Entertainment alle pijlers

FB minderen, niet normaal!

27-10-2014 16:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om het checken van Facebook te minderen.



Ik heb al veel mensen ontvriend of op 'niet volgen' gezet. Zo zie ik al niet veel dingen meer voorbij komen en dat geeft al erg veel rust kan ik zeggen.



Maar ik vind het absurd hoe het checken van Facebook zo'n dwangmatige handeling van me is geworden.

Ik heb de app van mijn telefoon verwijdert, zodat ik er al iets minder goed/snel op kan.

Maar ik heb vandaag al best veel momenten gehad waarbij ik dacht: Aaargghh... nu had ik ff mn Facebook gecheckt.



Niet normaal.. het slaat nergens op.

Nog meer mensen die dit proberen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben er ook niet aan toe om het helemaal te verwijderen. Het heeft ook zo zijn voordelen. Ik zit op 140 vrienden en het is heel selectief. Vriendjes en vriendinnetjes van de basisschool zijn er allemaal uit bijvoorbeeld.

Wat heb ik er nu aan om van alles over ze te weten, terwijl ik ze nooit zie.



Wat Underkoffer ook schrijft, belachelijk dat sommige mensen hun hele leven erop zetten, zonder zich er bewust van te zijn wie het allemaal leest. En wat ik dan helemaal belachelijk vind is dat je elkaar in het echt niet eens begroet!?!?!



Mijn collega zegt altijd: Alles weten maakt niet gelukkig.

Hij heeft verdomd gelijk.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88 schreef op 27 oktober 2014 @ 17:21:

[...]





Hoelang ben je nu FB loos?3 maanden ongeveer
Alle reacties Link kopieren
Kimmik88 ja dat is ze wel opgevallen, was ook van de 1 op de andere seconde besloten en gedaan nl.
Niet met fb, wel met viva
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 27 oktober 2014 @ 21:29:

Niet met fb, wel met viva



Dat kan ook ja..

Haha

Ik ben hier alleen als ik een dilemma heb.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88 schreef op 27 oktober 2014 @ 17:03:

@ Toedoelatoe: Mis je het helemaal niet??

Nee ik mis het niet maar nu moet ik bekennen dat ik wel een keer een beetje vals gespeeld heb. Er waren foto's geplaatst van een bepaalde activiteit waar ik ook bij was en toen heb ik ze bij mijn vriend op FB bekeken want hij heeft nog wel FB.



En ik mis soms dingen die alleen op FB staan bijv. de aanvangstijd van iets. Zo word je bijna gedwongen toch FB te nemen omdat mensen niet meer op een andere manier te communiceren. Maar voorlopig hou ik vol.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een paar besloten groepen waar ik lid van ben, zou ik facebook niet willen/kunnen missen.



Veel mensen heb ik als 'kennis' ingedeeld, waardoor ze niet in mijn tijdlijn komen. Ook plaats ik mijn updates voor 'Vrienden zonder kennis' zodat het al iets meer besloten is. Ook de irritante zwager die op facebook niets anders doet dan al zijn dure aankopen laten zien of andere ego stimulerende onzin, valt nu onder kennis



Ik wens niet getagd te worden (heb dat uitgeschakeld) en zodra iemand teveel plaatst, wordt hij/zij ontvolgd.



Iemand die meer dan 3 tweets per dag plaatst wordt ook zonder aarzeling ontvolgd. Ik heb geen zin om als marketing tool gebruikt te worden. Instagram heb ik wel al verwijderd, omdat ik me erger aan die zelfverheerlijking middels selfies. Tumblr vind ik te tijdrovend dus ook exit. Pinterest mag blijven omdat ik dat wel relaxed vind op een regenachtige dag.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar geen last van. Als ik 1x in de week kijk is het al veel en het meeste is niet zo interessant dat het verschrikkelijk is dat je het gemist hebt zeg maar. Een idee om die 'smartphone' eens in te ruilen voor een eenvoudig toestelletje, waar je geen internet op hebt, wat een rust geeft dat zeg!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
@Toedelatoe, knap hoor. Hou vol!



En Maja de bij, inderdaad je kunt Facebook best heel goed beperken in wat je ziet. Dit heb ik ook allang gedaan. Scheelt een hoop...



@ mutsje, tja weer zon simpele telefoon, maar dan heb ik geen Whatsapp! En dat is (hoe erg misschien ook) onmisbaar! (En uiteindelijk voordeliger dan smsen en bellen)



Mijn vader had laatst zijn telefoon laten liggen, na 4 dagen heb ik hem maar eens terug gebracht. Maar hij kraaide er niet naar! Haha mooi dat dat nog kan.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van geen facebook is dan inderdaad wel dat je sommige foto's soms niet kunt zien. Of, als je bij een publieke gelegenheid hebt, dat er foto's van jou online gezet kunnen worden, zonder dat je daar zelf erg in hebt. Maar als ik nu foto's wil delen (want ik heb mijn fb gedeactiveerd), dan doe ik dat gewoon via dropbox met degenen met wie ik het echt wil delen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat een rust! Nu al! Ik heb na aanleiding van dit topic gisteren mijn facebook account verwijderd, de app van mijn telefoon was al een tijdje weg. Het enige waar ik me nu nog op betrap is dat ik automatisch naar facebook surf en dan denk: 'oja.... dat heb ik niet meer'. Facebook bestond veel te veel uit reclame en er werden maar zelden statussen geplaatst.. Ik heb nog 13 dagen om mezelf te bedenken, maar ik hoop dat ik het volhou!
Alle reacties Link kopieren
Marforce! Ben ook benieuwd... dat je nu nog terug kan maakt het niet makkelijker toch?! Succes! Laat even weten hoe het 'voelt' over een paar dagen
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb een aantal fb vrienden verwijderd. En een aantal volg ik niet meer.

Dat helpt enorm



Het zijn van die types met 100 posts per dag, en verwachten dat je alles meteen liked. En zo niet dan zijn ze boos. Komen ook continue met allerlei dingen afzetten, als kettingbrieven, challenges etc.

Daar ben ik helemaal klaar mee.

Ik kom op facebook als ik daar zin in heb.

En ik reageer alleen als ik vind dat het nodig is.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
The Wizzard, iedereen moet inderdaad zelf weten wat hij wel of niet liked.



Toch betrap ik me er op dat ik het van bepaalde personen niet leuk vind als ze mijn post niet 'liken'.

Van een vriendin weet ik dat ze heel veel op FB zit, ze 'liked' veel en af en toe plaatst ze zelf wat.

Wat ik natuurlijk altijd 'like'.

Ik zet er af en toe wat op, maar als zij het dan niet 'liked' kan ik daar best gefrustreerd van raken. Waarom niet?!

Ze kan me niet wijsmaken dat ze het niet gezien heeft!
Alles weten maakt niet gelukkig...
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 oktober 2014 @ 17:16:

[...]





Oh, nou dan heb ik een andere tip voor je: verander je wachtwoord in iets wat je niet gaat onthouden. Delete daarna je account.Zonder wachtwoord kun je niet deleten...
Alle reacties Link kopieren
Hi kimmik88,

bij bepaalde personen is dat ook niet erg. Daar heb je een nauwe band mee.

Dus daar verwacht je meer van.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat dus echt niet. Ik kijk soms als ik zin heb maar kan het ook makkelijk laten. Ik leef liever in het echte leven dan online.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88



The Wizzard, iedereen moet inderdaad zelf weten wat hij wel of niet liked.



Toch betrap ik me er op dat ik het van bepaalde personen niet leuk vind als ze mijn post niet 'liken'.

Van een vriendin weet ik dat ze heel veel op FB zit, ze 'liked' veel en af en toe plaatst ze zelf wat.

Wat ik natuurlijk altijd 'like'.

Ik zet er af en toe wat op, maar als zij het dan niet 'liked' kan ik daar best gefrustreerd van raken. Waarom niet?!

Ze kan me niet wijsmaken dat ze het niet gezien heeft!

31-10-2014, 12:05



Waarom 'natuurlijk liken'? Omdat het van je vriendin afkomstig is?

Waarschijnlijk heeft ze zelf die behoefte niet, en liked ze daarom niet al jouw berichten. Ook al heeft ze ze gezien. Want iedereen moet zelf weten wat hij liked he?



Daar gefrustreerd over raken is dan eigenlijk best wel sneu.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 31 oktober 2014 @ 00:58:

Ja, ik heb een aantal fb vrienden verwijderd. En een aantal volg ik niet meer.

Dat helpt enorm



Het zijn van die types met 100 posts per dag, en verwachten dat je alles meteen liked. En zo niet dan zijn ze boos. Komen ook continue met allerlei dingen afzetten, als kettingbrieven, challenges etc.

Daar ben ik helemaal klaar mee.

Ik kom op facebook als ik daar zin in heb.

En ik reageer alleen als ik vind dat het nodig is.Dit meen je serieus? Ik vind dit heel erg vreemd. Ik like nooit alles van iemand ook niet van mijn beste vrienden. Omdat ik het soms gewoon niet interessant of leuk vind, het is niks persoonlijks. Verwachten dat iemand alles liked is vreemd.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het ook wel aan de leeftijd. Ik ben al belegen en het boeit me werkelijk niet wie en hoeveel mensen mijn FB-berichten liken.

En gelukkig denken mijn FB vrienden (jong of oud trouwens) daar hetzelfde over, want ik hen nog nooit een verwijt of opmerking daarover gehoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn fb verwijderd, inmiddels al bijna drie maanden denk ik? Heerlijk, wat een rust. Ik keek ook te vaak, die gulden middenweg heb ik nooit gevonden. Wel merkte ik dat wat ik las steeds vaker irriteerde i.p.v. plezierde. Nu heb ik geen vreselijke like&share acties meer, geen vermissingen die allang terecht zijn, geen stomme filmpjes, geen heppie-de-peppie-posts van mensen waarvan je weet dat het even helemaal niet heppie-de-peppie is, geen stomme foto's van zogenaamde nagel-art, geen updates van je niet zo leuke familielid die je niet goed durft te verwijderen, niet meer de tegengestelde politieke uitlatingen van mensen waar je daarna opeens anders naar gaat kijken.



Ik mis wel eens iets, mis leuke foto's, gebeurtenissen hoor ik vaak later dan anderen, maar is dat zo erg? Ik had zelf het idee dat sommige contacten best ok waren, maar eigenlijk was het meer dat je alles van elkaar wist via fb. Nu heb ik minder weet van andermans leven en dat geeft rust. Want het maakt me niet uit dat bekenden anders in het leven staan dan ik, maar als ik soms iets lees op fb kan ik me verbazen over (en dus ergeren aan) zoveel stompzinnigheid. En mijn echte vrienden? Die spreek ik gewoon.



De meeste moeite had mijn zus: heb je al op fb gezien...? Oh nee, dat weet jij natuurlijk niet...? Nou, IK heb die en die gisteren dus wel gefeliciteerd... Ik ook, maar dan in het echt. Of met een kaartje. Een handje vol mensen had me gemist, die dachten dat ik ze ontvriend en geblokkeerd had. Nee joh, ik heb gewoon geen fb!



Nu nog wat minder forummen...
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je helemaal vlammetje.. hopelijk word je niet weer geprikkeld Door je nieuwsgierigheid.



De gulden middenweg heb ik wel gevonden in het hebben van het aantal vrienden. Ik zie allang niet meer zoveel als voorheen.



En tja het ' erg ' vinden dat iemand van mij iets niet liked, voel ik twee sec en kan dan best denken.. ach het is FB.. til er niet te zwaar aan. Maar ik geef toe.. het steekt ff!



Ik heb ook een gewone geschreven verjaardagskalender op de wc.. verjaardagen van echte vrienden vergeet ik nooit.. ik ben ook van de kaartjes sturen. Maar ik vind het ook leuk om mijn buurvrouw waar ik zo af en toe contact mee heb, maar niet weet wanneer ze jarig is. Een fijne dag te wensen via FB. Bijvoorbeeld.



Wat mezelf soms zo irriteert is continu neigingen te hebben om in te loggen. Why ?! 1 keer per dag kijken is genoeg, daar kan ik geen gulden middenweg in vinden...
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk uit de naar de dag dat FB geen prominente plek meer inneemt in het dagelijkse leven! Maak me er zelf trouwens ook schuldig aan hoor, 20 keer per dag checken of er nog leuke nieuwtjes zijn. Is voor mij wel echt een manier om bij te blijven. Heb ook veel pagina's van bedrijven en instanties geliked. "Vrienden" heb ik vorig jaar teruggebracht naar <100. Criteria was voor mij dat als ik geen praatje meer met ze zou houden op straat, of ik ze al langer dan een jaar niet gezien zou hebben, dat ik dan niet langer hun als vriend wil hebben. Ex-collega's verwijder ik ook. Post niet veel, omdat ik FB vaak een vorm van aandacht vragen vind. Echt verwijderen gaat me nog wel te ver
An apple a day keeps the doctor away
Alle reacties Link kopieren
quote:kijk uit de naar de dag dat FB geen prominente plek meer inneemt in het dagelijkse leven!In JOUW dagelijkse leven. Want de wereld vergaat niet als FB niet meer zou bestaan hoor. Jij laat het een prominente plek hebben in JOUW leven, dus jij kunt daar zelf wat aan doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Herkenbaar, alleen heb ik het ook met hier, het forum, en TV kijken. Ik ben gaan opschrijven wat ik graag zou willen doen en die dingen doe ik nu. Straks nog een halfuur in de tuin gewerkt, gisteravond een boek gelezen... klinkt heel normaal, maar ik besef nu hoe weinig ik dat doe omdat het internet en de TV zo lonken. Maar dat zou nog tot daar aan toe zijn als het echt heel interessant was, of echt heel erg leuk. Maar ik doe FB checken, het forum lezen en TV kijken puur uit luiheid. Dus ik beperk het nu tot wanneer ik echt zin heb in FB, en dat is eigenlijk veel minder dan voorheen toen ik het deed uit gewoonte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven