Colporteurs/Jehova getuigen...

28-10-2014 14:27 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik vraag me af hoe jullie er mee omgaan als er colporteurs en/of jehova's getuigen aan de deur staan.

Er komen hier in de wijk namelijk aardig wat langs en ik ben waarschijnlijk te beleefd, laat mensen vaak hun verhaal doen. Soms laat ik me dan weer wat "aansmeren". (zoals loten voor een loterij die ik later weer af moet zeggen...)

Ik wil weten hoe ik mensen op een vriendelijke manier zo snel mogelijk kan laten weten dat ik niet geïnteresseerd ben.

Dus; hoe reageer jij op colporteurs en/of Jehova's aan je deur? Misschien kan ik er nog wat van opsteken...
Alle reacties Link kopieren
Bij bellen doe ik me niet eens de moeite om hun verhaal te horen.

Nee, geen interesse. Fijne avond. En ophangen.

Geleerd op het callcenter bureau waar ik 100 jaar geleden werkte
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
gewoon zeggen "geen interesse" en deur dicht. klaar
Ik geef altijd aan collectes en koop kinderpostzegels, maar verder zeg ik altijd "ik heb geen belangstelling, dankjewel, succes verder". En dan gaan ze weg.



Wat ik me wel afvroeg: vorige week stond er een man voor de deur met een dienblad vol wafels in folie en zei dat hij op de bakkersschool zat. Heb het vriendelijk afgeslagen. Maar zou dat nou echt waar zijn? Dat er bakkersscholen zijn waar (volwassen) leerlingen wafels leren bakken en dat die dan op pad worden gestuurd om die wafels s avonds aan de deur te verkopen? Kan het me bijna niet voorstellen...
Klap op uwe muil en nu opzoute!
Als ze gezegd hebben waar ze van komen/van wie ze zijn, onderbreek ik altijd heel resoluut: "Ik ben nu niet geïnteresseerd en in de toekomst ook niet, goedenavond". En meteen deur dicht, of telefoonlijn verbreken. Gewoon de kans niet geven dus. Dan hebben ze meer tijd om de volgende te overtuigen :-)
Jehova's komen hier nooit aan de deur en dat vind ik heel jammer.

Ik probeer ze altijd te overtuigen om atheïstisch satanist te worden. Tot op heden heb ik nog niemand bekeerd helaas.



Ik probeer de mensen van de jesusbus ook altijd een antwoord te ontfutselen waar de mensheid nou vandaan komt. Je hebt adam en eva, die kregen twee zoons. De een sloeg de ander zijn hersens in. Waar komt dan de rest vandaan?

Tot op heden ook hiermee geen succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 oktober 2014 @ 16:29:

Bedenk me ineens dat ik ooit eens aangesproken ben door een jehova toen ik bezig was in de tuin. Dat het belangrijk was dat ik dat soort dingen deed en dat dit voorkwam dat de wereld verging.

Toen maar aangegeven dat ik het gewoon een rotgezicht vind al dat onkruid maar dat ik verder er geen problemen mee had als de wereld in 1 keer verging, dan had ik geen last meer van al dat onkruid.



De keren erna hebben ze ook niet meer aangebeld, raar toch? Die vind ikdan wel weer grappig
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Hier komt bijna nooit iemand aan de deur

Meestal word ik aangeklampt bij de supermarkt of in de stad. Zeggen dat je al lid bent werkt goed. Anders: geen interesse, nog een fijne dag en heel veel succes verder.



Collectanten komen ook bijna nooit, in de acht jaar dat ik hier nu woon welgeteld 1 collectant aan de deur gehad, voor de nierstichting. Voor zulke goede doelen geef ik altijd iets. En bij een winkel waar ik wel eens kom staat op de toonbank een collectebus voor de kankerbestrijding, daar doe ik ook altijd wat in.
Liez, of het nou wel of niet bestaat, ik geloof er geen klap van.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 28 oktober 2014 @ 17:56:

De deur opendoen in een ietwat bloot sporttanktopje met keiharde technomuziek op de achtergrond blijkt heel effectief te zijn. De dames Jehova's duwden snel een foldertje in mijn hand en dropen hoofdschuddend af.Hahaha! Ik heb nog een gothic jurk in mn kast hangen... Zou dat ook werken?
quote:Jippertje schreef op 28 oktober 2014 @ 15:39:

[...]





De brutaliteit is toch ongelofelijk?!



Dat vind ik ook zo stom met het 'belmenietregister'. Dan moet ik mijzelf ergens aanmelden om mijzelf af te kunnen melden. Is toch de omgekeerde wereld?



Ik weet dat het gemakkelijk is om gewoon toe te geven en mij daar aan te melden, maar echt ik pieker er niet over.



De laatste tijd wordt ik heel vaak op mijn mobiel gebeld. De eerste periode liet ik ze uitpraten en gaf dan aan geen interesse te hebben. Dan krijg je zo'n heel verhaal dat ze verplicht zijn te vermelden dat ik mij kan aanmelden bij het register om mij weer af te melden.



Tegenwoordig zeg ik direct nadat ze zeggen wie ze zijn:" Nog steeds geen interesse, fijne avond!" klik.Ik heb dat met een brutale pakketbezorger die gemiddeld twee woensdagochtenden per maand op een lompe manier laat weten een pakketje voor de naaste buren te willen afgeven. Ik kan op woensdag uitslapen, maar ondanks de gesloten gordijnen belt de bezorger eerst rond achten vijf keer achter elkaar aan (vind ik al buitensporig en alleen nodig wanneer er sprake is van een noodsituatie). Vervolgens gaat meneer keihard kloppen en uiteindelijk rammelt hij dusdanig aan de deurknop dat de deur in zijn omlijsting kleppert met een hoop kabaal. Zegt een kennis van me: "Dan moet je de bel maar uitzetten. Die man doet gewoon zijn werk." Ja dahaag, een huurmoordenaar doet ook gewoon zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:WishfulThinking schreef op 28 oktober 2014 @ 20:43:

[...]



Ik heb dat met een brutale pakketbezorger die gemiddeld twee woensdagochtenden per maand op een lompe manier laat weten een pakketje voor de naaste buren te willen afgeven. Ik kan op woensdag uitslapen, maar ondanks de gesloten gordijnen belt de bezorger eerst rond achten vijf keer achter elkaar aan (vind ik al buitensporig en alleen nodig wanneer er sprake is van een noodsituatie). Vervolgens gaat meneer keihard kloppen en uiteindelijk rammelt hij dusdanig aan de deurknop dat de deur in zijn omlijsting kleppert met een hoop kabaal. Zegt een kennis van me: "Dan moet je de bel maar uitzetten. Die man doet gewoon zijn werk." Ja dahaag, een huurmoordenaar doet ook gewoon zijn werk.Ik zou een klacht indienen bij de werkgever. Is 'ie nou helemaal van de pot gerukt? Als er bij 1, hooguit 2 keer aanbellen niemand open doet, ga je toch even naar de andere buren... Ronduit asociaal dit...
quote:Starshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 18:51 Liez, of het nou wel of niet bestaat, ik geloof er geen klap van.Ik dus eigenlijk ook niet... Zijn vast oude taaie euroshopper wafels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook altijd meteen nee en klaar.



Tot die ene keer. Het was een gozer van een of andere energie maatschappij. Ik zei dus NEE en wilde de deur weer dichtdoen. Waarop hij vroeg "mag ik dan uw man even spreken?"



Dat was dus een gevalletje naam noteren en klacht indienen bij zijn baas.
Ik heb de NEE-NEE sticker. Werkt als een tierelier.







Als ik wil doneren dan maak ik zelf wel iets over.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteravond een moeder met twee kleine kindjes (ca 3 jaar)aan de deur die aan het collecteren was om 1900 's avonds. Of ze komen in de stromende regen. Is dat een bepaalde tactiek of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op woensdag 29 oktober 2014 08:02 Ik had gisteravond een moeder met twee kleine kindjes (ca 3 jaar)aan de deur die aan het collecteren was om 1900 's avonds. Of ze komen in de stromende regen. Is dat een bepaalde tactiek of zo?



Nee hoor. Rond dat tijdstip zijn gewoon de meeste mensen thuis.

En de collectanten (vrijwilligers) hebben vaak de rest van de week. Dan kan het voorkomen dat het op je geplande avond voor de collecte het ineens hoost.

Mijn kinderen vonden collecteren altijd heel leuk en wilden ook graag mee.
Ik doe nooit open als er gebeld wordt en ik niemand verwacht.

Bovendien kan ik, zonder gezien te worden, kijken wie er voor de deur staat.

Ik neem wel pakketten aan die niet voor mij bestemd zijn, die worden meestal rond 16.00-17.00 bezorgd.



En ik heb ook een 'verkopers niet welkom' sticker.



@ Copacabana : als jij die tekst zo agressief vindt, dan maak je toch zelf een tekst die je wel bevalt.



"Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al"



Ik kom regelmatig langs een huis waar een briefje in kriebelig handschrift op het raam hangt :

'Wij doen niet open voor onbekende" (!)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inderdaad een Nee/Nee sticker. Elke dinsdagochtend stonden hier Jehova's getuigen aan de deur en elke week zei ik heel vriendelijk "Nee bedankt". Onze deurbel is nogal irritant, vooral zo vroeg op de ochtend :P Bovendien, wanneer ik niet openmaakte, kreeg ik een folder in de brievenbus. Zeer onnodig allemaal. Dan heb ik het nog niet eens over de irritante verkopers van verschillende energiemaatschappijen. Dus hup, sticker erop en nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze de gewoonte om onder etenstijd te komen.

Dus ik open, zeg dat we aan het eten zijn, en dan druipen ze al vanzelf af.

Nog nooit iemand gehad die terugkwam.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nooit zo goed in. Toevallig vandaag nog twee Jehova getuigen (hier dus nog wel aan de deur). Ik vind ze altijd zo vriendelijk, en ook een beetje zielig dat ze overal weggestuurd worden enzo . Toen ik net op mezelf woonde 100 jaar geleden heb ik eens de fout gemaakt om ze binnen te laten zelfs. Dat heb ik geweten, weken achterelkaar kwamen ze steeds maar weer terug. Was een goede les in toch maar wat assertiever worden.



Verkopers heb ik zelden aan de deur, vooral aan de telefoon, en collectanten geef ik altijd iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Aan collectes geef ik niets sinds ik las wat de directeuren verdienen.

Jehova,s komen hier niet meer sinds ik zo,n mooie sticker op de deur heb,een geloof hebben is best maar ze moeten er mij niet mee lastig vallen.

Aan de telefoon blijf ik beleefd maar kap het gesprek af met geen interesse en goedemiddag.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat iedereen zijn/haar zegje doen, en als ze mij iets willen verkopen sla ik het vriendelijk af.

Iemand met een collectebus geef ik wel altijd wat.
"If by my life or death I can protect you, I will."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een videoschermpje waarop ik kan zien wie er voor de deur staat. Zonder dat zij zien dat ik hun kan zien. Snap je m nog?

Ideaal.

Als ik geen afspraak heb met iemand of ik ken die persoon/personen helemaal niet dan doe ik gewoon niet open.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Belmijnietregister werkt prima. En als er toch iemand belt met een onbekend nummer dan neem ik op met "hallo".

En als die persoon niet heel snel to the point komt dan hang ik op... klaar.

Mensen die mij op straat aanspreken, geen oogcontact maken en vrolijk doorlopen... Gut ik lijk wel een autist (denk hier een knipoogsmiley achter, ik wil geen autisten beledigen)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven