Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal van IFYM is denk ik niet echt voor me weggelegd. Leuk voor als we op vakantie zijn, maar ik vervang de brownies liever voor voedzame, zelfgebakken brownies zonder al teveel koolhydraten. Daar kan ik gewoon van genieten en ben ik toch nog gezond bezig. Voor mijn lichaam geldt dat de ene macro niet de andere is, als ik zie hoe makkelijk ik door paleo en 5:2 ben afgevallen en hoe mooi mijn huid nu is.



Ik heb trouwens op body&fit nog leuke alternatieven voor Nutella gevonden, maar ik wil het ook eens proberen om zelf Nutella te maken. Chocola op zich is gewoon gezond, de suiker en de toevoegingen maken het ongezond. Deze week heb ik geen zin in experimenten, maar volgende week zal ik het weer eens gaan oppakken. Mason is dol op Nutella op zijn brood, maar dan krijgt ie eigenlijk niks dan rommel binnen. Ik ga toch eens wat toveren in de keuken om iets te maken wat ie echt lekker vindt en wat goed voor hem is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar je kan dat IFYM kan je heel goed met een paleo lifestyle toepassen...in groenten zitten ook koolhydraten. Plus dat ik mijn speltbrood heel goed kan inpassen. Maar het is mij te veel wegen en meten. Daar ben ik niet zo van. Dus ik doe eigenlijk heel globaal.



Vandaag weer eens een dag Lean Gains gepobeerd, na een week "gewoon"eten toch nog opvliegers. Dus zal wel iets zijn wat NU bij mij hoort.
Alle reacties Link kopieren
Oh en MRS. ik snap wel dat je hoofd nu niet naar eten staat hoor. Een afscheid hakt er altijd in.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel goed mogelijk wat je opvliegers betreft, ed. Ik ben bang dat ik de eerste tekenen van het ouder worden ook onder ogen moet zien, mijn haar valt echt met bossen uit. Ik had echt heel dik haar en nu vind ik het toch een zielig staartje. Zeker de helft minder dan vorig jaar en vorig jaar ben ik ook zoveel haar verloren rond deze tijd, zo erg dat kuismadam er bijna tegenop zag om de badkamer te doen. Zij beweert dat je boven de veertig dunner haar gaat krijgen, maar moet ik nou mijn hele pruik kwijtraken?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 15 jaar last van haaruitval en vooral van een slechtere structuur van mijn haar. Ik had vroeger prachtige bos krullen. Ik deed er driekwartier over om mijn haren na het wassen te kammen/ borstelen, zoveel en dik dik haar had ik. Als ik met natte haren ging slapen was het ochtends nog steeds vochtig. De dikste soort haarklem pastte niet, een elastiekje kreeg ik er misschien net twee keer om.



Tegenwoordig ben ik met twee minuten al klaar met borstelen, smeer ik allerlei producten om het voller te laten lijken en kneed ik krullen erin. Was vroeger allemaal niet nodig. Elastiekjes, haarklemmen passen makkelijk. Laatst vroeg iemand waar mijn zoon zijn krullen van heeft maar artsen zien haaruitval echt als een cosmetisch probleem, niet een eventueel achterliggend gezondheidsprobleem.



Anyways...vasten gaat redelijk. Ik merk dat met wat kouder weer ik meer behoefte heb aan ontbijten. Gisteren om tien uur ochtends yoghurt met muesli gegeten. Kon niet meer wachten. Ik schommel rondom de 77.2/77.8 en zou wel wat minder willen wegen maar aan de andere kant wil ik er ook niet teveel voor laten staan. Voor nu dus prima zo maar wil niet in de hogere regionen van de 77 kilo geraken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg, van je haaruitval! Maar, heeft dat ook niet met leeftijd te maken, dat je haar gewoon dunner wordt als je ouder wordt? (ik weet verder niet hoe oud je bent hoor, sorry als ik je beledig)



Mijn vastendagen gaan echt goed (plan ze altijd helemaal vol, zodat ik geen tijd heb om aan eten te denken), drink veel water en thee, 's avonds iets simpels als groentensoep met een gekookt eitje, ik sport er zelfs nog bij, maar het gaat nu mis met de gewone eetdagen. Gister bijvoorbeeld op een evenement geweest waar ze boterkoek bij de koffie hadden, en een (klein) suikerbrood als bedankje, dat dezelfde avond nog op is gegaan. Moet ik echt even mee oppassen, want zo heeft het hele vasten ook geen zin zeg.
Alle reacties Link kopieren
http://goedgezond.info/20 ... uppels-tegen-haarverlies/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je link, Ed. Die Plantura 39 werkt dus wel. Er zit al minder haar in mijn borstel. Wat de voedingsadviezen betreft van je link, dat eet ik allemaal ruim voldoende.



Verder gaat het afvallen weer heel vlot ineens, terwijl ik me niet aan de calorierestrictie meer hou met het vasten. Ik zie er verder echt supergoed uit, al zeg ik het zelf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik vanochtend in bad bemerkte: twee van mijn kalknagels zijn bijna genezen zonder medimedicatie of behandeling. Zou het van de kokosolie komen wat ik nu de laatste maanden eet of drink? Dat is schimmeldodend maar ik smeer het er niet op. Lijkt me sterk maar heb al 15 jaar of langer last van kalknagels en het werd eerder erger dan beter. Heb nu alleen nog maar mijn groteteennagel die er lelijk uitziet (understatement).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, ik heb het al eens eerder gehoord. Ik heb ook geen schimmelinfecties meer gehad, zelfs geen zwemmerseczeem. Of het de kokosolie is of het koolhydraatarm eten of beiden, geen idee. Ook niet zo belangrijk, ik voel me gewoon prima.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hallo allemaal,



Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere manier van eten. Ik heb veel last van 'kwaaltjes' die steeds meer mijn leven gaan vergallen. Denk aan vermoeidheid, lusteloos, hoofdpijn, stijve gewrichten, reacties op bepaalde voedingsmiddelen, opgeblazen buik en een constant 'vol' gevoel, met veel misselijk zijn etc. Daarnaast ben ik ook een kilo of 30 te zwaar, ondertussen. Getest op glutenintolerantie omdat dit in de familie zit, maar dan kwam niets uit.



Anyway; ik heb een groot deel van de discussies hier gelezen de afgelopen weken. Heb ook het internet afgestruind naar informatie over het 5:2 vastendieet, broodbuik etc. In mijn hoofd (en deels ook al IRL) ben ik ondertussen bezig om mijn nieuwe eetpatroon vorm te geven. Uitgangspunt daarbij is een blijvend veranderd eetpatroon om me beter te voelen, het gaat me niet specifiek om afvallen. Elke kilo minder is meegenomen uiteraard, maar dat is niet mijn eerste doel.



Ik merk dat ik nog een beetje zoekende ben en zou graag jullie mening over en hulp willen hebben bij mijn nieuwe eetpatroon. Ik doe het maar even puntsgewijs:
  • Basis is Low Carb High Fat;
    • Schrappen van alle tarweproducten en vervangen voor alternatieven;
      • Volgen van het 5:2 vastenprincipe als ik het een beetje op orde heb.



        Waar ik mee worstel is eigenlijk de praktische invulling; hoe ga ik dit doen met een FT-baan, een gezin en een man die meestal kookt en mijn zoektocht met argusogen volgt op dit moment :-). Heb ik speciale zaken nodig? Ik heb geen keukenmachine, alleen een mixer.



        Ik ben nu langzaam bezig de eetwijze te implementeren, zo heb ik vandaag tot nu toe het volgende gegeten:

        Ontbijt: glas water met azm, volle yoghurt met crusli (moet nog op);

        Lunch: grote salade met 2 eieren en feta, balsamico azijn en olijfolie, plakje roggebrood met roomboter en oude kaas en een beker karnemelk.



        Ik twijfel nog over het roggebrood, wel of niet doen? Daarnaast wil ik straks kijken naar een ontbijt dat praktisch en snel is (want 2 kids moeten in de kleren en naar school / opvang). Zelf denk ik aan de bulletproofcoffee (heb ik daar iets anders voor nodig dan de mixer?) en gekookte eieren of de volle yoghurt, maar dan met Chiazaad / Gojibessen o.i.d.



        En dan 's avonds; omdat mijn man meestal kookt, moet ik hem 'mee krijgen'. Hij wil best lekkere dingen eten, maar het maken moet heel praktisch en vooral snel zijn. Kunnen aardappelen dan wel? En hoe voorkom ik bij hem het gevoel in het 'alternatieve circuit' terecht te komen? Want dan haakt hij echt af.



        Uiteindelijk moet ik alles maar gewoon ondervinden, maar enige input van jullie zou welkom zijn :-).
Oeps, best lang. Excuus!
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens naar het sportvasten te kijken. Dit is eventueel een goed alternatief! Het is 10 dagen doorzetten, maar daarna is het gemakkelijker om een gezondere levensstijl op te pakken en deze vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Dit topic bevat inmiddels meer dan 3500 berichten. Bij 3000 berichten is het om de snelheid van het forum te waarborgen raadzaam om een nieuw topic te openen. Zou een van jullie een nieuw deel willen openen?



Alvast hartelijk dank



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Hoi DidiP,



Sportvissen ben ik bekend mee. Heb ik in het verleden 2 keer in het buitenland gedaan. Maar dat is niet waar ik nu naar op zoek ben. Het gaat nu om het ombuigen van mijn / onze eetgewoonte naar een andere manier van eten. Ik moet wel zeggen dat ik van beide keren vasten icm sporten als herboren terugkwam en dat ik er daardoor ook wel van overtuigd ben geraakt dat onze huidige manier van eten niet de beste is. Dus mocht de mogelijkheid zich voordoen, dan kan ik het iedereen aanraden. Incl. mezelf, maar dat levert nu erg veel praktische problemen op met mijn gezin.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rinzwind, welkom op het vastentopic. Ik zal eerst een nieuw topic openen en dan een antwoord geven op iig een van je vragen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek een link naar het nieuwe topic;



http://forum.viva.nl/foru ... ijze/list_messages/246401



mvg,



Junior.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven