Ik haat mijn schoonzus (en schoonmoeder)

31-10-2014 10:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie kwam wou ik een nieuw topic starten over werk(ga ik zo doen), maar ik moet effe mijn ei kwijt.

Mijn schoonzus. Zo een naar mens. Bazig, brutaal en onbeschoft. Ze overschreeuwd mij altijd. Als ik een discussie met haar heb lukt het me nooit om ook iets in te brengen. Ze ratelt maar door. Ik kan hier een heel pagina over schrijven, maar dat maakt niet uit. Ik wil gewoon geen contact meer met haar. Ik word door haar gedrag( en ook van schoonmoeder) gewoon chagrijnig/verdrietig me dan niet meer als mezelf.

Maar ze woont bij mij achter! Onze kinderen spelen met elkaar. Haar kind is bij wijze groot geworden in mijn huis! Niet andersom. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien met ruziënde familieleden, ik wil het goede voorbeeld geven. maar ik wil haar ook gewoon uit mijn leven hebben. Ze is de zus van mijn man, en ik heb er geen moeite mee dat hun elkaar gewoon zien en spreken.

Het voelt gewoon benauwend, van de ene kant kan ik haar echt uitkotsen, van de andere kant zijn haar kinderen zo vaak bij ons.

Hoe zouden jullie ermee omgaan? Tips waardoor je voorkomt dat je erin 'verzuurd'?
Alle reacties Link kopieren
Haat? Echt haten?
Prrrr, mauw miawwwww.
Gedoogbeleid maken. Zij is de zus van jouw man, dus zolang jij met je man bent, zul met haar te maken hebben. Bewaak je grenzen en gedog haar. Je kunt haar niet veranderen, je kunt alleen jouw manier van omgaan met haar veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Als haar kinderen bij jullie 'zowat' zijn opgegroeid kennen jullie elkaar blijkbaar al heel lang. Waarom is nu het moment ontstaan dat je haar eigenlijk helemaal uit je leven wil bannen?

En wat vindt je man ervan? Herkent hij dit?

Is het geen optie het contact wat meer oppervlakkig en koetjes-en-kalfjes te houden? En dus vooral niet te gaan discussiëren?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou vooral als eerste gaan verhuizen. Waarom wonen jullie zo dicht bij elkaar als je niet goed met elkaar overweg kan?
Alle reacties Link kopieren
Wat broedkippetje zegt: ga niet de discussie aan. Nergens over. Als zij dat wel wil zeg je gewoon dat je geen zin hebt in een discussie met haar en begin je over het weer ofzo.

Ik zie niet in hoe je het kan maken om haar helemaal uit je leven te bannen...
Haten nog wel en je schoonmoeder ook..

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook schoonouders waar ik het totaal niet mee kan vinden. Ik kom altijd leeggezogen, verdrietig en boos van bezoekjes terug. Ik heb dus ook besloten dat ik, na 2,5 jaar, van wekelijkse en later maandelijkse bezoekjes hiermee stop. Ik heb ze 4 maanden niet gezien, en het is een verademing.

Met kinderen wordt dit denk ik lastiger.

Ik denk dat je haar kinderen nog wel in jou huis moet laten, en jou kinderen naar haar kan laten gaan. De kinderen kunnen er immers niets aan doen dat jullie relatie zo slecht is. Verder zou ik alle contact met haar via je man laten gaan als dit voor jou zo lastig is.



Maar eigenlijk denk ik dat je bij dit soort situaties nooit de 'perfecte' oplossing vind.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
sandt ik ben het niet met je eens, als zij niks meer met haar te maken wil hebben, Zou ik tegen me man zeggen hoe ik over zijn zus denkt,

Netniet

Ik zou nooit voor zo iemand gaan verhuizen, Ik zou tegen me man zeggen ik wil geen contact meer met me schoonzus en jij kan gewoon bij hun op bezoek gaan
Alle reacties Link kopieren
Nou oke haat is wel een groot woord, maar haar respectloze gedrag komt bij mij nu de strot uit. Ik ben altijd heel stil en verlegen geweest en durfde nooit wat te zeggen. Ik vond dat ik de goede vrede moest bewaren. Zij is heel mondig en verbaal heel goed. Altijd erg aanwezig. Nu ben ik (ook dankzij hun wel) gewoon brutaler en mondiger. En dat botst nu gewoon. Ik wil het gewoon niet meer accepteren. Relatie tussen mij en mijn man heeft in het begin echt deuken opgelopen door hun. Er is een moment gekomen dat hij inzag wat het met ons deed. Hij heeft zich emotioneel losgekoppeld zeg maar. hij heeft een muur om zich heen, hem kan niets raken. Bij mij is dat niet zo. Mij raakt het gewoon. Ik kan die emotionele betrokkenheid niet opzij zetten. Ik word er steeds beter in, maar nog niet 100%.

Verhuizen is gewoon geen optie, anders was ik echt well gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Afstand nemen.
Afstand nemen is dan idd het beste.

Komen jullie veel bij elkaar over de vloer?
Alle reacties Link kopieren
Gate keeper dat wil ik ook. Maar ze zijn zo benauwend, zo manipulerend dat kan ik gewoon niet uitleggen. Mijn schoonmoeder is alleen( en mijn schoonvader was echt een schat van een man). We gaan bij haar op bezoek en helpen haar weleens met dingen. Kinderen gaan weleens tussen de middag eten. Je wilt gewoon met elkaar omgaan, maar dat wordt onmogelijk gemaakt. Zelfs kennissen en vrienden zeggen dat ze echt moeilijke mensen zijn.

En ook mijn man vind het prima als ik geen contact wil, maar ik vind het zelf zo moeilijk. Ik ben niet zo. Maar ik moet zo worden.
quote:Je wilt gewoon met elkaar omgaan, maar dat wordt onmogelijk gemaakt. Zelfs kennissen en vrienden zeggen dat ze echt moeilijke mensen zijn.

En ook mijn man vind het prima als ik geen contact wil, maar ik vind het zelf zo moeilijk. Ik ben niet zo. Maar ik moet zo worden.Je wil je schoonzus uit je leven hebben en je kan haar wel uitkotsen, maar je wil wel contact blijven houden. Wat wil je nou?
Alle reacties Link kopieren
Waarover discussieert ze dan steeds met jou dat het jou zo raakt?

Het lijkt me dat het dan verder gaat dan de geijkte discussies over politiek, geld, religie of zwarte piet.

Valt ze jullie persoonlijk aan? Geeft ze steeds commentaar op jullie leefwijze of opvoedingsstijl?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Je kunt het contact ook drastisch minderen natuurlijk.

Als jouw man met de kinderen naar zijn moeder of zus gaat dan hoef jij niet altijd mee te gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je kinderen hebt maar klinkt bijzonder puberaal.



Laat je niet gek maken, als je schoonzus onaardige dingen zegt, zeg jij; "ik vind het niet prettig als je zo tegen mij praat", en verder laat je het contact met je schoonfamilie fijn aan je man over.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
.
Alle reacties Link kopieren
kleine kinderen praten over "haten" .......
Alle reacties Link kopieren
Puberaal van Dale? Te emotioneel misschien wel.

Ik ben eigenlijk gewoon boos omdat ik altijd teveel voor haar heb gedaan. En daar heb ik zelf voor gekozen. En nu op de blaren zitten.
Echt muurbloempje het contact drastisch verminderen.

Haar kun je niet veranderen maar hoe je zelf met de dingen omgaat wel.
Alle reacties Link kopieren
Diamond gloss dat is inderdaad het beste.
quote:Ik ben eigenlijk gewoon boos omdat ik altijd teveel voor haar heb gedaan. En daar heb ik zelf voor gekozen. En nu op de blaren zitten.Je verwachtingen zijn veel te hoog. Niet iedereen is zoals jij, dat kun je je schoonzus en schoonmoeder niet kwalijk nemen.
Je bent nog altijd een zelfstandig persoon náást het feit dat je de partner bent van......

En dus heb je het volste recht iemand de deur te wijzen en uit je leven te bonjouren. Heb ik ook gedaan met schoonzus. Even laten weten dat zij, compleet met grote bek en manipulerend dominant gedrag, niet meer welkom is in mijn huis en mijn leven. Mijn vriend denkt er ook zo over, en nu hebben we al anderhalf jaar heerlijke rust.
Alle reacties Link kopieren
Straks gaan we naar een verjaardag van een gezamenlijk familielid. Even stuk taart eten. Ik zie er de hele dag al tegenop omdat hun er ook zullen zijn.

Vandaag ga ik proberen me niet druk te maken. We zullen zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven