Weer contact opnemen met ex-'schoonzus'?

31-10-2014 21:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben vrij nieuw op dit forum; lees af en toe wel wat, en ben in deze kwestie benieuwd naar jullie mening/advies.

Mijn broer kreeg ongeveer 3 jaar geleden een nieuwe vriendin; een ontzettend leuke meid waar ik het gelijk al goed mee kon vinden. Ik zag haar ook regelmatig als mijn broer er niet was, en het voelde dan echt als een vriendin. Tussendoor appte ik veel met haar en ik keek er altijd weer naar uit als ze er was. Ze is zelfs vorig jaar nog een dagje meegeweest met mijn ouders en ik naar een grote beurs waar we graag heen wilden (mijn broer moest werken en kon geen vrij krijgen). We hadden haar al helemaal in ons gezin 'geadopteerd' (mede omdat ze het zelf niet zo leuk had thuis) en op het laatst was ze vaker bij ons dan thuis.

Nu is ongeveer 7 maanden geleden deze relatie stuk gelopen, mijn broer heeft het uit gemaakt. Toen het uit was is ze hier nog een keer of drie geweest om afscheid te nemen. Dit viel me een stuk zwaarder dan gedacht, vooral ook omdat het, zoals ik al eerder noemde, bij haar thuis niet lekker liep, ze weinig vriendinnen had (was pas verhuisd) en moest stoppen met haar opleiding. Na dat laatste bezoek heb ik niks meer van haar vernomen.



Dit is inmiddels 7 maanden geleden, mijn broer heeft een nieuwe vriendin en zit voor 9 maanden in het buitenland, en sinds een week of 3 blijft ze door mijn hoofd spoken. De laatste tijd hebben mijn ouders en ik regelmatig gesprekken over haar, over hoe het met haar zou zijn, etc.

Ik speel met de gedachte om haar een app'je te sturen met de vraag hoe het gaat. Het lijkt me echt heerlijk om haar weer even te spreken en lekker bij te kletsen. Maar ook ben ik bang om de hele situatie weer op te rakelen (de breakup was vrij moeilijk)..



Is het egoïstisch dat ik dit wil?
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen
Alle reacties Link kopieren
Nee, waarom? Snap het punt niet zo
Nee hoor. Je kan haar nu gewoon als vriendin beschouwen, die ooit je schoonzus was. Ik zou de banden gewoon aanhalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet. Ik zou gewoon contact opnemen. Als zij het er moeilijk mee heeft of geen contact wil dan hoor je dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Hmm lastig, ik had ook een goede band met mijn (ex)schoonzusje. Wij hadden ook echt wel bedacht dat we elkaar wilden blijven zien en hebben dat een aantal maanden volgehouden. Ik weet nog steeds niet goed waarom, maar toch is het verwaterd. Misschien door geroddel van mijn (ex)schoonouders, misschien vond m'n ex het niet fijn, misschien hadden we toch alleen onze schoonfamilie (het was de vriendin van de broer van m'n ex) gemeen en was die basis weg. Ik weet het niet goed. Ik mis haar en hun dochter (waarvoor ik 5 jaar tante ben geweest) best soms. En toch.. Het is goed zo. Denk ik.



Ik vind jullie situatie wel anders, omdat jullie haar zo ongeveer opgenomen hebben in het gezin, appen kan altijd. Misschien wel goed om stil te staan bij de vraag wat je broer er van zou vinden als jullie (weer) goede vriendinnen zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de band niet aanhalen. Stel je voor: jij beeindigt je relatie, je bent er helemaal klaar mee en hebt intussen een nieuwe liefde, en dan blijkt dat je broer je ex nog spreekt, zou jij dat prettig vinden? Ik niet. Dus met de exen van mijn broers heb ik geen contact gehouden, hoe leuk en lief ze ook waren. Ik vind het overigens niet egoistisch van je hoor, eerder het tegendeel, je hebt je aan haar gehecht en dan is het jammer als iemand uit je leven verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet egoïstisch, heel logisch juist dat je benieuwd bent hoe het met haar gaat en haar graag weer zou willen spreken. Gewoon contact opnemen!
Volgens mij heb ik geen toestemming nodig van een ander wie mijn vriendinnen zijn. En al helemaal niet wanneer hun relatie is beëindigd zonder groot drama als vreemdgaan of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Als jij graag de banden wil aanhalen, gewoon doen. Een appje sturen kan altijd, dan zie je vanzelf hoe zij daar op reageert.
Ik zou zeker contact met haar opnemen. Waarschijnlijk vindt ze het heel leuk als je dat doet. En je hoeft toch geen verantwoording aan je broer af te leggen?
Alle reacties Link kopieren
theeleutje, ik ga er vanuit dat jij een dame bent?

En geen man die de ex van broer wil zien (als in daten?)



Dan kan een appje geen prbleem zijn in mijn ogen, evt een keer lunchen om bij te kletsen.

Een echte vriendschap weer oppakken: Ligt er vooral aan hoe je broer er nu in staat.
Alle reacties Link kopieren
@koekie1980 Ha, ja ik ben een dame ja. Sorry dat ik dat niet even had vermeld.

Anders zou het een heel ander verhaal zijn idd..



Dankjullie wel voor jullie reacties, ik heb nog niet helemaal voor mezelf besloten wat ik ga doen..

Denk op zich dat een appje geen kwaad kan, maar dat ga ik dan eerst even met mn broer overleggen idd.
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen
Alle reacties Link kopieren
Echt? Als ik de exen van mijn broer niet meer zou 'mogen' zien van hem dan zie ik mijn halve vriendinnengroep niet meer. Mijn broer heeft de helft als vriendin gehad. Zijn probleem. Ik heb nou eenmaal leuke vriendinnen. Alleen jammer dat hij niet eens blijft plakken aan eentje.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Je broer nam haar mee en je vond haar leuk dus waarom niet? Je broer heeft het uitgemaakt dus hij heeft in ieder geval geen gevoelens meer voor haar, dus ik zou het gewoon doen. Hoeveel echt leuke mensen leer je nou kennen in je leven?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Mijn broer heeft ook nog meer contact met mijn ex dan ik, heeft een poosje vrij veel met hem samengewerkt, juist in de periode dat ik de relatie verbrak. Toen zei hij er gewoon weinig over (was een goede keus van hem) en nu vind ik het wel leuk om af en toe wat te horen. Als zij het niet wil zal ze dat wel aangeven, toch?
Gewoon doen zonder overleg. Je broer heeft hier niets mee te maken.
Als ze het niet wil dan kan ze het afwijzen. Ik denk dat ze er wel van opknapt als jij contact zou zoeken. Het is voor haar dan weer een bevestiging dat haar tijd met jullie gezin de moeite waard is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb dr een berichtje gestuurd.. ben benieuwd Dank voor jullie advies!
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen
Ik zou het wel even melden bij je broer dat je contact met haar opneemt zodat hij ervan op de hoogte is.
Alle reacties Link kopieren
@madamepolish Ja, heb hem ook al een berichtje gestuurd. Alleen hij zit dus in het buitenland (lees: in the middle of nowhere zonder internet) dus het kan even duren voordat hij het leest.
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds goed contact met mijn ex-zwager (ik ben wel een vrouw, maar ben heel gelukkig met mijn gezin en totaal geen gevoelens voor hem).



Hij is 12 jaar samen geweest met mijn zus. De break up was niet leuk, ik had toch met hem te doen. Ik heb niet zijn kant gekozen, maar wel aan mijn zus duidelijk gemaakt dat ik hem 'miste' (ik ben met hem opgegroeid). En dat ik ook gewoon contact met hem zou zoeken als ik dat zou willen.

Het heeft even geduurd, maar na een half jaartje ofzo hadden we af en toe contact via whatsapp. Nu lunchen we gemiddeld 1 keer in de maand samen. Gewoon alleen maar heel erg gezellig. We hebben het over van alles en nog wat. Over vroeger, maar ook over werk nu. Vaak neem ik mijn kinderen mee, want die heeft hij nooit echt leren kennen en dat vond hij heel erg.



Ik ben erg blij dat het zo kan gaan. Mijn zus vond het eerst wel wat vreemd, maar snapt het ook. En vindt het prima.



Ik zou gewoon contact zoeken als je daar behoefte aan hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_210125 wijzigde dit bericht op 02-11-2014 18:54
Reden: Plaatste perongeluk een reactie bij de verkeerde forumpost.. ben nog niet zo handig hierin :)
% gewijzigd
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen
Alle reacties Link kopieren
ik heb op mijn facebook een exvriendin van me broer zitten, wel al weer een ex van ongeveer 15 jaar geleden ofzo, ik heb haar altijd een beetje gemist, de eerste jaren na dat het uit was (door haar want ze was verliefd op een ander) heb ik geen contact met haar gezocht, dit omdat mijn huidige schoonzusje een grote hekel aan zijn ex vriendin had, niet dat ik zo,n goed band heb met mijn schoonzusje dat ik het daarom niet deed, mijn schoonzus is ware kreng, maar dat is weer een ander verhaal, ik was heel blij dat zijn ex vriendin een paar maanden terug opeens een vriendschap verzoek verstuurde, blijkt dat zij mij dus ook gemist had, nu spreken we elkaar afentoe via facebook mijn broer weet van niks, maar dat heeft weer een heel ander reden, het zou me ook niet zoveel schelen wat hij er van vind, 15 jaar geleden, pff kom op zeg,



dus ja ik denk dat je wel degelijk contact met haar kan hebben, goed dat je hem een berichtje heb gestuurd, er gewoon niet te zwaar aan tillen en gewoon een bericht sturen van eey (naam broer) ik heb contact opgenomen met (naam ex) ik breng je er van op de hoogte zoeits, ik ben benieuwd of zijn ex inmiddels heeft gereageerd ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
@mamsvan Oh! Das wel fijn dat je nu weer contact met haar hebt! en ja idd, 15 jaar.. dan moet hij toch wel over haar heen zijn

Ze heeft inderdaad gereageerd, en ook heel leuk. Zei dat ze het heel leuk en lief vond dat ik contact met haar opneem, dus alle zorgen waren weer nergens voor nodig

Ik vond het inderdaad wel even zo netjes om mijn broer in te lichten, hun breakup was vrij heftig, met nog sterke gevoelens voor elkaar. Als ik dit zou doen zonder zijn medeweten zou het voelen alsof ik over zijn gevoelens heenwals, en dat doe ik liever niet.
When the power of love overcomes the love of power, beautiful things start to happen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven