Andijvie: en aardappelschillen, en restjes....

30-10-2014 17:09 13 berichten
Wat doen jullie met restjes eten?

Ik woon op een flat en heb alleen een kleine groenbak, die ik eigenlijk nooit gebruik om etensrestjes in te doen want dan gaat de boel liggen rotten en schimmelen. Aangezien ik deze bak alleen bij mijn aanrecht kan schoonmaken vind ik dat veel te vies.

Vaak doe ik etensrestjes in een leeg melkpak en dan in de vuilnisbak.



Maar zijn er nog andere manieren om restjes weg te gooien zonder dat je opgezadeld wordt met een hoop viezigheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het gewoon in de vuilnisbak.

Geen groenbak hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelden restjes maar natuurlijk wel afval van groenten e.d.. Dat gaat gewoon in de vuilnisbak, hier is geen andere mogelijkheid, ook niet voor papier en glas, ik ga er niet mee lopen sjouwen naar de andere kant van de wijk.
verba volant, scripta manent.
Vuilnisbak.



Geen groenbakken hier.
Alle reacties Link kopieren
ik scheid plastic, papier, batterijen en glas. Overige gaat in de pedaalemmer van 20l. Hier een ondergrondse voor afval dus kan het 24u pd kwijt. Ongeveer om de dag een schone pedaalemmerzak dus geen last van schimmel of geurtjes.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Dag lijkt me ook wel wat Pokkewijf.

Wij hebben zakken die we 1x per week aan de straat moeten zetten. Ik zou natuurlijk een kleinere pedaalemmer kunnen kopen en dan kleinere zakken gebruiken die ik dan in zo'n grote zak kan doen zodat de boel niet een week ligt te stinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een recept voor je om van de aardappelschillen chipjes te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het in een plastic zak en knoop het dicht daarna gooi ik het in de vuilnisbak
Alle reacties Link kopieren
Groen afval gaat gewoon in het groenbakje, zit een deksel op dus geen last van de stank. Wij doen er zo'n bio-afbreekbaar plastic zakje in en zetten 'm elke week aan de straat. Geen last van viezigheid.
Hier mogen we niet van die bio afbreekbare zakken gebruiken, dat had ik al nagevraagd bij de vuilophaaldienst. Vind ik wel jammer want dat was een prima oplossing geweest.



Demet... ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar de Oegandese meisjes. Die gebruiken het als maandverband. 😊



Maar serieus : wij scheiden zo'n beetje alles: groen (klein bakje op het aanrecht en dan in de groene kliko), grijs, plastic (tip: gooi er geen lege visverpakking in, heel de schuur stinkt nu naar rotte vis😨), papier (aparte kliko), glas, batterijen. Vind het in mijn omgeving altijd raar als mensen niets scheiden, terwijl er wel de mogelijkheid is. Kijk, woon je 3-hoog dan wordt het lastiger.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
ik woon drie hoog! (waarom doen de smiley's het niet?) En kan dus alles in die ondergrondse containers kwijt. Restafval, papier, en glas. Zakken plastic worden 1x in de twee weken opgehaald. Batterijen inleveren bij de supermarkt maar dat neem haast geen ruimte in.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Wij hadden wel een grote ingebouwde groencontainer beneden waar iedereen zijn gft afval in kwijt kon, maar die is helaas weggehaald omdat de aso's die hier wonen er al hun afval in gooiden. Woon wat dat betreft niet in de beste wijk helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven