welke maat heeft jullie 3 jarige?

28-12-2013 08:15 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd welke maat jullie 3 jarige heeft !



onze zoon heeft maat 24
Alle reacties Link kopieren
Soms zéggen ouders dat hun kind niet snoept/geen sap drinkt etc etc maar hoe komt een kind dan aan overgewicht?

Mijn dochter (8) heeft 2 vriendinnen die allebei dik zijn. Te dik. 'Nee hoor, ze snoepen nooit' maar werken na het sporten in de kantine een frikandel speciaal en een AA naar binnen... Mijn dochter wordt bestempeld als 'die spriet van jou' terwijl ze helemaal niet sprietig is: 1.44 en 32 kilo.

Kinderen horen geen overgewicht te hebben. Nooit. En als ze het wel hebben dan moet je er iets aan doen als ouders. Maar dat is mijn mening...
Alle reacties Link kopieren
Zoon wordt eind maart 4 en is vrij groot: kledingmaat 116/122 en schoenmaat 30/31. Hij wordt dan ook vaak (behoorlijk) ouder geschat. Af en toe best zielig; hij is wel eens flink uitgelachen door een paar 7-jarige meiden, omdat hij zich liep uit te sloven, al brullend als een tijger (hij speelde Jungleboek na). Normaal peutergedrag, maar die meiden dachten dat hij 5 was... Alleen was hij toen pas 2,5...!
Alle reacties Link kopieren
onze zoon is nu anderhalf heeft kledingmaat 98/104 en schoenmaat 27
Alle reacties Link kopieren
Dochter (net drie geworden) heeft kledingmaat 98/104 en schoenmaat 25.
Alle reacties Link kopieren
quote:jennet schreef op 29 oktober 2014 @ 16:17:

onze zoon is nu anderhalf heeft kledingmaat 98/104 en schoenmaat 27Dat is wel echt heel groot!
Alle reacties Link kopieren
Hier een 3-jarig juli kindje.

Hij zit nu in maat 98 (alleen omdat 92 te kort is bij z'n 97 cm) en weegt zo'n 13,5 kg. Schoenmaat 25.

Het CB vond hem wat mager. Moeten ze ook maar de juiste groeicurve gebruiken



Z'n nichtje van bijna 2 zit ondertussen ook al in maat 92 als ik me niet vergis. Hele andere lichaamsbouw.
Dochter word in februari 3 en heeft nu 98-104 en schoenmaat 24/25. Ik koop schoenen in 25, maar die zitten nog een beetje ruim. Ze loopt er wel prima op verder lengte is 97cm.
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt in januari 4 en heeft maat 98-104. Ze heeft sinds kort schoenmaat 27. Ze is net 100 cm en weegt 14 kg.



Kleine bijna kleuter dus, met normaal postuur en grote voeten.



Vaag nieuw forum. Ik wilde een smiley plaatsen, maar toen had ik al gepost.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is van April 2011, kledingmaat 98 en schoenmaat 27/28
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn dochter is net 4 en had toen ze net 3 was, schoenmaat 24, kledingmaat 86/92. Ze is best klein, op dit moment heeft ze maat 98 en schoenmaat 25 en is 13,5 kilo en 97 cm.
Alle reacties Link kopieren
Dochter, een paar weken geleden 3 geworden. Maat 92/98 en schoenmaat 23 momenteel.
Hier zoon van 2 jaar 5 mnd. Heeft maat (98-) 104 en schoenmaat 26. Altijd al groot geweest.
Dochter is bijna 4 jaar, draagt maat 110 en heeft schoenmaat 26.
Alle reacties Link kopieren
Zoon bijna 3, 95 cm (draagt maat 92/98) en net 14 kilo. Schoenmaat 25. Hij is heel gemiddeld voor zijn leeftijd volgens mij.
Dochter van 2 jr. en 7 maanden heeft maat 104/110 en schoenmaat 26. Grote dame!
Alle reacties Link kopieren
Grappig om de verschillen te lezen! Mijn zoon is bijna 4, heeft maat 98/104 en schoenmaat 28. Hij weegt bijna 17 kg, maar ik moet wel alle broeken enorm insnoeren... Alle kinderen met dezelfde maat die 13 à 14 kg wegen, hebben die dit probleem dan niet ook?
Alle reacties Link kopieren
@ Ajok, mijn zoon heeft een gezond gewicht voor zijn lengte. Vreemd genoeg moet ik inderdaad goed zoeken om passende broeken te vinden en truien die niet te wijd vallen. Hij draagt nog luiers maar als die niet meer nodig zijn gaat het echt lastig worden vrees ik.
Ajok: Dat probleem heb ik met mijn zoon ook en die is heel mager (net 6). Lengte 117, kledingmaat 116 en schoenmaat 30. Hij is maar 18 kilo, echt een sprietje en vanaf maat 116 beginnen de broeken die je van binnen in kunt snoeren minder te worden. Een kleinere maat kan niet, omdat deze broek te kort is in de lengte en zijn eigen maat zakt makkelijk af.
Alle reacties Link kopieren
quote:calenzia schreef op 31 oktober 2014 @ 07:52:

vanaf maat 116 beginnen de broeken die je van binnen in kunt snoeren minder te worden. Oh help - dan moeten we hem de komende 2 jaar maar goed gaan vetmesten . Maar goed, die maten kloppen dus echt voor geen meter, hij is dus niet super-licht maar nu hij steeds meer in 104 begint te passen neemt het probleem alleen maar toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven