Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Hey Pearssy, hoe gaat het nu? Wat balen dat het dan weer even niet wil, dan weer wel... Houd je je altijd aan de punten of lukt dat niet? Weet je waar het anders door kan komen? Ik hoop dat je de motivatie weer kunt vinden! Je zegt, iets anders proberen, waar denk je dan aan? Ik heb daar in tijden dat er geen gewicht afging ook wel aan gedacht hoor. Maar ken geen andere methode die zo gezond, verantwoord en blijvend is als Weight Watchers. Puur omdat je alles mag eten, maar dan met mate... Hoe kijk jij daar tegenaan?



Ik zie dat de tabel nog niet is bijgewerkt. Ik ben veel te laat, dus kan ik er niet meer in, dan is dat prima. Maar voor de zekerheid mijn resultaat toch ff:



Huidig gewicht 93.8

Deze week 0,0

Totaal af -3.6



voor jou pearssy



@Supersoul: knap dat je weer de draad oppakt, stabiliseren is moeilijk! Voor je het weet ben je een jojo geworden en jij voorkomt dat juist. Echt diep respect voor, ik weet hoe makkelijk het is om nu je kop in het zand te steken, maar dat doe jij niet.



50 gram ongekookte rijst en pasta ook is 5 punten, verzadigende portie is 7 punten



Pindakaas is 3 punten voor 15 gram, 30 gram is 5 punten.



Heb het ff voor je opgezocht via mijn online app



Veel succes weer allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu weer 0,5 af, dus dit is weer prima. Ik ben het met je eens hoor Juf, dit werkt gewoon het beste

Maar soms als het even niet wil denk ik over crashen of zoiets

Mijn gezonde verstand zegt wel dat ik het niet moet doen natuurlijk.

En natuurlijk weet ik wel waardoor het komt, teveel snaaien en net dat plakje kaas extra, toch maar die pizza en och dat handje pepernoten moet ook maar kunnen.

Dus het ligt gewoon aan mezelf en ik moet mezelf er weer bij sleuren.



Knap dat je het meteen weer oppakt Super!



Klinkt wel lekker Suhke, en die 2 kilo is heel normaal hoor. Komt wel weer goed!



Ik ga nu de tabel bijwerken!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte in Frankrijk Femme
@ Juf mevrouw, thanks voor het opzoeken en je lieve woorden! Ik merk dat als ik heel bewust bezig ben met mijn eten, en mijn lunches en avondeten maak en er tijd aan besteed, dat het dan helemaal niet moeilijk is om gezond te eten. Als ik snel snel tussendoor moet eten, op het station iets haal, kortom: niet voorbereid ben, dán gaat het mis. Gelukkig heb ik veel plezier in koken, dus is dat nu mijn vrije tijds besteding.



@ Pearsy, herkenbaar allemaal, toch handje van dit hier, lekkers daar. Het lijkt zo weinig, maar tikt wel aan Succes jij ook he!



Go go go ladies! Op naar die zomerbody 2015!
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies, ik doe nog meer hoor, maar hier is het herfst vakantie. Dus druk met de kinderen



Helaas dus ook tijd voor een lekker kopje thee met wat pepernoten enzo. Pizza-tje hier, patatje daar. Ben gelijk geblijven valt me nog alles mee.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames hoe gaat het? Rustig hier zeg.



Ik heb een ww technisch goed weekend gehad. Goed gegeten en veel gesport. Hopelijk is dat morgen aan de weegschaal te zien.



Fijne week allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een heel slecht begin van de dag, Ik weet dat ik dit weekend naar de film geweest ben, popcorn heb genomen en zondag een frietje maar zoveel... Ik weet dat ik nu niet bij de pakken neer moet gaan zitten, de weegschaal een schop moet geven en gewoon door moet gaan maar het is wel even een dip-moment. Ik ga morgen weer op de weegschaal staan, misschien dreunt de popcorn/zout dus inderdaad nog dagen na en valt het uiteindelijk mee.

Huidig gewicht :93 kg

Totaal af: 4,1 kg

Deze week : +1,6 kg
Alle reacties Link kopieren
Hoi Happyr, jij ook al? ik ook.

Zoals ik hierboven al schreef, erg goede week/weekeind gehad. En toch gelijk gebleven vrijdag was ik bijna een kilo kwijt.

En nu, o,o. Bijna een plus (ik heb nog een ouderwetse draaischijf weegschaal. Kan dus niet in grammen zien)



Bleggh, heb zin om een hele zak pepernoten leeg te eten.

Ook nog gezeur op mn werk, vriendin die ernstig ziek blijkt.Zit me even niet mee, ladies.
Alle reacties Link kopieren
Tis stilletjes hier!



Heb eigenlijk niet opgelet maar gwn 2 broodjes en een warme maaltijd gehad elke dag.

Soms wat lekkers en fris.



Toch wel oke:

Huidig: 69.9

Deze week af: -1.1

Totaal af: -2
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ben net terug uit Frankrijk. Hartelijk dank voor de sterktewensen! Het was heftig, erfenissen brengen soms het ergste in mensen naar boven.

Alle gesprekken vonden plaats tijdens het eten, dat is te merken in mijn resultaat:





Huidig gewicht: 81,3

Totaal af: -14,1

Deze week: +1,2



Had er 5 weken over gedaan om dit kwijt te raken

Hoop dat er nog wat minnetjes bij jullie verschijnen!
Alle reacties Link kopieren
O wat jammer Femme, zowel die erfenistoestanden als je kilo's



Hier een min van 0,4 valt me heel erg mee.



Kom op happy en Eles, nu weer oppakken dan valt het volgende week misschien mee!!



Goed zo Suhke, dit is misschien de manier voor jou!
Pearssy en Sukhe, mooie minnen, fijn!



FemmeRotterdam: niet te hard zijn voor jezelf, echt, dit komt goed. Wat een rot situatie



Eles2, jij ook veel succes!



Hier gaat het af en aan, gisteren een goede eetdag gehad en vandaag ook (plannen!), maar dagen daarvoor kroket en hele zak peternoten en 2 porties avondeten. Why? Enfin, in het gareel!



Wil iemand voor mij wat opzoeken?

Hoeveel punten is 50 gram kipfilet? (en 100 gram?)Idem voor een blikje tonijn?En voor 50 gram makreel (en voor 100 gram?)Thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi supersoul, thanks!



Hoeveel punten is 50 gram kipfilet? 1p

100 gram? 3p



Idem voor een blikje tonijn?

half blikje uitgelekt water 3p

heel blikje 200g 5p



En voor 50 gram makreel

uit blik: 4p

en voor 100 gram? 7p
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Huidig gewicht: 81

Totaal af: -14,4

Deze week: -0,3



Ik vertrek aan het einde van de week weer naar Frankrijk en zal volgende week geen gewicht doorgeven. Als het goed is, zal dan alles zijn afgehandeld
Bedankt voor het opzoeken van de punten, Femme!

En veel sterkte met de afhandelingen in France. Knap dat je deze week weer iets bent afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Merci
Hoe gaat 't met de rest vd dames? Ik heb een goede eetdag gehad vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog niet helemaal in mijn ritme, veel stress in werk, late vergaderingen met een schaal koekjes op tafel en wat gedoe in prive, Merk dat ik dan ook makkelijker ben met eten, zorg niet dat ik voldoende "uitwijk-snacks" heb om de dag, totdat ik thuis ben, vol te maken, Leermomentje dus. Wat hebben jullie voor dat soort momenten? Ik heb meestal nog wel een appel liggen maar daar ben ik op dit moment zo op uitgekeken. Maar een minimale daling dus deze week maar probeer deze week meer te gaan sporten en bewegen als het lukt met werk.

Huidig gewicht: 92,3

Totaal af: 4,8

Deze week : -0,7



Mmm, vul nu de getallen in en blijkt dat er toch 7 ons af is, daar ben ik dan toch weer erg blij mee, moet dus gewoon doorgaan,, Zat dus even in de klaagmodus zonder reden , 7 ons doe maar elke week!
Haha, ik wilde net hetzelfde zeggen! 7 ons eraf is heel goed hoor! Ga zo door. Och meid, volgende week is er gewoon meer dan 5 kilo af! Hoe tof is dat! Voorbereiden is inderdaad belangrijk, dat merk ik ook.



Ik ben sinds gisteren ook weer punten aan het tellen, gewoon ouderwets. Nee, niet altijd leuk, maar ik moet even mijzelf weer op standje "streng" zetten. En het geeft wel voldoening als het lukt. Dag per dag! En die buik zit mij echt dwars, dus die wil ik er gewoon af, klaar. Gisteren had ik onwijze honger en heb ik ondanks een appel, banaan en 2 mandarijnen eerder die dag toch maar een fruitsalade gegeten op het station. Veel fruit wel op 1 dag, maar goed, dat is gezond denk ik dan maar en beter dan een hamburger..



Btw, gerookte zalm valt ook wel mee toch? 50 gram is 2 punten geloof ik? Is lekker voor de afwisseling (te duur voor dagelijks ).
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht: 96.0

Totaal af: - 1.4

Deze week :+ 2.2



Hmm... dat is niet echt wat ik verwacht had Soms snap ik niks van mijn lichaam! Dan weer zomaar wat eraf dan weer zomaar wat erbij. En als het dan om kleine getallen zou gaan, maar nee hoor, mijn lichaam is meer van het grote denk ik



Ach, volgende week hopelijk dan weer een dikke min.



@Femme: knap dat je ondanks alle drukte afvalt!

@Happy: fijn dat er wat af is, ga zo door inderdaad

@Supersoul: herkenbaar, dat het voldoening geeft als het lukt, binnen de punten te blijven! Fruit is altijd een hele gezonde keuze en soms heb je van die dagen ertussen. Goed dat je toch voor fruit gekozen hebt steeds!



@Pearssy: heb je weer een minnetje deze week?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je vraagt Juf, ja ik heb er weer 0,4 ons af.

2,2 kilo erbij, ik ken het helaas. Heel vervelend is dat, ik hoop dat je gauw de draad van een dalende lijn weer te pakken krijgt Juf



Ook even een voor jou Femme, zo vervelend die afhandelingen!



Je kunt idd beter veel fruit eten dan een hamburger SSF, ik vraag mij alleen af of ik wel voor fruit was gegaan



7 ons is helemaal super Happy!



Ik ga de tabel bijwerken ladies.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier wel heel erg rustig zeg
Bedankt voor het bijwerken Pearsy. Ik hoef niet meer in de tabel, maar ik was 868,5 kg vanmorgen. Het erge is dus, dat ik écht 85,5 denk/voel als ik dat getal zie. Ik ben erop gefocust om die '8' uit mijn gewicht te krijgen.



Hier even wat inspirerende quotes!















Hoe zou het met EvaViva gaan?
Alle reacties Link kopieren
O, ben je een paar dagen afwezig, hebben we een nieuw forum. Vind ik niet leuk, hou niet van veranderingen :-)



heb het erg druk met mn werk gehad, maar nu weer even hier.

Blijf gelijk, wat al prettig is, want onder de 80. Maar ik zou zo graag naar beneden gaan. Kleding van vorig jaar, zit toch echt net niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Jammer dat het hier zo rustig is, maar daar ben ik zelf ook schuldig aan hoor..



Hier gaat het goed. Vier weken geleden de beslissing genomen om toch weer naar de cursus te gaan, omdat ik zoveel baat heb bij die stok achter de deur van het weegmoment. Inmiddels 2,9 kilo lichter en voel me echt lekker in mijn vel. Over 3 weken heb ik vakantie en vertrekken vriendje en ik voor 11 dagen naar Egypte voor een all-in-chill-we-doen-lekker-helemaal-niks-vakantie, dus voor die tijd hoop ik er nog 2 kilo af te krijgen.



Ik hoef gewoon alleen niet meer heel veel kwijt. Ik vind mezelf nog steeds niet perfect en denk dat er nog wel 6 kilo af moet voordat ik zelf tevreden ben, maar juist omdat ik nu praktisch gezien al een gezond gewicht heb (bovenin de BMI-schalen) gaat het voor mijn gevoel niet meer zo hard. Het hoeft natuurlijk ook helemaal niet snel (hell no, vriendje rekende mij net voor dat ik de afgelopen 4 jaar met ups en downs toch wel per saldo 15 kilo ben afgevallen: de weg is rommelig maar het doel wordt uiteindelijk wel bereikt), maar nu ik een 'deadline' voel van de vakantie heb ik toch wel zoiets van: ff gas geven en streng zijn.



Heb gisteren een kleine 'boost' gedaan (die ik leerde van deze meiden) en dus wat rustiger aan gedaan met de koolhydraten. Helemaal schrappen lukt me niet en wil ik niet, bij mijn ontbijt en lunch heb ik ze echt nodig en dan neem ik ze in de vorm van 45 gr havermout en wasa vezelrijk crackers, maar mijn tussendoortjes en avondeten waren koolhydraatarm. Oh, nog één ding, fruit tel ik niet als koolhydraten maar als "gezond, heb ik nodig". Als ik bijvoorbeeld naar het dokter Frank dieet kijk denk ik echt: het kan nóóit gezond zijn om geen twee stuks fruit op een dag meer te mogen omdat je geen koolhydraten mag. Mijn dag zag er zo uit:



Ontbijt: 45 gr havermout, 275 ml magere melk, 1 banaan, 20 gram rozijnen, kaneel en een smoothie van magere kwark, sinaasappelsap en wat diepvriesfruit (flink ontbijt à 9 punten, maar hier word ik blij van)

Tussendoor: Gekookt eitje en wat stukjes verse ananas

Lunch: 3 wasa vezelrijk crackers met een klein beetje honing-mosterd dressing, 4 dunne plakjes kipfilet en een gekookt eitje. Erbij een paar verse aardbeien en nog wat verse ananas.

Tussendoor: 200 gr magere kwark met 10 gram pecannoten

Avondeten: 150 gram soepgroenten, 75 gr garnalen, 3 eieren en peper/zout/chilipoeder/knoflookpoeder gebakken tot roerei.

Tussendoor: 10 gram hele donkere chocolade (70% cacao) en een cappuccino met magere melk



Tsja, best veel eieren trouwens, maar dat vind ik voor één dag niet zo erg.



Dan nog even mijn eigen gouden WW-tips voor de nodige motivatie:



- Kies een lekker ontbijt dat je iedere dag zou kunnen eten. Inmiddels heb ik 2 ontbijtjes die ik zó lekker vind dat ik iedere ochtend tussen die twee de keuze maak. Dat is dus óf het ontbijtje uit bovenstaand dagmenu, óf een smoothie (die mijn vriend 's ochtends voor ons allebei maakt), twee wasa crackers met kipfilet en een gekookt eitje. Hierdoor wordt het uiteindelijk vanzelf een gezonde gewoonte om redelijk binnen je punten te ontbijten. Zelfs in periodes dat ik niet aan WW doe en geen punten tel, val ik nu elke ochtend terug op die twee ontbijtjes en daarmee is WW in ieder geval voor mijn ontbijt een leefstijl geworden.

- Probeer je punten zoveel mogelijk te besteden aan voedzame middelen. Als ik de keuze heb tussen een pakje evergreens à 4 pp of een zonnatura notenreep à 4 pp, probeer ik zo vaak mogelijk voor de natuurlijkere keuze (de notenreep) te gaan. Puur omdat ik weet dat evergreen vooral suiker/koolhydraten bevat en ik dus een uur later weer met een rammelende maag zit. Je maakt het jezelf echt makkelijker door voor gezonde, vullende en onbewerkte producten te gaan (kwark, eieren, klein handje noten, paar plakjes kipfilet etc.). Op zijn tijd neem ik trouwens wel die evergreen, gewoon omdat ik dat voor de afwisseling wel eens lekker vind.

- Een gekookt eitje bij je ontbijt vult héél goed voor 2 pp

- Probeer je punten ook echt uit te geven aan de hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, diner) en zo min mogelijk te denken: "Als ik nu als ontbijt alleen een schaaltje magere yoghurt eet, mag ik vanavond nog 50 gram chips!!!". Als je net WW gaat doen lijkt dat superchill (been there, done that), maar op die manier wordt het echt lastig om vol te houden en is de samenstelling van je dieet ook niet optimaal. Je had je ontbijt beter aan kunnen vullen met wat muesli/fruit/gekookt eitje en dan 's avonds tevreden kunnen zijn met een kinderzakje chips à 25 gram. Waarschijnlijk voel je je 's ochtends een stuk fitter dan en hou je het ook op de langere termijn beter vol.

- Blijf zo nu en dan je porties afmeten, ook als je al langer bezig bent. Ik rekende op een gegeven moment 2 cappuccino's voor 1 punt, omdat ik per cappuccino maar 75 ml magere melk gebruik. Op een gegeven moment schonk ik een op dat moment normaal geworden hoeveelheid melk in mijn cappuccino mok en besloot ik deze eens terug te gooien in een maatbeker: 150 ml. Zo heb ik dus een tijd lang maar 1 punt geteld voor een dubbele portie cappuccino. Zo ook met zoet broodbeleg, 15 gram pindakaas/jam/chocopasta/hagelslag is écht heel erg weinig. Je zit echt voor je het weet ongemerkt aan een dubbele portie.

- Eet extra groenten bij de lunch voor een langer verzadigd gevoel. Ik heb iedere dag een broodtrommel mee naar mijn werk (van sistema met 1 groot vak en 2 kleinere vakjes), waar meestal het volgende in zit:

2 boterhammen met een eetlepel philadelphia/kruidenkaas light en mager beleg (meestal kipfilet)

Plakjes komkommer, gehalveerde cherrytomaatjes en stukjes paprika met daaroverheen 15 gram feta óf geitenkaas verkruimeld.

Fruitsalade met bijvoorbeeld aardbeien, druiven, appel, frambozen (treat yoself, ook op fruitgebied), peer etc.

Zo'n 'uitgebreide' lunch kost mij maar 7 propoints (boterhammen = 4, philadelphia = 1, kipfilet = 1, feta/geitenkaas = 1, rest is 0 propoints), al mijn collega's kijken jaloers naar mijn bakje en ik zit te smullen waarna ik superverzadigd mijn werkdag vervolg.



Zo, dat zijn mijn beste WW-tips, haha. Misschien hebben jullie er wat aan!



Nog een kijktip: super interessante documentaire waarbij een eeneiige tweeling (beide dokter) gaan testen wat nu de boosdoener is: vet of suiker? Hele interessante conclusie die best wel een eye-opener is ook!



Dames heel veel succes, blijf hier lekker kletsen, ik kijk altijd mee en soms voel ik de behoefte om ook een berichtje achter te laten. WeightWatchers is gewoon écht het beste 'dieet' (LIFESTYLE!!!) om van je overgewicht af te komen.



[img]http://instagram.com/p/o5k6kEDp83/?modal=true[/img]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven