature, is logisch en voor de hand liggend en ik heb geen mail gehad dat mijn mail niet bezorgd kon worden o.i.d.



Is het stom om alsnog te bellen / mailen of ze mijn sollicitatie hebben ontvangen? Waarschijnlijk is de selectie al gemaakt en zit ik er niet bij, maar dat vul ik natuurlijk zelf in.



Ik vind eigenlijk dat ik de vraag "heeft u mijn brief ontvangen" eerder had moeten stellen. Maar nu weet ik helemaal niks. Daarom twijfel ik...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ik zou het niet meer doen. Je kan is verkeken voor nu. Op naar de volgende als je geen uitnodiging krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eeraan, als je de bevestiging nodig hebt voor de uitkering, BELLEN.

Anders kun je bellen maar heeft het weinig meerwaarde.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
bellen!

Nee heb je al, ja kun je krijgen,

of , niet geschoten altijd mis,

of wat dan ook in die trant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er juist wel achteraan bellen. Vooral als je mailt krijg je meestal geen automatische ontvangstbevestiging. Diegene kan jouw mail gewoon over het hoofd hebben gezien of vergeten terug te mailen. Wil helemaal niet zeggen dat je kans nu verkeken is. Vaak beginnen ze na de sluitingsdatum pas met selecteren en daar kun jij nog prima bij zitten.
Ik vind helemaal niet dat er al veel tijd verstreken is. Of stond er in de vacature wanneer de gesprekken zouden worden gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet nodig voor mijn uitkering. De vacature liep tot en met woensdag, dus dit is zeg maar de vierde "selectiedag."



Ik heb ooit een sollicitatiecursus gedaan en daar werd gezegd dat je ALTIJD moest bellen om om bevestiging te vragen, want dan onthielden ze je naam en bladibladibla. Persoonlijk vind ik dat een beetje onzin, als er 50 mensen bellen onthouden ze je echt je naam niet.



Ik mail mijn sollicitaties altijd en krijg tot nu toe ook altijd meteen, of anders een dag later, een ontvangstbevestiging ( vaak automatisch) waardoor het hele "bellen voor bevestiging"niet meer opgaat.



Nu is dat dus niet gebeurd. Misschien is bellen toch niet zo verkeerd. Ik heb weinig te verliezen al denk ik wel dat als ze hem écht niet gehad hebben, ik wel te laat ben.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Het is simpel: of ze hebben je sollicitatie ontvangen en dan is bellen dus overbodig. Of ze hebben hem niet ontvangen en dan klinkt bellen als een slap excuus om toch nog gezien te worden na de sluitingstermijn.
Stel je voor dat iedereen die solliciteert op een functie nog even belt en er zijn 300 sollicitaties op die functie. Denk niet dat je je dan erg populair maakt met dat belletje.
Alle reacties Link kopieren
Altijd een verzoek om ontvangst- en leesbevestiging meesturen met sollicitaties per mail



Ik zou wel bellen. Daar verlies je toch niks mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel bellen.

Bij 1 van mijn sollicitaties was er iets fout gegaan met het geautomatiseerde sollicitatieprogramma. Ik had wel een bevestiging ontvangen, maar daarna helemaal niets meer gehoord (terwijl in de bevestiging wel vermeld stond dat er nog een reactie zou komen). Bleek dat zij mijn hele sollicitatie niet ontvangen hadden.

De sluitingsdatum was ondertussen al weer een hele tijd terug, maar ik mocht toch op gesprek komen en had een heel goed gesprek en hele positieve feedback (ben het alleen niet geworden).
Alle reacties Link kopieren
Heb gebeld, maar de persoon die ik moest hebben was niet aanwezig. De vrouw die ik nu aan de lijn had zei dat een ontvangstbevestiging normaal gesproken wel gebruikelijk was... Ik kon morgenmiddag pas terugbellen...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Net nogmaals gebeld. Brief was ontvangen. Moest nog doorgenomen worden. Afwachten dus.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven