Zwanger worden vanaf december 2014

01-10-2014 11:01 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol



Hoii meiden!

Ik ben deb84 en schrijf al een paar maanden mee met het topic Zwanger worden vanaf najaar 2014. Nu gaan wij zelf "pas" in december/januari beginnen en zou het leuk vinden om met een groepje mee te schrijven die ook in die periode beginnen.



Ik heb een algemeen account aangemaakt zodat wij met z'n allen een tabel kunnen bijhouden. Ik ben namelijk niet super handig met tabellen



Voor inloggen:

gebr. naam: Dec14

wachtwoord: dec14



NaamLeeftijdLeeftijd partnerNODBijzonderheden Afspraken Uitgerekend Deb843134ZWANGER 1e kindje meisje24 september controle vk 2 november Miss_Bean29291e kindje onbekend outsider3030 ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Snoww833132ZWANGER 1e kindje meisje onbekend onbekend Samoa3131onbekend1e kindje Renis852928ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Bessie3640ZWANGER 4e kindje meisje onbekend20 november Safje2731 ZWANGER 1e kindje meisjeonbekend onbekend Vlammetje 29 31 ZWANGER 1e kindje meisje4 mei 20weken echo21 september soof0404 28 28 ZWANGER 1e kindje onbekend onbekend BienMo 32 33 onbekend 1e kindje Merl 26 28 onbekend 1e kindje zeeuws meisje 27 28 ZWANGER 1e kindje onbekend5 november



Jongens:

meisjes: 5





Esra, Juf123, Lalylala, Romeintje, Ukkie, Roermondse, Boulu, 83angel, Lilapie, voetjesinhetzand, rozeroos88, Marr-88 en sjansjan zijn uit de tabel gehaald, omdat ze (hier) niet meer actief zijn. Willen jullie terug, dan zijn jullie welkom

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
ukkie niets doen is af en toe ook lekker. Top dat je nu een datum hebt en dan ook echt kunt beginnen. Wij hebben zelf nog niet echt nagedacht over eten en drinken van ons. We roken beiden iet meer dus dat scheelt. Drinken doen we ook niet echt veel dus denk dat dat allemaal wel ggoed komt.



deb is niet erg heeft iedereen weleens.



@hier. Weer begonnen met afbouwen van antidepressiva. Zit nog maar op een lage dosis maar de vorige keer ging het mis toen ik terug moest naar niks. Toen licht opgebouwd. Nu nieuwe poging hopelijk gaat het nu wel lukken. Vind ik toch handiger ivm zwanger worden. We hebben wel gezegd als het niet lukt dan houd ik ermee op dan blijf ik het gewoon innemen. De dosis die ik heb is heel laag. Ik moet hoogstwaarschijnlijk dan wel in het ziekenhuis bevallen maar dat wil ik zelf toch al liever.



Pas verwisseld van huisarts volgende week hier ook een gesprek mee aanvragen dan ook eens meteen de kinderwens bespreken.
Alle reacties Link kopieren
@Ukkie, wat fijn voor je dat jullie nu een definitieve start hebben afgesproken! Heel fijn om daar naar uit te kunnen kijken.

Ook heel lief dat je man ook gaat letten op zijn eten en drinken! Mijn man vroeg enkele weken geleden ook al wat hij allemaal kon doen om onze kansen te vergroten. Dat vond ik heel fijn om te horen, zo merk je dat hij er ook al heel serieus mee bezig is en ernaar uitkijkt



@Angel: Hopelijk lukt het met het afbouwen van je antidepressiva! Zou natuurlijk ontzettend fijn zijn als het goed gaat zonder. Mocht dat niet het geval zijn, snap ik heel goed dat je gewoon je lage dosis blijft nemen hoor. Het is nou eenmaal ongelofelijk belangrijk dat je als mommy-to-be goed in je vel zit, dus dan denk ik maar beter een lage dosis pillen nemen dan depressief zijn tijdens je zwangerschap/kraamweken, het wordt allemaal al zwaar genoeg!



Hier nog niet veel nieuws...Ik moet zaterdag ongesteld worden, als ik meteen een normale cyclus heb na de pil... Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!



Ik heb eventjes tijd tussendoor op het werk!

Afgelopen dagen wat minder op het forum gezeten en merk dat me dat wel wat meer rust geeft. Veel leuke dingen gedaan en dat geeft wel afleiding :-).



@Outsider: Snap dat je onzeker kan worden van je vriend die er nog niet echt mee bezig is. Mijn vriend heeft precies hetzelfde, hij kan niet zo goed vooruit kijken haha. Het zit nog niet zo in zijn belevingswereld. Ik denk dat het echt een beetje typisch man is hoor. Maar volgens mij als we eenmaal zwanger zijn of een kindje krijgen, zijn ze er helemaal gek op. Ze laten het alleen niet zo duidelijk met woorden weten .



@Nathalie: ja leuk dat je je NOD erin hebt gezet! Spannend! Hoe zat het ook alweer? Ben je al een tijdje gestopt met de pil of had je een spiraal oid?



@Deb: Hoop dat het niet te ernstig is, veel sterkte!!



@Ukkie: Fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie! En lief dat je vriend helemaal rekening houdt met het niet drinken! Mijn vriend doet dat niet echt, maar weet ook niet hoeveel invloed het zou hebben... Maar hij drinkt ook niet zoveel. We roken sowieso allebei niet en we eten gezond, hebben allebei ook een gezond gewicht. Dus hopelijk is dat genoeg ;-)!

Ik denk dat ik ook pas echt stop met alcohol zodra ik weet dat ik zwanger ben, maar ik drink ook maar 1 glaasje per week ofzo...



@Angel: Spannend om af te bouwen met de anti-sepressiva! Het zou idd mooi zijn als het lukt, maar anders kan het prima met. Mijn ervaring die ik tot nu toe heb met moeders die AD slikten, is dat de baby's het heel goed deden!



@Zeeuwsmeisje: Hopelijk heb je meteen een normale cyclus!! :-)



@soort app: Ik heb de period tracker app, vind hem zelf wel fijn, maar heb ook geen ervaring met andere haha.



@Hier: Nog steeds niks... Zit op dag 65. Maar gelukkig heb ik het nu iets meer los kunnen laten, hoewel ik me afvraag hoelang dat duurt haha. Ik ben gewoon bang dat er iets aan de hand is en daarnaast heb ik zoveel zin om zwanger te worden, dan duurt het zo lang nu. Ik was het weekend op een feestje en daar waren ineens ook weer een paar zwangeren bij.

Soms lijkt het alsof iedereen om je heen heel snel zwanger wordt, maar het zal wel niet.

Ik zat trouwens wat te lezen hier op het forum enzo en las ook wat over een tekort aan vitamine B12. Als je dat hebt, schijnt het ook lastig te zijn om zwanger te worden. Ik heb een paar symptomen ervan (maar er zijn er heel veel), maar eet wel bijna alleen maar vegetarisch. Zou ik dat hebben? denk ik dan meteen. Maarja om erachter te komen moet ik naar de huisarts en die ziet me alweer aankomen...

Heb wel altijd een laag HB gehad trouwens. Jullie hier meer verstand van of ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Zo de nieuwe look van het forum is even wennen. Ik heb in een ander topic de tip gevonden als jullie het, net als ik, te wit vinden. https://chrome.google.com ... cfaehhjfgijingidlpjeldkmd Dan kan je de achtergrond een andere kleur geven. Ik heb het lichtgrijs gemaakt.



Zo nu weer on topic:

@ Deb: veel sterkte, hopelijk niks ernstigs en we zijn er als je er weer (aan toe) bent

@ Zeeuwsmeisje88: Spannend, ik was ook zo benieuwd hoe mijn eerste cyclus zou zijn. Zo veel verschillende verhalen over gelezen. Mijne was iets langer, 34 dagen, maar dat was prima.

@Boulu: Ik ben in juli gestopt met de pil. Daarna cyclus van 34, 26 en 28 gehad. Ik ga uit van een van 28. Heb mezelf voorgenomen om op zn vroegst pas vrijdag de 14e te testen, mocht ik niet ongesteld zijn. Hopelijk lukt me dat, ben namelijk veels te nieuwsgierig en ongeduldig.

Goed dat je het een beetje kan loslaten. Ik merk ook dat op dagen dat ik druk ben en geen tijd voor het forum heb, ik er een stuk minder mee bezig ben. Dat is met alles zo, vrije tijd geeft je gedachten de vrije loop

Ik zou het toch even aan de HA vragen, daar zijn ze voor, krijgen ze gewoon voor betaald. Beter iets teveel gevraagd, dan te weinig.

@83angel: Ik sluit me aan bij Zeeuwsmeisje en Boulu. Geweldig dat je het probeert, maar goed in je vel zitten is veel belangrijker dan (een lichte dosis) antidepressiva. Succes!



Ik stop met de alcohol tussen ovulatie en eventuele menstruatie/test. Dan verwar ik hopelijk mijn omgeving genoeg. En ik zorg dat ik altijd de bob ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een heel stuk van het forum.. jullie ook?
Hej iedereen!

Sorry voor m´n stilte de laatste tijd, maar ik probeer er wat minder mee bezig te zijn. Bovendien schrijf ik ook in een ander topic en dan werd Viva bijna een full time job (wat best wel ok was, toen ik het niet zo druk had op het werk).



Maar goed, leuk om te lezen dat Nathalie al gaat proberen! Binnen twee weken je NOD, dus euhm, succes vanavond ;)

Ukkie, jij probeert ook binnenkort, niet? Spannend!

Ik vind het best leuk dat jullie al wat eerder proberen, houd ons op de hoogte!

Al de andere meiden: binnen een maand is het aan ons!



Boulu, wat kut meid, 65 dagen is echt lang. Ik hoop zo hard voor je dat je plots ongesteld wordt en daarna een modelcyclus hebt van 28 dagen. Ging jij niet eens naar de huisarts gaan, heeft die er iets over gezegd? Van vitamine B12 te kort ben je trouwens echt wel heel slecht. Neem je trouwens multivitaminen voor vrouwen met kinderwens? Daar zitten veel vitaminen en mineralen in. Meestal in de 100% DAH, dus misschien onvoldoende om te korten weg te werken, maar als je het combineert met een gevarieerde en gezonde voeding, zou dat toch kunnen helpen.



Dit weekend was ik in België en heb ik 3 doosjes van die multivitaminen kinderwens+ omega-3 gekocht in Kruidvat en 2 zwangerschapstesten :p zo heb ik een voorraad tot en met februari

Je zei dat je van je vriend nu een maand niet mocht testen. Misschien moet je het gewoon een beetje relativeren, testen met de veronderstelling dat het negatief zal zijn. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar stel dat je cyclus op gang is, dan zal je vast ook wel een paar keer geconfronteerd worden met een negatieve test.



Deb jij zei iets over sushi (vast als reactie op iemand anders, maar als ik terug ga in pagina verlies ik al m´n tekst). Misschien had ik dit al geschreven, maar sushi is voornamelijk een probleem als ie vacuüm verpakt (listeria) of niet vers is. In de supermarkten in Zweden verkopen ze vaak speciale zalm die wel rauw gegeten mag worden door zwangere vrouwen. In mijn stad maken bepaalde sushizaken het echt duidelijk dat je wel bij hen mag eten als je zwanger bent, het gaat zelfs zo ver dat de vk je dit meedeelt tijdens je eerste bezoek.





Dit weekend was ik dus in België bij m´n schoonfamilie op bezoek en die willen in April op reis gaan met het hele gezin (+ partners). Ik was natuurlijk heel enthousiast, maar daarna begon ik te rekenen... Ik zou het liefst mijn familie vertellen dat ik zwanger ben als ik voorbij de 12 weken ben, en als we begin april op reis gaan, dan wil dat zeggen dat het eigenlijk in ronde 1 of 2 raak moet zijn. Very unlikely.

Ik weet echt niet hoe ik ooit een hele week lang zou kunnen verbergen dat ik zwanger ben. Zeker bij mijn schoonmoeder, die van zodra ze mij ziet een fles wijn open doet

Nuja, problemen voor later, natuurlijk. Ik denk ook wel dat ik behoorlijk handige goocheltrucjes zal kunnen doen, waarbij mijn man stiekem twee glazen wijn achterover moet slaan. Of ik vertel het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Hoii Dames,



Zie dat het al een aardig druk forum is maar zou graag gezellig meekletsen. Wij zijn sinds juli 2014 gestopt met anticonceptie. Ik gebruikte altijd de Nuvaring. Ik ben pas voor het eerst ongesteld geworden op 27 september. (2maanden na het stoppen) . Heb een periode kalendertje aangemaakt maar is nog niet te vertrouwen.. Ik wacht nu op mijn tweede ongesteldheid. Hoelang duurde het bij jullie allemaal voordat de ongesteldheid stabiel was..



Verder leuke of intressante weetjes? Ik hoor het graag
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal! Bijna weekend!! :-)

Gaan jullie nog wat leuks doen?



Pfoe, ik moet wennen aan het nieuwe forum zeg! Volgens mij is niemand er echt blij mee haha. Maar goed, zal wel tijd nodig hebben om te wennen. Ik vind het vooral onoverzichtelijk.

Nathalie, handige tip van die achtergrond kleur. Zonia, ik mis volgens mij geen stuk van het forum, heb wel het idee dat als je op laatste pagina klikt er weinig berichten op staan en je naar de vorige pagina moet.



@Nathalie: Over 2 weekjes je NOD! Leuk dat jullie al echt zijn begonnen. Fijn dat je cyclus regelmatig is! Haha, ja lastig om niet te testen eerder dan NOD, maar ik wil idd ook niet te vroeg gaan testen als m'n cyclus normaal is, want het kan ook wel eens zijn dat het vruchtje erna snel weer afbreekt...



@Lilapie: Lekker dat jullie in België waren! Maar denk idd dat je tegen de tijd dat je zwanger bent veel trucs gaat leren. Maar lijkt me ook heel moeilijk om het voor me te houden hoor, vooral voor degene die dichtbij me staan. Ik wil in principe tot en met 12 weken, maar als de echo's ervoor ook goed waren misschien al met 9 a 10 weken ofzo. Lijkt me zo leuk om te vertellen!!



@Judith: Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en nog steeds geen menstruatie, dus het kan heel erg verschillen!



@Hier: Bijna op dag 70 denk ik! Helaas. Soms word ik er moedeloos van, maar ik heb ook wel verhalen gelezen dat het een half jaar duurt ofzo. Dus ja, misschien moet ik niet klagen. Ik probeer me maar op andere leuke dingen te storten. Het is alleen gek dat we nog niet echt kunnen beginnen. Heb verder ook geen enkele tekenen dat het eraan gaat komen ofzo.

Ik heb nu 2 weken teunisbloemolie geslikt, maar tot nu toe nog geen resultaat dus. Lilapie, bedankt voor de tip van de multivitaminen! Die ga ik maar eens halen.

Ik heb toch maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts ivm bloed laten prikken. Ik weet niet, wil gewoon duidelijkheid. Niet dat ik er na een jaar achter kom dat m'n bloed niet goed is en het daardoor niet lukt. Nou ja, ik kan nogal doemdenken haha.



Fijn weekend allemaal!!
@boulu: vorige week was ik hier in Zweden ook bij de huisarts om iets te laten onderzoeken. Zei toen ook dat ik de laatste tijd zo erg moe was en me afvroeg of het geen vitamine te kort was (ben vegetariër, dus lijkt me niet zo onwaarschijnlijk). In plaats van bloed te nemen zei de dokter gewoon al lachend "no, that´s Swedish autumn. If you are still tired in spring, come back and we´ll test"

Maar vermoeidheid is een heel ander verhaal dan 70 dagen geen ongesteldheid, dus inderdaad, ik zou ook vragen om bloed te laten onderzoeken. En ook erg duidelijk stellen dat je (1) vegetariër bent / weinig vlees eet, dus eventueel risico hebt op vitamine te kort en (2) al 70 dagen niet ongesteld wordt en niet zwanger bent.



@judith: vriendin van me werd nooit ongesteld na het stoppen met pil en was zwanger na 4 maand proberen en had toen toevallig getest op week 5 omdat ze plots een afkeer had van koffie. Ikzelf had 27 dagen na m´n laatste "onttrekkingsbloeding" m´n eerste menstruatie en volg sindsdien een cyclus tussen 25 en 27 dagen. Dat verschilt enorm van persoon tot persoon. Bovendien wil kan je eerst een regelmatige cyclus hebben en dan plots een onregelmatige, of omgekeerd.



@weekend: vanavond halloween feestje op het werk. We hebben officieel vrijaf nu, maar mijn supervisor was dat vergeten, dus mijn groep moet braaf blijven tot 15.00, terwijl alle collega´s van andere onderzoeksgroepen nu al naar de staatsalcoholwinkel (system bolaget) zijn om aan het pre-feestje te beginnen (m.a.w. een hele namiddag pinten achterover slaan in de sofa in het labo). Zweden is een raar land. Die alcohol politiek werkt voor geen meter. Ik heb trouwens geen zin om veel alcohol te drinken.



@forum: misschien doe ik iets verkeerd, maar nu opent het forum altijd het eerste bericht van een topic, terwijl ik natuurlijk meestal geïnteresseerd ben in het laatste. Toen ik met m´n gsm surfte, kon ik ook enkel maar op "volgende" klikken, wat niet zo handig is als je dat 25x na mekaar moet doen om het laatste te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames! ik ben maar even aan de grote computer gaan zitten.Kan niet wennen aan deze verandering van de site.Ik moet alle pagina's doorklikken om de laatste te lezen via mijn telefoon.



ik ben nu bezig met ASYRA Bioresonantie: Kan je het beste even google!

dit apparaat spoort in je lichaam je onbelans heden op zoals vitamines of andere dingen.bij mij kwam b6 en vit c uit.

ik ben namelijk al heel jaar bepaald soort moe.dokters geweest,konden niks vinden.. nu bij natuurgeneeskundige.

Dit apparaat haalde ook heeeel veel voedingen uit waar ik op reageerde wat ik vaak at(zoals groene thee en pindakaas haha.nu ben ik 6 weken met soort dieet bezig(niet om af te vallen)maar mag bepaalde dingen niet eten. en bepaalde vitamines en druppels.ben nu in week 4.En kan zeggen..ben fitter,geen opblaasbuik meer en snak bijna niet meer naar lekkere dingen savonds op de bank.



En het mooiste is het wordt vergoed! wie weet hebben er paar meiden hier uit de groep er wat aan



succes xx
Alle reacties Link kopieren
@Boulu: wat ongelofelijk kut zeg, dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden!Ik vind dat je er goed mee omgaat hoor! Doemdenken kennen we allemaal wel, hoort er ook bij denk ik.. Je lijf heeft gewoon nog niet door dat het wer zelf aan de slag moet, misschien heb je weer een voorbeeldige cyclus, als ie eenmaal op gang is.. Ik hoop met je mee =) Bloed laten prikken vind ik ook heel slim, alle extra info helpt, toch?



@Lilapie: Wel heel leuk zeg, een halloween feestje op het werk! Als het alleen voor anderen alleen een reden is om veel te drinken is echter minder.. ben ook nooit zo van de zuipfestijnen.. Een drankje is leuk, maar voor mij hoeft het allemaal niet te zot.. Maar Halloween, was je verkleed??



@Zonia: wat fijn dat je je zoveel beter voelt zeg! Wat goede voeding en vitaminen wel niet met een lijf kunnen doen



@Forum: Ik klik zelf altijd op dat 'tekstwolkje' waar de hoeveelheid posts in een topic in staan, dan gaat ie bij mij recht naar de nieuwste post



@Hier: Ik ben gisteren ongesteld geworden, helemaal volgens schema *doet vreugdedansje*

De allereerste echte ongesteldheid na zo'n 8 jaar pil... Wel een aparte gewaarwording om zo blij te zijn met een ongesteldheid, meestal bracht het negatievere gevoelens met zich mee =P Als de volgende cycli ook 28 dagen zijn, is mijn NOD 27 december!
Hoi meiden! Daar ben ik dan weer (eindelijk haha)

Mijn moeder ligt in het ziekenhuis vandaar dat ik een tijdje afwezig ben geweest. Gaat gelukkig nu een stuk beter en mag binnenkort misschien wel naar huis.

Vandaag bloedonderzoek even afwachten.



Ik ga niet alles teruglezen maar beetje globaal reageren.



@forum: Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt heel blij mee ben, die reclame erdoorheen erg irritant en inderdaad op je telefoon moeilijk de laatste pagina te vinden.

Op pc gaat dat gelukkig wel een stuk beter.



@zeeuwsmeisje: Super zeg je eerste ongesteldheid. Dat kunnen er niet veel zeggen hoor.



@december: Wachten jullie je ongesteldheid in december nog af of beginnen jullie ervoor al. Vanaf 1 december bijvoorbeeld? Wij starten vanaf ongesteldheid. En dat is mijn geval de 2e week van december (ongeveer).

@nathalie: Jullie gaan eerder beginnen lees ik? Wauw wat gaaf zeg!!! Spannend.



@foliumzuur: Ik ben vanaf zaterdag begonnen, nou eigenlijk al eerder maar elke keer vergat ik het.

Maar nu ben ik echt echt begonnen.



@sushi: Ja klopt Lilapie, inderdaad vers mag. Dus daar ga ik mij wel even in verdiepen. Zou het toch wel erg jammer vinden om 9 maanden geen sushi te eten haha



@boulu: Jeetje meid, rotcyclus zeg, maar het komt echt vaker voor en betekent niet dat je verminderd vruchtbaar bent. Ik heb een vriendin die ook maanden moest wachten op haar eerste cyclus en daarna meteen zwanger. Maar ik kan mij voorstellen hoe je je voelt.

Ik duim voor je dat je zo snel mogelijk ongesteld word!



Als ik iemand of iets vergeten ben sorryyy, ga vanaf nu weer meer meelezen!
Hej Deb. Wat erg van je moeder. Hoop dat ze snel beter is.



@forum: ja, die reclame, wat vervelend. En soms zit er een forum topic verstopt achter de reclame boodschap. Vast een bug die ze wel zullen oplossen.



@foliumzuur: vergeet ik ook soms. De soort die ik neem moet je 2x per dag, en er zit 200% van de ADH in. Dus ik veronderstel dan als ik ze soms eens 1x/dag vergeet te nemen ik nog altijd 100% van de ADH ingenomen heb. Vanaf volgende week begin ik aan een doosje van het kruidvat, zal gemakkelijker zijn om maar 1x/dag er aan te denken.



@december: mijn menstruatie zou 3 december zijn, dus dan begin ik gewoon 1 december. Kan ook er na beginnen, maar dat maakt natuurlijk niet zo veel verschil.



@halloween: ik was verkleed als Alice in wonderland. Een mooie jurk gekocht op Zalando, daar een wit schort over heen en een knuffelkonijn met klok als accessoire.



@zeeuwsmeisje: proficiat met je menstruatie! Gek, he. Hoe we daar nu naar uitkijken.
Alle reacties Link kopieren
Deb, wat vervelend van je moeder, fijn om te horen dat het wel weer wat beter gaat.



Foliumzuur gaat bij mij nu bijna altijd goed, waarschijnlijk omdat ik toch wat serieuzer ermee ben geworden nu we deze maand al proberen.



Zeeuwsmeisje, wat fijn meteen een normale cyclus



Lilapie, klinkt als een leuk kostuum! Gezellig feestje gehad?



Ik ben er nog niet over uit hoe ik dat doe in december. Nu drink ik bijvoorbeeld ook niet meer sinds mijn eisprong, dat zou dan wel erg opvallen.



Hier zit ik nu op het wachtbankje. Poeh gaan twee lange weken worden....



Oh ja, Uk, vergeten te zeggen vorige keer, maar super leuk dat jullie (inmiddels) deze maand gaan beginnen!
Alle reacties Link kopieren
balen zeg boulou hopelijk geeft de huisarts meer duidelijkheid. Maar wachten lijkt me erg vervelend.



met foliumzuur nog niet echt begonnen. Ik heb wel vitaminepillen waar toevallig foliumzuur in zit. Deze slik ik tegen onrustige benen. Ik heb van de week mama pillen gehaald. Hier wil ik per 1 december mee beginnen. Dan heb ik die al 6 weken geslikt voordat we echt gaan beginnen.



het nieuwe forum ben ik ook nog niet aan gewend vind mobiel kijken echt niet meer fijn.



zeeuwsmeisje fijn dat je ongesteldheid mooi op tijd is. Mijn vriend en ik hadden het er van de week nog over. Ik haat het om ongesteld te zijn. Ik zei tegen hem gewoon zorgen dat het meteen als spiraal eruit is raak is zodat ik geen ongesteldheid heb



Hier gaat het wel redelijk met het afbouwen mag niet klagen. Voel me op dit moment nog beter dan de vorige keer. Wel erg moe en af en toe beetje humeurig. Even door de zure appel heen bijten en als het niet gaat jammer dan dan heb ik het geprobeerd. Het is idd voor de kleine beter dat ik lekker in mijn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames!



Leuk om weer alle updates van iedereen te lezen!



@Deb: jammer om te leze van je moeder, veel beterschap voor je moeder. Hopen dat ze snel naar huis mag komen!

@zeeuwsmeisje: het is idd heel grappig om zo uit te zien naar je menstruatie. Over een tijd zal dat wel anders zijn omdat je natuurlijk elke maand hoopt een positieve test in je handen te hebben. Maar voor nu is het idd erg fijn om een bevestiging te hebben.

@boulu: heb je je doktersafspraak inmiddels al gehad? Vroeg me laatst eigenlijk of je verder helemaal geen klachten hebt na het stoppen van de pil? Ik weet niet hoe het met de rest is, maar ik heb eigenlijk vrij vaak buikkrampen. De ene keer lijkt het op menstruatiepijn, de andere keer is het wat meer plaatselijk in de buurt van mijn eierstokken. Vaak lijkt het natuurlijk wel te maken hebben met de aankomende menstruatie of mijn ovulatie, maar het houdt wel langer aan.

@lilapie: leuk Halloween, je ziet het tegenwoordig steeds meer, terwijl ik er eigenlijk helemaal niet mee ben opgegroeid. Wel jammer dat het voor veel collega's een zuipfeestje is. Ik houd daar ook niet zo van.

@angel: Ik sluit me aan bij de overige dames. Goed in je vel zitten is ook heel belangrijk als mama in spé!

@zonia: ik vind het ook een heel gedoe om het forum te bekijken op je telefoon, voor tussendoor gaat het wel, maar reageren doe ik altijd via PC. Ook interessant om te lezen over Bioresonantie, ga het binnenkort eens googlen!



@hier: ik ben nu weer aan het wachten op mijn menstruatie. Ik ga er even vanuit dat het 28 dagen zal worden, dus dan wordt het 15 november ongeveer. We gebruiken nu geen condooms meer omdat het nu niets meer uitmaakt. Natuurlijk duurt het nog iets van 3 weken voor dat mijn volgende vruchtbare periode is, als mijn cyclus 28 dagen blijft. Wel leuk feitje... als mijn cyclus zo blijft, kan ik rond mijn verjaardag testen! Een positieve zwangerschapstest zou wel een heel erg leuk cadeautje zijn!

Tijdens het kinderwensspreekuur hebben we met de vk besproken dat het slim was om vanaf de menstruatie tot en met de ovulatie zo weinig mogelijk alcohol te nuttigen. Dit had te maken met de zaadkwaliteit die zich moet opbouwen na het nuttigen van alcohol en de ontwikkeling van het eitje. Ik wil zo weinig mogelijk alcohol nuttigen tot ik zwanger ben en daarna natuurlijk niets meer. Ik denk dat ik alleen om de schijn op te houden wat zal drinken op een verjaardag of feestje. Mijn man drinkt tussen mijn menstruatie en de ovulatie dus zo weinig mogelijk. Als mijn ovulatie eenmaal geweest is, kan hij weer lekker wat drinken als hij opstap gaat met vrienden. Ik denk namelijk dat het erg zal opvallen als hij ineens niets zou drinken ;) Ik denk nu het dichterbij komt ook steeds aan bijvoorbeeld de kerstdagen. We zullen met kerst dingen als carpaccio eten en dat wil ik toch echt niet doen als ik de eerste ronde al zwanger zou zijn. Ik heb dan ook voor mezelf besloten om onze zwangerschap voor de mensen die heel dicht bij ons staan snel te vertellen. Dit heeft eigenlijk nog meer te maken met mijn werk en voor het geval het mis zou gaan. Ik gaf al eerder aan dat ik voor mijn werk bij cliënten kom die roken als ik aanwezig ben. Ik zou het niet leuk vinden om werk gerelateerde mensen dit nieuws eerder te vertellen dan bijvoorbeeld mijn ouders! En mocht het alsnog mis gaan met de zwangerschap, heb ik ook mensen waar ik naast mijn man op kan terugvallen Vrienden en overige familieleden vertel ik het pas na de eerste positieve echo. De rest van de wereld pas na 12 weken. Hoe denken jullie over het vertellen van het nieuws als het daadwerkelijk zo ver is? En gaan jullie echt rekening houden met de kerstdagen wat betreft eten/drinken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen?

Wij hebben onze wintersport geboekt! Eind feb.

Het meest ideaal is wanneer ik niet langer dan 12 weken zwanger ben. Maar dat zal wel goed komen

Ik probeer nergens rekening mee te houden. Lekker relaxed en we zien wel :-)
@outsider: wat leuk. Waar ga je op wintersport? Ik overweeg ook nog sterk voor een weekendje / short-week aan de andere kant van Zweden (Åre) te gaan snowboarden. Dat is 6 uur rijden, maar ik kan het combineren met een bezoekje aan een vriendin die in Göteborg woont.



@eten/drinken: tijdens de kerstvakantie ga ik op reis met mijn man. Dus bij een zwangerschap hoef ik niets te verbergen in die periode. Ik ga wel een beetje opletten met wat ik drink in de tijd dat ik probeer zwanger te worden. Maar wellicht ga ik wel een glaasje wijn of een biertje drinken af en toe, uiteraard stop ik daarmee zodra ik een positieve test heb (dan misschien een slokje wijn van mijn glas, voordat ik het stiekem doorgeef aan mijn man). De typische Zweedse drankfestijnen ga ik vermijden tussen ovulatie en NOD.



@vertellen: Als ik zwanger ben check ik voor vliegtuigtickets naar België voor de periode dat ik ongeveer 12 weken ben en regel ik een echo voor 10-12 weken (standaard doen ze pas de eerste echo op 16-20 weken, maar dat vind ik te lang wachten). Dan vertel ik het aan mijn familie en Belgische vrienden. Daarna vertel ik het pas aan mijn Zweedse vrienden.

Hier in Zweden heb ik 2 vriendinnen die echt heel open zeggen dat ze al bezig zijn met proberen zwanger te worden en die ook vanaf de positieve zwangerschapstest het nieuws verkondigen. Zelf wil ik dat niet. Ik zou het raar vinden als mensen die ik amper 2 jaar ken eerder weten dat ik zwanger ben dan m´n familie en goede vrienden.



@stoppen met de pil: Ik heb ook vaker last van buikkrampen, maar dat volgt wel een beetje m´n cyclus. Tijdens ovulatie vaak pijn in m´n eierstokken en dan vaak ook maar langs 1 kant. De week voor m´n menstruatie begin ik krampen te krijgen die volhouden tot de laatste dag van m´n ongesteldheid.



@NOD: ik moet het nog aanpassen in de tabel (doe ik als ik m´n laatste cyclus in ga), maar voorlopig ziet het er naar uit dat ik zal mogen testen op mijn verjaardag: 31 december. Dan ben ik eigenlijk wel al 2 dagen overtijd maar het lijkt me leuk om op die dag te mogen testen.
Thnx meiden, het gaat gelukkig een stuk beter met m'n moeder. Ze mocht gister naar huis.

Mijn moeder heeft wel een ziekte die nooit over zal gaan dus het is altijd wel een ding dat ik elke dag met mij mee draag helaas.

Ik hoop in ieder geval dat zij ons toekomstig kindje mag ontmoeten.



@outsider: Wat gaaf dat jullie geboekt hebben. Leuk vooruitzicht ook!

Jullie beginnen in december gewoon of al eerder?



@vertellen: Daar heb ik helemaal nog niet over nagedacht eigenlijk. Mijn beste vriendin weet wanneer wij gaan beginnen dus die zal ik het wel snel vertellen.

Mijn schoonmoeder heeft al een keer gezegd je wacht niet tot 12 weken hoor, nou dat bepaal ik lekker zelf wel haha.

Dus dat zien we tegen die tijd wel.



@stoppen met de pil: Ik heb ongeveer een week voordat ik ongesteld moet worden dat ik megaaaa trek heb in chocolade of iets anders lekkers.

Wat meer kleine puistjes op mijn bovenarm en op mijn kin. Nu wacht ik eigenlijk op mijn ongesteldheid, app zegt vandaag (dag 27) dus we wachten het af.

Als ik het vandaag zou worden en ik blijf regelmatig zou ik 28 december mogen testen. Dus loop een beetje gelijk met jou Lilapie.

Op welke dag zit jij nu?



@rekening houden eten/drinken: Tsja ik ben al niet een mega drinker dus bij mijn ouders zal het iig niet opvallen, schoonouders sla ik ook vaak een wijntje af dus daar ook niet. We gaan meestal wel met alle meiden een soort 3e kerstdag houden met eten/drinken dus ja dat wordt wel tricky denk ik.

Kan nl al teven van te voren aangeven dat ik door iets een antibioticakuur moet nemen ofzo. En dan misschien zelf de plek regelen zodat ik kan zorgen voor dingen op het menu dat ik dan ook zou kunnen eten. Of zorgen bij iemand thuis en dan iedereen dan iets maakt. Komt vast wel goed haha.



@hier: Pfff ik ben verkouden aan het worden, bleghh. Doordat ik al bijna 2 weken na werk naar het ziekenhuis ga en door stress toch wat slechter slaap enzo is mijn weerstand niet best en dan jahoor verkouden. Beetje op tijd naar bed maar en hopen dat het snel overgaat.
@Deb: ik zit nu op dag 24 en mijn cyclus is tussen de 25 en 27 dagen. Dus heb de tabel even aangepast, ik zou op 29 december mogen testen. Maar in dat geval wacht ik dus liever tot 31/12 want dat is mijn verjaardag.

Neem een lekkere kop gemberthee en kruip lekker vroeg in bed.



@hier: deze week is mijn nieuwe fiets gestolen en is er iemand aan de haal met mijn bankkaartgegevens waardoor er 4400 euro verdwenen is van m´n rekening. Dus ik voel me behoorlijk kak. Denk dat ik vanavond onder een dekentje kruip met een lekkere doos Ben&Jerry´s en een glas amaretto.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lilapie, dan zou ik me ook k*t voelen. Wat balen van je fiets, was je verzekerd?

Het geld van dat skimmen krijg je hopelijk wel terug van de bank toch?

Verdrink t verdriet maar lekker met Amaretto, nu kan het nog. Gelukkig mag je nog steeds Ben & Jerry's als je zwanger bent en een k*tdag hebt!



Deb, wat fijn dat ze weer thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat het topic zo actief is!! Ik lees elke dag trouw mee hoor, maar niet elke dag de tijd om te reageren. Deze week weer een drukke week op werk en 's avonds veel gepland (wel leuke dingen hoor). Vieren jullie ook Sinterklaas? Ik vier het dit jaar 3 keer en deze week al de eerste keer haha. Ik vind het nog steeds zo'n leuk feest!



@Lilapie: jeeetje wat een kutdag zeg!! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Ik zou echt helemaal gek worden. Als je het geld maar terug krijgt van de bank. Nu alleen maar aan jezelf denken hoor!

Bedankt nog trouwens voor de uitleg over het bloed prikken. Die huisarts van jou is ook lekker nuchter haha.



@Zeeuwsmeisje: Wat fijn dat je ongesteld bent geworden (haha klinkt gek!)! Toch een teken dat het allemaal werkt.



@Deb: Bah, wat een heftige week heb je achter de rug zeg! Gelukkig is ze weer thuis. Sterkte ermee! En vervelend dat je verkouden wordt zeg, irritant is dat altijd he. Ik ben dan ook vaak wel meer chagrijnig haha.

Oja, dat verhaal van die vriendin van jou is wel fijn om te lezen. Gewoon zwanger na heel lang geen menstruatie te hebben gehad. Hoop dat dat bij mij het geval is, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.



@Angel: Fijn dat het met het afbouwen wel goed gaat. Gewoon per dag bekijken. Het zou mooi zijn als het lukt, maar anders niet. Gingen jullie nou ook nog op reis?



@Ukkie: Wat goed dat jullie zo bewust nadenken over eten en drinken! Ik denk dat ik pas stop met alcohol als ik zwanger ben, maar ik drink nu al best weinig. Ik ben bang dat het best lang duurt en dan kan ik wel heel lang misschien niks meer drinken.

Wat betreft de klachten na de pil: Ik heb helemaal nergens last van. Ben nu 2,5 maand gestopt en het gaat prima. Ook niks veranderd trouwens. Geen hoger libido, geen krampen, niet meer blij dan anders. Het enige is dat ik 2 weken geleden ook ineens 2 dikke puisten op m'n kin had! Ik heb nooit puistjes haha. Maar that's it en daar maak ik me dan ook weer een beetje zorgen over...



@Outsider: Leuk dat jullie wintersport hebben geboekt! Heerlijk is dat he. Wij hebben ook voor in februari geboekt. Ik ga er toch niet vanuit dat ik dan zwanger ben en wil heel graag nog een keer skiën!



@Hier: Het gaat redelijk. Ene dag kan ik beter met het wachten op menstruatie omgaan dan de andere dag. Morgen heb ik de afspraak met de huisarts, ben benieuwd. Ik ben wel bang dat ze me een beetje irritant vindt maarja.

Ik ben soms best verdrietig, omdat ik niet weet of het ooit gaat lukken zo (ja heel erg doemdenken) en ik zie alleen maar zwangeren en baby's om me heen. Het lijkt me gewoon zo mooi om zwanger te zijn en een kindje te verwachten.

Ook zou het echt ideaal zijn om in het najaar 2015 uitgerekend te zijn, want dan heeft mijn vriend een overbrugging met werk en zal hij waarschijnlijk veel meer thuis zijn. Nou dat is natuurlijk perfect als je net een kindje hebt. Dus daar baal ik dan ook weer heel erg van dat dat er waarschijnlijk niet in zit.

Jullie nog een idee hoe ik het makkelijker kan loslaten? Ik dacht misschien toch niet meer op het forum maar dat vind ik ook wel heel moeilijk haha!
Alle reacties Link kopieren
@lilapie balen zeg van je fiets gestolen en je bankpasje. Geld van skimmen krijg je gewoon terug. Ik heb dit een paar jaar geleden zelf meegemaakt. Ik neem aan dat je meteen je bankpasje geblokkeerd hebt? Bij de bank formulier in vullen met alle gegevens. Ik weet wel dat ik aangifte bij de politie moest doen van de bank. Ik politie bellen en die zeiden dat dat weer niet hoeft. Daarna weer bank gebeld en toen moest ik op formulier aangeven dat politie geen aangifte wilde opnemen. Hierna geld gewoon terug gekregen.



@eten en drinken. Ik ga er pas rekening mee houden als ik een positieve test in handen heb. Ik drink nooit veel als ik drink is het 1 a 2 glaasjes.



Mijn vriend vroeg gisteren of hij nog met dingen rekening moest houden . wel heel lief bij mij rammelt het het hardste hij heeft zoiets komt wel. Had deze vraag ook niet verwacht.



@boulou ik hoop echt dat je nog in het najaar uitgerekent bent. Loslaten is moeilijk. Heb helaas geen tips voor je. Succes bij de dokter straks.



Wij gaan idd nog op vakantie. Vertrekken half december naar costa rica en komen begin januari terug en dan mogen we losgaan
Alle reacties Link kopieren
@Deb: Wat fijn dat je moeder weer naar huis mocht zeg! Als je zoiets niet mee hebt gemaakt, heb je natuurlijk geen flauw idee van hoeveel impact zoiets op je leven heeft, maar ik kan me voorstellen dat het een heel andere dimensie geeft aan jullie kinderwens... Zou heel fijn zijn als ze nog een hele tijd mag genieten van jullie kleintje!

Wij lopen trouwens ongeveer gelijk met onze cyclus, mijn NOD is waarschijnlijk 27 dec. Ik heb wel gelezen dat ze bij Kruidvat 'vroege' testen verkopen, die je iets voor je NOD al kunt doen.. Misschien doe ik die wel de 25e, dan weet ik met alle kerstdiners waar ik aan toe ben



@Lilapie: Wat een ongelofelijke klote week voor je zeg! Wat lopen er toch idiote mensen rond.. Weet natuurlijk niet hoe het in Zweden werkt met skimmen, maar hopelijk doet je bank niet te moeilijk en krijg je het geld gewoon terug... En dan ook nog je fiets weg, altijd leuk =S Hopelijk hebben Ben en Jerry het leed wat kunnen verzachten, lieve jongens zijn dat



@Nathalie: Ik zie dat je NOD 12 november is, nog maar 1 weekje te gaan dus, je bent al op de helft Zelfs ik vind het spannend voor je, dus jij zal wel helemaal niet kunnen wachten



@Ukkie: Wat spannend dat de condooms de deur uit zijn! Lekker dat je nu toch iets eerder kan beginnen dan eerst gedacht, lijkt wel relaxed, niet meteen van 'nu moet het raak zijn'



@Boulu, wat ongelofelijk stom van die puistjes, maar misschien betekent dat dat je hormonen in actie geschoten zijn??



@Angel: Costa Rica lijkt me echt fantastisch...Ga je de tropische regenwouden onveilig maken en apen spotten of wordt het een relax-vakantie?



Hier niets nieuws.. Drukke tijd gehad op het werk, maar nu weer eventjes tijd voor leuke dingen. Van al het gepraat over vakanties krijg ik ook wel zin om weg te gaan! We zijn hier alleen heel erg hard aan het sparen voor een verbouwing.. Of ja, het geld voor de verbouwing hebben we, maar we willen na die verbouwing ook nog een spaarpotje over hebben, dus daar zijn we voor aan het sparen

Voorlopig geen grote vakantie in het vooruitzicht dus.. Maar als het zonnetje schijnt ga ik heerlijk met de hond lopen langs ons Zeeuwse strand, dus het is eigenlijk altijd een beetje vakantie, haha!
Hoi meiden!

Brrrr wat begint het koud te worden he?? Voor mijn gevoel is het nog helemaal geen november, het gevoel alsof ik 2 maanden heb overgeslagen ofzo, heel gek!



@lilapie: Wat rot van je fiets en je bankrekening, komt wel allemaal tegelijk he? Hoop dat je het nog kunt regelen met je bank en dat je fiets was verzekerd.

Ik kan daar zo slecht tegen he, als mensen aan je spullen zitten..bah.



@Nathalie: Bijna je NOD dus, spannend hoor..wie weet ben je onze eerste zwangere, zou zo leuk zijn!!



@ukkie: Fijn dat jullie ook eerder beginnen, ik had voorheen ook de hoop dat vriend zou zeggen ach weg met dit dingen..maar helaas, die houdt zich vast aan december haha.



@boulu: Gister nog de dokter geweest toch? Ben je daar nog wijzer geworden?



@angel: Heerlijk zo'n vakantie in het vooruitzicht en daarna beginnen, of beginnen jullie daar al?



@zeeuwmeisje: Ja daar heb je helemaal gelijk in, dat is soms ook echt moeilijk. Het idee dat mijn moeder het misschien niet gaat meemaken. Maar die gedachtes blokkeer ik dan maar want ja in principe weet niemand dat. Zou in ieder geval een heel mooi cadeautje zijn.



@ongesteld/NOD: Ik ben trouwens gister ongesteld geworden (dag 28) dus mijn NOD staat nu op 31 december.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven