Leeftijdsverschil in een relatie

27-07-2014 13:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic: hoeveel schelen jij en jouw partner? Ben wel benieuwd wat ongeveer het gemiddelde is ;)



Zelf ben ik 8 maanden ouder dan mijn partner, dus min of meer even oud.
Alle reacties Link kopieren
ik en mijn liefhebbende vriend schelen 29 jaar van elkaar. ik ben jonger dan hem.

Mij maakte het vanaf de eerste seconde dat ik verliefd op hem werd echt geen reed uit, dat hij 29 jaar ouder was. Maja dat kwam ook omdat ik heel erg heftig verliefd bleek te zijn...

Het heeft een poos geduurd voordat we een relatie kregen, ging echt een tijd overheen voordat hij het accepteerde zeg maar. En voor zichzelf blijkbaar kon accepteren. Maar dat geeft niet.

We praten echt héél erg veel, en onze gesprekken zijn echt serieus en rustig van aard. Laatst vroeg ik hem of hij met het leeftijdsverschil zat, en toen zei hij bevestigend ja, omdat we toch wel verschillen hebben. Ik woon in een grote stad, hij in een dorp, en ik heb toch wel ''jeugdige'' interesses zoals horrorfilms, een duif en een vogelspin als huisdier enz. Dit noemde hij zo op. En ik kon hem alleen maar gelijk geven. Maar ow, ik voel me zo fantastisch bij en met hem. En hij ook bij mij!

We verlangen allebei diep en intens naar elkaar, we zijn stapelgek op elkaar, en ik kan absoluut niets anders zeggen dan dat ik me intens gelukkig voel, dat ik hem mijn vriend mag noemen, en dat hij mij ZIJN vriendin noemt! Ik ben gewoon echt ZIJN vriendin, ZIJN lief.. ben in de zevende hemel en hij ook!

En het mooie is, we hebben niet alleen een pracht van een relatie, maar ook een vriendschap.

We zijn naast vriend en vriendin ook vrienden.

En we zijn echt open naar elkaar, eerlijk, zonder geheimen of wat dan ook, geen verzwijgingen of wat dan ook.

En dat is wat hij ook laatst in zijn auto toen hij mij terug bracht naar huis ook meerdere keren aangaf. Dat hij een fijne eerlijke, open lat-relatie wil. En dat wil ik ook!

Hij is zo hemels, zo... WAUW....

En dat vind hij van mij net zo! Hij is net zo gek op mij als ik op hem.

En we genieten met volle teugen van elkaar.

Dus leeftijd zegt he-le-maal niets.

Als je van elkaar houd, en elkaar respecteerd en elkaar in de waarde laat, dan is leeftijd echt geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je extreemverliefd.



Ikzelf moet er niet aan denken om dat leeftijdsverschil nu te hebben. Diegene zou dan 72 zijn. Het is maar net vanaf welke leeftijd je het bekijkt dat het niet uitmaakt/lijkt te maken.
wij slapen nooit.
Natuurlijk werkt het. Hij is stabiel en geeft haar het gevoel dat ze een prinses is. Hij heeft zijn schaapjes immers op het droge. En zij geeft hem het gevoel dat hij een jonge seksgod is. Dit gaat over behoeftes. niet over liefde
Een verschil van 29 jaar...daar kan ik me dan weer helemaal niets bij voorstellen
Alle reacties Link kopieren
Tja leeftijdsverschil .... Ik vind het maar een getalletje. Ik ben zelf net 34 en heb een huwelijk van 13 jaar achter de rug met met vrouw die 2 jaar ouder was als ik. Vervolgens zat ik in een fase waarbij ik echt zo iets had van relatie echt niet, en op een bijzonder moment kom ik via via een vrouw tegen die ook nog eens aan de andere kant van het land woont en waar na 2x elkaar gezien te hebben het vuurwerk aangestoken kon worden.

Meest grappige was dat ik haar 28 had geschat qua laten en doen later bleek ze 24 te zijn. Opzich kreeg ik toen best wel twijfels qua leeftijdsverschil maar als ik nu zie hoe de relatie zich ontwikkeld zegt leeftijd ineens helemaal niks.
Vriend is 4,5jaar ouder!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 12 jaar ouder...mijn ex was 8 jaar ouder.

Ben nooit voor mannen van mijn eigen leeftijd gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven