Hondenrassen

31-10-2014 14:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net een topic over honden, daarin werd de poedel genoemd



Opeens bedacht ik me dat ik echt nooit meer poedels zie..



Naar mijn idee zijn er hondenrassen die langzaamaan verdwijnen, klopt dat?



Ik zie nu veel van die Maltezer achtige hondjes, golden retrievers en van die vechttype honden waarvan ik de soorten niet precies ken

Vroeger als kind vond ik een cocker spaniël zo ontzettend leuk, maar net als bij de poedels zie ik dat ras echt noot meer ... :( of vuilnisbakjes, zoals we vroeger thuis hadden, die zie ik ook nooit meer...

Een aantal jaar geleden was er opeens (naar aanleiding van een film) een opleving van de Dalmatiërs, zie zag je regelmatig lopen

Waar zijn die honden nu allemaal???
Alle reacties Link kopieren
Die zijn er gewoon nog hoor.

2 dalmatiers hier in het dorp. Cocker Spaniel, check. Poedel ook. Welliswaar 1, maar toch.



Er is wel een opleving geweest door die tekenfilm, toen zag je opeens overal dalmatiers lopen, dat is nu wel weer minder, dus misschien dat dat je opvalt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Oh, je zegt het zelf al, over die dalmatiers... lezen spin...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Hier juist veel cockers. Dat andere ras,die vechter, indd ook. Staffords
Alle reacties Link kopieren
Kan misschien ook liggen aan het dorp waar ik in woon, veel golden retrievers en mini hondjes



In een stad waar ik regelmatig kom ( geen oordeel maar volkse "arme " stad) veel vechthonden
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nooit meer bobtails.

Zo jammer! Zulke leuke honden.



Toen heb ik er zelf maar 1 aangeschaft.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
dat idee heb ik ook wel , bepaalde honden zie je meer en bepaalde honden zie je minder

ik ken niemand meer die een Bouvier heeft (gelukkig want ik ben er bang voor)
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het fokverbod op pitbulls en aanverwante vechthonden is opgeheven, er komen er steeds meer, je kunt al aan de baas zien wat voor hond hij heeft. Tatoeages, blingbling, petje achterstevoren en een broek met laag kruis betekent pitbull, Stafford, Argentino, Amerikaanse buldog, Mastino of Boerboel.
verba volant, scripta manent.
Itsme, de Boevier is er wel volop, alleen ken jij die waarschijnlijk nog met spitse oren en zonder staart. Tegenwoordig mogen de oren en staart niet meer gecoupeerd worden en ziet de Boevier er heel anders uit, google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, lijkt wel een beertje



Alle reacties Link kopieren
een collega van me heeft 2 van deze, geweldige honden

Alle reacties Link kopieren
Pearle, die staat ook op mijn lijstje..... maar ja, hier lopen heel burgerlijk 2 labradors rond, en een ruw harige teckel.....



Een zilverlabrador voor de jacht, en een zwarte voor de lol....



Vroeger kende ik mensen met een deense dog, maar die zie je ook bijna niet meer
Alle reacties Link kopieren
Jaa, een deense dog, die zijn ook zo gaaf.

Hier bij de kringloopwinkel ligt er altijd een op en heeele grote bank.

Hoort bij de eigenaar. Geweldig beest. Hij stinkt alleen ontiegelijk.

En in het bos kom ik er altijd 2 tegen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
In onze omgeving zie ik nog best veel verschillende rassen. En ook heel veel 'bastaardjes'. In onze woonwijk:

Ierse Wolfshonden, vechthondachtigen (exotische soorten als rhodesian ridgeback, Turkse berendoder (??)), labradors en retrievers (heel veel), toypoedel, Franse bulldog (best veel), Jack Russel, Sint Bernard, keeshond, Visla (? Hongaarse jachthond), herders (Duitse, Mechelse en Hollandse varianten), tekkels en een paar Staffords. Een bewoner met twee honden waar ik voor omloop: dogo nogwat. Doodenge honden met een nog engere baas. Wij hebben zelf een bastaardhondje. Het gezin met de Sint Bernard is een lokale bezienswaardigheid
Nee heb je, ja kun je krijgen
Een overdosis staffords en aanverwanten hier in de wijk, maar ook twee koningspoedels (prachtige lieve dieren zijn dat.) Een cocker spaniel loopt hier ook in de buurt. Maar ook rassen die je niet zo vaak ziet zoals een Australische herder, een boxer en een markiesje. Ook best veel van die kleine franse bulldogjes en malthezer-achtige hondjes idd. Ik denk ongeveer de helft z.g. vechthonden en de helft andere rassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom de poedelpopulatie dan maar een beetje opkrikken

Ik heb er namelijk 3.

1 toypoedel, 1 middenslag en een koningspoedel.

Qua karakter zijn de koningspoedels toch echt wel de liefste,de kleinere zijn wat feller.
Poedels zijn idd een beetje uit beeld volgens mij, evenals een Pekinees.

Vaak zijn het modeverschijnselen, veel chihuahua's zie ik en de dogo nogwat Iemoos2, dat is denk ik een Dogo Argentino (vaak wit van kleur), mijn nicht heeft er 1 en dat is zo'n schatje!



Een markiesje meivogel hoort volgens mij bij de zeldzame nederlandse hondenrassen tegenwoordig en daar is een lijst van (www.szh.nl), net als het kooiker hondje, zie ik ook nooit. Die site is best leuk, staan ook veel andere nederlandse levende have op die ook uit beeld zijn verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Kooikerhondje, ook zo`n leuk beestje, ik woon in zwitserland, en onze buren hebben er een..... kunnen alleen de rasnaam niet uitspreken.....
Dat markiesje vind ik echt een prachtig hondje

Zelf heb ik een Tibetaanse spaniel, ook een in Nederland vrij onbekend ras, maar niet Nederlands van oorsprong.
Alle reacties Link kopieren




Ik heb er zo een.

Ziet er heel lief uit maar die van mij is echt een kleine terrorist maar goed ze is wel lief... soms
.
Alle reacties Link kopieren
Hondenrassen zijn ontzettend onderhevig aan mode. 10 tot 20 jaar geleden had iedereen in de paardenwereld een jack russel, nu moeten het rodesian ridgebacks zijn.



Lasa apso´s en maltesertjes zijn ook in de mode momenteel, die wil iedereen. Zijn overigens ook wel gemakkelijke honden.



Poedels zijn momenteel totaal niet in de mode. Maar ik vind het geweldige honden. Kan goed zijn dat er hier ooit nog een komt.

Ik moet vooral een hond hebben die heel veel wil spelen en die fanatiek is. En dan kom ik wel uit bij poedels, maar vooral bij terriërs.



Markiesjes zijn zeldzaam, die kun je zomaar niet kopen. Dan moet je bij een goede fokker zijn en dan kom je op een wachtlijst te staan.
Labradoedels zijn dan wel weer in de mode (half poedel/half labrador)

Hier zie je van alles. Zelf hebben we een malteser kruising dus we zijn blijkbaar in de mode.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn natuurlijk wat mode trends. Maar in de praktijk zie ik een grote diversiteit aan rassen. Wel zie je veel lokale verschillen in populariteit van een ras. Ook logisch want veel mensen worden beïnvloed door wat ze in hun eigen omgeving tegenkomen als ze niet zelf al een specifieke ras voorkeur hebben.
Alle reacties Link kopieren
Poedels zie je inderdaad veel minder tegenwoordig.



In het asiel zie je veel jack russels en kruising vechthonden. Ik weet niet of die het meest populair zijn of dat dit gewoon moeilijke honden zijn.



Wij hebben nu een bouvier dus die zijn er nog steeds maar ze zien er tegenwoordig inderdaad veel liever uit (gelukkig maar wat bouviers hebben ook en heel lief karakter)

Omdat onze hond een kameraadje mist na het overlijden van onze andere hond gaan we nu een tweede hond kopen. Over het ras twijfel ik nog. Cockers vind ik heel leuk maar het zijn wel jachthonden en omdat we buiten wonen is dat misschien wat minder geschikt?
Alle reacties Link kopieren
Het asiel in Rotterdam heeft een overschot aan vechthonden, die worden snel afgedankt omdat ze op vechtlust worden gefokt en daarom maar zelden geschikt zijn als huishond, zeker als er kinderen zijn. Het zijn vaak kruisingen tussen pitbulls en Staffords.

Een Jack Russel is voor veel mensen gewoon te druk, het is en blijft een terriër die veel beweging en veel aandacht nodig heeft. Bovendien begint hij al een beetje "uit de mode" te raken.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven