Weggaan of blijven.. met een dochter van 3..

31-10-2014 16:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,,

Ik hoop dat jullie mij misschien nieuwe inzichten kunnen geven in een situatie waar ik in mijn hoofd helemaal vast zit. Ik zal het proberen zo kort mogelijk te omschrijven.



Ik zit nu zo een 5 jaar in een relatie. En heb een dochtertje van 3. Mijn relatie loopt alles behalve goed en ik zit nu op een breekpunt. 5 jaar geleden verliefd geworden, samen gaan wonen en daarna heb ik een huis gekocht op alleen mijn naam (hij had een bkr registratie,) Ik heb hem geholpen al zijn schulden op te lossen. Ik raakte zwanger en alles leek goed te gaan.. Totdat er steeds meer leugens boven kwamen.. Over vorige relaties schulden, verhalen tegen mensen dat zijn vader en opa overleden zijn terwijl het niet zo is.) Toen onze dochter was geboren ben ik erachter gekomen dat hij vreemd was gegaan. 2 x met een andere vrouw. (in zijn vorige relaties ook gedaan) Hier werden weer een hoop leugens over verteld dus uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en er een punt achter gezet. Daarnaast is het geen makkelijke man om mee te leven aangezien hij nooit zijn afspraken na komt van plankjes in kasten bouwen tot iets leuks doen, tot financiële zaken. Na 8 maanden uit elkaar geweest te zijn besloten we het nog een kans te geven. Voor liefde voor gemis voor onze dochter voor ons gezin. Dat is inmiddels een jaar geleden. Er waren weer zoveel beloftes gemaakt. Hij zou individueel in therapie gaan voor zijn gelieg en vreemdgaan en daarnaast zouden we ook samen in therapie gaan voor de zaken waar we samen aan moesten werken. Hij zou ervoor zorgen dat onze relatie gelijkwaardiger zou zijn aangezien ik altijd alles doe en daarnaast ook werk en hij geen rijbewijs heeft. Noem allemaal maar op.. Er is niets gebeurd.. Na aandringen nieuwe afspraken maken.. Het maakt niet uit.. Kort na het samenkomen kwam ik erachter dat hij in de tijd dat we uit elkaar waren een krediet heeft afgesloten.. Waar hij eerst ook weer over de hoogte van het bedrag loog.. Goed weer 7.500 duizend euro op.. Waaraan ik weet het niet.. echt niet... Nu kom ik thuis ligt er een brief met aanvraag creditcard goedgekeurd voor 5000 euro.. en van die 7500 is nog niets afbetaald.. En er ook weer incasso's lopen voor boetes enz. Hij belt zijn werk op dat hij met zn dochter naar de huisarts moet terwijl het niet waar is.. allemaal dat soort rare dingen..



Ik weet het niet meer.. emotioneel ben ik mij aan het afsluiten.. ik blijf praten maar er veranderd niets.. en hij kijkt mij dan ook aan alsof ik raar doe of gekke dingen zeg.. Alsof hij oprecht niet begrijpt waar ik vandaan kom.. Ik durf het niet toe te geven maar ik wil ook niet meer.. net zo.. en beloftes zeggen mij niets meer..

Wat kan ik doen,, kan ik nog iets doen om deze situatie te veranderen.



Onze dochter krijgt er nu nog weinig van mee, ze is net 3 en ik ruzie niet in haar bijzijn.. Maarja.. ze wordt ook steeds groter,, wil en moet ik haar grootbrengen in deze situatie..
Live life
Mmmm mijn ex heeft wel een rijbewijs maar goed ook dat kan gelogen zijn natuurlijk.

Mijn ervaring: run!!!! Je kind en jij verdienen beter.
Livilee, je kunt jezelf niets kwalijk nemen. Als je weet dat jij er alles aan hebt gedaan om de relatie stand te laten houden, ondanks de leugens en problemen van je partner, dan hoef je je niet schuldig te voelen naar je dochter toe.

En het zal zeker niet eenvoudig zijn voor haar en voor jou, maar samen met je dochter kom je hier sterker uit. Sterkte ermee!
Ik vrees dat deze man niet veranderd. Kies voor je dochter en jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Je betrokkenheid is groot, maar je invloed is gering. De man moet zelf inzien waar hij mee bezig is. Zonee, dan is het water dragen naar de zee. Neem de verantwoordelijkheid voor zijn leven niet op je nek. Je hebt genoeg aan die van jezelf en je kleine meid.
Zet hem er uit. Verander de sloten en zorg ervoor dat hij al zijn financiele shit mee verhuist. Kappen met die mafkees, voordat je met schulden achterblijft. Je hebt helemaal niks aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Juist voor je dochter zeg ik dat je met deze relatie moet stoppen. Juist voor haar zouden nog meer lijmpogingen schadelijk zijn.



Of ik zelf wel of geen kinderen heb, doet er bij mijn advies niet toe. En ik denk dat dat voor anderen ook zo geld.



Gebruik je dochter niet als excuus om te blijven. Leer alleen te zijn. Met haar en voor haar.
Alle reacties Link kopieren
nou suresixset je kan ook te ver gaan hoor. Mijn dochter gebruiken als excuus. Dat zal ik NOOIT doen.. en het doet er zeker wel toe of je kinderen hebt brengt hele andere zorgen en emoties met zich mee en het is een stuk moeilijker denken dan zonder. ik ben al eerder 8 maanden alleen met haar geweest en dat is mij ook prima af gegaan. Zij is mijn alles en daarom denk ik alles eens goed over voordat ik besluiten maak. daarom ben ik ook financieel en wettelijk los van hem om haar te beschermen..!
Live life
En nog even voor de duidelijk voor degene die geen kinderen hebben ofzo.. Je wilt volgens mij alles geprobeerd hebben en geen overhaaste beslissingen hebben gemaakt als het gaat om.de toekomst van je gezin.

Serieus? Dit krijg je zo je strot uit? Dan wil ik je er wel even op wijzen dat sommige vrouwen zonder kinderen wel naar de alarmbellen hebben geluisterd in plaats van naar de rammelende eierstokken.
Maar als je al zo los van hem bent, waarom noem je het dan nog een relatie? Wil je niet iemand met wie je echt je leven kunt delen, iemand die er ook voor jou is. Nu heb je een dochter van drie en een onvolwassen ongeleid projectiel.. Wat brengt deze man jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven