November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik geweldig genoten afgelopen zondag! Geweldige locatie, dank Modus! En fantastisch gezelschap! Wisten jullie al dat ik het leuk vond?

Broekje heeft op de terugweg weer heerlijk geslapen. Toen ik hem gister naar het kdv bracht met de auto vroeg hij wel of we Zephyra en Zeefy weer op gingen halen, om te fietsen. Want dat was zo leuk, zei hij



Ik dacht nog aan aappie schoenen Lelie, is dat niet wat voor Bebelis? Die gaan op aantal cm's. Heb ik besteld voor Korte Broek, lekker met schapenvacht erin.



Wat een lekker fris herfstweer is het hier. Beetje mistig, heerlijk koud en dan ruik je al die blaadjes zo lekker. Vanmorgen dus lekker met de jongens naar het kdv gewandeld. Tenminste, 1 op de fiets en de ander snurkend op m'n rug. Ik heb dus gewandeld, hahaha!

Heb een thuiswerkdagje vandaag, maar ik weet alweer waarom ik daar niet geschikt voor was (lees: forummmen, facebooken, koffie en koffietijd...). Veel thuis, weinig werk dus.

Zo echt maar even wat doen. Allemaal formulieren maken en verpleegplannen ontwikkelen. Gelukkig had ik afgelopen nachtdiensten al het eea voorbereid.



Chrissie, heb jij een patroon van jouw tas? Vanmorgen met een slapende baby op m'n rug gelopen en een peuter die z'n rugzakje halverwege zat was. Ik wil dus ook zo'n tas

Want een hiptas is leuk, maar daar krijg ik niet de benodigde spullen voor richting het kdv in gepropt.



Gister bij de k ruidvat zag ik van die ministeck pins in de aanbieding! Heb het voor december gekocht voor Broekje en komend weekend is nichtje jarig, die krijgt de roze versie. En een poppendrager die bijna af is



Oh ja, Broekje is thuis al een aardig eind op weg om zindelijk te worden! Hij geeft het goed aan als hij moet plassen, het leukst vindt hij het om halverwege even te stoppen, te kijken en dan te melden dat er nog meer aan komt

Hij wordt niet droog wakker, maar hij ligt ook altijd op z'n gemak te luilakken, dat zal ook vanzelf wel komen.

Gister had hij niet geslapen op het kdv, ik had dus absoluut niet verwacht dat hij nog wilde pot plassen. Maar hij kwam thuis en wilde gelijk even op het potje. Met succes.

Jeetje, zoveel groei kan mama niet aan hoor. Niet meer slapen, op het potje plassen. Wat wordt ie groot, m'n grote kleine knapperd
Alle reacties Link kopieren
Test test! Doen we het weer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het forum gevonden. Maar het is wel even wennen...
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, dat is wennen!

Ben helemaal ondersteboven van Mijn :(



Weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Niet normaal wat jullie voor je kiezen krijgen...



Elk ander iets valt in het niets hierbij vind ik.

Broekje is zo goed als zindelijk. Vandaag zelfs poep op de pot. Maar dan denk ik aan Minimijn...

Voor nu dus weinig anders als een hele dikke knuffel en mijn gedachten voor jullie, familie Mijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, dat is wennen!

Ben helemaal ondersteboven van Mijn :(



Weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Niet normaal wat jullie voor je kiezen krijgen...



Elk ander iets valt in het niets hierbij vind ik.

Broekje is zo goed als zindelijk. Vandaag zelfs poep op de pot. Maar dan denk ik aan Minimijn...

Voor nu dus weinig anders als een hele dikke knuffel en mijn gedachten voor jullie, familie Mijn.
Alle reacties Link kopieren
Sjee... wat een forum.... ik sta open voor veranderingen hoor. Maar hier moet ik even aan wennen... Ik kan ook geen smiley toevoegen zie ik al. Lekker weer, ik leef op smileys!



Arme Mijnfamilie :,( Ik steek elke dag even een kaarsje voor jullie aan. Nou ja, in gedachten dan, want die jongens van mij zetten het huis nog in de fik en daar is ook niemand bij gebaat. Maar alle positieve energie mag wel jullie kant op nu! Dikke knuffel van ons!
Alle reacties Link kopieren
Ook gevonden en ingelogd.



Mijn, ook hier



Schaap goed om je te lezen!



Trui, zo'n autorit schept natuurlijk een band. En broekje zindelijk, jeej!



Moet maar gaan opstaan want de meiden beginnen te piepen
Alle reacties Link kopieren
Zeefy heeft bytex op en komt er beetje bij beetje achter hoe vies dat is. Ik heb het wel met haar te doen. Probeert ze de vieze smaak weg te krijgen met haar vingers. Ik heb haar wel verteld dat dat niet werkt...
Alle reacties Link kopieren
Schaap! Wat heerlijk om je weer te lezen! En ook op fb, heb je gemist!

En wat een stoere coupe heeft Schaapje!

Echt een grote kerel dan om te zien.

En ik mis ook smiley's! Doe er nu een paar uit m'n hoofd ;)



*En heel stil, nauwelijks hoorbaar, durf ik bijna niet te zeggen dat Broekje volgens mij zo goed zindelijk is. Hij heeft al 3 dagen geen luier meer om. Ook na het slapen is hij nu droog. En gister en eergister poep op de pot.

We zijn gister 4 uur weg geweest, naar een park ik zoetermeer, waarbij hij in de auto een tuk heeft gedaan en hij is al die tijd droog geweest.

Had 'm ook geen luier om gedaan. Heb hem op prefolds in de autostoel gezet, maar dat was dus niet nodig.

Ik durf het nog niet hardop te zeggen -want iets met de goden verzoeken en nog maar 3 dagen echt luierloos- maar heel zachtjes juich ik wel een beetje :-D *



Gister met de jongens naar een park geweest en een paar foto's laten maken door de geboortefotograaf. Leuk om haar weer te zien, nu zonder een dikke babybuik of persweeën ;)

Ben benieuwd hoe de foto's zijn!



Gister een rondje dorp gedaan met het buurmeisje, er was flink uitgepakt voor halloween! Sommige dingen vond Broekje wel eng en dan hield hij angstvallig buurmeisje beet. Zo lief!



Arme Zeefy en de bytex... Gaat het al wel iets beter met minder bijten?



Romo, heel veel plezier dit weekend en gefeliciteerd!



Modus, veel plezier vandaag! Zag al een feestelijke Minimodus, hahaha!



Ik ga even wat was weg werken en vanmiddag lekker naar buiten!

Broekje is al buiten, die hobbelt door de tuin heen.

Gaan jullie nog wat leuks doen met dit geweldige weer?
Alle reacties Link kopieren
%#$£@&!!!! Ik word hier zo moe van! Ken toch potverdorie niet eens een stukkie schrijven voordat er iets gebeurd en ik die tekst kwijt ben. Moet verdikkie gewoon elke alinea plaatsen. Ben er zoooooo @#%%@@^*%%# klaar mee.



En dan nu weer eerst naar mijn kind.. Want die huilt. En ik had dus een heel stuk, en nu niet meer... Grrrmmbl de grrrmmmmbl
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo balen hè Lelie, en zo herkenbaar...

Maar ik vind dit nieuwe forum echt niks, zo veel onoverzichtelijker, bah!



Ik gooi 'm maar eens in de groep, nu de enige die niet op fb zit niet meer meeschrijft, (en dat vind ik trouwens wel heel erg jammer hoor Pom!) zouden we ook gewoon naar fb kunnen overstappen...

Wat denken jullie?



Mijn , ik moet zoveel aan jullie denken. Wat krijgen jullie veel te verstouwen.



Zeefy al wat gewend aan haar vieze nagels?



Zag de foto's op fb van de jongens Trui, errug leuk! En wat fijn van de zindelijkheid! En ook meteen de nacht, wow. Jammer genoeg is overdag al heel lamg geen enkel probleem maar zodra ze slaapt laat ze alles gaan ach ja, dat zal ook wel vanzelf komen.



Hi schaap :-)



En nu eens bedenken wat we vandaag gaan doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een voorstander van overstap ri FB - heb op zich niks te verbergen maar door ons topic is mijn Nick onbruikbaar voor als ik eens iets echt anoniem zou willen posten.... Want door dagelijkse dingen én grotere gebeurtenissen hier op forum te delen ben je voor bekenden gewoon herkenbaar, hoe dan ook.



Tel daarbij op dat ik vaak niet kan inloggen- tekst verlies (zoals Lelie) en erg van foto's hou: ik ben helemaal voor.



FB- Meldingen kun je uitzetten voor degenen die alleen af en toe willen meelezen/schrijven dus volgens mij geen nadelen aan (?)



We hebben inmiddels veel met elkaar - maar wat heeft ons kleine clubje aan de honderden mensen die wellicht meelezen?!??



Of is dat erg egoïstisch gedacht
Alle reacties Link kopieren
Oja en hoe begrijpelijk ook- die reclame op t forum is MEGA IRRITANT
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor een overstap naar FB. Nu even mijn kind schoonmaken
Alle reacties Link kopieren
is je kind al schoon?

De mijne, althans de jongste van de 2, net op bed gemikt. Vanmorgen iets nieuws uitgeprobeerd, na wakker worden om 6.15 meteen een fles en terug in z'n bed. Dat werkte super, ik heb daarna nog van 7.00 tot 8.30 geslapen jeejjjj! Alleen ligt nu wel z'n dagritme overhoop
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet groot voorstander van facebook alleen. Mijn autistische ik vind de tijdschronologie van een forum prettiger. Anders heb je 3 lopende draadjes met 100+ berichten en weet je niet meer over welk onderwerp je waar moet reageren. Bovendien merk ik in mijn andere vivagroepje dat er door de beslotenheid niemand meer bij komt, maar af en toe wel eentje wegvalt. Al ben ik daar hier overigens minder bang voor ;) Maar goed, ik heb makkelijk praten, ik heb de behoefte niet om anoniem nog iets met het forum te delen en ik raak mijn tekst ook zelden kwijt. Is dat een iPad ding? Toen ik die nog veel gebruikte kopieerde ik mijn tekst vaak voor ik het poste. Als het dan mis ging kon ik het zo nog eens proberen.



Haaj iedereen ;)



Trui, wat heerlijk dat broekje zindelijk is! Is best snel gegaan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Nou eens even kijken of het hier nog werkt.



Kort bericht, druk aan het leren voor mijn tentamens. De toiletdeur hangt inmiddels bijna vol met volgeschreven papier. Romo ik kan binnenkort waarschijnlijk je hulp gebruiken. :-)



Overstap Facebook: eens met Schaap.



Eerste echte ochtendmisselijkheid gespot, dat was rennen naar beneden om iets te eten... om er vervolgens achter te komen dat het niet kon omdat mijn borsten zo'n pijn doen.

Maar vooralsnog heb ik eigenlijk niet veel te klagen, hoewel donderdagavond wel heel erg zwaar was.



Goed meiden, het is weer tijd voor mijn boek!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat vastlopen komt ook door dit compleet gesponsorde forum. Ik snap het wel, maar ik krijg nu naast de gebruikelijke: ik ben te lang andere dingen aan het doen of vastloper ook een foutmelding.



Maar ik ben niet helemaal voorstander van de overstap: ik heb dezelfde afwijking als Schaap. Het fijne van fb is dat het helemaal onzichtbaar is. Maar het rotte is dan wel weer dat je je soms door 40 korte berichtjes moet ploegen om te lezen wat er daarvoor was gebeurd.

En dat het laatst beschreven draadje bovenaan staat. Ik ben nogal een sufkut en kan dat dus minder goed volgen.



Oh, en qua meelezers. Ik dacht dus dat niemand in ons geïnteresseerd zou zijn () maar de zo nu en dan tevoor verschijnende (klopt dat?) meelezer verraad toch anders. Gelukkig ben ik maar een suf huisvrouwtje die ook 2 vrij gemiddelde kindertjes heeft. Niet zo heel spannend in mijn ogen. Verder heb ik geen grote geheimen waarover ik hier de dames (rn verdwaalde heer) wil navragen hoe iets zit...



...maar als we overstappen heb ik niet dit verbouwde forum meer



Trui, je bent lekker in de weer met je dragers! Goed bezig! En wat lekker dat broekje gewoon, nog even voor zijn derde verjaardag, zindelijk blijkt!



En arme zeephy, met haar bytex. Krijgt ze het nu wel al een beetje door?



Weten jullie nog dat ik schreef over mijn 2.0, die alles net even anders doet. Zo ook bijvoeding... Twee weken terug langzaam begonnen, maar rapley alleen gaat hem niet snel genoeg. Dus heeft ie een stuk in de hand en krijgt hij ondertussen geraspt of geprakt met de lepel... Vandaag is ie 6 maanden. Waarom lijkt de tijd nu zoveel harder te gaan?



Verder heb ik wel wat leuke quotes voor jullie. Want leliepeuter wordt zo'n wijsneus!

Vraag ik aan haar wat ze later wilt worden. Zegt ze: dlie! (Drie)

Cadeaudochter stuurt een gesproken appje, met een gil er in, gaat ze haar zus lopen betweteren: niet gillen; buiten gillen!

En net hebben we lelieman opgehaald. Ik zie een vliegtuig landen, dus ik heel enthousiast: kijk leliepeuter! Een vliegtuig!! Zegt ze uiterst droog: ja mama, ik zie het wel.



Oh, en nog eentje toe, omdat ze zo leuk is. Een paar weken terug was mijn schoonmoeder jarig. We bleven eten en gingen dus in het donker naar huis. Kijkt ze omhoog, zegt ze: kijk mama! Glitters!! (Sterren dus).



Ik vind dit echt zo'n leuke leeftijd! (En dit had ik ook op fb kunnen planten; maar dan moest ik weer op zoek naar dat draadje... Geen zin in ).



Ik twijfel een beetje; duik ik achter de naaimachine of ga ik even liggen (mijzelf kennende zal het wel het eerste worden, maar lelieman is nu lekker met de kindjes weg. Ik heb gewoon een momentje vrije tijd. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Eens met schaap vwb fb. Ook ik hou van het chronologische wat het forum heeft. Hani heeft wel een punt van het niet anoniem iets hier kunnen posten, maar een andere nick is dan zo gemaakt toxh? (Lees het regelmatig hier het "ik heb hiet even een andere nick voor aangemaakt)



Biboek goed van die extra uren slaap! Doe je je ochtend gymnastiek nog?



Rouge, vervelend van de misselijkheid. En hoezo de deur vol met papier?



Lelie, hier gaan de meiden aardig gelijk qua ontwikkeling. Fruzz is alleen nog een stukje pittiger dan zeefy was op die leeftijd. Ze laat het Heel Duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is.



Dinsdag gaat zeefy voor het over naar de peutergroep, samen met haar vriendinnetjes, en ik denk dat ze het heel leuk gaat hebben.



Fruzz is nu net met haar knuffel aan de pop kusjes aan het geven,
Alle reacties Link kopieren
Dan kan ik de signaalwoorden op de wc herhalen, ik moet toch super vaak plassen!
Alle reacties Link kopieren
Chronologie is inderdaad rampzalig op fb.

Maar duidelijk, we lijven gewoon hier, en werken ons wel door het vernieuwde forum heen



Ochtendsport ging deze week wat minder, erg moe en laat naar bed moeten is geen goede combi met sporten om 6.15...



Ja, heerlijke leeftijd Lelie!

Dat fijne geklets en die wijsheden die er soms uitkomen, ik smelt regelmatig weg.



Hier ook een duo dat heel verschillend is, maar ik moet ook bekennen dat ik zo veel nonchalanter, of beter gezegd, nog makkelijker ben met Boekie dat het daardoor ook anders gaat gewoon.

Slapen doet hij alleen in z'n bed, eten zowel prak als rapley. Het liefst heel vaak in grote hoeveelheden. Met name fruit vindt hij geweldig en na een peer, appel,en halve banaan alsnog boos worden als het op is....



Succes Rouge, ochtendmisselijk lijkt me echt heel naar. En die borsten, au, ik weet het nog heel goed...



Hoe staat het eigenlijk bij de andere dames met kinderwens? Zeeph? Schaap?

Hier wisselt het per dag (niet de wens, wel onze wensplanning) en daardoor kan het zomaar per ongeluk raak zijn maar getuige onze geschiedenis verwacht ik het niet eerder dan over 1-1,5 jaar



Nu snel wat eten, kinders op bed, voetbal op tv en straks even tijd samen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderwens nog steeds aanwezig. Ik heb iets meer dan drie weken geleden nog getest, die was negatief. Vrijdag as weer testen want dan wil ik een wijntje drinken als die negatiefis. En als die positief ben ik heel blij! Maar ik ben nog steeds niet ongesteld, dus verwacht er niet veel van. Ik heb de laatste week wel snel last van mijn bekken/onderrug. Dit had ik bij zeefy en fruzz ook. En bij fruzz al vanaf een week of 14. Afhankelijk van de uitslag van de test ga ik ook op zoek naar een paramedicus om te kijken of ik de pijn kan aanpakken.



Ik ben wel gewend aan het nieuwe forum. Ik vind typen op mobiel makkelijker en het leest ook fijner.



Biboek, snap dat het sporten erbij in schiet zo! Hoe was de dag verder van boekie? Heeft hij nog een beetje geslapen?
Alle reacties Link kopieren
Kinderwens check! haha Maar nog niets hoor. Anders hadden jullie het al lang geweten! Ik ben inmiddels redelijk regelmatig ongesteld maar ik denk ergens dat ik nog geen eisprong heb. Die voelde ik altijd (bijna altijd), nu nog niets. En daarbij is mijn normaal 28 dagen lange cyclus nu ingekort tot een dag of 24. Best rap als je het mij vraagt!



Rouge, wc volhangen is een bekende truc idd En jij moet wel heel rap leren nu met al dat geplas!



Zeeph, is fruzz inmiddels wel van het nachtdrinken af, of is dat nog niet gelukt?



Die opmerkingen van schaap zijn ook fantastisch!! Zo mooi! Hij houdt op dit moment nog hele verhalen met zijn auto's. Daar is hij maar druk mee.



Lam heeft hier inmiddels maatje 86. Hij heeft dus nu shirts aan die schaap van t voorjaar nog aan had... best vreemd. Ze zitten wel wat ruimer hoor, lam is absoluut geen reus. En schaap zit inmiddels wel definitief in 98. Maar toch scheelt het voor mijn gevoel amper meer wat.



Ga nog even dvdtje afkijken die ik geleend heb. En hopelijk wil schaap wel over een half uurtje met me naar bed, want veel langer moet ik niet op willen blijven. Anders ga ik mijn collega's morgen weer zo vervelen.

Trusten!
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het thuis gelukkig wel maar volgens mij was dat wel de insteek: mobiel en gewoon dichter bij elkaar brengen. Reageren gaat inderdaad wel makkelijker.

Alleen nu nog wennen aan die reclames...



Zwangerschapswens staat nog even in de koelkast. Nog een half jaartje. Ik wil sowieso dat eerste jaar volledig voeden. En 3 (4?) aan de borst... Ik geef leliepeuter zo iets meer tijd om zelf te stoppen. Vanavond was ze in ieder geval nog niet van plan om te stoppen... Schaap, temperatuur je?



Sporten in de ochtend.. Ik moet er echt even niet aan denken.. Ik snap dat wel hoor, biboek!



Ik ga even tegen mijn man aanschurken. Omdat hij thuis is en omdat het kan. Ik heb 'm gemist
Alle reacties Link kopieren
Dan blijven we gewoon ook hier - wel eens met het genoemde nadeel van kwijtrakende Posts en op twee plekken lekker blijven checken voorkomt dat we in een viv a

gat vallen



Slaap lekker zo! Jullie ook heerlijk rozig van alle zonnestralen?



Later meer.. M'n ogen vallen dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven