Geld & Recht alle pijlers

hulp nodig

25-10-2014 13:00 1808 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeden middag



ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.

nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.

heb een zoon en een poes in huis.

nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.

zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.

wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
Maar ondertussen heeft ze de verplichte bijeenkomst, die de start van de 4 weken zoektijd doet ingaan nog niet gehad. Dus die 4 weken zijn nu nog niet begonnen te lopen. Dat is het allereerste wat ze moet doen, zorgen dat ze op die bijeenkomst komt te zitten met een oppas voor haar kind. Anders is 150 euro thuiswerk wel thuiswerk vanuit het Leger des Heils...
Alle reacties Link kopieren
ik heb het uitgeprint en ingevuld

met daarbij mijn afschriften, huurovereenkomst, polisblad en een brief waarom ik de aanvraag indien.



verstuurd naar



belastingdienst/toeslagenkantoor enschede

afdeling invordering b.v.v.

postbus 55000

7500KD

enschede



quote:Doreia schreef op 27 oktober 2014 @ 19:04:

Ik wil hem er nog wel eens ingooien:



De beslagvrije voet dient aangepast te worden.



Dit heb ik zowel hier als privé al aangegeven. Dan is er geld voor opvang en niets aan de hand. Maar dan moet TO hándelen en niet haar kind meenemen naar een bijeenkomst die zij dient te volgen om over 4 weken in aanmerking te komen voor een uitkering. Dat schiet het niet op en is het zeker niet de schuld van de gemeente meer.
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Oei, al bijna 3 maanden huurachterstand? Dan is er weinig tijd meer. TO zorg in ieder geval dat je in gesprek gaat met de woningbouwvereniging of huurbaas om je situatie uit te leggen. Misschien dat je zo nog wat tijd kunt winnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het je (TO) net ook al in een prive bericht gestuurd, maar heb jij nu een officiele beslissing gekregen waarin staat dat je die scholing moet volgen/ aan het werk moet?



Want ergens gaat bij mij een belletje rinkelen (maar er zijn vast experts op dit forum) dat voor alleenstaande ouders bij kinderen onder de 5 een uitzondering op deze verplichting kan worden gemaakt door de gemeente.



Alleen de vraag is wel, als TO een beslissing heeft gehad, of ze nog op tijd is om in bezwaar te gaan... ...



(Dan heeft ze in ieder geval lucht tot december, als gemeebte haar ontheft van verplichting tot die tijd. Dan zit kind in opvang en kan zij wel aan verplichtingen voldoen).
Alle reacties Link kopieren
quote:ann3113 schreef op 27 oktober 2014 @ 19:43:

Ik heb het je (TO) net ook al in een prive bericht gestuurd, maar heb jij nu een officiele beslissing gekregen waarin staat dat je die scholing moet volgen/ aan het werk moet?



Want ergens gaat bij mij een belletje rinkelen (maar er zijn vast experts op dit forum) dat voor alleenstaande ouders bij kinderen onder de 5 een uitzondering op deze verplichting kan worden gemaakt door de gemeente.



Alleen de vraag is wel, als TO een beslissing heeft gehad, of ze nog op tijd is om in bezwaar te gaan... ...



(Dan heeft ze in ieder geval lucht tot december, als gemeebte haar ontheft van verplichting tot die tijd. Dan zit kind in opvang en kan zij wel aan verplichtingen voldoen).Weet iemand daar meer over?
Life is short. Eat dessert first.
TO, ben je vandaag nog naar het Juridisch Loket gegaan?



En leeft de kitten nog?
Hoe gaat het TO? Zou je je inbox even willen checken?
Heb je inmiddels al kattenvoer?
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat ze nog een update komt geven. En dat de poes nog leeft
Alle reacties Link kopieren
Pffft, lees dit topic nu pas.

Wat een rotmoment voor het forum om eruit te gaan.

TO, hoe gaat het?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik hoop van harte dat het goed gaat met to en dat ze nog een dak boven haar hoofd heeft! Ze heeft de zaken in het verleden niet zo handig aangepakt maar haar intenties zijn volgens mij wel heel goed. Alleen jammer dat er nu nog maar zo weinig tijd is.
Up
Alle reacties Link kopieren
Hij was up
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me ook af hoe het met je/ haar gaat?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2014 09:23
Reden: verwijderd ivm hengelen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor hulp zoek je hier dan eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
TO haar internet is afgesloten, dus ze is nu aangewezen op wifi spots.



De afspraak met het juridisch loket is afgezegd omdat de medewerker ziek was, gaat dus pas volgende week door.

Maandag heeft TO een nieuwe afspraak voor die bijeenkomst en haar zusje blijft thuis van school om op haar zoontje te passen.

Na heel veel contact met de school heeft de directrice besloten dat TO's zoontje vervroegd mag beginnen, dat is heel goed nieuws. Want de peuterspeelzaal zou haar 1000 euro per maand kosten en dat is niet te doen. Daar was ook een enorme wachtlijst.

Verder heeft TO overal briefjes opgehangen voor schoonmaak- en oppaswerk, doet ze dagelijks verschillende sollicitaties de deur uit, heeft de uitzendkantoren verwittigd dat er opvang is voor haar zoontje tijdens de schooluren en is ze nog bezig met dat thuiswerk.



Wel problemen met voor- en naschoolse opvang. Ze mag haar zoontje niet brengen tenzij ze op voorhand zal betalen en dat kan dus niet. Dus fulltime werken is bijna onmogelijk. Daar loopt ze nu enorm op vast. Haar zoontje kan nergens terecht. Als haar zoontje op school zit, gaat ze onmiddellijk aan ouders vragen of het mogelijk is om haar zoontje eventueel mee te nemen na school.



Alle inboedel is verkocht of staat in verkoop. Ze moet nu heel hard proberen om de huur van volgende maand bijeen te krijgen, maar of dat gaat lukken, weet ik niet. Ze moet ook nog een achterstand wegwerken, dus moet een afbetalingsplan gaan voorleggen aan de woningbouwvereniging begin volgende maand.



Het katje heeft eten en TO gaat naar de voedselbank voor eten.



Ze heeft dus geen inkomen en ze heeft het heel moeilijk, logisch ook natuurlijk.



Hopelijk ben ik niets vergeten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet citeren maar het klopt dat als je onder de 27 bent en je zit in je wachttermijn van 4 weken, dan krijg je geen voorschot op je bijstandsuitkering. Teruggaan naar de Sociale Dienst heeft daarom geen enkele zin.



Is er een bureau Sociaal Raadslieden bij jou in de buurt TO? Zo ja, daar maandag meteen naartoe bellen. Zij hebben de ingangen om je daadwerkelijk te helpen. En bel de voedselbank voor dieren. En reageer op Feeks, zij heeft kattenvoer voor je.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
tallyho, ik heb het doorgegeven, het lukt TO niet meer om op viva te komen.



Waar is die post van Feeks? Ik zie 'm niet onmiddellijk terug?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, ik heb haar een bericht gestuurd.
Life is short. Eat dessert first.
http://www.kinderopvangto ... rspeelzaal-2014-1397250W/



Kosten zijn 0,62 per uur. Waar haalt zij deze 1000 euro vandaan?



Verder: even geen betalingsregelingen afspreken, voordat zij maandelijks haar normale vaste lasten kan betalen. Als je dat al niet kan, is er namelijk ook geen geld over voor extra aflossingen.



Wanneer gaat ze nu naar de bijeenkomst van de gemeente. Dat is het ALLER belangrijkste, want DAN gaan die 4 weken wachttijd pas in. Nu is elk uur nog voorafgaand aan die 4 weken. PRIORITEIT 1: die bijeenkomst volgen!
Alle reacties Link kopieren
Heel goede vraag, Doreia! Ik heb de persoonlijke berekening gezien en het was echt zo. Ik stond er ook van versteld.



Maar als ze geen betalingsregeling afspreekt, verliest ze haar huis. Dat is een probleem.



Die afspraak is maandag en die gaat heel zeker door. Die 4 weken MOETEN ingaan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het was ¤ 100,- voor de peuterspeelzaal maar is niet meer nodig want zoontje mag naar school. Nu alleen nog probleem om BSO/ NSO te regelen. Die willen betaling vooraf.

Volgens mij gaat TO naar die bijeenkomst, haar zusje blijft thuis van school om op het zoontje te passen.



Edit: het is inderdaad ¤ 1000,-, dat kan toch niet? Dat kost volledige kinderopvang!
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
TO moet echt naar de Sociaal Raadslieden, die kunnen bemiddelen tussen haar en de wbf om een betalingsregeling uit te stellen tot er geld is (max. over 4 weken).
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Doornroosje: zij kan nog niets afspreken met de woningbouw. Alleen dat zij er alles aan gaat doen om vanaf nu de huur te betalen elke maand, tot er structureel inkomen is. Maar voorlopig nog geen cent meer, tot hier wel gelegenheid voor is.



En dan is het aan de woningbouw om vonnis te gaan halen, en dan is het weer aan TO om via de gemeente een moratorium aan te vragen. Maar nu een regeling aanvragen is onhoudbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven