Hond jeuk, blijft bijten en likken. Radeloos.

31-10-2014 12:10 18 berichten
Een tijdje terug een topic geplaatst over mijn hondje, teef, welke blijft bijten en likken rond de vagina/ anus. Dit is vlak na de loopsheid ontstaan.



Eerste keer dierenarts zaten de anaalklieren vol. DA heeft ze uitgedrukt, een spuit tegen de jeuk gekregen en Dermapet zalf voor op de wondjes. T ging niet echt over, dus na 2 weken weer terug zei de DA dat ze schijnzwanger was. Weer een prik tegen de jeuk en anti-biotica erbij ( tevens meten blijven smeren met Dermapet), maar t is nog niet over en wordt steeds erger. Nu heb ik haar even een paar dagen maar laten bijten en likken, om te zien waar precies de wondjes ontstaan. Dat is dus op en rond haar staart ( een stompje, meer een staartje als een bulldogje) en aan de binnenkant van haar pootjes. Rond staart is rode huid te zien en aan de binnenkant van haar pootjes meer rode, geiiriteerde, ronde plekjes van een halve centimeter.



Nogmaals de vraag of iemand dit herkent, of er verstand van heeft... Want ik weet ondertussen ook niet meer waar de oplossing te zoeken....
Alle reacties Link kopieren
Misschien een voedsel allergie? Dit heeft mijn hond namelijk ook. Kan ineens ontstaan. Dat ze allergisch is voor haar brokjes. Kleed. Vlooienallergie? Eet ze haar brokjes nog wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Laat haar gewoon helpen. Dat schijnzwanger worden is een voorbode van baarmoeder ontsteking en dat wil je echt niet.
AB kan jeuk veroorzaken

cortisonspuiten worden niet altijd aangeraden



ik kan een heel verhaal ophangen over min hond en zijn jeuk, maar daar heb jij ws niks an

ga eens naar een andere DA zou ik zeggen, in Nijkerk zit Evert van Dijk, dat is een goede, zeker op dit gebied
Wat is een goed, niet al te duur voer voor allergische honden?



Vlooien heeft ze niet, wordt ook ontvlooid
goed voer voor allergische honden IS duur

te verkrijgen bij de DA



het probleem is namelijk dat je vlees moet hebben dat nog nooit gegeten is door de hond (omdat allergie zich opbouwt en nooit bij nieuw voer komt) iig moet je granen vermijden
Wij hebben via de dierenwinkel een eigen merk voer gehad en die is echt niet duur. Tevens krijgt onze hond tegenwoordig diepvriesvlees. Wij geven er dan een klontje schapenvet bij en dit lijkt het wondermiddel te zijn. Ik zou dat zeker eens proberen, dat kost bijna niks en is bij elke dierenwinkel te verkrijgen. Bij ons hielp het, wij waren ook radeloos.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een allergie, ik zou overstappen op speciaal voedsel, zoals al eerder gezegd. En helaas, speciaal voer is duur, maar het helpt je hond wel veel en voorkomt deze narigheid. Sterkte met je hond!
De DA zei tegen me dat hij niet aan een allergie dacht, omdat hond niks in de oren had zitten (?). T speelt zich enkel af onder de staart en op de binnenpoten. Maar goed, t zou kunnen.



Iemand nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn?? Ik wil deze keer alles bespreken, zodat ik niet weer met een foute diagnose zit...
Raar van je DA om dat te zeggen. Mijn hond heeft het ook en het kan voedsel allergie zijn, hooikoorts of huismijt. Een hond hoeft geen vlooien te hebben om toch een allergische reactie te krijgen want een prik is genoeg.



Wij zijn begonnen met rijst, kip en groenten. De jeuk nam af en elke keer deden we er een voedselbestanddeel bij. Tarwe, rundvlees enz. net zolang tot ie weer jeuk kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat sudocreme smeren helpt tegen de roodheid en jeuk. Anders hydrocortiderm aan de dierenarts vragen om te smeren. En je hond afleiden als ze bezig is met likken en krabben, dat veroorzaakt ook jeuk en plekken namelijk. Mijn teef heeft geen allergie maar is allergisch aangelegd. Dus ander voer helpt niet. Ze kunnen ook een omgevingsallergie hebben voor bepaalde planten bv. Als je de oorzaak niet kunt vinden, is symptoombestrijding het enige wat je kunt doen dus ik zou iets te smeren gaan gebruiken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voer hoeft niet perse duur te zijn. Ligt er maar net aan waar de hond niet tegen kan. Die van mij heeft het nadeel er hele gevoelige darmen bij te hebben. We hebben nu voer wat gewoon bij de dierenwinkel te verkrijgen is maar dit is 30 euro voor 4 kg. Na een jaar!! Aan de diarree te zijn gaat het nu goed! In dat voer zit voornamelijk gevogelte. Ga eens naar een goede dierenzaak en vraag hun naar voer. En probeer dit uit. Let op gebruik niet te snel te veel soorten op elkaar anders heb je straks de darmen op de hobbel. En juist het jeuk op de poten duid op een allergie. Ik weet dat Hills ook goed schijnt te zijn bij allergieën en irritatie van de huid
Nog 1 typisch ding wat erg opvalt... Ze bijt en likt vooral s morgens na het opstaan verschrikkelijk! Veel meer dan overdag.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dierenarts dat zegt over die oren, klopt wel, volgens mij. Want bij een voedselallergie worden de oren meestal ook rood van binnen. Ik denk dus zelf eerder aan iets van buitenaf.



Maar als je zegt dat ze haar muts veel wast, ze zou een blaasontsteking kunnen hebben. Ook kunnen ze een schedeontsteking krijgen. Meestal gaat dat vanzelf over maar niet altijd. Verder geeft diabetes jeuk aan de geslachtsdelen maar dan zie je ook andere symptomen zoals veel drinken, vermageren etc. Honden die veel te dik zijn, maken meer kans om diabetes te ontwikkelen, meestal op latere leeftijd.



En dan kan het ook nog door stress komen. Door het likken wekken ze prettige stofjes in de hersenen op waardoor ze eraan verslaafd kunnen raken, Het begint dan met wat jeuk en gaat over in dwangmatigheid. Als ze een vlooienallergie hebben, eens in de maand ontvlooien. Voor andere oorzaken van jeuk, google eens op jeuk bij honden.



Een goeie dierenarts kan je helpen uitzoeken wat het precies is dus daar zou ik wel naar zoeken. Lupo sensitive heeft goed voer zonder granen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf niet gebruikt, maar lees goede dingen over honingzalf voor honden.
Cum non tum age
Ik heb iig via internet redelijk voordelig hypo-allergeen voeding besteld. Verder voor de zekerheid nog eens ontvlooien. Sudocreme ook in gebruik!
Niet te vaak ontvlooien, in elk geval niet vaker dan voorgeschreven.



Onze hond bleef zich laatst steeds onder haar staart likken en bijten. De DA heeft haar klieren uitgedrukt en daarna moest ik elke dag een paar keer een sopje maken met biotex. Daarmee moest ik de plekken deppen, even laten intrekken en dan afspoelen. Binnen een week was het weg. Misschien iets om te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een allergische hond. Momenteel is ze aan een prednison kuurtje omdat het waarschijnlijk toch een plantenallergie is (de allergie speelt voornamelijk op aan het eind van de zomer, begin herfst). Ben al een jaar aan het modderen met hypoallergeen voer van Royal Canin en stap nu over naar KVV. Hierbij let ik wel op de diersoorten die ze krijgt (dus sowieso geen rund of kip). Mijn dierenarts heeft al gezegd dat we eventueel een bloedonderzoek kunnen doen om uit te zoeken waar ze allergisch voor is en daarna een desensibilisatiekuur kunnen gaan doen. Mijn hond is echter al een oud besje, dus dit is niet direct iets waar de dierenarts achter staat. Het is namelijk een lang proces en mijn hond heeft een enorme hekel aan de dierenarts dus het zou enorm veel stress bij hond veroorzaken.



Daarnaast heeft mijn hond ook een vlooienallergie. Vanwege haar gevoelige huis kan ik geen pipetjes gebruiken, maar koop ik comfortis tabletten bij de dierenarts. Dure tabletten, maar het werkt super.



Ik kan je verder op dit moment geen tips geven, want elke allergie kan anders zijn en zoals gezegd is het bij voedselallergiën toch vaak ook te zien aan de oren.
Semper ubi sub ubi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven