Gezondheid alle pijlers

Stoptober wie nog meer?

28-09-2014 00:32 247 berichten
Ik zit al weer een tijdje met de gedachte te spelen om te stoppen met roken. Het is me 1 jaar gelukt en ben toen toch weer gezwicht..stom stom.



Nu hoorde ik vandaag over Stoptober. De bedoeling daarvan is dat mensen de uitdaging aangaan om de maand Oktober rookvrij door te brengen. In de hoop dat ze dat daarna zullen voortzetten natuurlijk.

Een mooi initiatief dus een mooie gelegenheid om de strijd opnieuw aan te gaan.

Dus 1 oktober ga ik er weer voor.



Zijn er meer mensen die het gaan proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de stoptobers?

Volhouden hoor. Succes ermee.
Still going strong!
Alle reacties Link kopieren
Nog ruim een dag en dan is het november. Maar no(smoke)member van maken?

Hoe is het met de gestopten?
Nog steeds gestopt! Missie volbracht en apetrots. Eindelijk, ik weet ook dat ik niet meer ga roken. Niet nog eens zo'n maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog gestopt en voel me lekker, levenslustig.

Het valt me de laatste paar dagen wel iets zwaarder, ik denk meer aan roken dan de eerste paar weken. is dit een normale fase?

Al dik 650 peuken niet gerookt pffff....
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Jaa, ik hoop het héél lang vol te houden. Af en toe denk ik er wel aan, maar dat is een kwestie van tijd denk ik maar. Ik ga morgen naar de stad lekker winkelen van mijn gespaarde geld. Succes verder!!
Proficiat aan alle stoptobermensen!!! 1 maand rookvrij !!! Trots op jullie ;)
Annelore, ik voel me, hoera, aangesproken. Dankjewel, lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed bezig.allemaal . Komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn toppers, oktoberstoppers :D

Ik heb heel veel respect voor jullie doorzettingsvermogen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had in het begin meegeschreven zou ook gaan stoppen. Een halve dag volgehouden, toen zou ik gaan minderen, dat is 2 dagen goed gegaan en nu zit ik weer op een pakje per dag. Net dit hele topic gelezen om mezelf te motiveren. Blijkbaar wil ik nog niet genoeg.



Voor degene die gestopt zijn ik vind het heel knap, respect!
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Hier ook nog steeds gestopt maar de laatste dagen heb ik het toch weer zwaarder. Hoop dat dat snel weer over is.
15 weken rookvrij

bijna 4000 sigaretten niet gerookt



geen behoefte meer, ik denk er nauwelijks meer aan, het lijkt wel uit mijn systeem te zijn?



ben trots op mezelf (en op de andere stoppers)
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de stoptobers?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Nog steeds gestopt, al bijna 1000 peuken niet gerookt.

Hoe is het met de mede-stoppers?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ff geupt omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe het verder gegaan is met de stoppers.
Nog steeds gestopt! Vind het een paar keer per dag nog steeds lastig maar heb gelukkig ook steeds meer 'hoera-moementjes'. Bv als ik na de boodschappen gewoon langs de servicebalie kan lopen zonder in de rij te moeten gaan staan voor sigaretten. Of als het zo koud en nat is, dat ik lekker binnen kan blijven. Niet meer bang dat ik stink. Woensdag 9 weken! Ondanks alle moeilijke momenten is het mij erg meegevallen. Had ik dat geweten dan was ik eerder gestopt.
pffff hier nu bijna 8 weken niet meer gerookt.

Ik heb 34 jaar gerookt dus dat is best wel lang. De laatste jaren rookte ik toch zeker wel een 20 sigaretten per dag.

8 weken is niet niks vind ik zelf. Ik ben ook best wel trots op mezelf hoor. Maar toch heb ik af en toe de behoefte aan die peuk. Alcohol drinken durf ik nog steeds niet, daar is een sigaret zo lekker bij. Dus ook al bijna 8 weken niet gedronken.



Ik lees ook dat mensen na een jaar te zijn gestopt weer beginnen. Ik ben erg bang dat mij dit ook overkomt, dat zou zonde zijn. Van extra kilo's merk ik (nog) niets.

Het huis is lekker fris, mijn kleding stinkt niet meer en ik zelf ook niet. Ik voel me fitter en gezonder. Ja het heeft alleen maar voordelen.



Voor iedereen hier die is gestopt; je bent een topper, hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor poeziewoezie en appagante. Volhouden. Ik heb het na ruim zeven maanden nog steeds paar maal per dag moeilijk door trek. Dan prent ik me de voordelen weer in en dat werkt steeds beter. Die momenten gaan snel weer over. Ook het uitrekenen hoeveel peuken ik niet gerookt heb werkt motiverend. Zijn er inmiddels bijna 4.000. Niet normaal toch, zo veel. Is een grote stinkende berg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen (of eigenlijk vandaag dus) stoppen met roken! Ga zo dadelijk heel bewust mijn allerlaatste sigaret roken.. Ik hoop dat het me gaat lukken. Heb 10 jaar gerookt en dit wordt eigenlijk mijn eerste stop (ga geen poging zeggen want ik ga het gewoon doen).

Wish me luck!
Zet m op, lastateofmind! Inmiddels ben je hopelijk al een paar uur op weg. Blij dat ik die eerste dagen achter de rug heb maar geloof me, het valt echt best mee. Ik was altijd bang dat ik het leven echt minder leuk zou vinden zonder sigaretten maar he, ik lach nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn man doen nieuwe ronde stoptober 2015...
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven