De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 oktober 2014 @ 00:19:

Maar ik voel me inderdaad schuldig. Spijker, kop. Niet doen, een pup is extra liefde in je leven en vooral geen vervanging.
Alle reacties Link kopieren
Ach weet je, ik ben aan de ene kant echt wel jaloers op mensen die hun hond oud en grijs kunnen zien worden, maar tegelijkertijd realiseer ik me heel goed dat het verdriet net zo groot is als ze doodgaan. Zo'n beest leeft in je hart, en dan maakt het niet uit of dat 3 of 10 jaar is geweest.



Wij krijgen voorlopig geen pup. Werk- en kindtechnisch is het verstandig om nog een poosje te wachten, tot jongste naar school gaat en ik mijn drukste seizoen qua werk weer achter de rug heb. Dat wordt dus over een klein jaartje. Ik wacht nu al zo lang, dit kan er ook wel bij (al zou ik liefst gisteren nog weer een pup in huis hebben gehaald hoor, als ik niet met mijn hoofd maar alleen met mijn hart zou denken) Ach, nog even tijd om voor te pretten denk ik dan maar.



En wat schuldig voelen betreft: Verstandelijk weet je best dat dat niet hoeft, maar ik snap wel hoe het voelt. Gewoon gaan genieten van alle dingen die alweer zo lang geleden zijn: de nachtelijke plasjes, in de stromende regen naar buiten (met een paraplu boven je pup "want hij plast niet als ie nat wordt", het hele opnieuw aanleren van alles, maar vooral: het helemaal opnieuw leren kennen van dit hondje, met deze persoonlijkheid en dit karakter, dat vast wel op sommige punten op dat van Brutus zal lijken, maar op een heleboel punten ook niet. Omdat het een ander hondje is, maar uiteindelijk zal hij je net zo lief worden als Brutus is. Echt. Heel veel plezier ermee!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de naam die Mason heeft bedacht . Ik roep al een hele tijd dat een volgende bij mij gewoon Piet gaat heten. Simpel, rechttoe rechtaan zeg maar. Vriend is het er nog niet zo mee eens geloof ik. Maar ik denk toch dat het Piet wordt. Of Fergus, als ik Piet er echt niet door krijg. Ik hou wel van mensennamen voor honden (al hadden mijn beide RR geen mensennamen).
Alle reacties Link kopieren
Mason is de dagen aan het aftellen. Hij vertelt tegen iedereen die hij tegenkomt dat Brutus dood is en er nu een nieuwe puppie aankomt. Ik denk dat de kat echt heel blij is dat zij dan geen lijdend voorwerp meer is als ie dierenarts speelt. "Ik ga je nu dood maken." en dan krijgt ze een spuit. Nog even luisteren met de stethoscoop op ze wel echt dood is. Ik moet trouwens wel zeggen dat ze steeds meer meedoet en beter in haar rol blijft, ze kan heel goed voor dood liggen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Die rare boskat zeker .



Wanneer ga je pup ophalen?
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag al. Begin er nu wel naar uit te kijken. Leuk weer, zo'n hondenbaby. De naam komen we maar niet uit, maar volgens mij is Mason geïnspireerd door Spongebob, Gerrit?!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Het heeft wel iets. Leuk en moeilijk he, een nieuwe pup.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Het is Brutus niet. Ik zou zo graag zijn ouwe kop nog eens aaien en hem knuffelen. Het lijkt soms wel alsof het gemis en de pijn nog erger wordt. Ik heb de plek waar hij begraven ligt, vol gehangen met vetbollen en pindaslingers, dan is er tenminste wat leven daar. Gisteren sprong er een dikke pad over zijn graf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Gerrit een leuke naam. Kees vind ik nog iets leuker. Hou wel van zulk soort namen.



Wel weer hartstikke leuk een pup in huis

Druk ook.
Alle reacties Link kopieren
Kees vind ik ook heel leuk of Kick. Als we nog een zoontje hadden gekregen, had ik hem Kick willen noemen, komt ook van Cornelis net zoals Kees en betekent de gehoornde.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Morgen al, wat cool, Mrs!! En Kick voor een hond, of Kees, vind ik heel erg leuk. Kees vind ik stoer maar ook heel rustig.

Ik ben zo benieuwd naar je nieuwe hondenbaby, ga je dan misschien een fotootje plaatsen? *prettypleaaase*
Alle reacties Link kopieren
Haha, ga kijken of dat wil lukken dan. Ze zijn zo koddig als ze klein zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat spannend dat jullie een pup krijgen. Misschien een domme vraag maar wat is een RR hond?

Ik snap dat het gemis ontzettend groot blijft, dat zal ook nog wel een poos zo blijven.

Heb je al leuke spulletjes gekocht voor de pup?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 oktober 2014 @ 22:32:

[...]



Lieve Mrs, mieters dat je mooie blik is gericht op de toekomst.

Jouw hart is groot, daar is plaats voor..........



Toen mijn lieveling thuis ingeslapen was, was ook ik ontroostbaar.

NOOIT zou ik aan een nieuwe hond beginnen.

Mijn schat was immers onvervangbaar.



Tot dat mijn nieuwe lieverd ''op mijn pad kwam'''



Waarmee niet gezegd hebbende dat een pup uitzoeken , niet(!) iets is wat op je pad komt.



Ik werkte in het Westen en sliep zodoende bij een collega.......

Ademloos was ik, toen ik oog in oog stond met haar '' verwaarloosde hond''.

Nagelaten door haar overleden vader, en geen geld voor de broodnodige medische zorg.

K gezwel, niet gesteriliseerd, tepelkanker, gebit finaal naar de kl*te, ingegroeide nagels , oormijt , etc.etc.

Ik heb toen aangeboden het beestje te laten helpen....... kon het financieel dragen.

Zodoende ging het beestje mee naar het Noorden....

Oh ja, en of het beestje dan ook bij mij mocht uitzieken.

Tuurlijk............... maar ik wil haar niet houden ^&*(*&^%

Mijn lieverd was immers onvervangbaar.

Niemand kon zijn plaats innemen.

*kucht heel hard*



4 jaar is mijn lieveling nu hier, hoe kon ik haar laten gaan.?

Doodziek na de operaties, en chemo.

We hebben gevochten samen.

Zo lief, zo kwetsbaar, zo dankbaar voor de uiteindelijke zorg.

Onmogelijk, haar te laten gaan , onvoorstelbaar.........



Het komt op je pad Mrs .... Heus, have belief Wat mooi geschreven.... en zo waar.... het hart van een hondenmens is zo vol van liefde dat er altijd meer te geven is.
Wat een prachtig verhaal @eindeloos
Alle reacties Link kopieren
Een RR is een Rhodesian Ridgeback of een Pronkrug. Het is een Afrikaanse jachthond gefokt om leeuwen mee op te drijven en om huis en haard te beschermen. Het is een stabiele hond die als ie goed gefokt op karakter, geen angst kent en een soort zesde zintuig heeft voor gevaar. Je hebt met een goed RR een andere verstandhouding dan een normale baas-hond-verhouding. Een RR gedraagt zich meer als een gelijkwaardige partner en hij ziet jouw eigendommen en familie als zijn eigen eigendommen en familie. Als je een RR goed opvoedt, dan heb je een hond die zijn gewicht in goud waard is.



Onze Brutus was ook een RR, een schitterend beest. Heel stabiel karakter, je wist gewoon hoe hij ging reageren op situaties, hij deed nooit iets onverwachts. Hij heeft nooit meer geweld gebruikt dan strikt noodzakelijk om zijn doel te bereiken. Ergste wat ie heeft gedaan was tegen iemand's been zeiken omdat die zich heel dominant opstelde naar mij.



En hij heeft twee keer in zijn leven zijn tanden laten zien om mij te beschermen. Zag er echt gruwelijk eng uit, maar als ie zijn doel bereikte, was het ook klaar voor hem. Vrouwtje veilig, ik ga weer snuffelen. Hij was zo cool. Hij heeft in zijn leven nooit iemand gebeten en was superlief en zorgzaam voor andere dieren en Mason.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Brutus was gewoon geweldig
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het heel goed hoor dat je je schuldig voelt, maar Eindeloos heeft helemaal gelijk.

En volgens mij heb jij een heel groot hart



Dankjewel lieve Jonari.........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mrs schreef :



Een RR is een Rhodesian Ridgeback of een Pronkrug. Het is een Afrikaanse jachthond gefokt om leeuwen mee op te drijven en om huis en haard te beschermen. Het is een stabiele hond die als ie goed gefokt op karakter, geen angst kent en een soort zesde zintuig heeft voor gevaar. Je hebt met een goed RR een andere verstandhouding dan een normale baas-hond-verhouding. Een RR gedraagt zich meer als een gelijkwaardige partner en hij ziet jouw eigendommen en familie als zijn eigen eigendommen en familie. Als je een RR goed opvoedt, dan heb je een hond die zijn gewicht in goud waard is.



Onze Brutus was ook een RR, een schitterend beest. Heel stabiel karakter, je wist gewoon hoe hij ging reageren op situaties, hij deed nooit iets onverwachts. Hij heeft nooit meer geweld gebruikt dan strikt noodzakelijk om zijn doel te bereiken. Ergste wat ie heeft gedaan was tegen iemand's been zeiken omdat die zich heel dominant opstelde naar mij.



En hij heeft twee keer in zijn leven zijn tanden laten zien om mij te beschermen. Zag er echt gruwelijk eng uit, maar als ie zijn doel bereikte, was het ook klaar voor hem. Vrouwtje veilig, ik ga weer snuffelen. Hij was zo cool. Hij heeft in zijn leven nooit iemand gebeten en was superlief en zorgzaam voor andere dieren en Mason.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Pràchtig weer verwoordt Mrs
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@ Madamepolis. Dànkjewel!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb meteen gegoogeld, wat een mooi ras. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n hond gezien maar ik leef dan ook niet tussen de boederijen. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van de pup
Alle reacties Link kopieren
EINDELOOS SCHREEF OP 31 OKTOBER 2014 @ 15:43:



k snap het heel goed hoor dat je je schuldig voelt, maar Eindeloos heeft helemaal gelijk.

En volgens mij heb jij een heel groot hart



Dankjewel lieve Jonari.........





Ja luister maar naar Eindje die heeft altijd gelijk en ook een groot hart.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijf je liefdevol over Brutus. Fijn dat jullie een pup krijgen. Het is geen vervanger voor Brutus, maar het helpt wellicht wel bij het verwerken van het verdriet om hem.
Mrs: succes morgen en niet schuldig voelen als je de pup lief en schattig vindt...
Veel plezier vandaag, MrsW.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven