En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks weer werken, al klink ik nog niet heel goed zei mijn collega net aan de telefoon.

Eens kijken of er nog een bakje van het eea in de diepvries ligt..
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Ik heb net ook al een mail gestuurd; ik ben helaas niet bij de (m)eet.... Er is dan hét sintfeest en ik kan mijn dochter niet aan doen niet te gaan.

Ik lees hier trouwens heel trouw mee hoor, alleen weinig tijd om te reageren vaak.

Kan iemand mij wel even op fb vertellen wie Matroesjka is? (ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig hoor!).
Alle reacties Link kopieren
Het was vroeg vanochtend. Zat om half 7 in de auto. Gelukkig zat het mee en zit nu weer thuis. zo nog een uurtje de laptop openklappen en dan vind ik het mooi geweest.

Vanavond maak ik een wokprutje van kip, paksoi, tauge, cashewnoten en shii-take met een zelfgebriekt sausje van soya, terriyaki en honing of wat ik nog meer kan vinden en wat lekker smaakt.



Lief moet vanavond wedstrijd-squashen en ik ga hem aanmoedigen.



Jynt, jammer hoor, maar de Sint gaat voor.



Dolf, hoe voel je je en jij? Mare. Wat een ziekenboeg weer.
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies, vanavond maak ik denk ik een bordje nasi, heb nog gekookte rijst in de vriezerT en heel veel groentekliekjes in de la. Eitje erbij, ketjap, sambal, kroepoek, heerlijk.



Mare wat rot dat je je je zo naar voelde en wat lief dat je lief je zo wil en gaat verzorgen. Zo hoort het! Dolf gaat het met jou al iets beter?



Het is hier schitterend weer, ga zo lekker een rondje stad doen denk ik, zomaar, omdat het kan :-)



(Grr nog geen smileys, en van elke keer opnieuw inloggen op mijn aaifoon word ik ook niet goed)
Alle reacties Link kopieren
@Ras, herkenbaar... en dan het juiste aantal a's typen...... (trekt 1 werkbrauw op en zucht nog eens diep).



Vandaag mijn vrije dag. Dus sporten, wasjes draaien, met headhunter bellen (woensdag gaan we face to face praten), huis aan kant maken en zo even de stad in..... heerlijk relaxed.



Voor vanavond weet ik het nog niet. Ik wilde eerst uitgebreid gaan koken, maar lief heeft een borrel van zijn werk en is speciaal daarom met het openbaarvervoer dus ik gok dat het aan hem niet besteed is, dus misschien doe ik wel simpel. Ik ga zo wel bedenken wat voor koekjes ik ga bakken voor mijn team voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo filodeeg vullen met krab en daarbij eten we couscous en venkel. Recept van Jamie. Zou in 15 minuten klaar moeten zijn, dus ik gok dat het wel een half uur duurt :D.



Daarna wil ik nog een marokkaanse appeltaart maken, recept van de AH uit hun bakspecial van vorig jaar. Morgen nog even zwarte bonensoep maken en dan heb ik wel gecompenseerd dat ik zaterdag en zondag niet mag koken ;)
Zo dan Kaaaaaaaatje, dat klinkt lekker! Zowel de appeltaart als de filodeeg met krab. Als het wat is, wil je dan het recept van het krabgerecht plaatsen?



Ik maak vanavond een variatie op deze lasagne. Het rundergehakt vervang ik door vega gehakt, en ik voeg nog wat verse spinazie en pesto toe (want had ik nog liggen). Het staat in de oven en is bijna klaar .



Jammer Jynta dat je niet kunt, maar ja, de Sint niet ontvangen, dát kun je natuurlijk niet maken!



Dolfje, heb je je werkdag een beetje goed overleefd?
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, Kom ik terug uit Berlijn, is het hele forum op de schop!!! Pfff. Gedoe, het beeld klopt van geen kanten en de smileys zijn ook veranderd in blokjes, dus die kan ik voorlopig niet gebruiken vermoed ik. Ik vind het maar niets!!



Maar goed, Berlijn was leuk, prachtig weer gehad, vooral veel rondgeslenterd. Heerlijk. Niet heel bijzonder gegeten trouwens, de Duitse keuken is niet echt aan mij besteed aangezien ik niet echt een grote vleeseter ben. Vooral Italiaans gegeten, ook prima maar niet heel spectaculair. Vandaag wat restjes opgemaakt in de pasta met rode saus. Ook niet spectaculair, maar wel lekker. Morgen ga ik weer een stoofschotel proberen. Dit keer met pompoen, heb ik nog nooit zelf gemaakt, dus benieuwd wat dat wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net binnen Teig, heb het al hoestend overleefd. Morgen ook nog een paar uurtjes.Ik voel me wel ok maar ik hoest af en toe de longen uit mijn lijf.



Morgenavond naar een buurtgebeuren maar dat zie ik morgen wel of ik daar fit genoeg voor ben dan.



In mijn bakje uit de diepvries zat mijn gehakt/aubergine mengsel,dat was lekker. Maak ik snel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag ook aan de pompoen. Maak pompoensoep naar recept van Moos. Ben benieuwd.



Fijne dag!
Zo even wennen het nieuwe forum.



Gisteren hadden we eters. Vooraf pompoensoep met linzen. Daarna limoenrijst met shahi panir, boontjes, paprikasalade, raita en naanbrood.



Ik heb nog een hele bak rijst over dus ik ga nog even bedenken wat ik daar vanavond mee doe.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Eerst lekker sporten. Daarna weer wat dozen uitpakken en ik wil wel even van het mooie weer genieten en gaan wandelen. Vanavond eten we confit de canard met gebakken aardappels (in het eendenvet) met knoflook en peterselie en haricots verts. Met natuurlijk een goeie fles wit erbij.



Mmm, lekker menu, Matroesjka.



Doe maar rustig aan Dolfje!



Geniet van de mooie dag iedereen
Goedemorgen! Wat een prachtige dag inderdaad weer. Heerlijk zeg. Ik ga zo richting Schiphol om mijn ouders daar op te halen, zijn een maand in Zuid-Amerika geweest. Ik breng ze naar huis.

Daarna gordijnen maken voor de babykamer, boodschappen, dat soort dingetjes. Misschien nog even wandelen in natuurgebied hier vlakbij, als ik genoeg energie heb (daar ontbreekt het soms aan de laatste weken).



Vanavond maak ik Oosterse lekkerbek, in oestersaus - sambal - gember, met rijst en paksoi.
Alle reacties Link kopieren
Na een nacht vol hoesten werden we net bruut wakker door bovenburen waar de badkamer verbouwd wordt. Zo even douchen en gaan werken.



Maak denk ik pizza.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen koreveen,



We willen jou graag vragen om een nieuw deel te openen aangezien dit topic al meer dan 3000 postings heeft. Door topics met meer dan 3000 postings wordt het forum helaas trager.

Bedankt voor de moeite en nog een fijne (forum)dag gewenst.



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mod,

Ga ik doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven