Uitgerekend begin juli 2015

31-10-2014 12:30 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik lees al een tijdje mee...maar net vandaag een account aangemaakt.

Ik heb deze week een zwangerschapstest gedaan en hij was positief! 8 juli 2015 is de geschate datum dat ik ben uitgerekend! Zoo spannend allemaal!



Zijn er meer mensen die ongeveer 4 weken in verwachting zijn? Ik kan het wel van de daken schreeuwen maar we hebben voorlopig afgesproken het voor ons te houden!! Zo moeilijk!!
Gefeliciteerd! Ik heb deze week ook een positieve test gehad. Waarschijnlijk ben ik rond dezelfde datum uitgerekend.



Is het je eerste kindje?

Voor mij is het mijn 2e zwangerschap. Mijn dochter is nog net geen 8 maanden nu.

Was wat sneller zwanger dan gedacht .
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik heb 21 oktober en positieve test gehad en ben waarschijnlijk 2 juli uitgerekend. 19 nov mag ik naar de vk. Spannend allemaal he! Dit wordt ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik wil ook graag aansluiten. Vorige week positief getest en rond 4 juli uitgerekend.

Heel erg leuk, maar ook erg spannend. Een aantal keer mis zien gaan in de omgeving, daardoor nog wel onzeker hoor.

We houden het dan ook nog even voor onszelf.

M'n forumnaam is trouwens al even geleden aangemaakt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Dankjewel! Jullie ook allemaal gefeliciteerd!



Het is ons eerste kindje en dit is ook de 1e keer dat we in verwachting zijn! Wij hebben het in onze omgeving ook mis zien gaan, vandaar dat we voorzichtig genieten.



Ik heb vanochtend gebeld met de verloskundige...we kunnen 9 december komen voor de echo (week 10) had stiekem gehoopt dat we al twee weken eerder mochten komen...helaas is dat niet het geval! Ik ben toch wel wat ongeduldig...en nieuwsgierig!



Hebben jullie al last van kwaaltjes?



Ik had voor de test al een groot vermoeden! Mn borsten deden "raar", elke keer steekjes in mn buik en het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Ook ontzettende trek in zoetigheid terwijl ik daar normaal niet van hou....
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is het ook het eerste kindje en de eerste keer zwanger.

Ik mag 14 november naar de vk voor een intake (alleen gesprek) en ook tussen de 10-12 weken voor de eerste echo.

Eerder mag wel, maar dan is het voor eigen kosten. Ik denk dat ik gewoon probeer te wachten tot de 10-12 weken. Dan ben je ook gelijk deze eerste spannende periode door.



Kwaaltjes vallen heel erg mee, iets gespannen borsten, opgezette buik en wat vaker naar de wc. Gelukkig (nog) niet misselijk of moe.



Had ook voor de test wel een vermoeden: krampen a la menstruatie maar toch net anders en bij opstaan sterk het gevoel te moeten testen.



Leuk om zo toch even van je af te kunnen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb al op een aantal fora meegelezen en ik dacht ik meld mij hier ook voorzichtig. Op 26-10 positief getest en waarschijnlijk 1 juli uitgerekend. Ik denk zelf dat ik 3 dagen later ben dus ik hou het op 4 juli. Erg spannend allemaal het is onze eerste en we waren eigenlijk nog een beetje om de eisprong heen aan het klussen, met het idee om ergens in 2015 voor het ''echie'' te gaan. En wat een verrassing toen na onze vakantie bleek dat ons eitje ook vakantie had genomen en dus 3 dagen later is gesprongen dan normaal.



Op 19 november kan ik terecht bij de vk maar we hebben ook met 6 weken en 2 dagen (7 november) een pretecho staan, ik kon gewoon niet wachten:-). Afgelopen week aardig wat maagzuur en pijnlijke borsten gehad en wat misselijk. Vandaag minder maagzuur en minder misselijk. Behalve de geur van koffie en de vuilbak, daar gaat het mis.



@kipkerrie wij gaan op dezelfde datum naar de vk ik ben benieuwd
Spannend is dat allemaal hè? Alhoewel ik merk dat ik er nu een stuk relaxter insta dan de eerste keer. Toen had ik bij wijze van in week 15 alles kant en klaar, kamertje en al .

Nu denk ik, ach, tijd genoeg! (Heb natuurlijk ook al veel spulletjes)

Wel ben ik bezig met hoe ga ik het straks doen met 1 baby en 1 kind dat nog niet loopt.



Ik heb nog geen kwaaltjes, alleen af en toe wat steekjes in mijn onderbuik. De echte kwalen komen later pas. Het maagzuur, log voelen, niet kunnen slapen, wel moe zijn, je schoenen niet meer uit kunnen trekken. (Wil jullie niet bang maken :p)



Willen jullie het geslacht weten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

gefeliciteerd allemaal!

ook hier een positieve test, op 30-10.

volgens mijn berekening uitgerekend op 8 juli.

het is mijn 2e zwangerschap, wij hebben een zoontje van 2 1/2 jaar.



Ik heb nog geen vk gebeld, dit ga ik van de week doen.



vanaf maandag al last van mijn borsten, ze zijn erg gevoelig. en mijn buik is opgezet. hopelijk kan ik het nog verborgen houden tot na de eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



Ik schrijf ook graag mee, afgelopen zondag een positieve test gehad, waarschijnlijk rond 7 juli uitgerekend. Het is voor ons de eerste zwangerschap, en verder in onze omgeving weinig mensen die bezig zijn met zwanger worden of kleine kinderen hebben. Ik vind het daarom wel extra leuk om hier op de peiler af en toe eens mee te lezen. Nu toch maar eens een account aangemaakt om zelf mee te schrijven



Gisteren de fertiliteitspoli gebeld en een afspraak gemaakt om over 4 weken een 8 weken echo te laten maken. Maakt het opeens wel heel erg 'echt' om te vertellen dat ik zwanger ben, ik vind het nog best wel onwerkelijk!



Leuk dat er zich ook al twee ervaringsdeskundigen hebben gemeld!
Vertellen jullie het in je omgeving al of wachten jullie netjes op de "12 weken" grens?



Willen jullie het geslacht weten? Ik wil het wel weten... Vind ik gemakkelijker ivm kleertjes kopen e.d.
Alle reacties Link kopieren
bij de eerste vertelde we het al twee dagen na de positieve test aan ouders en broer / zus.

Pas later op het werk.

Ik wil nu langer wachten, en wij hebben nu afgesproken om het na de eerste echo te vertellen, en als dat goed zal lopen qua datum misschien wel vertellen op pakjesavond op een leuke manier, dan zijn hier namelijk beide ouders, zus met kids en zwager.

En dan daarna op het werk vertellen.

Maar wie weet lopen de plannen wel anders hahaha. Hopelijk ben ik deze zwangerschap wederom niet misselijk, dan moet dat goedkomen!



En jullie?



Ik denk dat wij het geslacht wel willen weten, wij hebben dit nog niet besproken, maar bij de eerste wisten wij het ook en hebben wij wel veel jongenskleding gekocht.

Kinderwagen is wel neutraal. Dus voor de aanschaf van spullen vind ik dit wel praktisch.

Maar het maakt mij totaal niet uit wat het wordt eigenlijk, mijn man zou een meisje leuk vinden, maar het belangrijkste: als het maar gezond is! Heel cliche maar wel waar vind ik.



Hoe lang hebben jullie er over gedaan om zwanger te raken?
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het nu nog wel even voor ons houden, alleen onze directe familie krijgt het binnenkort te horen. We zijn toch een beetje bang voor een miskraam, en ik zit dan helemaal niet te wachten om het met iedereen te moeten delen.



Geslacht hoeven we niet perse te weten, we zijn met allebei heel blij! Maar de kans is groot dat we onze nieuwsgierigheid tegen die tijd niet langer kunnen bedwingen ;)



Slikken jullie trouwens meer vitaminen naast foliumzuur? Ik zie door de bomen het bos niet meer, visoliecapsulen, vitamine E, ijzer, vitamine D, pfff! Misschien toch maar multivitaminen gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Wij willen het geslacht wel graag weten, maakt het inderdaad wel makkelijker met alles kopen!



Ik denk dat wij de echo afwachten en het dan gaan vertellen...dat zal dan met 10 weken zijn...als we het tenminste zo lang kunnen volhouden! Hoe zit dat bij jullie?



Ik vond het inderdaad ook erg apart om hard op uit te spreken dat ik zwanger ben, vanochtend tegen de verloskundige! Naja komende weken goed de tijd om alles te laten bezinken....het mag van mij wel snel 9 december worden! Het is nu nog wat onwerkelijk dat er iets in mn buik groeit!
Alle reacties Link kopieren
@ikbenik: wij hebben er bijna een jaar over gedaan om zwanger te worden, uiteindelijk wat hulp gehad ivm mijn PCOS.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het voor mij ook nog onwerkelijk, mijn man is er erg blij mee!

Ik denk dat het bij mij echt nog moet bezinken ofzo, of het komt dat wij er nog niet helemaal mee bezig waren om zwanger te raken, dit was de eerste maand dat we ervoor gingen en niet verwacht dat het zo snel zou gaan!



Ik heb dus ook nog helemaal geen foliumzuur in huis, oeps!

Ik slik wel 'gewone' vitamine en zag dat daar ook foliumzuur inzit, ik ga morgen even naar de drogist even kijken wat ik ga halen, alleen foliumzuur of een vitamine voor zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Meerkoet. Dat valt nog mee dan, gemiddeld staat er een jaar voor. Hoe heb je het ervaren?

Bij de eerste duurde het bij ons maar zeven maanden.

Maar vrienden van ons zijn bijna drie jaar bezig geweest
De eerste zwangerschap hebben we het al meteen verteld tegen iedereen. Ik kon mijn mond niet houden. Deze keer wachten we denk ik op de eerste echo.



Ik hoop idd dat ik deze keer ook niet misselijk ben, toen niet hoeven spugen ofzo. Wel had ik de eerste weken ongelofelijke krampen voordat ik naar de wc moest, viel er bijna flauw van. Ik denk dat mijn darmen klem zaten.



De eerste keer was ik in de eerste maand na het verwijderen van mijn spiraal zwanger. Had nog helemaal geen cyclus gehad. Deze keer was het helemaal niet gepland... Ongelukje klink zo negatief en klinkt ook wel erg "16 and pregnant", dus het is een gelukje bij een ongelukje :D. Maar goed, ik wist wel dat er een risico was...



Ik moet deze week even multivitaminen halen, is wel zo makkelijk, ook voor na de bevalling. Dan heb je ook allerlei extra vitamines nodig.
Alle reacties Link kopieren
@ikbenik Ja, achteraf is het ons héél erg meegevallen. Ik ben dan ook vrij snel door mijn huisarts doorgestuurd naar de gyn omdat mijn menstruatie zo onregelmatig was. Bij de gyn bleek bij een echo direct dat ik PCOS was, maar vlak voordat we met een kuur Clomid (ovulatieinductie) zouden beginnen bleek ik opeens wel een eisprong te hebben :D Ik had me al helemaal ingesteld op een langdurig traject met hormoonkuren, dus was zondag heel blij verrast toen ik direct zwanger bleek :D De onzekerheid is wel het ergst, omdat je niet weet of de hormoonkuren aan gaan slaan, en hoe lang het duurt. Om je heen lijkt het natuurlijk wel alsof iedereen zwanger is, en hoewel ik het iedereen heel erg gun is het wel vervelend als er weer eens jubelend verteld wordt dat het in één keer raak was. Van de mensen bij wie het wat langer duurde hoor je dat eigenlijk nooit, en dat vind ik wel jammer.



Maar wij mogen echt niet klagen hoor, ik ken ook iemand die er veel langer over gedaan heeft. Heel naar lijkt me dat, pfff, zeker drie jaar voelt dan echt als een oneindigheid denk ik :(
Wat is jullie leeftijd eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Hier ook een positieve test afgelopen week, het nieuws begint langzaam in te zinken Het is erg snel gegaan, eind augustus heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen en ik ben maar 1x ongesteld geweest. We moesten dus erg wennen aan het nieuws.

Verwachte datum is 5 juli en dit wordt onze eerste.



Ik woon in Amerika en ben afgelopen week al bij de dokter geweest. Urine test (ook positief!) en bloedtest gehad en een doorverwijzing naar de OB-GYN. Ik verwacht ieder moment het uitslag van de bloedtest (die verteld hoeveel weken zwanger en waar ze kijken of ik waterpokken heb gehad) en de brief met doorverwijzing naar de gyn.



Maar verder nog heel voorzichtig en spannend. Ik merk dat ik veel vragen heb over eten (wat mag wel/wat mag niet) dus ik heb al een eerste boek gekocht. Vandaag had ik iets minder pijnlijke borsten en was ik niet misselijk en dan ben ik me er wel bewust van dat het mis kan gaan. Maar zojuist stak de misselijkheid weer een beetje op, 'gelukkig'



Dit is mijn eerste post onder dit account, ik ben een paar jaar afwezig geweest maar voorheen was ik heel actief op dit forum onder een ander account

Nu heb ik een goeie reden om terug te komen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en mijn man is 34.

En ja, we willen zeker het geslacht weten! Het is allemaal al spannend genoeg



Ik slik al ruim een maand 'prenatal vitamins' waar foliumzuur in zit. En deze week ben ik ook begonnen met calcium bijslikken omdat ik geen melk drink, op aanraden van de dokter.



De eerste vriendin weet het al, die raadde het omdat ik gisteren wijn weigerde :P Ik denk dat meer vrienden het wel gaan raden de komende weken. We vertellen het pas aan familie na 12 weken, maar we weten al dat ze erg verrast gaan zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Klopt meerkoet, je hoort altijd vaak dat het in een keer raak was ja.

Bij de eerste heb ik het alleen verteld die er naar vroegen hoe lang wij erover deden.

En voor degene die er lang over doen is dat echt niet leuk! Ik vond het toen ook zo moeilijk om het onze vrienden te vertellen toen wij eerder zwanger waren.

Fijn dat je toch zelf een eisprong kreeg! Hihi



Wij zijn beide 29.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom LA Woman!
Nu ben ik erg benieuwd wat he eerdere nick was, LA woman. Ik ben al heel veel jaar een trouwe meelezer. (Hoef je niet te zeggen hoor )



Ik hoor eigenlijk nooit dat mensen snel zwanger zijn, juist het tegenovergestelde. Ik had mezelf daar ook op ingesteld, vooral icm met mijn leeftijd.

Ik ben trouwens 33 en mijn vriend 30.



Gaan jullie moeite hebben met de voedselvoorschriften? Alcohol drink ik nooit, maar het vlees en gerookte Zalm....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven