Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik wennen aan de nieuwe lay-out! Al dat wit maakt het zo saai, maar goed.

@Coolpac, heb jij nog wat gehoord van jouw Shopper?

@ Ami, op Ok Cupid zitten inderdaad leuke kerels, ik wordt wel vaak in het engels gemaild. 2 maanden leuk mail contact gehad met een Canadees. Daar is het bij gebleven. Klinkt niet heel spannend die date van je, vindt je het wel de moeite waard om tijd voor uit te trekken? Heb dat eens gedaan met een date waar het contact mwah was. De tweede date bleef ook mwah.



@Rasa, jij bent lekker bezig zeg, ik wou dat ik zoveel lef had om flexibel te daten dat je ondanks het ''vluchten'' toch mooi door gaat. Als ik mijn fantasie de vrije loop laat zie ik een vluchtende dame en een paar mannen armen die haar proberen te pakken :-)



Wat mijn date betreft, contact blijft goed. Hij is erg geïnteresseerd in mijn mijn leven. Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar ik blijf ontspannen en positief. Morgen de tweede date, dus ik ben benieuwd of de klik er weer is.
ha Marleen,



Heb gisteren een berichtje naar de shopper (haha) gestuurd, dat ik zijn werkrooster niet goed kan inschatten, maar dat het enkel zo is dat ik een leuke eerste date heb gehad en het dus voor herhaling vatbaar vindt. Of dat nou shoppen (brr ) is of weer een terras of zo. En nog een foto van iets wat ik gehaald had (verder niets met dat winkelen te maken hebbend). Reageerde hij enthousiast op en gaf aan dat we 'natuurlijk gaan ontmoeten'. Hij ging naar wat kunst kijken en stuurde later nog een paar foto's. Vandaag nog even kort contact gehad, hij bleek door iets griepachtigs geveld. Het initiatief voor een date laat ik even bij hem, volgens mij ben ik wel helder geweest hahaha. Tja, enerzijds denk ik dat ik vooral 'bang' ben dat hij minder enthousiast is (maar ja, hij had ook kunnen afhaken op mijn bericht - waar overigens wel de nodige knipogen in zaten hoor), anderzijds... Mocht er een date gepland zijn, dan vind ik waarschijnlijk alsnog wel weer aanleiding voor onzekerheid ;-p
Ik heb dit weekend trouwens ook nog zo'n date een beetje als Rasa. Ik vond hem wat kleffig en heb die signalen ook wel afgegeven... Benieuwd of het wat geland is.



Succes Rasa



En Marleen, heel veel plezier!
@marleen, dank voor je compliment! Het is overigens absoluut niet zo dat mannen als vliegen op de stroop op mij af komen hoor. Ik kan er qua uiterlijk best mee door, maar dat is het dan ook wel. En ja, het is wel voor het eerst dat ik meerdere lijntjes tegelijk heb lopen. Het is uitproberen, ik hoop dat het de fixatie vermindert, dat ik er wat luchtiger naar kan kijken. En dat doe jij nou juist weer heel goed! Veel plezier vandaag, ben benieuwd naar het verslag!



@coolpack, zou ik wel lastig vinden, het initiatief aan hem laten. Dan weet je niet zo goed waar je aan toe bent en moet je een beetje lijdzaam afwachten. Maar ik begrijp dat je dit weekend nog een date hebt met een andere vent? Jij ook succes dan! Tot nu toe is mijn beeld eigenlijk dat als je twijfels over iemand hebt, dit meestal niet meer goed komt. We gaan het allebei zien...



De Brit appte gisteren. Over niks. Ik denk dat hij zo probeert om het contact een beetje warm te houden. We hadden bij onze eerste date afgesproken dat ik een keertje bij hem kom eten. Begin nu toch weer wat terugtrekneigingen te voelen. Ondanks dat ik heb aangegeven dat ik het tot nu toe louter als vriendschappelijk zie, vind ik bij iemand thuis eten toch wel weer een ding...



Bij de andere Tinderman zit er nog steeds geen schot in de conversatie. Kan geen hoogte van hem krijgen. En ik weet inmiddels dat hij vier (!) kinderen heeft. Allemaal nog in schoolgaande leeftijd. Hij intrigeert me op de een of andere manier, maar rationeel gezien klinkt hij nou niet als het meest handige relationship material...



En vanmiddag dan dus eindelijk mijn 3e date met de man van e-matching. Ik heb er geen zin in, maar ben ook wel blij dat het nu eindelijk zo ver is. Het is iets dat ik van mezelf gewoon moet doen.
Ik snap het Rasa, dat je vindt dat je dat moet doen. Heb ik ook wel een beetje. Ik ben alleen natuurlijk wel wat 'afgeleid' door die ene in mijn hoofd. Maar goed, eerst maar eens zien of het klefkwartje gevallen is en wie weet verrast hij me. Tja en anders kan ik het in ieder geval netjes afronden. Dat van die twijfels herken ik. En ik vind ook dat hij minimaal even toffe persoonlijkheid moet zijn als mijn ex, anders had ik die natuurlijk niet hoeven verlaten, haha. Dat klinkt misschien raar, maar het helpt me vooral te voorkomen dat ik halfslachtig iets ga proberen; dat is niet wat ik met mezelf heb afgesproken, want ik hoef geen relatie om een relatie.



Wat betreft degene die ik leuk vind is het ook dat hij mij had uitgenodigd min of meer en dat ik vind dat hij dan ook met iets mag komen. Ook om te weten of hij ook enthousiast genoeg is. Maar ach, als hij zelf contact opneemt bijvoorbeeld is het ook al leuk en dan ben ik niet te beroerd eventueel een voorzetje te doen 😉 Je hebt een punt hoor, over dat afwachtende, maar het is iets wat ik sowieso in zo'n fase een beetje heb omdat ik natuurlijk ook niet steeds bevestiging zal vragen vanwege een innerlijke onzekerheid die er een beetje bij hoort. Of het leuk genoeg is voor beiden en hoe lang zal de tijd leren, dus in die zin voel ik me sowieso wat afwachtend. Maar ik doe m'n ding verder wel hoor 😊
@coolpack, dat klinkt goed. Als je ondertussen gewoon je ding blijft doen en niet naar je telefoon gaat zitten staren. Door de bal bij hem te leggen weet je wel of er echt interesse is aan de andere kant.



Ik ga zo de deur uit, op weg naar mijn 3e date...

Het zal mij benieuwen...
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor, meerdere dates, ook wel lekker ter vergelijkingsmateriaal! Zou niet te moeilijk doen over Brit. Zolang je eerlijk en open bent over de friend zone is het niet anders dan een vriendin en kun je echt wel bij elkaar over de vloer komen. Ik weet precies hoe je je voelt, want toen ik zo down was en DU langs kwam voelde ik me ook wat awkward, maar hij zei toen: als ik een van je vriendinnen was geweest, had je dat dan ook gevoeld? Daar had ie wel een punt. En die tinderman: who cares of ie 4 kids heeft. Eerst maar ns kijken of het klikt...



Coolpack, jij zit er ook lekker in. Idd moet iemand toch leuker zijn dan je ex!
Alle reacties Link kopieren
Bij deze beetje feedback; ben al paar interessante dames tegengekomen op badoo, nog niet 'live' afgesproken maar zit er binnenkort dik in :-) ,

begin al beetje nerveus te komen



Van Paiq enzo ben ik afgestapt, de enige waar ik relatief tevreden van ben, en zonder teveel blabla, is toch wel badoo
Alle reacties Link kopieren
Succes en veel plezier Rasa!



Snoopy, hoe gaat het met jou?



Zo leuk om jullie ervaringen hier steeds te lezen!

Ik heb straks een 2e date met leuke tinderman. Zin in!
@ rasa, hoop dat je date toch meevalt.



@ marleen en koekske, veel plezier!



Ik heb nu contact gelegd met een vrouw die past in de expat-trend, maar ook wetenschapper (onder meer in Oxford) is. Ze is waarschijnlijk veel intelligenter dan mij (met mijn mastertje) en dat vind ik zelf wel een beetje eng. (Ik krijg sinds de nieuwe layout geen smileys meer.) Maar ze lijkt een leuk persoon, heeft gelijke interesses en ziet er leuk uit. En intelligentie is sexy, al is het nu intimiderend veel.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Marleen, jij hebt vandaag ook je 2e date, had ik even over heen gelezen. Veel plezier!!



@sybreed, klinkt leuk! Al die DU's, Britten en andere expat's.... interessante trend idd Komen die allemaal van OKC?

Zit er al een date in of hebben jullie pas net contact, Sybreed?
@imogen, je hebt gelijk wat de Brit betreft hoor! Ik vind de eerste keer bij iemand thuiskomen (of iemand bij mij) eigenlijk altijd wel een beetje spannend. Je krijgt dan in één keer zoveel van iemand te zien.



@sybreed, klinkt goed zeg! En niet bang zijn voor intelligentie hoor. Is juist leuk inderdaad. Er zijn vast ook heel veel terreinen waarop zij onzeker is of weinig weet. Ik begrijp dat je al een tijdje in de expathoek zit te vissen?



@koekske, leuk, een 2e date! Fijne avond alvast, ben benieuwd!



I did it! Ik ben net weer terug van de 3e date met de man van e-matching. Zoals ik al had verwacht: ik voel gewoon echt helemaal niets meer voor hem. En ik geloof dat ik er toch vrij open (voor zover dat nog kan) in ben gegaan. We hebben gekletst en gewandeld en ik merkte dat ik het allemaal wel een beetje awkward vond, omdat ik eigenlijk al vrij snel wist dat ik hem echt alleen maar aardig vind.



Het Grote Onderwerp werd tijdens de wandeling door ons beiden gemeden. Al raakte hij me wel af en toe (subtiel) aan en liet hij merken dat hij het leuk vond. Ik vond het zelf gewoon niet zo handig om middenin de wandeling al te zeggen dat ik niets bijzonders voelde. Dan moet je daarna nog een uur naast elkaar lopen. En dus heb ik het aan het eind gezegd. Hij reageerde er heel rustig op en zei dat hij het voor zichzelf nog steeds niet wist. Wat hij dan niet wist, weet ik niet, want hij toonde onderweg wel steeds belangstelling en had ook duidelijk meer gewild qua aanraken en zoenen enzo (dat heb ik een beetje afgehouden).



Ik ben blij dat het achter de rug is en ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Ik heb hem aangekeken en eerlijk gezegd dat er bij mij geen gevoel was. Het voelt als netjes afsluiten en ik weet nu ook 100% zeker dat ik me dus niet heb vergist.



Next! *grijnssmiley*
Alle reacties Link kopieren
@rasa jammer, maar je had het idd al zien aankomen. En je weet iig dat je het een kans hebt gegeven, niet bent weggerend maar dat je gewoon niet die klik hebt met hem. Prima toch?

Vind het eigenlijk wel heel knap gedaan van je.



Dat thuis afspreken... dat is iets waar ik het dus enorm benauwd van krijg en wegren-neigingen van krijg. Sowieso merk ik dat nu ook al wel weer, bij zo'n 2e date die er aan komt, alhoewel ik deze date de eerste keer dus echt heel leuk vond en verwacht dat ik dat vanavond weer vind. Toch merk ik dat ik kriebelig word en uit moet kijken dat ik niet naar allerlei negatiefs ga kijken... zo stom vind ik dat van mezelf.
@ Rasa, ik zoek eigenlijk geen expats, ik vind ze namelijk niet interessanter dan Nederlanders, net zoals ik vindt dat verre reizen maken niet persé iets toevoegt aan je persoonlijkheid. Het is vaak juist onhandig, vanwege de taalbarrière en omdat emigreren niets voor mij is.



Nou wil ik niet zeggen dat ik een provinciaal ben, maar het is voor mij gemakkelijker hier om een Engels boek te kopen dan in het buitenland een Nederlands boek. Dus een expat moet voor mij willen wortelen. Ik weet dat dit misschien een dealbreaker kan zijn.



Maar iedereen loopt hier met Britten en Australiërs rond, waar okc waarschijnlijk idd toe bijdraagt. Dus dat was de trend. ;)
@koekske, ik ben ook wel een klein beetje trots op mezelf *bloossmiley*

En wat je verder schrijft: héél herkenbaar. Ik wou dat ik het antwoord erop wist. Behalve toch maar proberen om er zo onbevangen mogelijk naartoe te gaan. Hoop dat je een leuke avond hebt!



@sybreed, ik jaag ook niet op expats hoor. Maar de Brit in kwestie woont al 10 jaar in Amsterdam. Overigens komt ie van Tinder en niet van OK Cupid. Ik heb OKC even geprobeerd, maar vond het een té onoverzichtelijke (en weinig serieuze) mensenbrij... Misschien probeer ik het nog eens als ik uitgevist ben bij Paiq en Tinder



O jongens, wat een opluchting dat die 3e date achter de rug is!

En vanavond gewoon lekker vertrouwd met goede vrienden op stap!
Alle reacties Link kopieren
@koekske73 was een rustige week, paar dagen ziekjes / snotverkouden geweest. Kon echt 3 dagen niet praten.



Gisteravond een date gehad via Badoo / Paiq en die was heel gezellig, ook gezoend. Hij geef wel aan heel druk te zijn met het opzetten van zijn eigen bedrijfje dus weet nog niet zeker of ie een relatie wil. Maar er blijft sowieso contact .
Alle reacties Link kopieren
Snoop dat klinkt goed! Tis sowieso nog te vroeg om dat te bedenken! En als het echt klikt dan komt het wel. Of een soort van, zoals bij mij en latter. Die ook eigenlijk geen relatie wilde. Omdat ie zn bedrijf aan het opzetten is... Aannde andere kant noemen de meeste mensen wat wij hebben ook geen relatie. Dus.



Rasa goed van je! Gewoon normaal enncorrect gehandeld. Je komt er wel! En sybreed, ene dame uit oxford, toe maar! Engelstalig ook? Ach ze heeft je niets voor niets geliked. Maarreh, als toch nederlands... intelligenter dan mij.. Ik vindt... Nu moet je wel op je spelling gaan passen!



Koek, probeer er anders in te zitten. Die dates zijn niet om een levens partner tegen te komen. Maar om een leuke avond te hebben. Het enige is dat je voor die avond uit eennvijver vist met vrijgezelle mannen zodat als het klikt het ook een kans heeft. Meer niet. Ga voor die leuke avond en geniet er van. En laat komen wat komt. En istie irritant, of stom, of wil ie toch niet: NEXT!
Hoe is het afgelopen met alle dates vanavond? Ik ben nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
@rasa was het gezellig, op pad met vrienden?



De date.... ik weet het niet. Hij is heel erg lief maar zijn kledingkeuze was nogal ehm een afknapper. Fysiek voel ik me niet tot hem aangetrokken merkte ik. Ik denk niet dat het een 3e date wordt eigenlijk....
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik wil al bijna zeggen no pics or it didn't happen!!! Maar das wat lastig. Kledingkeuze kan veranderd worden he!? Maar ja als je je verder ook niet echt aangetrokken voelde dan heeft dat wellicht weinig zin! Ik voel m alweer aankomen......: NEXT!
Ja koekske, ik zeg ook next. Klinkt als een duidelijke zaak.
Alle reacties Link kopieren
@Koekske: Jammer hè, als er geen fysieke klik is. Ik zeg ook, zeg de volgende date maar af.



@Rasa: Wat goed van je, fijn, dat je dan gewoon zo je grens kan bewaren ook, en netjes afsluiten.

"Ik ben blij dat het achter de rug is en ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Ik heb hem aangekeken en eerlijk gezegd dat er bij mij geen gevoel was. Het voelt als netjes afsluiten en ik weet nu ook 100% zeker dat ik me dus niet heb vergist. "



@All: voel me `n beetje alsof ik op de tribune zit te kijken naar de date-verhalen :S. Meegenieten ook wel Sinds een week of 2 ziek, net medicatie gehad, dus hopelijk vanaf nu weer bergop.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm even een vraagje.....er schrijven een aantal mensen....joh kleding (smaak) kun je veranderen....

Maar is dat echt zo? Want ik ben van mening....dat mensen boven de 30....echt niet zomaar hun kleding style gaan aanpassen voor jou. Die zijn te eigenwijs....of volwassen....hahaha. Tenslotte zou jij je kleding style aanpassen?

Serieus vraagje..
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee schrijven?



Een groentje op het gebied van internetdating! in het voorjaar kort iemand tegen gekomen irl met wie ik een leuk gesprek had en waarvan ik achteraf dacht: chips, ik had contactgegevens moeten vragen!

Vorige maand bij toeval ben ik hem tegen gekomen op het internet (hoe klein kan de wereld zijn?). Normaal gesproken ben ik geen held, maar heb de stoute schoenen aangetrokken en een bericht gestuurd. Hij kon mij nog herinneren schreef hij terug..... Het gevolg: we hebben al twee leuke dates achter de rug! Er zijn verschillen, maar ook heel veel overeenkomsten! Het duurt nog even voor de 3e date plaats vind (beiden kunnen we gewoon niet eerder) maar er is een datum geprikt en ondertussen sturen we elkaar smsjes en emails. Hij maakt mij nieuwsgierig!
@ rasa, goed dat je gegaan bent, goed dat je eerlijk bent geweest.



@ koekske, dit klinkt niet goed, nee. Nou maak ik mij als man minder druk over kleding, maar geen fysieke aantrekkingskracht is onhandig...



Oxford-dame geeft aan geen belangstelling (meer) te hebben. Gelukkig zo snel al dat ik er niet echt mee kan zitten. *whatever smiley*



Wel wordt ik inmiddels wel een beetje gestoord van het hoge dooie mussen-niveau. Ik kan er echt geen pijl op trekken of een contact ergens heen gaat en het rare is dat ik er een beetje paranoïde van begin te worden. Ik weet dat ik relatie-materiaal ben, maar als je in het beginstadium iets verkeerd doet is het afgelopen. Terwijl ik vrouwen niet om het minste of geringste afschrijf. Is dit typisch iets voor mannen of hebben jullie ook zo vaak plotse afhakers zonder reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven