Werk & Studie alle pijlers

Mag dit.

16-10-2014 20:30 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is al geregeld.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Als je een collega hebt die voor jou wil invallen, zou ik overleggen met de leidinggevende of jij de vakantie kunt opnemen in de door jou gewenste weken omdat er vervanging geregeld is. Misschien is het dan al in orde.

En ik heb ook collega's met kinderen in de schoolgaande leeftijd en ik beklaag ze niet met het geregel dat erbij komt kijken als de scholen dicht zijn en het werk doorgaat.
Voor alle obstinate kinderlozen die ook wel eens in de schoolvakantie op vakantie willen en vinden dat mensen met schoolgaande kinderen dan maar eens een zomervakantie lang geen recht op vrije dagen heeft: het is niet alleen dat je dan niet óp vakantie kan, je moet dan ook voor de hele periode opvang regelen, want ook al werkt de ouder, de school is dicht en de kinderen zijn wel vrij.



Op vakantie gaan in de meivakantie kan een goed alternatief zijn, maar vergeet niet dat meivakanties vaak opgedeeld zijn in twee losse weken met schoolweken er tussen, het middelbaar onderwijs meestal maar één week heeft en je dus dan maximaal één week weg kan. En veel vakantiereizen zijn van vrijdag tot vrijdag, of van maandag tot maandag. En dan kan je alsnog niet.



Ik wil niet stellen dat ouders met schoolgaande kinderen het eerste recht op het reserveren van vrije dagen hebben, maar om nou zo makkelijk over de leerplicht heen te walsen als kindvrij persoon is wel erg makkelijk.
Wij werken beiden en hebben een kind. Als school dicht is gaat kind naar de BSO, net als na schooltijd, op de dagen dat wij beiden werken. Probleem opgelost.



werkende ouders hebben in het algemeen wel iets van opvang als het om basisschoolkinderen gaat, of je moet alleen maar tijdens schooltijden werken.



Als ik niet in de zomervakantie weg kan ivm werk, dan zou ik ook balen, maar als het niet anders kan, dan verzinnen we er wel wat op. Of we gaan een jaartje niet. Overleven we ook wel weer.
Als ik dit zo lees zitten er eigenlijk best wel wat nadelen aan de positie van werknemer/werken in loondienst.
quote:*Ginger* schreef op 18 oktober 2014 @ 20:01:

Wij werken beiden en hebben een kind. Als school dicht is gaat kind naar de BSO, net als na schooltijd, op de dagen dat wij beiden werken. Probleem opgelost.



werkende ouders hebben in het algemeen wel iets van opvang als het om basisschoolkinderen gaat, of je moet alleen maar tijdens schooltijden werken.



Als ik niet in de zomervakantie weg kan ivm werk, dan zou ik ook balen, maar als het niet anders kan, dan verzinnen we er wel wat op. Of we gaan een jaartje niet. Overleven we ook wel weer.En daarom willen ouders van schoolgaande kinderen graag in de schoolvakantie vrij, omdat ze hun kind niet 6 weken naar de bso willen doen. Of omdat het duurder is om vrij te zijn als je kind naar school moet en te werken als je kind vrij is. En omdat je gewoonweg niet op vakantie kan gaan buiten de schoolvakantie. Nogmaals, dat geeft je als ouder geen rechten, maar het zou wel aardig zijn van kinderloze collega's als ze beseffen dat ouders minder te kiezen hebben dan zij.
Die zes weken schoolvakantie zijn trouwens hopeloos achterhaald. Er zijn inmiddels scholen die gewoon alle dagen (ma t/m vr) geopend zijn met uitzondering van de kerstvakantie. Geen gezeik met de leerplichtambtenaar als je met je gezin in mei of november weg wil. Het schijnt prima te werken en wellicht is dit over een jaar of 15 overal in Nederland zo.
Je scheert de ouders wel aardig over één kam hè? Als die van mij nìet naar de opvang mag in de vakantie, baalt ze gruwelijk. En zo ken ik er veel. Dus ze gaat gewoon, drie dagen in de week.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons zijn nog nooit naar de bso geweest,ik denk dat ze daar nu ook te oud voor zijn,11 en 8 zijn ze.Ik had altijd samen met mijn vriendin de oppas geregeld .Dus als zij werkte dan paste ik op haar kinderen en andersom ook.Maar vriendin is verhuisd naar een andere plaats.Ik werk verder onder schooltijden en dat heb ik met mijn vorige baas/chef afgesproken toen hij mij aannam.Jammer dat hij nu met pensioen is.



ik heb nog wat informatie opgezocht wat het evenement precies in gaat houden.En het vindt plaats in de avonduren,maar ik werk overdag.Dat betekend dus dat hij mij en mijn collega's wil inplannen voor overuren.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Even een update.

Nou ik krijg dan nu 2 weken vakantie ipv mijn aangevraagde 3,ook al wil mijn collega voor mij invallen,daar gaat hij niet mee akkoord.Dus dat betekend als ik zaterdagmorgen van vakantie thuis kom dat ik gelijk savonds aan het werk moet.Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik genaaid word.

Maar goed ik klaag maar niet we kunnen de vakantie boeken.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Hou je er wel rekening mee dat een vlucht vertraging kan hebben?

Dan kun je dus niet savonds aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het gevoel dat je genaaid wordt?! Je hebt nu toch twee weken vakantie gekregen? Ipv de gevraagde drie maar je dat lijkt een goed compromis?
Alle reacties Link kopieren
Flashy we gaan met de auto dus niet met het vliegtuig.Afgelopen jaren is het gelukkig altijd nog goed gegaan.we hebben het wel zo geregeld dat bij autopech we vervangend vervoer krijgen.Het moet op zich te doen zijn.

Alleen denk ik wel dat ik gebroken aan het werk ga na een nacht rijden.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je alsnog twee weken mag ondanks dat evenement.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Floor omdat mijn collega wel voor mij wil werken maar dat wil hij niet.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Jennie, je kan natuurlijk ook een dag eerder naar huis rijden. Een vrijdag rijdt ook nog eens meer ontspannen en rustiger dan een zaterdag in de zomervakantie.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Ja we gaan vrijdag ook weg,we rijden s'nachts.Elk jaar gedaan en dat beviel ons wel goed.Inderdaad vanwege de drukte.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Wie weet valt het mee en verloopt de terugreis zo voorspoedig dat je nog een siesta kan houden voor je zaterdagavond aan het werk moet. Je hebt dan in ieder geval twee weken vakantie achter de rug. Is toch beter dan geen vakantie.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Toch ben ik nieuwsgierig waarom jouw collega niet voor jou in kan vallen. Wat geeft jouw leidinggevende als reden?
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt dat mijn collega's niet hoeven over te werken terwijl ik lekker op vakantie ben.Maar als ik terug ben moet ik ook extra uren maken.Hij heeft wel wat vaker van die rare dingen.Ik moest een keer op een middag extra werken maar ik kon echt geen oppas krijgen voor de jongste normaal ben ik die middag vrij.Nou dan moest ik het kind maar alleen thuis laten(7 jaar)Ik heb het niet gedaan.Er wordt zoveel bezuinigd bij ons dat er wordt geen inval geregeld want dat kost geld maar onze overuren opnemen lukt ook bijna niet,ja dan moet een collega weer extra voor je werken.Onze oude manager was totaal anders.Toen mijn moeder op sterven lag heb ik er vrij voor gekregen,mijn huidige chef heeft gezegd dat als dat bij hem was gebeurd dat ik gewoon aan het werk kon gaan.Nou zulke voorbeelden dus.Ik heb het er de laatste tijd ook niet meer zo naar m'n zin,maar wij als collega's onderling dat maakt het enigzins nog leuk.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven