Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Super Qian!

Dat geeft al een voldaan gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Pff heb een hele waslijst aan to-do dingen, als stok achter de deur zal ik het belangrijkste hier neer zetten.



- boodschappen doen

- slaapkamer stoffen

- woonkamer stoffen en stofzuigen

- keukenkastjes afnemen

- afwassen

- wc's poetsen

- leeggoed wegbrengen.



Hup! Aan de slag! Muziekje erbij en gaan met die banaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 20 oktober 2014 @ 10:01:

Pff heb een hele waslijst aan to-do dingen, als stok achter de deur zal ik het belangrijkste hier neer zetten.



- boodschappen doen

- slaapkamer stoffen

- woonkamer stoffen en stofzuigen

- keukenkastjes afnemen

- afwassen

- wc's poetsen

- leeggoed wegbrengen.

- was vouwen en opruimen

Hup! Aan de slag! Muziekje erbij en gaan met die banaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig !!

Bij mij nog steeds prut. Ik probeer het allemaal een beetje los te laten. Eerste weken van vriend-in-gips leek het wel alsof ik aan het doordraaien was zoveel stond ik te poetsen.

Maar weet je, ik kan niet alles zelf doen, dan loop ik maar achter met het werk in huis...
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt fanatic, je kunt niet alles alleen. En buiten dat, ook in een niet 100% spic en span huis kan geleefd worden. Je wil over een paar maanden toch nog weten wat jullie gedaan hebben, en niet terug denken aan alleen maar poetsen poetsen poetsen.

Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat een ijver weer..... Was net weer een beetje op dreef gekomen, maar ja, deze week vakantie hier dus....... Maar de was is bij en er is al gestofzuigd!
Alle reacties Link kopieren
(hier ziek, dus weinig beweging, of het moet stiekem wat oude papieren doornemen zijn)
Alle reacties Link kopieren
Hier weinig opgeruimd, heel veel stof tot nadenken door onverwachte dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niks gedaan gaat het nog goed komen hier mensen?
Alle reacties Link kopieren
Jij dus wel veel gedaan Noopes! Het klinkt alleen niet alsof het leuke stof is waarover je nadenkt.....
Alle reacties Link kopieren
Nee leuk is anders Phips. Maar ook daar komen we uit.



Wat opruimen betreft, ik heb een vuilniszak klaargelegd die ik zometeen ga vullen. We hadden laatst spullen in categorien verdeeld waaronder ´cadeau geven´. Ik denk alleen niet dat iemand zit te wachten op een hartvormig chocoladefondueset. Ook een mok van NIC (met super schattig schaapje) zal er denk ik aan moeten geloven... zonde maar wie kan ik dit nog geven? En de jaargangen Cosmo raak ik ook niet kwijt, jammer maar weg ermee.



Wat ook nog naar me lonkt is de stapel papier die ik van het werk telkens mee krijg. Staan interessante dingen op, maar inmiddels is alles op inter- of intranet te vinden.



En eigenlijk wil ik nog een weekmenu maken... Nog nooit gedaan maar het moet er toch eens van komen. Scheelt in boodschappen (hoop ik) en ook hoop ik meer groenten te eten. Mijn gedachte is weekmenu --> weekboodschappen op voorraad --> opgeruimde kast (omdat ik niet telkens alles overhoop hoef te halen).
Alle reacties Link kopieren
Door de nieuwe layout viel dit topic me op en als ik even mag inbreken..

Hier raken we veel troep kwijt via een weggeefhoek op Facebook.

Misschien al geopperd hoor maar anders misschien een idee 😊
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
Weggeefhoek doe ik ook veel !!

Opruimen gaat hier aardig, veel verkocht op een rommelmarkt !!

Vent nog altijd in het gips, het schiet niet op...
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 17 oktober 2014 @ 08:36:

Up!

Dames, hoe is het?



De herfst lijkt altijd een drukke tijd voor veel mensen... en traditioneel is het meer de tijd naar binnen gaan, van oogsten, om warm de winter door te kunnen. Niet bepaald opruimen dus.

Misschien dat daarom ook de lente .. (zaaien, weer naar buiten gaan) traditioneel voor Voorjaarsschoonmaak staat?



Hier afgelopen week niks bijzonders qua opruimen (schoonmaken bijhouden lukt net). Maar heb toch ook weer een grote doos van de supermarkt meegenomen, en in de woonkamer gezet om te vullen voor de kringloopwinkel. Twijfel soms als ik dingen tegenkom die 'persoon x of y heel misschien leuk zou vinden', waarna het vervolgens weer blijft liggen, het gewoon naar de kringloop zou brengen.Nou het voorjaar is traditioneel voor schoonmaak omdat dan de kachel naar buiten ging. Daadwerkelijk de berging in of gewoon uitgedaan, dat weet ik niet zo. Maar na de hele winter in stof en as gezeten te hebben, was Pasen, hoe vroeg hij ook viel, de tijd van geen kachel meer aan, dus dan helpt het als je de as buiten veegt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
@fan; Wat vervelend van je vent. Heeft hij al wel loopgips of dat ook nog niet.



Hier verder weinig extra's gedaan. Het hele gedoe rondom het kopen van het huis en alles regelen. Is toch zoveel meer werk als ik had gehoopt. Plus dat ik de laatste tijd savonds net iets te veel etentjes en verjaardagen had, waar ik niet onderuit kon. Het huis is wel schoon en redelijk opgeruimd. Maar nog lang niet zoals ik had gewild.
Ladies, ik ga den tijdje anoniem.

Duik vanzelf weer op als de kinderziektes uit her Forum zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo?



Nog iemand hier aan het opruimen of is iedereen weggejaagd door het nieuwe forum?



Ik ben door het nieuwe forum even weg geweest, was zo'n gedoe om bij dit topic te komen! Was nog onoverzichtelijker dan mijn huis...

Inmiddels is de kledingkast netjes geordend en ruim ik mijn schoenen iedere week op. Heb er een handje van om bij het zoeken naar een outfit ook 6 paar verschillende schoenen te proberen en deze dan zo te laten liggen... Maar nu ik telkens iets opruim als ik op een kamer kom duurt de rommel niet lang.



Weekmenu maken is nog steeds niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf haast niet meer te schrijven ...... Vandaag voor de zoveelste keer maar weer eens begonnen, vandaag wel een boel gedaan, maar er moet nog heel erg veel meer gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Door de bomen het bos niet meer zien Phips?

Juist goed dat je vandaag weer een boel gedaan hebt! Je moet toch ergens beginnen (maar ik herken het wel hoor)
Alle reacties Link kopieren
Niks opgeruimd



Maar ook eigenlijk nog steeds niet beter. Kan net het huishouden bijhouden. Maar zou wel weer willen opruimen, dingen weg doen etc.!
Alle reacties Link kopieren
Huishouden is het belangrijkste! Liever schoon en rommel dan vies en orde.



Challenge voor vandaag! 1 uur opruimen!!

Eens kijken wat me dat oplevert. Tot straks!
Alle reacties Link kopieren
Goed begin is het halve werk!

2 vuilniszakken vol troep en 1 lege doos (waarom bewaarde ik die dingen??) Staan klaar om weggegooid te worden.



2 mooie siermokken zijn niet voor het tigste jaar in een doos verdwenen maar staan nu op onze nachtkastjes.



Servies gevonden wat we ooit gekregen hadden, duur, maar wat blijkt... zelfde als ons xenosservies! Yes!! Dus dat wordt vandaag nog afgewassen en gaat bij de rest.



Boeken; verzameld in een houten kist. Tijdschriften: weg met die troep.



Nu nog iets verzinnen voor de kampeerspullen, tent, luchtbedden, slaapzakken, kkeine kussentjes. Waar laten jullie dat? Het past niet mooi in een doos of plastic kist. En in een hoek of gedeeltelijk in, op en naast een doos werkt ook niet.
Alle reacties Link kopieren
@Noopes: Heb de slaapzakken in een grote hoge doos (ik meen dat het de doos was waar een heel grote prullenbak in zat verpakt). Matjes enzo in een soort dekenkist. Kleine kampeerspullen/frummels in schoendozen.
Alle reacties Link kopieren
Inspirerend trouwens, dat je 1 uur neemt en lekker aan de slag gaat
Alle reacties Link kopieren
Hm, een dekenkist op maat maken!



En ja, 1 uur werkt echt! Heb zoveel kunnen doen! En tijd over vandaag dus ben nog even door gegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven