Als mijn vrouw geen seks meer wil?

30-10-2014 16:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees hier veel over seks. Kennelijk heeft ieder er veel plezier in. Helaas mijn vrouw niet.

Ik heb er wel over gepraat, maar geeft geen oplossing. Ik wil graag veel seks en zij wil niks.

Gevolg is dat maar trek.

Maar na enkele jaren begint dat stierlijk te vervelen. Op het moment wel lekker, maar ik ervaar wel een groot gemis.

Je zou naar de hoeren kunnen gaan, maar dat staat mij erg tegen; voor mij taboe.

Heeft iemand voor mij een oplossing. Huisarts? Pillen? Of iets anders.
weest eerlijk en oprecht.
Alle reacties Link kopieren
Praat met haar..

Waarom denk je dat ze niks meer wil?

Je kunt ook zachtjes aan beginnen en haar lekker masseren etc.

Misschien dat dat de lust wel opwekt?

Succes
Alle reacties Link kopieren
Als ze er echt geen behoefte meer aan heeft, dan zou je een open relatie kunnen voorstellen en op zoek kunnen gaan naar een vriendin voor de seks.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je absoluut af willen raden om vreemd te gaan, een open relatie voor te stellen of weekendjes weg te organiseren.

als de zin er niet is, komt hij ook niet en die kan /wil ze ook niet maken om redenen die haar alleen op dit moment bekend zijn. Wil jij die redenen ook weten? dan zul je met haar rond de tafel moeten gaan zitten. vreemdgaan levert een enorme hoop ellende op. Je breekt haar vertrouwen, mogelijk ook schade voor de kinderen als die er zijn en dan zwijg ik nog maar over allerlei ziektes die je op kan lopen.



wat kan je wel doen?

1. op een rustig moment bij haar aangeven dat je erover wilt praten

2. samen een tijdstip kiezen dat het uitkomt om erover te praten (dus niet gelijk het gesprek achter jouw verzoek aan zetten. Ze moet tijd krijgen om er ook over na te denken)

3. er rustig over nadenken wat je precies wilt zeggen en vooral: naar haar luisteren. niet gelijk met oplossingen komen, maar hoor haar aan. (wat mis je? Intimiteit? haar als persoon? Is ze veranderd? waarom houdt je van haar? etc. Zet het op papier, als je bang bent eea te vergeten)

4. Heb het gesprek

5. dan beslissen jullie samen wat voor opties er zijn, wat voor haar haalbaar is en wat voor jou acceptabel is en of therapie iets voor jullie kan zijn.



op dit moment zijn mijn man en ik onder behandeling bij een seksuoloog. (hij wil geen seks, ik wel) Daar kan je zonder verwijzing van de de huisarts naar toe, en in sommige gevallen wordt het ook vergoed door de zorgverzekering.



Ik kan je nog niet vertellen of het gaat helpen, maar wij kiezen ervoor om sámen voor de relatie te vechten. Ik denk dat dit de sleutel is.
Alle reacties Link kopieren
is haar lage libido nieuw of is dit eigenlijk altijd al zo geweest ? ervaart zij dit als een gemis of is dit voor haar prima ?

het lijkt alsof je een quick fix wilt vinden, maar dit zijn vaak hele complexe problemen, dus begin om het bespreekbaar te maken en te vertellen hoe je je voelt en echt te luisteren wat zij zegt hierover
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees hier veel over seks. Kennelijk heeft ieder er veel plezier in. Helaas mijn vrouw niet.



Misschien doe je iets niet goed als ze er geen plezier in heeft.



Ik heb er wel over gepraat, maar geeft geen oplossing. Ik wil graag veel seks en zij wil niks.

Gevolg is dat maar trek.

Maar na enkele jaren begint dat stierlijk te vervelen. Op het moment wel lekker, maar ik ervaar wel een groot gemis.



Als je een partner hebt zou je dat echt niet hoeven doen.



Je zou naar de hoeren kunnen gaan, maar dat staat mij erg tegen; voor mij taboe.

Heeft iemand voor mij een oplossing. Huisarts? Pillen? Of iets anders.



Misschien tijd voor wat andere dingen in bed. Probeer eens wat anders uit dan de normale dingen. Verras haar met wat geks. Aan de pillen gaan werkt wel. Dan hebben jullie wel voor een avond heel veel sex xD En de volgende dagen een hele grote kater.



Groetjes en de mazzel, alleeee
Hoi
Als je een probleem wilt oplossen zul je eerst de oorzaak van het probleem moeten achterhalen.

Van enkel symptoombestrijding is nog nooit iemand beter geworden.

Dus zal er weinig anders opzitten dan achterhalen wat het is dat veroorzaakt dat zij 'niks' wil.

Overigens kan dat natuurlijk alleen als zij het ook als een probleem ervaart...
Alle reacties Link kopieren
quote:Meiroosje schreef op 31 oktober 2014 @ 22:44:



wat kan je wel doen?

1. op een rustig moment bij haar aangeven dat je erover wilt praten

2. samen een tijdstip kiezen dat het uitkomt om erover te praten (dus niet gelijk het gesprek achter jouw verzoek aan zetten. Ze moet tijd krijgen om er ook over na te denken)

3. er rustig over nadenken wat je precies wilt zeggen en vooral: naar haar luisteren. niet gelijk met oplossingen komen, maar hoor haar aan. (wat mis je? Intimiteit? haar als persoon? Is ze veranderd? waarom houdt je van haar? etc. Zet het op papier, als je bang bent eea te vergeten)

4. Heb het gesprek

5. dan beslissen jullie samen wat voor opties er zijn, wat voor haar haalbaar is en wat voor jou acceptabel is en of therapie iets voor jullie kan zijn



Ik kan je nog niet vertellen of het gaat helpen, maar wij kiezen ervoor om sámen voor de relatie te vechten. Ik denk dat dit de sleutel is.



Mee eens als je samen het wilt oplossen, dan lukt dat meestal ook wel

En ik hoop dat het jullie ook lukt meiroosje.



Maar als je een partner hebt die geen seks totaal geen probleem vindt, dan wordt het heel lastig. Want in de ogen van je partner is er niks om te bepraten of op te lossen.

Je hoeft niet eens te rekenen op begrip.

En dan gaan uiteindelijk toch veel mannen het buiten de deur zoeken.

Vandaar dat het ook zo druk is bij de hoeren ;)

Alhoewel ik daar ik zelf niet naar toe ga.

Een minnares met vergelijkbare situatie werkte beter voor mij.

Hielp enorm voor mijn relatie met mijn vrouw.

Klinkt misschien tegenstrijdig.

Want andersom, nu ik geen minnares heb is het weer minder.



Ik geef zeker niet het advies om het te snel buiten de deur te zoeken.

Dat is pas als allerlaatste optie.

Samen oplossen is altijd beter, en dat mag best tijd kosten
Geniet elke dag
The_wizzard: wees dan een echte man en verbreek je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als de zin er niet is, zou ik inderdaad vragen of ze er mee kan lezen dat je het buiten de deur zoekt met bepaalde afspraken (niet 's avonds van haar tijd, niet vertellen, geen smsjes vanuit huis als zij het ziet). Doe het niet helemaal in het geheim, want ik neem aan dat je relatie wel OK is, maar gewoon zonder sex.



Als ze niet wil dat je het buiten de deur zoekt, moet je kijken of je zonder sex verder wil of uit elkaar wil. D
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 03 november 2014 @ 13:42:

The_wizzard: wees dan een echte man en verbreek je relatie.



Waarom zou ik weggaan bij iemand waar alleen 1 puntje niet goed is?

Of moet bij jou iemand 100% perfect zijn?
Geniet elke dag
Dat ene puntje, waar je nu ineens zo luchtig over roept, is wel de aanleiding geweest om hier een topic te openen. Jij wilt, zij niet.

Je bent daar gefrustreerd over en de kans is aanwezig dat je op een gegeven moment vreemdgaat omdat het toch een essentieel onderdeel van een relatie is. Vreemdgaan kan alsnog tot scheiding leiden, wil je dat dan?
The_wizzard: Sorry, maar seks lijkt me toch een HEEL groot punt. Je houdt niet genoeg van je vrouw dat je haar dit aandoet. Wees open en eerlijk over je overspel en/of ga bij haar weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard: Sorry, maar seks lijkt me toch een HEEL groot punt. Je houdt niet genoeg van je vrouw dat je haar dit aandoet. Wees open en eerlijk over je overspel en/of ga bij haar weg.Eens.
Alle reacties Link kopieren
Als een van de partners niet mee wil werken, is een bezoek aan de seksuoloog voor de partner die wel seks wil, ook een goed idee. ze stellen vragen waardoor je over de situatie na gaat denken en wellicht dat je dat een eye opener biedt.



Waarom wil een mens seks? alleen al die vraag is moeilijk om te beantwoorden. Er zijn zoveel redenen om seks te hebben.

Bijvoorbeeld: Omdat het fijn is. Als dat de enige reden is, is het met de buuf dus net zo fijn als met je eigen partner, nietwaar? Bij mij dus niet. Ik mis vooral de intimiteit die met seks gepaard gaat. Dus gaan we op zoek naar een oplossing die mij meer intimiteit biedt en die niet over de grenzen van mijn partner gaat. Voor anderen telt dat stukje intimiteit niet en zij zullen inderdaad een relatie (erbij) zoeken. Als je bereid bent om de prijs daarvoor te betalen: mijn zegen (voor zover je die nodig hebt/wilt) heb je.

Waarom wil een mens seks? Voor de voortplanting? Dan is je taak gedaan na de komst van de kinderen en kun je dat stuk (seks dus)afsluiten. Mogelijk dat bij TO ook zoiets speelt. (althans, bij zijn vrouw) Maar daar kom je dan alleen weer achter door te praten.

Waarom wil een mens seks? voor sommigen is het een uiting van hun diepste wezen. Bijvoorbeeld mensen met een SM-voorkeur. zo'n relatie/voorkeur behelst veel meer dan in leren pakjes ronddartelen. Het is iets hen diep raakt en emotioneert. (ik heb het nu niet even over 50 tinten. dat is absoluut geen sm) Het seksuele aspect is vaak ondergeschikt aan de gevoelens die ze hebben mbt dominantie en onderwerping.

Waarom wil een mens seks?

sommige mensen kunnen gewoon geen genoeg krijgen van het fijne gevoel en gaan op zoek naar steeds meer, steeds nieuwer, steeds anders.



kortom: als je de vraag kunt beantwoorden: waarom wil ik seks? ben je al een heel eind op weg naar de oplossing.



het is niet allemaal zwart wit en elk paar staat er anders in omdat iedereen nou eenmaal een andere persoonlijkheid heeft. Daarom blijf ik erbij dat de beste weg is om te praten, alvorens een relatie erbij te zoeken. En zoals gezegd; je hoeft niet sámen met je partner een seksuoloog te bezoeken. dat kan ook alleen. Eerlijk: als mijn man niet had gezegd; ik ga met je mee, wás ik ook alleen gegaan omdat minj eigen seksualiteit door de jaren heen gereduceerd was tot 'het mag er niet zijn want hij heeft er last van'. Ik moet de weg naar mijzelf terugvinden. En dan kan ik echt niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Stop er mee.



Je relatie was trouwens al over toen je geen seks meer had. Jullie zijn nu gewoon vrienden die in hetzelfde huis wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 03 november 2014 @ 14:36:

Dat ene puntje, waar je nu ineens zo luchtig over roept, is wel de aanleiding geweest om hier een topic te openen. Jij wilt, zij niet.

Volgens mij moet je beter lezen, ik ben niet de TO.
Geniet elke dag
Beter lezen Silver, beter lezen....
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 03 november 2014 @ 15:03:

The_wizzard: Sorry, maar seks lijkt me toch een HEEL groot punt. Je houdt niet genoeg van je vrouw dat je haar dit aandoet. Wees open en eerlijk over je overspel en/of ga bij haar weg.



Dat is jouw mening, maar niet die van mij.

Het is wellicht niet ideaal, maar was destijds een goede oplossing

Dat het jouw toets van kritiek niet doorstaat, zal ik mee moet leren leven ;)

Overigens ga ik niet meer vreemd, dat is verleden tijd.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:Meiroosje schreef op 03 november 2014 @ 16:29:



kortom: als je de vraag kunt beantwoorden: waarom wil ik seks? ben je al een heel eind op weg naar de oplossing.



het is niet allemaal zwart wit en elk paar staat er anders in omdat iedereen nou eenmaal een andere persoonlijkheid heeft. Daarom blijf ik erbij dat de beste weg is om te praten, alvorens een relatie erbij te zoeken. En zoals gezegd; je hoeft niet sámen met je partner een seksuoloog te bezoeken. dat kan ook alleen. Eerlijk: als mijn man niet had gezegd; ik ga met je mee, wás ik ook alleen gegaan omdat minj eigen seksualiteit door de jaren heen gereduceerd was tot 'het mag er niet zijn want hij heeft er last van'. Ik moet de weg naar mijzelf terugvinden. En dan kan ik echt niet alleen.



Wat een goede tips meiroosje.

Ik hoop dat ook de TO er iets mee kan.

Klinkt alsof het bij allemaal goed komt (of is) bij jou meiroosje?

Tenminste dat hoop ik.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Bij vrouwen moet er eerst geestelijke intimiteit zijn om tot lichamelijke intimiteit te komen. Bij mannen werkt het andersom, al is bij hen lichamelijke intimiteit geen garantie voor geestelijke intimiteit.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
@ thewizard: nee, we zijn er nog lang niet, maar we werken eraan!

en Elfjetwaalfje heeft zeker een punt. zo ervaar ik dat ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven