Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke tips voor een mooie huid/haar.

25-10-2014 22:51 127 berichten
Een vriendin, die net veertig is geworden en er maximum dertig jaar uitziet, gebruikt wortelolie (essentiële olie) in haar hydraterende dag-en nachtcrème omdat dit het verouderingsproces zou tegen gaan.



Sinds gisteren heb ik ook wortelolie aangeschaft en probeer ik het uit... Het stinkt vreselijk, dus gebruik ik het enkel bij mijn nachtcrème.



Hebben jullie leuke tips voor een mooie huid en/of haar?
@Moonlight: er bestaan inderdaad mensen die zo hard gezegend zijn met een fantastisch jonge huid! Ik heb een behandeling LPG gedaan en de vrouw die me behandelde is 50 jaar en ziet eruit als een twintiger. Vandaar ik onmiddellijk een tien-beurtenkaart heb gekocht.
quote:strikjemetstippels schreef op 26 oktober 2014 @ 22:37:

[...]



Hey,



ik heb het via Amazon gekocht (de Britse variant ivm verzend kosten). Ik gebruik 30%, heb al eens eentje gehad (professioneel) van 50%. Je moet weten wat je doet, dus erg veel lezen. Er zit een instructie bij, en een neutralizer (een base dus, kan je eventueel ook zelf maken, als het maar een sterk genoeg base is om het zuur te neutraliseren na een bepaalde periode op je huid).



Lees dus heel veel, ook de reacties (Amazon, Makeupally zijn allebei goed qua recensies). Echt, je kan het makkelijk zelf, maar je hebt maar 1 huid dus bereid je HEEL goed voor en start met een lage percentage van welke peeling je ook doet (Ik heb ook TCA besteld, 12,5%, dat is sterk spul maar dit percentage is laag). In de salon of bij huid thereapeut kost het zo veel geld, dat heb ik het er echt niet voor over...en oja, test altijd eerst een stukje op je kaak of wang.



Ik lees het al, als ik zo'n peeling wil kan ik het beter door iemand laten doen die er verstand van heeft anders gaat het geheid mis

Of de tip van Lemoos gebruiken :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik maak sedert een paar jaar alles zelf, er is heel veel info te vinden op internet. Mijn huid straalt, is gezond en ik heb geen uitslag meer: daar had ik last van tot mijn 37e ! Ik word gemiddeld vijf jaar jonger geschat dan mijn zus die vijf jaar jonger is Ik smeer geen chemische troep meer op mijn haar (hoewel dat nog pas sinds een paar weken is), noch op mijn huid, en ik weet van alles precies wat de ingrediënten zijn. Enkel make-up koop ik nog, maar dat wordt dan mijn volgende project.
@Nina74: Naar aanleiding van je tip ben ik ook gaan zoeken. Mijn eerste experiment heb ik gisterenavond gemaakt. Oog make-up remover, zoete amandelolie en rozenwater. Het voelde zo lekker aan dat ik het gewoon op mijn hele gezicht heb gesprayd. :-)
Alle reacties Link kopieren
Tip van Sylvia Witteman, ga naast dikke ouwe mensen zitten. Je ziet er direct jong en slank uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn huid zo zacht mogelijk te reinigen met een milk en micellair water. Onder de douche gebruik ik marseillezeep. Kokosolie smeer ik op mijn lichaam en gezicht. Mijn haren was ik met een natuurshampoo.
Alle reacties Link kopieren
@yaqui: leuk ! Zo begint het, of toch bij mij: je huid voelt zo goed dat je steeds verder kijkt om uiteindelijk alles zelf te maken. Ik gebruik gewoon puur rozenwater als oogreiniger: wel opletten dat het puur is: ingrediëntenlijst lezen, soms wordt er alcohol toegevoegd.
@Daaromniet: droogt de Marseillezeep niet teveel uit?



Ik ben zodanig benieuwd naar kokosolie dat ik daarnet een bokaal kokosolie heb gekocht. Straks maak ik een nacht-masker voor mijn haar met kokosolie...Hopelijk kan ik er morgen een stralend verhaal over vertellen! :D



@Nina74: Ik denk dat je gelijk hebt! Dit weekend ga ik de Aloë Vera plant van ons oma kaalplukken zodat ik een zelfgemaakte Aloë Vera olie kan maken voor het lichaam! :D

Heb je bepaalde sites waar je graag je inspiratie vandaan haalt?
Alle reacties Link kopieren
Waar koop je die wortelolie.
@Roosje: ik kom uit België en ik heb het in een biologische winkel gekocht.
Alle reacties Link kopieren
De marseillezeep droogt niet uit, is juist een btje vettig. Mijn vriend heeft een droge huid en gebruikt het ook iedere dag. Mijn handen was ik er ook mee.



Ik heb jaren emu-olie gebruikt op mijn gezicht. Is ook heel lekker ipv kokosolie.
Alle reacties Link kopieren
@yaqui: Pinterest en diy cosmetics of iets dergelijks intikken en vandaar kun je verder naar andere sites. Op aroma zone heb ik heel veel info gevonden ook. Humblebee is ook goed, maar zij gebruikt heel veel verschillende oliën en boters, en ik wil dat echt niet allemaal in huis halen. Zolea: goed en Belgisch (ik kom ook uit België trouwens).

Zelfgemaakte Aloe heb ik nog niet gemaakt: plant gekocht maar het zal eeuwen duren eer ik daar iets aan heb
@Nina74: Bedankt voor de tips! En fijn om te lezen dat hier nog Belgen zijn! :D



Ik ben daarnet in de BioPlanet citroen-essentiële olie gaan halen, zodat ik het morgenochtend in een glas lauw water kan druppelen en uitdrinken. Het zou voor een betere ontgifting zorgen. Tegen het eind van het jaar zie ik eruit als een prille twintiger!
Yaqui. Ik weet niet hoe duur het is maar je kan ook een citroen uitpersen met een flinke eetlepel biologische olijfolie en aanvullen met (warm) water.
Alle reacties Link kopieren
Yaqui, idd: citroen is een goede ontgifter, alleen vind ik het écht niet lekker wel gebruik ik het vermengd met een olie onder mijn ogen: helpt tegen donkere kringen, wel nooit overdag gebruiken want citroen is lichtgevoelig

In het begin kocht ik alles in de Bioplanet, maar het is wel heel duur, tegenwoordig shop ik bijna alles online.
Nina, via welke sites ga je? En bedankt ook voor al je tips!



AsoTut: De prijs voor die olie valt goed mee, ik heb 7¤ betaald. Daar kan ik hoogstwaarschijnlijk wel een paar maanden mee verder. :-)
Alle reacties Link kopieren
Al genoemd, maar hier ook een grote fan van natuurlijke kokosolie.

Tevens het enige wetenschappelijk bewezen middel dat ook echt diep in je haar doordringt (wegens moleculaire grootte en juiste chemische structuur). En dat is een fijne wetenschap :-)

Ik gebruik het als haarmasker, serum, nachtcrème, bodylotion, voetverzorging, make-up reiniger. Naja, eigenlijk voor alles dus.



O, ik lees dat je het al getest hebt! En en en?
Alle reacties Link kopieren
Yaqui: mijn all time favorite is The Soap Kitchen: brits, de verzendkosten vallen wat hoog uit maar ik groepeer en zorg dat ik een paar maanden verder kan: meestal koop ik twee keer per jaar. Voor zaken die ik ginder niet vind zou ik bij Aroma Zone gaan, maar dat is nog nooit nodig geweest. Ik denk dat als ik make up ga maken wel ginder ga shoppen, de recepten heb ik ook op die site, voor de eerste keer volg ik dan het recept en dan heb ik dingen nodig die ze alleen daar verkopen, daarna - als het lukt - ga ik kijken om aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
En kokosolie ! Ja, dat gebruik ik in alles dat ik maak behalve mijn serum, maar voor de rest echt alles !
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik biologische jojoba olie als nachtcreme.Het gekke is ik heb geen pukkel meer gehad mijn huid was droog en vochtarm maar op mijn kin vet.Ik vond het eerst eng om het te gebruiken en was bang dat mijn huid er vetter van werd.Niet dus het wordt gelijk in je huid opgenomen.Er zit veel vitamine E in wat goed is voor je huid.Laatst zei een collega tegen mij Jennie wat heb jij met je huid gedaan het is zo opgeknapt.Echt een wonder olie.



Deze heb ik wel opletten dat je biologische koopt wat daar zitten geen toevoegingen in.

https://www.pit-pit.com/j ... Kaum93H18ECFbPJtAodfzIAiw
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
http://voedzo.nl/verzorgi ... unt-doen-met-jojoba-olie/
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
@diana_banana



Ik gebruik de kokosolie nu een paar dagen. Ik gebruik het als gezichtsreiniger, haarmasker en oogmakeupverwijderaar (wat een woord... :-) ). Mijn haar ruikt heerlijk en mijn gezicht ziet er gladder uit. Ik weet niet of het komt door de kokosolie (of door de vitaminesupplementen die ein-de-lijk beginnen werken), maar ik ben fan!



Ik heb het geprobeerd als scheerschuim maar dat geeft niet het gewenste resultaat. :-)
Bedankt voor de tips Nina74!!
@Jennie77 : Hmm, interessant! Vooral omdat je het kunt gebruiken als basisolie om daarna etherische olie aan toe te voegen! Goede tip, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd naar de jojoba olie. Mijn pot kokosolie is op dus vd week moet ik toch naar de reform.



Yagui, welke vit supplementen gebruik je?

Silidyn van Vedax is ook goed voor de huid..zijn druppeltjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven