Welke telefoon/provider

27-10-2014 20:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Onlangs kreeg ik een melding van mijn provider dat ik mijn abonnement kon verlengen of een nieuwe met een nieuw toestel kon kiezen.

Heel leuk allemaal, maar ik zou niet weten wat goed is en wat ik moet kiezen.



Op het moment heb ik een samsung galaxy s2. Deze wordt zo langzamerhand minder.

Ik heb een abo van ¤23.44 waar ik 150 sms/belminuten en 500mb heb.

Ik wil beslist niet over de ¤24,- komen met een abonnement. Heb wel bij overige providers gekeken die bijv. telefoons voor ¤ 17,- aan bieden, maar is dit betrouwbaar?

Mijn provider is nu t-mobile. Heb nog nooit problemen met Samsung gehad dus voorkeur gaat wel uit naar Samsung.



Iemand die tips heeft en ervaring met providers wil delen.

Welke provider heeft jou voorkeur

Totaal aantal stemmen: 10

T-mobile Geen stemmen
Tele 2- (10%)
Vodafone (20%)
Hollands nieuwe Geen stemmen
Simpel Geen stemmen
Ben Geen stemmen
KPN (20%)
Telfort (30%)
Anders... (20%)
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs verlengd bij tele2, een sim-only van 25 euro per maand en zelf een losse telefoon gekocht, dat scheelde best veel. Hiervoor had ik een abonnement bij tele2, met iPhone 4S.



Als tip heb ik: kijk goed of het niet goedkoper is een los toestel met sim-only te nemen.
Nothing worth having comes easy
Ik wil mijn abo bij hollands nieuwe verlengen, maar bij een abo met toestel betaal je als bestaande klant ruim 2x zo veel voor een toestel,...



Verder denk ik dat het bedrag wat je betaald weinig uitmaakt qua betrouwbaarheid. Hoe goedkoper hoe minder minuten /mb, over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Hollands nieuwe een abo van 17 euro met een samsung galaxy s3 mini, nu ook al bijna twee jaar. Heb er geloof ik wel 100 euro bijbetaald toendertijd.

Gewoon een beetje rondkijken dus. Ben heeft ook wel eens mooie aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf bij Tele2 en ben daar tevreden over. Zij zitten op het netwerk van t-mobile dus dan weet je in ieder geval of je bereik goed is. Nadeel van overstappen zijn de aansluitingskosten. Het kan dus lonen om te bellen met t-mobile om te zien of ze een aanbieding hebben om jou als klant te behouden.



Qua telefoon zou je voor de samsung galaxy s4 kunnen gaan. Doordat de s5 is uitgekomen is deze in prijs verlaagd, terwijl hij weinig onderdoet voor de s5. Tip is om de telefoon aan te schaffen via belsimpel/coolblue/studentmobiel. Zij bieden de telefoons goedkoper aan dan rechtstreeks via de provider.



De S4 met 150 bel/sms + 500mb is bij belsimpel 23 euro per maand
Los een telefoon kopen en een sim only is (bijna) altijd goedkoper dan een abonnement. Als je hem over twee jaar afschrijft, net als abonnement. Een sim only kan je dan 1 jarig afsluiten zodat je daarbij van voordelen kunt profiteren en je niet lang vast zit aan een provider/minuten etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een iphone gekocht en vorige week een sim only afgesloten. Vodafone: 300 belminuten/sms en 500 mb voor 15 euro per maand.
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 oktober 2014 @ 20:29:

Ik wil mijn abo bij hollands nieuwe verlengen, maar bij een abo met toestel betaal je als bestaande klant ruim 2x zo veel voor een toestel,...



Verder denk ik dat het bedrag wat je betaald weinig uitmaakt qua betrouwbaarheid. Hoe goedkoper hoe minder minuten /mb, over het algemeen.



Dat viel mij ook op. Wil ook mijn abo bij Hollands Nieuwe verlengen en het viel mij ook op. De telefoon die ik wil is bij Studentmobiel het goedkoopst, maar voor het verlengen van mijn abo voor 2 jaar krijg ik "maar liefst" een schamele 9 euro korting op de losse toestelprijs. Terwijl nieuwe abonnees de telefoon bijna gratis krijgen.

Denk dat dat bij alle providers wel zo ongeveer zo is, maar ht voelt toch nogal oneerlijk.

Ik heb niet zo'n zin om iedere 2 jaar te switchen maar als je ook een nieuwe telefoon wil is het wel voordeliger. Ben verder wel tevreden over Hollands nieuwe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een sim only Ben (= onderdeel van T-mobile). Slechts 13 euro voor belminuten/ sms + 500 MB. Nog maandelijks opzegbaar ook.



En dan een los toestel erbij kopen, bijv. Samsung.
Alle reacties Link kopieren
Telfort!
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Elmira, die samsung galaxy s3 mini, raad je mij die nu nog aan of is dat model nu al hopeloos verouderd?
Alle reacties Link kopieren
Nou hij is prima bruikbaar maar als ik zie voor welke prijzen je hem nu kan krijgen zou ik voor iets beters gaan. Ik kijk wel een beetje uit naar wanneer ik een nieuwe telefoon mag maar dat komt niet omdat hij veel te langzaam is oid.



Mijn vriend heeft trouwens de S3 (tweedehands gekregen) en die is echt nog wel prima, mooie snelle telefoon.
elmira wijzigde dit bericht op 28-10-2014 09:10
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij Vodafone en heb een Samsung Galaxy S4 mini. Ik betaal 26 euro per maand voor 150 belminuten, onbeperkt sms en 500 mb.
ik heb de s4 mini ook net gekocht (maar zelf betaald), betaal nu 12 euro voor 275 belminuten, en 500 mb, sim only abo
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor de tips.

Ik had slechte verhalen over Hollands nieuwe en Tele 2 gehoord, maar jullie zijn dus wel allemaal positief.

Dat is fijn om te horen, want die zijn toch wel een van de goedkoopste providers.



Ik zal mijn provider even bellen of ze nog wat voor me in de aanbieding hebben
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
BEN telecom



Ben nu al vanaf 1 maart 2015 bezig om een aanvraag te annuleren. Helaas, het BEN computersysteem kan dit niet aan. Na meer dan 15 uur bellen (minimaal 45 min. per belletje in de wacht bij de klantenservice voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, soms valt tijdens het wachten de verbinding weg!) is nu eindelijk de aanvraag voor het abonnement stop gezet. Echter het nummerbehoud vanuit Telfort (06-nummer werkt nog bij Telfort) loopt nog door!? Niemand kan mij nu verder helpen. Het computersysteem van BEN kan dit niet annuleren. Er is nu 1 oplossing, alsnog een abonnement nemen bij BEN. Volgens klantenservice zal ik spoedig mijn 06-nummer kwijtraken.



CHANTAGE!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sim only van hollands nieuwe.

Ivm met de slechte verhalen heb ik afgesloten voor 1 jaar. Tot op heden is het 1x voorgekomen dat ik niet kon bellen, duurde wel 3 dagen. Contact zoeken met hollands nieuwe is onbegonnen werk.

Ben tevreden over de kwaliteit van bellen en wifi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven