Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Ja datum staat vast hoor. Het gaat ook gewoon door wat mij betreft, alleen het hoe en wat kan ik nu dus even niks meer over beslissen totdat we meer weten
Ik snap dat het nu een beetje een vaag verhaal is, maar het zijn even wat dingen die tegelijk gekomen zijn, dus vandaar dat we ook niet weten hoe lang we er over in onzekerheid blijven.
Jee meiden, wat is er veel bijgeschreven!



@ Jurken, ik heb zooooveeeel verschillende merken/modellen/kleuren die ik mooi vind dat het echt nog een hels karwei kan gaan worden :P. Ben weg van Pronovias, maar dat ligt toch echt wel boven budget.. En dat wil ik mijn oma/ouders en mijzelf niet aandoen.. De afspraak is dat oma jurk betaald, ouders bijleggen wat oma niet kan betalen, maar om daar duizenden euro's aan uit te geven gaat me echt te ver.. Vind de jurken van Alfred Angelo ( de Disney collectie) ook prachtig en ik heb een paar mooie jurken van David Tutera en Ladybird gezien. Groot verschil in modellen, al neig ik heel erg naar een a-lijn/ballgown.. Ben slank van boven, wat breder van onderen en dat staat me over het algemeen toch het beste. Wel met lange(re) mouwen, kan prima in de periode waarin we trouwen en sinds Kate Middelton is dat toch wel mijn ideaal-beeld.



Heb besloten om alleen mijn zusje, moeder, schoonmoeder en oma mee te nemen.. Vriendinnen vonden dat niet zo leuk, die hadden al helemaal bedacht mee te gaan, maar dan moeten ze maar met een doorpasafspraak mee.. Dus in februari/maart is het zover.. De tijd vliegt vind ik, want een paar maand geleden kon ik nog niet eens bedenken dat we al echt serieus bezig zouden zijn met trouwplannen



@ kapper, ik heb het geluk in de familie van mijn vriend ( zijn nichtje) een hele goede kapster te hebben.. Al een balletje opgegooid en ze was helemaal enthousiast. Weer een puntje wat me minder kost.. Ik heb wat dat betreft wel echt geluk met de vrienden/kennissenkring..



@ bruidstaart, we hebben een taart voor 225,- voor 40 personen. Mogelijk dat we toch nog kiezen voor ons oorspronkelijke idee, namelijks brownies met bubbels. Een keer wat anders dan een bruidstaart.. Op pinterest een paar leuke ideeën op gedaan en eerlijk gezegd past dat ook beter bij ons dan een bruidstaart zoals ik ze al vaker heb gezien. http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 3217d2.jpg.



We gaan nu definitief voor het winterthema, kan naar ons idee prima eind november, dus veel lichtjes, lampjes, wit, zilver.. Heerlijk knus. Vader moest wel even aan het idee wennen van een bruiloft in november, vond de zomerperiode mooier, maar al met al past dit echt bij ons, beiden vinden we de winter het meest prettige seizoen
Alle reacties Link kopieren
Idd erg veel bijgeschreven. (nieuwe mobiele site vind ik echt niet handig. Mis de paginanummers heel erg.)



Leuk om al die plannen zo te lezen. @ matroesjka, spannende tijd zo. Zal duimen dat t positief uitvalt.



@ jurk. Ik vind Pronovias ook erg mooi en Rosa Clara ook. Geen idee of het in t budget past. Ik heb de 19e m'n afspraak staan en ben erg benieuwd waar ik voor kies. Neig nu iig naar een lichte a-lijn van lichte stof. Eventueel een beetje kant of steentjes oid, maar al met al wel een beetje aparte jurk en geen 'standaard'. Blijf het ene kant een gek idee vinden om veel geld voor een jurk die je maar 1x voor een paar uur draagt uit te geven. Vriend vindt het geen probleem . Ow ja, ik heb er voor gekozen om naar 1 grote winkel te gaan waar ze alle merken hebben die ik leuk vind. Heb er niet zo'n zin in om veel winkels af te moeten gaan, om vervolgens in diverse winkels een mooie te hebben gezien maar niet kan vergelijken.



@taart. Tja, wat mij betreft zijn gebakjes oid ook goed. Taart is erg duur in verhouding en ik hecht daar niet veel waarde aan. Vriend heeft er nu nog geen mening over. Persoonlijk vind ik zo'n marsepeinen laagje niet lekker. Als er taart komt, dan alleen voor overdag en liefst een kleurrijke.



@kapper. Is geregeld bij m'n huidige kapster. Ze is niet echt duur, dus moet redelijk goed gaan.



@thema. Klinkt super zo'n winterthema chantilly! zie het al helemaal voor me. Vroeger wel eens gedacht aan een winterbruiloft met sneeuw (wit dan he, niet dat vieze papperige. Maar hoe groot is die kans in nl?) met rode accenten en veel kaarsen.



We willen graag een vrolijke kleurrijke bruiloft (trouwen in t voorjaar). Bloemen wil ik zelf regelen. Vind de 'bruids' versie echt te duur. Heb op pinterest veel voorbeelden verzameld van versieringen en foto's gemaakt van de locatie. Wil volgend jaar met vriend hier eens wat verder over sparren.
Alle reacties Link kopieren
(De nieuwe site via tablet is wel aardig, zie iig de paginanummers weer )



@ringen we zijn laatst al wezen kijken en tot mn verrassing ging het aardig goed. We gaan binnenkort alvast nog ergens anders kijken. Is nu nog een aanbieding waarbij de tweede ring gratis is. Zou mooi zijn als daar onze droomringen tussen zitten. Hebben jullie al enig idee wat je wilt?



@fotograaf we hebben eentje gezien. Mss een optie. Binnenkort een gesprek met een andere fotograaf. Kan soms wel erg prijzig zijn. We willen graag mooie foto's, maar niet een fortuin kwijt zijn.



@muziek we hebben een drietal bands, waarvan we er iig eerst twee gaan bekijken (dichterbij), derde mss als de eerste twee nig niet direct onze keus is. Mocht een band toch niet lukken, komen we er vast wel uit met een dj
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo lang niet geschreven heb. Het was hier thuis erg druk en toen ik weer wilde schrijven was het forum opeens veranderd. Gelukkig kan je nu weer naar het eind van een topic.



Ik ben weer helemaal bijgelezen, hoewel het me niet lukt om op iedereen te reageren.



Leuk om te lezen dat iedereen zo met de jurk bezig is. Hier ook een maggie sottero, maar ik vond pronovias ook een erg mooi merk (maar iets buiten mijn budget). Iedereen die nog een jurk moet uitzoeken, veel plezier bij het passen!

Soms kijk ik de foto's van het passen van de jurk terug en dan vind ik het nog steeds een mooie jurk, maar hetzelfde gevoel als toen ik hem aan had, heb ik niet. Ik ga er dus maar vanuit dat ik hem nog steeds heel speciaal vind als ik hem weer aan heb. Nog steeds heel gek dat het zo lang duurt tussen het uitzoeken en de bruiloft.



@Matroesjka, hopelijk pakt het positief voor je uit!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik vind het heel leuk dat iedereen hier ook lekker bezig is met de bruiloft! Kan ik er onbeperkt over praten.

de ringen: wij gaan waarschijnlijk voor goedkope ringen nu, en na een aantal jaar (een mooi aantal) voor echte duurdere.



De fotograaf: Wat zijn die duur zeg! ik ga nog iemand vragen via via. Maar wil sowieso wel foto's hebben natuurlijk.



De muziek wordt een dj! Eerst vond hij dat we er vroeg bij waren, maar ik ben er nu wel blij mee, want hij moet nog langskomen, maar is op vakantie,en zijn zo al 3 weken verder.

Dat is eigenlijk met alles, de tijd vliegt!



Maar ik maak vooruitgang: ik weet wat voor kapsel ik wil:)!



Eigenlijk wil ik een maand voor de bruiloft alles 100% geregeld hebben om stress te voorkomen. Alleen eventuele afmeldingen nog doorgeven.

Maar ik weet niet zo goed wanneer ik alles moet doen omdat ik veel zelf ga maken: versiering, uitnodigingen. Hebben jullie tips?

Ook het versieren van de locatie; doen jullie dat de dag van te voren? het lijkt me vreselijk als het plaatje dan niet samenkomt. Zit je daar een dag van te voren. Hoe kunnen jullie dat inschatten hoe het gaat worden? Op pinterest is het allemaal zo mooi... :P
Dat schiet lekker op Japin!



Wij gaan ook voor niet al te dure ringen. Beiden hebben we al een mooie ring ( toen we ons samenlevingscontract en koopakte hebben getekend hebben we deze gekocht) en ik hecht zelf niet zoveel waarde aan een ring van duizenden euro's. Dat geld steek ik liever in de dag zelf of in andere zaken..We hebben beiden een voorkeur voor witgoud, zonder tierelantijnen.



Wat voor een kapsel wil je? Ik merk zelf dat ik de ene dag mijn haar opgestoken wil hebben, de volgende dag halflos en weer een ander moment volledig los.. Pinterest is daar ook niet echt een handige in, omdat ik zo ongelooflijk veel mooi vind! Al wel over nagedacht dat als het proefkapsel wordt gemaakt, het misschien handig is om alvast de sluier mee te nemen.. Heb ik ook een beetje beeld bij wat ik nu mooier vind. Ik merk wel dat ik van traditionele jurken, kapsels, accessoires, sieraden etc. houd. Ik ben wel erg benieuwd met wat voor een jurk ik thuiskom!



De komende maanden wordt het weinig de kapper zien ( al ga ik hooguit 2x per jaar naar de kapper..), want ik wil het lang hebben, zoals het nu is.
En aankleding.. Ik heb hetzelfde gedacht als jij.. Wat en wanneer maak je dat? En wat als het niet lukt of er niet zo uitziet als dat je had gedacht? En dat terwijl het nog 1 jaar en 23 dagen duurt voordat het zover is :P . Ik hoop gewoon dat degene die me helpt duidelijk weet waar ze mee bezig is ;)



Dat heb ik ook een beetje met de bedankjes, maar die ga ik echt een paar keer goed uitproberen.. En lukt het dan niet, dan bestel ik alsnog wat.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Chantilly, dat je ook veel zelf gaan maken. Daar is Pinterest dan wel weer goed voor:)!

Ik denk dat ik naast mn ceremoniemeesters iemand anders voor hulp met de decoraties vraag. Kan het toch niet allemaal zelf maken.



Als bedankjes: ik zag doosjes die je kan uitprinten en zelf in elkaar zetten (met leuke print). Ik denk dat ik dat maak en er 2 bonbonnetjes (of meer afhankelijk van de grootte van het doosje) in doe. Of een chocoladereep met persoonlijk papiertje eromheen.

Zoveel te doen:P...



Mn haar wil ik in een grace kelly rol (franse rol).
Ik weet al ongeveer hoe ik mijn haar ga willen hebben. Half opgestoken aan de zijkant, met vlechten en een los opsteekkapsel. Ik heb van mijzelf krullenhaar, waar vriendlief verliefd op is..dus dat wil ik wel laten zien natuurlijk.



Een sluier hoef van mij niet perse, vooral niet over mijn gezicht heen. Als ik er één neem, is het er eentje die ergens achter ingestoken wordt en losjes valt langs mijn run. Maar een heel mooi haarsierraad lijkt mij ook super!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet al te dure ringen en misschien na een aantal jaar (bij een jubileum) andere, duurdere ringen.



Qua haar: ik heb zelf ontzettend steil haar, en ik vind het gek om opeens op mijn bruiloft krullen te hebben. Daarom ben ik op zoek naar een kapsel met een beetje vintage/vlecht idee (klinkt misschien raar, maar ik heb gelukkig al wat mooie plaatjes gevonden op Google). Ik wil wel echt een proefkapsel nemen, want mij haar is iets waarvan ik zeker wil weten of het goed zit.



Qua versiering ligt het een beetje aan het restaurant waar we gaan eten en hoeveel versiering er nodig is. Helaas staat het restaurant (nog steeds niet) vast. Dus dat moet later bepaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Versiering, ik vind het lastig om te kiezen. Er zijn zoveel leuke dingen te vinden op pinterest. De standaard versiering op de locatie is niet echt onze stijl, dus dat wordt zelf wat regelen. Hebben jullie al een concreet idee welke versiering? Balonnen, slingers, pompons, foto's, kaarsen, bloemen....zoveel keus :D
Alle reacties Link kopieren
@japin klinkt erg leuk die doosjes met bonbons .
Alle reacties Link kopieren
Hoooooi!

Ik leef nog hoor. Alleen even bezig met andere dingen. Ons huis is vandaag verkocht, alsin, we hebben een akkoord bereikt met de verkoper.



Da's even wat mijn aandacht opslurpt, meer bruiloft binnenkort
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marels! Wat fijn voor jullie!
Wat fantastisch Marels
Wow! Wat schrijven jullie veel! en wat schrijf ik te weinig!

(en wat is er met het forum gebeurd?)



Van de week gaan we in ondertrouw <3, spannend en niks bijzonders te gelijk. Aangezien we er dus enkel moeten zijn voor een klein gesprekje.



Er is hier voor de rest weinig gebeurd. Vorige week zaterdag zijn we naar de trouwbeurs geweest in Den Bosch. Opzich leuk om een keer te hebben bezocht, maar na anderhalf uur waren we weer buiten. Veel leuke inspiraties gezien, maar ook veel onzin (bandenbleken?)



Maar voor de rest helemaal geen vorderingen.
Chantilly als het knutselen niet lukt zou ik kijken op weddingdeco.nl (of zoiets)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook heel blij en opgelucht hier

Nu kunnen we gewoon verhuizen voor de bruiloft en kan het feest dus ook écht probleemloos daar door gaan.



Tis natuurlijk nog even spannend of hij de financiering rond krijgt, maar daar gaan we voor het gemak maar van uit.



Nu druk aan het verbouwen in het nieuwe huis dus daar ben ik even meer mee bezig dan de bruiloft.

Echt alles is uitgebroken in de woonkamer en het is echt een puinhoop, maar normaal gezien is dat voor het goeie doel dus, ik denk dat het heel mooi wordt.



Zoveel te doen en zo weinig tijd
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd marels! Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu wat meer bij het huis en klussen is, dan bij de trouwerij.



Wij zijn vanavond uit eten gegaan bij een leuk restaurant dat sinds kort een zaaltje heeft geopend naast het restaurant. Het eten was erg lekker en het zaaltje paste helemaal bij onze stijl, dus we hebben het geboekt voor onze bruiloft. Ik ben heel blij dat we de avond locatie nu vastgelegd hebben en dat het goed in ons budget past en bij onze stijl aansluit! En nu kan ik weer wat van het to-do lijstje schrapen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marels!



Wij hoefden niet langs te komen om in ondertrouw te gaan. We hebben alleen documenten hoeven opsturen. En dat was voldoende, want mochten wel betalen en de datum staat vast. Ongeveer 3 weken van te voren hoeven we pas langs te komen voor een kennismakingsgesprek.



Leuk dat je een locatie hebt, wiewatwaarenhoe! Dat vond ik een van de lastigste dingen:). En is wel heel belangrijk natuurlijk!
Fijn Wiewatwaarhoe! Een last van je schouders zeker



Wij gaan in december de ondertrouw regelen.. Ondertrouw moeten we in onze eigen gemeente regelen, aan de balie en daarna contact opnemen met de gemeente waar we echt trouwen. Eens zien wanneer we dan echt in ondertrouw gaan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, zeker een last van mijn schouders. We hebben ook veel restaurants bekeken, maar bij de meeste was er wel iets wat niet leuk/handig was (te duur, te grote of kleine ruimte, sfeer die niet bij ons paste, enz.). Maar het restaurant wat we nu gekozen hebben sluit echt goed bij onze wensen aan. Ik ben er echt heel blij mee.



Wij hoefde ook niet langs te komen om in ondertrouw te gaan. We hebben wat papieren opgestuurd en opeens kregen we een email dat we in ondertrouw waren... Was ook wel een rare ervaring.
Hebben jullie je jurk al? Wellicht is dit al aan bod geweest hier, maar ik heb het gemist. Ik ga in september pas trouwen, maar heb m'n jurk afgelopen weekend gekocht was er zo verliefd op dat ik niet meer verder hoefde te kijken.

Raar al zo vroeg? Haha...ik heb het gevoel van wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven