Eenzaam en ik wil graag een vriendin hebben

26-10-2014 15:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij zo verrot alleen. Het doet zo pijn. Door de eenzaamheid ben ik depressief geworden, ik wil graag iemand ontmoeten die ook aan eenzaamheid lijdt. Ik wil een vriendin hebben met ik de tijd kan doorbrengen, mijn leven kan delen. Ik ben 40.
Alle reacties Link kopieren
Je wil een vriendin hebben?

Als accessoire of heb je ook wat te bieden?



Alsof je zomaar ergens een vriendin kan bestellen. Die jou dan gelukkig moet gaan maken. Heel aantrekkelijk, not!
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 26 oktober 2014 @ 17:07:

Het geft allemoal niks, wan wie hold van mekaar.

.

En dan inhaken maar.Holladieje holladiejo
Alle reacties Link kopieren
Als je je zo eenzaam voelt kun je het best eerst eens langs je huisarts gaan. Wellicht heb je een depressie?



Zoek iig professionele hulp, want je zo voelen is niet gezond: je lijdt duidelijk :/ *knuffel geeft*



Verder zijn er voor zover ik weet ook (zelf)hulpgroepen voor eveneens eenzame mensen: eenzaamheid komt blijkbaar veel voor en het kan naast psychisch lijden ook zorgen voor fysieke problemen. Alle reden om er (ook als maatschappij) iets aan te doen.



Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje dubbel, maar wanneer je enkel een vriendin wilt omdat je je eenzaam voelt, dan lukt het vaak niet. Probeer eerst wat blij te zijn met jezelf, en met je leven. Door bijvoorbeeld dingen te doen waar je je goed bij voelt. Dan komt die relatie ook wel.



Een relatie zal je niet beter doen voelen, of je eenzaamheid wegnemen (veel mensen in een relatie voelen zich ook eenzaam!). Daar zal je zelf aan moeten werken.



En als je depressief bent, dan zou ik maar eens naar de dokter gaan!
Alle reacties Link kopieren
Eenzaam is een gevoel in jezelf. Zo kun je ook eenzaam zijn in een groep. Je kunt ook alleen zijn en daar prima content mee zijn. Dan ben je nog niet eenzaam. Mensen trekken ook naar iemand die lekker in zijn vel zit.

Het is lastig om dat gevoel van eenzaamheid te verdrijven. Is het gezelschap van een willekeurig iemand voldoende? Of het bedrijven van een hobby met gelijkgestemden? Of een cursus mindfullness of zwefologie? Denk er eens over na.

Moet een partner dat gevoel van eenzaamheid verdrijven? Leg je dat dan niet teveel druk op een relatie? Leg je je verantwoordelijkheid voor je eigen welzijn niet teveel in andervrouws handen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven