Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Catooo, leuk. Wij gaan zo'n beetje gelijk op :-) wij weten over 3 weken of we definitief jongens of meisjes namen mogen bedenken. Jongen zou makkelijk zijn omdat we daar al uit zijn.

Uit jouw rijtje vind ik Merrith en Lilou wel erg leuk!



Voor een meisje blijven we steken op Fenne. Maar ben nog niet volledig overtuigd ivm neefje.



Annemary, van jouw lijstje vind ik Lisa, Roos, Nina en Amber mooi. Wat vind je van Elin? past er ook wel bij.
Alle reacties Link kopieren
@ annemary

Van jouw rijtje vind ik Elise en Eva mooi.

Ideetjes:



Isa

Fenna

Anna

Lana

Lena

Merel

Vera

Milou

Lauren

Mara

Jonna

Aniek
Alle reacties Link kopieren
@ annemary



Veerle

Catoo

Beau

Merit

Nova

Chloë

Elin

Fien

Hannah

Isis

Sela
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Lutein? Kwam die tegen op een namensite en hij blijft hangen, maar weet niet zo goed wat ik er van moet vinden...



Catooo, ik vind Nour (en Nouri) heel leuk, maar vriend wees me op de 'rijmfactor': Nouri-sloerie en Nour-hoer. Dus dat is voor mij een reden om ze heel snel toch weer van de lijst te schrappen.



Janne, ik vind Esmee heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er mee denken? Ik ben ruim 28 weken zwanger van een meisje en we hebben al een soort shortlist maar om eerlijk te zijn heb ik niet 1 naam die ik echt als favoriet heb, ik hoop dan ook op inspiratie hier :-)



Op de lijst: Jasmijn, Merel, Elza, Evi, Kato, Pien (favoriet van m'n lief) , Pippa (schijnt een bekend iemand te zijn, wist ik niet maar m'n lief is er om die reden niet zo voor), Elske, Dide, Jutta.

Wel heel leuk maar kunnen niet wegens al in de omgeving: Stella, Leia (ons beider favoriet maar dus al 'bezet')



Het mag een bijzondere naam zijn, graag zelfs, liever niet in de top 100 dus. Achternaam is (heel) kort en daar moet het wel een beetje bij passen.



Zelf vind ik de stoere meisjesnamen als Hasse, Freya, Stella en Leia leuk, en namen die voor beiden kunnen als Arie, Kris, Lou, dat werk. Verder heb ik iets met Frankrijk (enkele jaren gewoond en gewerkt) en zou ik een Franse naam ook wel leuk vinden, maar de klassieke Juliette, Laetitia, Monique vind ik dan weer niet zo mooi. Mn lief is meer van de korte 'germaanse' namen maar staat overal voor open :-)



Kortom, wie o wie helpt ons het lijstje in de eerste instantie wat langer te maken zodat we straks als ons meisje er eenmaal is de uiteindelijke keus kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!! Elin en Merel staan nu ook op onze lijst... Een aantal andere suggesties vonden we of toch wat minder en een heel aantal komen al in onze omgeving voor...

Wat me brengt tot de vraag; in hoeverre houden jullie daar rekening mee? Een naam die we beiden erg leuk vinden, is bijv. de tweede naam van mijn nichtje (dochter van mijn zus). Het is dus niet haar roepnaam, maar wordt soms wel door m.n. mijn vader en zus gebruikt. Voorbeeld: Anne Sophie Achternaam, aan tafel! Dit zijn fictieve namen overigens.... En een andere naam waar we aan denken is de voornaam van mijn achternichtje... Inderdaad niet echt close familie, maar we zien elkaar wel sowieso jaarlijks een heel weekend... T voelt toch wat vreemd om die naam dan nu evt. voor onze dochter ook te gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje1080



Ik vind Jasmijn heel mooi! Je lijstje is heel verschillend dus ik hoop dat dit de richting is die je zoekt



Lauren

Danielle (afkorten naar Dani misschien?)

Isabella/Isabelle/Isabel (Afkorten naar Isa?)

Sam

Alex (volledige naam bijv. Alexandra)

Suze

Maaike/Meike

Mirthe/Myrthe/Mirte

Britt



Zit er wat bij of niet?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het meedenken mvr17! De lijst is inderdaad heel wisselend, ook echt in de loop der tijd ontstaan als we wat hoorden wat we leuk vonden :-)



Sam en Alex vind ik leuk! Ik zou dan wel echt de korte naam als volledige naam geven en niet afkorten ofzo.



Lauren, Danielle, Isabelle en Britt passen niet zo goed bij ons, ik vind ze wat 'tuttig'



Suze, Maaike en Mirthe eigenlijk wat te gewoontjes, hoewel zeker mooie namen!



Ik bedacht me net nog dat Robin ook op ons lijstje stond maar het niet gehaald heeft omdat ik zelf iemand ken die zo heet en dat vind ik dan wat raar, alsof je je kind dan vernoemt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje1080:

Van jouw lijstje vind ik Evi, Jasmijn en Merel het leukst... Maar als ik je berichtjes lees denk ik dat jullie naar een heel andere naam op zoek zijn? Omdat je schrijft: niet te gewoontjes/ stoere namen...

Kris vind ik ook een leuke naam voor een meisje, en Robin inderdaad ook. Ik zou zelf Robin alleen niet kiezen als de Robin die jij kent echt dichtbij staat (familie of goede vrienden), anders is er bijna altijd wel iemand in je omgeving met een zelfde naam....

Qua Franse namen: is Maxime nog iets? Of Denise?

Verder:

Lexie

Tess

Ruby

Nora

Ella

Mila

Liv/ Liz



Succes!
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje1080



Zou ik ook niet doen eigenlijk, maar ik wou verschillende opties geven per naam. Vind eigenlijk alleen Alexis leuk als verlenging van Alex



Als je Robin heel leuk vind en hij zit niet in directe omgeving, waarom dan niet? Maar snap je gevoel wel. Misschien is Rowan dan nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Stoere meidennamen;



Eef

Pien

Janne

Doina

Renee

Bente

Danique

Minke

Anniek

Quinty
Alle reacties Link kopieren
Of:



Resi

Lenka

Suus

Neel

Dana

Femke
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje



Meike

Rodee

Sjouke

Lexi

Teddy

Lea(h)

Estee

Tessi

Quinty

Xante

Kyra

Wiecke

Jora
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Isabeau
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnetje1080 schreef op 29 oktober 2014 @ 14:06:

Wie wil er mee denken? Ik ben ruim 28 weken zwanger van een meisje en we hebben al een soort shortlist maar om eerlijk te zijn heb ik niet 1 naam die ik echt als favoriet heb, ik hoop dan ook op inspiratie hier :-)



Op de lijst: Jasmijn, Merel, Elza, Evi, Kato, Pien (favoriet van m'n lief) , Pippa (schijnt een bekend iemand te zijn, wist ik niet maar m'n lief is er om die reden niet zo voor), Elske, Dide, Jutta.

Wel heel leuk maar kunnen niet wegens al in de omgeving: Stella, Leia (ons beider favoriet maar dus al 'bezet')



Het mag een bijzondere naam zijn, graag zelfs, liever niet in de top 100 dus. Achternaam is (heel) kort en daar moet het wel een beetje bij passen.



Zelf vind ik de stoere meisjesnamen als Hasse, Freya, Stella en Leia leuk, en namen die voor beiden kunnen als Arie, Kris, Lou, dat werk. Verder heb ik iets met Frankrijk (enkele jaren gewoond en gewerkt) en zou ik een Franse naam ook wel leuk vinden, maar de klassieke Juliette, Laetitia, Monique vind ik dan weer niet zo mooi. Mn lief is meer van de korte 'germaanse' namen maar staat overal voor open :-)



Kortom, wie o wie helpt ons het lijstje in de eerste instantie wat langer te maken zodat we straks als ons meisje er eenmaal is de uiteindelijke keus kunnen maken?



@ zonnetje

Marin

Meya

Ilva

Mayra

Febe

Renee

Rune

Alix

Axelle

Lexi

Mette

Loeke
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje



Julot

Kate

Ruby

Filippa

Philou

Lot

Jette

Babet

Maeve

Tessel

Maud

Vesper

Lou

Fien

Mae

Anne

Fenna



Van jouw lijstje vind ik Kato het mooist
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kato ook geweldig alleen zo ik het als Cato schrijven, maar dat is denk ik een kwestie van smaak. Ik ben helemaal verliefd op de naam Teddy voor een meisje. Benthe vind ik ook heel mooi.
@Zonnetje:

Svea

Kaya

Nova

Saga

Ida

Lilou

Frederiek

Veer

Floor

Emmy

Benja

Tindra

Rhea

Tara

Rosa

Mia

Jildou

Janou
quote:Halvemaan schreef op 29 oktober 2014 @ 12:50:

Wat vinden jullie van de naam Lutein? Kwam die tegen op een namensite en hij blijft hangen, maar weet niet zo goed wat ik er van moet vinden...

Is dat niet de dochter van Peter Jan Rens die zo heet?
Alle reacties Link kopieren
Halvemaan, lutein-kapitein is wat in me opkomt en ik vind het geen mooie naam, hij heeft geen mooie klank en klinkt ook niet als een naam. Ik hou best van aparte namen, maar niet van deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet quoten sinds de nieuwe viva, maar iduna je hebt gelijk: is idd de volwassen dochter van peter jan rens.



Ik vind em niet zo mooi, mede omdat de genoemde lutein ooit belspelletjes presenteerde en die was zo gigantisch dom...
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:-tinkerbell- schreef op 02 november 2014 @ 08:15:

Ik kan niet quoten sinds de nieuwe viva, maar iduna je hebt gelijk: is idd de volwassen dochter van peter jan rens.



Ik vind em niet zo mooi, mede omdat de genoemde lutein ooit belspelletjes presenteerde en die was zo gigantisch dom...



Oh, dat wist ik dan weer niet. Ze is nu kunstenares/illustratrice geloof ik. Arme vrouw, je vader zal maar zo en public afglijden.



Hoe dan ook, als je dan toch een -ein of -ijn naam zoekt, vind ik Jolein, Katelijn, Merijn, Marijne, Merlijn leuker.
Alle reacties Link kopieren
Of Karlijn, ook super leuk:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ja, of Esmarijn of Marjolein.
Alle reacties Link kopieren
Nee die dan weer niet haha.

(Btw, klopt het dat de smilies het nog steeds niet doen?)
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven