Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje! Ik moet wel even wennen zeg! Ondertussen heb ik nog maar 1 kaart onderweg, dus morgen, als ik zin heb kaarten sturen. Voel me niet bijzonder fit, dus hopelijk wordt het wat.

Wat wel grappig is trouwens, ik heb al 8 kaarten ontvangen die op 19 oktober zijn verzonden, bizar computersysteem daar bij postcrossing :-)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 7 adressen aangevraagd. Ik doe mee met een foto-site, waar je elke dag een 'opdracht' krijgt. Vandaag is dat 5, dus ik dacht "ik vraag 5 adressen aan, maak een foto van de kaartjes en post die" maarja.. ik mocht 7 en 'plots' had ik alweer het maximum



Vanmiddag op het werk alvast kijken wat de voorkeuren zijn, kan ik in gedachten de kaartjes al uitzoeken, dat gaat sneller Oh..en ik moet dus postzegels kopen.



Ik plak inderdaad nooit priorityzegels Damas.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten helaas te moeten stoppen. Iig tijdelijk. De postzegels zijn niet meer te betalen. Toen het ¤0,95 ging het nog. Toen werd het ¤1,05 en in 2015 ¤1,15!

Het is gewoon niet leuk meer zo.

Kan financieel niet meer uit.

Jammer maar helaas. Hopelijk over een half jaar/ jaar.

Maar het blijft belachelijk duur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer MadameQetesh..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@labbellei,ik had eerst die met De koning en die met die molen, fiets huisje.

Nu heb ik ze van nationale muziekinstrumenten. 10 postzegels op 1 vel en van grenzeloos Nederland Japan. 6 stuks op een vel. Dit zijn van die lik postzegels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net in mijn profiel gezet dat ik geen kerstkaarten wil. Ik zag bij een profiel meerdere en eigenlijk vind ik kerstkaarten nooit zo leuk. Ja, wel uit tropische landen, met een zonnebadende kerstman. Grappige dus. Maar over het algemeen krijg je van die mierzoete kaartjes.. Heb er óók bij gezet dat haloweenkaarten dan weer het hele jaar door mogen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo ben je een paar dagen niet op het forum, veranderen ze het hele forum, zijn er nieuwe postcrossers of terug van weggeweest, hoe dan ook welkom!!



Ja die postzegels worden wel steeds duurder!! Als het goed is komt vandaag mijn bestelling postzegels binnen, ik hoop dat ik wel verschillende heb, zo niet kunnen we best ruilen hoor



Jaja, "mijn Rus" heeft haar kaart na 66 dagen ontvangen! Kreeg een hele blije hurray en een heleboel sorry over de tage Rusheid, haha, die andere naar Rusland waren wel redelijk snel, dus misschien woont zij verkeerd..

Mijn kaart naar Taiwan is ook ontvangen ook daar een hele leuke hurray!



Nieuwe adressen waren Rusland en Duitsland, de jongen in Duitsland wilde graag dieren kaarten, dus die krijgt een aap in een hangmat en Rusland heeft een tekkel en is gek op tekkels, dus daar is een tekkel heen.



Gister kregen wij een kaart uit India, helemaal verbaast want wij verwachten eigenlijk geen kaart, we hebben er 4 meer ontvangen dan verstuurd... Leuke kaart, moeilijk te ontcijferen handschrift.



Waarom kan ik geen smilys meer plaatsen!? ;-(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt 7 leuke profielen getrokken, waar ik wat mee kan. En zelfs zonder de kaarten uitgezocht en geschreven te hebben, kan ik hier al vertellen wat waarheen gaat:



Fiets met mandje bloemen voor weiland: Rusland

Kaartje van Stad naar Frankrijk

Vintage scooter (Ikea.. ze vraagt gewoon om scooters ) naar Taiwan

Kaartje van Deense winkel of bloemen naar Spanje (Menorca )

Kaartje Deense winkel naar Schotland

Bitterballen naar Hong Kong

Multiview Stad (als ik die nog heb, maar ik moet nog postzegels kopen, kan daar ook nog even kijken) naar Oostenrijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand wel eens gehad dat er, behalve het adres, verder helemaal niets stond?



Geen interesses, niets.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames! (tenminste, dat denk ik)



Ik vind het nogal wit, dit forum, wat jullie? Ik hoop dat ze het nog wat minder fel gaan maken, ik kan hier slecht tegen. Op de ipad vind ik minder erg trouwens. Edit: Ik heb iets gedownload waardoor het allemaal een stuk minder fel is, wat een verheerlijking voor mijn ogen



@dreamer, waarom gebruik jij geen priorityzegels? Nu jij dat niet doet, doe ik het plotseling ook niet meer.

@madame, jammer dat je moet stoppen, maar idd die postzegels kosten wel hartstikke veel tegenwoordig!

@nieuwelingen, wat leuk dat jullie ook (weer) meedoen!



Ik ga nu maar eens wat kaarten schrijven, ik mag er 10, maar ik denk dat ik dat niet ga redden.

Mijn eerste kaart gaat naar Duitsland: Ik zag dat ze zondag jarig is, en ik had nog een verjaardagskaartje liggen, dus die gaat die kant op!

2: Een kaartje van een vos gaat naar Amerika.

3: Naar een russiche oostenrijkse die geen engels kan, maar wel aan de universiteit studeert. Er gaat een kaartje van de stad naar toe.

4: Een kaartje van een flooting village in Vietnam naar Engeland, leuk eerste keer Engeland voor mij.

5: Naar Nederland. Iemand die graag postcrossingkaartje ontvangt, nou die heb ik wel. Grappig is niet een wens die je vaak voor bij zit komen.

6: Een yoga-ende kat gaat naar Canada.

7: Mijn laatste kaartje gaat naar: Wit-Rusland(mijn enige oostblokland, wat een wonder Het is een getekend kaartje geworden van een varken en bloemen en een eiffeltoren.



Misschien dat ik morgen de overige drie kaarten verstuur.



Ik vind het best wel lastig om een kaartje uit te zoeken veel kaartjes vind ik te leuk om te versturen. Ondanks dat ze soms helemaal aan de lijst voldoen. Ik moet dan soms wel even ergens overheen zetten..



Ik heb net een kaart gefavoriet, die al 234 leuk gevonden is. Wauw, ik hoop dat dat eens met mijn kaart gebeurt!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
@ dreamer, die Ikea kaartjes heb ik ook! Ik vind ze hartstikke leuk om te versturen!



@ leergierig, ja dat heb ik helaas ook wel eens, daar gaat altijd een vrij simpel kaartje heen die ik zelf niet mooi vind. En ook plaats ik er niet veel tekst op. Tenzij diegene net is begonnen, dan wil ik nog wel eens de tip geven om een profieltekst te plaatsen omdat dat leuker is voor de verzender.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties allemaal!



Een leeg profiel, ja die had ik van de week ook. Stond alleen op: time well spent, stamp. Nou daar moest ik het mee doen (en het was niet iemand die net begon). Die heeft een kaart van de 5 voor een euro stapel gehad.



Hertje, als je in het midden van het land wordt en ook allemaal dezelfde zegels hebt, wil ik best ruilen ja ;).



Wat een leuke landen trekken jullie weer! Ik zit nog te wachten op een hurray uit UK (noord Ierland) en USA. Natuurlijk ook nog 3x Rusland maar dat zal nog wel paar weekjes duren.



Postzegels zijn zeker duur ja! Ik heb dan nu de zegels uit 2002 ontvangen en die waren 54 cent per stuk. Ook oude kerstzegels heb ik nog liggen van 29 cent per stuk. Moet je kijken wat we nu moeten (gaan) betalen. Niet normaal maar vind het nu gewoon nog te leuk om te doen. Zie wel hoe lang ik het volhoud.



Ikea kaartjes, die ken ik niet. Binnenkort dus maar eens die kant weer op. Mooi excuus om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leergierig ik heb dat ook een aantal keren gehad, een leeg profiel. Soms hebben ze dan nog wel veel kaartjes gefavoriet en kijk ik daarnaar. Anders zoals Cocomo zegt, één van de kaartjes, die je denkt nooit te kunnen sturen



Ik stuurde gelijk vanaf het begin de kaartjes zonder de prioritystickers en dat ging goed. Heb nu geen ruimte meer voor zo'n sticker, met al die washitape en dergelijk.



Oh.. dat wilde ik nog vertellen, bij de action is washitape (helaas wel breed) met postachtige afbeelding erop. Kijk







heb gelijk 3 verpakkingen gekocht
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nog geen leeg profiel gehad! Mijn kortste profiel had 2 zinnen, maar bevatte wel info waar ik wat mee kon.



@ mamavanluuk, ja midden van het land! Ik wacht eerst nog even de postbode af (waarom is hij hier altijd zo laat...)



@ Dreamer, oh wat leuk!!! Mijn getrokken lootje van Sinterklaas wil ook iets van de action, mss van het weekend maar vast in aktie komen



Ikea kaarten!? Die heb ik nog nooit gezien bij Ikea, toch eens beter opletten daar!



Mijn luie aap is al in Duitsland aangekomen, een korte maar blije hurray van de ontvanger.

Nieuw adres USA, ze krijgt een mooi herfstlandschap, ze wil graag landschappen, ook de postzegels erop aangepast.



Nu moet er nog 1 hurray binnen komen en dan mag ik er 7 versturen!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!



Wat is er veel geschreven.



Jammer dat je (tijdelijk) stopt MadameQetesh. Maar wel begrijpelijk. Het wordt inderdaad allemaal wel heel duur.



Veel kaarten verzonden zo te lezen en ook weer leuke hurrays ontvangen.



Ik heb het vakje kaarten naar eigen land ook maar aangevinkt omdat ik nog best wel wat postzegels voor naar het binnenland heb liggen anders komen die niet op.

Vandaag lag er een kaartje uit Nederland in de bus, en een kaartje uit Spanje.



Ik kon het niet laten, ik heb dinsdag 5 adressen aangevraagd.

1 naar Duitsland, 1 naar China, 1 naar Belarus, 1 naar Tsjechie, en 1 naar Singapore.



Fijn weekend alvast!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een hurray uit amerika en zelf een kaartje uit canada in de bus.



Ook weer 1 kaartje verstuurd naar taiwan (met erwtensoep). Mijn kaartjes naar belarus en china zijn nog onderweg.

Ik mag nog meer kaartjes verstiren maar moet dan eerst postzegels halen...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hier weer 2 kaarten op de mat vandaag, uit NL en Japan. Erg leuk.

Ik had ook weer 3 leuke hurrays waarvan een echt enorm enthousiast! Had hem een kaartje met casettebandjes op gestuurd, stond in zijn profiel dat hij die graag beluisterde. Toevallig had ik die net gekocht. voor als ik een muziekliefhebber zou treffen.



Nu 3 adressen getrokken. Helaas geen nieuwe landen, USA, Duitsland en Taiwan. Ik loop wel enorm voor op ontvangen kaarten t.o.v. verzonden/ 3 stuks 'scheef'
Alle reacties Link kopieren
Ja, naar degene met leeg profiel, heb inderdaad een kaart gestuurd die ik zelf niet zo

mooi vond. Zat in een pakje met andere ansichtkaarten.



Vandaag trouwens terug van een paar dagen vakantie en er lagen 7 kaarten in de bus. :-)

Dat is leuk thuiskomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een hele mooie kaart uit Rusland gekregen. En 2 blije hurray's uit Duitsland en Belarus. Net snel weer 2 kaartjes geschreven en op de bus gedaan. Anders gaan ze maandag pas weg. Er gaat een Hello Kitty kaart naar Nederland en 2 tropische kokosnoten naar Frankrijk.



Ik heb wel allemaal verschillende postzegels gekregen. Echt leuk!

En ja, postcrossen is duur. Ik snap goed dat sommige mensen er daarom mee stoppen. Ik denk maar bij mijzelf een sportclub of vereniging of zo kost ook geld en daar zit ik toch niet op dus ik mag van mijzelf hier mijn geld aan uitgeven :-)



En lege profielen zijn stom! Gelukkig nog niet vaak gehad.



Fijn weekend allemaal!
Wow! Écht veel reacties nu! Wat leuk!



Hier niets te melden, doe het ook even rustig aan. Ook in verband met het (gebrek aan) geld. Dus ik begrijp MadameQetesh. De kaartjes zijn ook het probleem niet, de postzegels wel. Ik ga binnenkort wel weer postzegels bestellen maar ik moet toch keuzes maken. En Postcrossing is superleuk, maar er zijn ook andere dingen in het leven. Als ik voor mijn kat een zak (duurder) voer moet kopen dan kan ik ook geen postzegels kopen. En ik ben nu veel aan het haken en ik wil zo nu en dan ook wel nieuwe bolletjes haakkatoen kopen. Ik heb geen geldboom in de tuin op mijn balkon, dus ik moet keuzes maken en schipperen.

Gelukkig kun je het ook best een tijdje wat rustiger aan doen. Het is alleen zo verslavend hahaha!



@mamaleintje: ja dat zijn leuke zegels. Héél af en toe kan ik bij een Bruna leuke postzegels scoren, de laatste tijd dus niet meer. Ik zal het binnenkort wel weer proberen.



@hertje: wat góed dat je kaartje naar Rusland is aangekomen!



@dreamer: die washi tape is leuk. Ik heb ook ergens zoiets gezien, ik weet alleen niet meer waar. Oh en ik was vandaag eventjes bij de kringloopwinkel aan het plantsoen en daar zag ik grote bakken met kaartjes. Ik had vandaag helaas geen tijd om er in te graaien te kijken maar misschien lukt het morgen. (Ik was er het liefst direct ingedoken!)



@damas: wat toevallig van die cassettebandjeskaart! Good old times trouwens die cassettebandjes, haha. Leuk!



En verder heb ik alles van jullie gelezen hoor. Iedereen is weer goed bezig.



Oh en ik zal mijn profiel ook even aanpassen mbt de kerstkaarten. Denk ik. Ik twijfel nog een beetje. Ik vind heel veel kerstkaarten lelijk, maar juist de kitscherige vind ik wel weer leuk. Nou ja, ik zie het nog wel.



Prettig weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Labbelei, Hier een hond op (verschrikkelijk duur) voer, sinds 2 weken, na een duur bloed/urine onderzoek wat over een week weer mag.

Voor haken heb ik troep genoeg nu... En postcrossen lukt nu ook weer wat kaarten voor de postzegels op zijn, maar idd wat is het allemaal duur!



Trouwens ik had afgelopen weekend wat kaarten bij de kringloop, ik had nog meer spullen en laten op de bon bleek dat ze mn kaarten niet gerekend had...



MamavanLuuk, ik heb wel verschillende zegels, welk bedrag heb jij, want ik kan/wil wel wat ruilen met je. Waar woon jij ergens in het midden van ons land dan!?



Andere vraag ik had ook decemberzegels besteld, heb ze nu van 2010 en 2011 (trouwens hele leuke van Snoopy nooit eerder gezien) Is dat tarief dan het zelfde als deze December!? Wie weet dat?
Alle reacties Link kopieren
Kaarten ook bij de kringloop? daar van de week dan ook maar eens kijken. Leer steeds meer bij zo.



Hertje, als het me lukt dan stuur ik je even een pb met de woonplaats (ben net nieuw hier dus moet even kijken hoe dat werkt hier).
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik had geen kaartjes meer van Stad. Naar Spanje zij Ot en Sien gegaan, naar Oostenrijk portable city kunstwerk en naar Schotland een zeegezicht met heeel veel meeuwen.



Mijn man zn geld gaat naar sport en daar ook gezelligheid. Staat mijn postcrossing tegenover, denk ik dan



Ik kreeg ook leuke internationale zegels. Blij toe.



Oh en ik kreeg vd week al kaartje uit Brazilië. Vandaag 2 uit Finland, waaronder een 3D kaart die van giraffe naae Eifeltoren wisselt, één uit Belarus en nog één uit Dresden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mamavanluuk, je hebt een pb.



Dreamer, jij dus ook weer leuke zegels! Ik weer veel van mooi Nederland, maar wel weer hele andere dan de vorige keer.

Lekker veel kaarten gekregen, leuk die eifelgiraffe
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht bij de Primera zegels en was allang blij niet 5x Willem te krijgen. Dat waren nu wel m'n binnenlandzegels, helaas. Volgende week ga ik weer bestellen, denk ik.



Mijn 2 kaartjes uit Finland zijn zo'n beetje tegelijkertijd aangevraagd, zitten 5 cijfers tussen de codes. En ze deden er maar 3 dagen over! Kaartje uit Brazilië deed er 2 maanden over.

Er gloort hoop. Ik hoop namelijk dat mijn 2e kaartje naar Zuid Afrika wél geregistreerd wordt.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven