Halloween; doe jij vanavond open voor snoep?

31-10-2014 12:48 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is het Halloween. Nu hoorde ik van de buurvrouw dat er vorig jaar verklede kinderen langs zijn geweest voor snoep (ik was toen niet huis).



Hier in de buurt wordt ook Sint Maarten gelopen op 11 november. Ik vind 2x in 2 weken 'geleur aan de deur' wat te gortig. Ik hang dus een briefje aan de bel 'hier geen Halloween'.

Hoe staan jullie hier tegenover (ben ik nu een krent)?En hoe lossen jullie dit op?
Ben ik heel erg gemeen dat wij vanavond lekker uit eten gaan en dit probleem aan de oppas overlaten? *grijns* (bij gebrek aan niet-werkende smiley)



Maar heb wel veel snoep in huis hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt dat hier niet gedaan, anders zou het echt voor het eerst zijn. Maar als ze komen dan heb ik wel wat in huis, ik heb nog aardig wat over van het partijtje van mijn dochter.



Sint Maarten wordt hier wel gedaan, dan zorg ik altijd dat ik snoep in huis heb.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap wel dat als je geen Sint Maarten viert, je dan wel Halloween doet. Maar ik zou mijn kinderen echt niet twee keer de straat op sturen en dus ook niet zelf in huis halen. Dat vind ik inderdaad dikke onzin.



En die tere kinderzieltjes redden het wel met 11 november, 5 december (en alle voorpret met schoenzetten) en kerst plus oud en nieuw.
Hier nog nooit kinderen voor halloween aan de deur gehad maar snoep heb ik altijd wel in huis dus mochten er wel kinderen komen dan doe ik open.
All hallows eve moet maar een terugkerende traditie worden hier en niet van dat benauwde, want we moeten echt van die calvinistische mentaliteit af. Geef die kinderen gewoon wat te snoepen en weet overigens dat als je ze geen snoep geeft, ze je een streek mogen leveren.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook nog geen Halloween. Wel St Maarten en dan koop ik wel extra veel snoep.
quote:Cateautje schreef op 31 oktober 2014 @ 13:52:

All hallows eve moet maar een terugkerende traditie worden hier en niet van dat benauwde, want we moeten echt van die calvinistische mentaliteit af. Geef die kinderen gewoon wat te snoepen en weet overigens dat als je ze geen snoep geeft, ze je een streek mogen leveren.



En dat is niet benauwend?

Is dat Calvanistisch? Om niet zitten te springen om nog een Amerikaanse explosie aan commercie?

Die streek, mits onschuldig, vind ik dan wel weer vermakelijk
Het jammere vind ik dat ze alleen komen om snoep te halen. De hele gedachte achter Halloween wordt niet gevierd.

Meer dan snoep scoren is het niet.

Ik doe er dan ook niet aan mee.



St Maarten is trouwens een katholiek heiligenfeest.
:-@Tekenis, het is een Keltische traditie en nee ik vind dat niet benauwend, integendeel. Ik kijk er naar uit om griezelig verklede kinderen aan de deur te krijgen en daar vreselijk bang voor te zijn. Spreek je innerlijke kind eens aan joh, wees niet zo oud.
ach ik doe wel mee, ik woon gelukkig niet in de bijbelbelt dus hier gelukkig geen gelovig volk voor de deur met sint maarten ;)



Ik heb liever Halloween kinderen (ja ja ik ken de oorsprong :P ) daar kan je nog om lachen als ze zo leuk verkleed zijn, en idd die paar snoeppies, ik heb ook al mandarijnen in huis ;)
quote:Cateautje schreef op 31 oktober 2014 @ 14:08:

:-@Tekenis, het is een Keltische traditie en nee ik vind dat niet benauwend, integendeel. Ik kijk er naar uit om griezelig verklede kinderen aan de deur te krijgen en daar vreselijk bang voor te zijn.



Dat kan. In Ierland een fantastisch Halloween meegemaakt. Daar hoort het ook meer. Twee verschillende meningen, no problem



Spreek je innerlijke kind eens aan joh, wees niet zo oud.
quote:tekenis schreef op 31 oktober 2014 @ 14:11:

[...]

Wat betreft die laatste opmerking... niet doen. Niet nodig.
En de mensen die ik altijd het hardst hoor roepen dat ze niet aan dat soort Amerikaanse commerciële dingen meedoen willen wel een babyshower, kaart op Valentijnsdag of zuchten dat hier ook wel een keer de thanksgivingsgedachte mag komen ed.
quote:ketller schreef op 31 oktober 2014 @ 14:12:

En de mensen die ik altijd het hardst hoor roepen dat ze niet aan dat soort Amerikaanse commerciële dingen meedoen willen wel een babyshower, kaart op Valentijnsdag of zuchten dat hier ook wel een keer de thanksgivingsgedachte mag komen ed.Ook daar doe ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd voldoende frisdrank in huis, dus als er kinderen langskomen doe ik gewoon een flinke scheut cola of sinas in hun tas met snoep.
Spreuken 18:2
Wie weet wat de gedachte achter halloween is?



In het dorp waar mijn kinderen op school zitten is een Amerikaanse wijk (vlakbij een voormalige Amerikaanse basis, waar vroeger veel Amerikanen woonden, goh wie weet er nu nog niet waar wij wonen? ). Deze wijk wordt dit weekend volledig verbouwd tot griezelville.

Verklede kinderen mogen vervolgens snoep gaan halen, als ze durven. Enne, dat is best eng bij veel huizen, dat vind ik zelfs! Het ziet er daar 's avonds 'zwart' van de mensen en vooral van de 'creeps'en de sfeer is spannend, maar superleuk.



Mijn kinderen mogen daar langs de deuren, het snoep is bijzaak. Ze hebben het op school al dagen over je eng verkleden en wie er wat allemaal durft.



Ik heb echter geen idee waarom dit 'feest' zo gevierd wordt.



Enne, St. Maarten ken ik de achtergrond ook niet van. Niet mee opgegroeid en soms krijgen wij wel kinderen aan de deur en die mogen best een snoepje bij ons. Onze eigen kinderen vinden zingend langs de deuren niet leuk en doen liever niet mee.
quote:ketller schreef op 31 oktober 2014 @ 14:12:

En de mensen die ik altijd het hardst hoor roepen dat ze niet aan dat soort Amerikaanse commerciële dingen meedoen willen wel een babyshower, kaart op Valentijnsdag of zuchten dat hier ook wel een keer de thanksgivingsgedachte mag komen ed.



Ik ben de enige die Amerikaans heeft geroepen. Dus ik voel me wel aangesproken, maar nee, ik doe daar niet aan.



Overigens kan ik het daar ter plaatse in die landen wel waarderen.
Ik heb trouwens niet eens zo heel groot bezwaar tegen Halloween an sich. We gaan ook naar Fright Night. Het twee keer in twee weken leuren om snoep vind ik niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
En gaan ze dan ook "trick or treat" zeggen, net als in Amerika? Wat een onzin zeg. Maar aan de andere kant.. Sinterklaas is toch niks meer, dus misschien moeten we maar eens gaan rondshoppen voor buitenlandse feestdagen...



Maar ik ga niet open doen nee. Hier Sint Maarten en dan komen ze met lantaarn en een liedje aan de deur. Ik ga deze keer wel een briefje op de deur hange dat ze moeten kloppen ipv bellen ivm slapende baby, anders krijgen ze niks
Alle reacties Link kopieren
Idd snap niet dat je je kind 2x in 2 weken laat gaan.



Off topic; wat een drama met dat uitrijden met Fright Night. Ik ga nooit meer.
tekenis: die ik altijd het hardste HOOR roepen, ik bedoelde in mijn eigen omgeving, ik hoor hier niemand, ik lees, dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt driekoningen gevierd maar al jaren niet meer echt. Als kind vond ik het wel echt fantastisch en kon er weken naar uit kijken.



In de buurt waar ik nu woon is het volgens mij niet echt levend, heb nog nooit een kind aan de deur gehad. Als het wel gebeurt heb ik wel lolly's ofzo maar ben zelf ook niet eens thuis dus zal het bij de voordeur zetten voor als huisgenoten open doen.
Natte tosti..
Ook niet in een eng pak en kettingzaak Kettler? :-)

Ok
tekenis ik heb zelf ook een feest en ga als Sugar skull



Met een maxi jurk met een kanten skelet erop, en heel veel bloemen in mijn haar en mijn gezicht half geschminkt met van die foute strass steentjes
Hierkomen ze niet aan de deur, ik vind het wel wat hebben. Echt Halloween zoals in Amerika is het hier absoluut niet, dat vind ik eerder jammer dan vervelend. Juist dat over de top heeft wel iets. Ik ben benieuwd wanneer ook Mischief Night komt overwaaien. *grijns*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven