kind 1,5 jankt om alles, mijn schuld?

22-10-2014 09:13 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kon de titel niet anders omschrijven.

Mijn dochter huilt al een tijdje om alles. Als haar iets niet zint is het brullen, ook soms gewoon nergens over.



Mijn man heeft haar wel eens in haar bed gezet om af te koelen en naar zijn zeggen werkt dit zo goed dat ze nu constant in haar bed wordt gezet . Ik ben het daar niet mee eens en in mijn optiek snapt ze daar niks van.

Uit de situatie halen vind ik helemaal prima maar niet 5x op een middag in haar bed zetten als straf.



Ik probeer haar liever te kalmeren en daarbij negeer ik haar gedrag, uiteindelijk kalmeert ze dan ook en zonder negatieve aandacht.



Mijn man echter vind me dan slap en te lief. Ook vind hij dat het aan mij ligt. (Dit had ook wel bij relaties kunnen staan)



Ik ben de hele dag met haar in touw en maak aan de lopende band deze jank-incidenten mee. Vanmorgen werd het me even te veel en heb ik geschreeuwd "ophouden nu". Natuurlijk werkt dat niet maar ik raakte het gewoon even kwijt.



Meteen kreeg ik een veeg uit de pan dat ik het allemaal niet aankan en dit toon naar dochter, dat ze dat gedrag toont omdat ik ook zo ben.



Ik ben het niet eens met zijn manier van "straffen" en in mijn ogen is het gewoon een fase dat dochter dit gedrag vertoont, maar hoe kunnen we het beste met haar huilbuien omgaan?
Alle reacties Link kopieren
En dit:quote:slensor schreef op 22 oktober 2014 @ 20:43:

[...]

Grenzen stellen, op een normale manier. Jullie laten het uit de hand lopen, kunnen het niet meer aan. Als de vader dan ingrijpt is hij heel fout bezig?



Gewoon gatver. Alsof alle moeders niet kunnen opvoeden en alle vaders moeten "ingrijpen". Blegh.



En dat gegoogle over dubbele binding: ik kan niet vinden wat jij bedoelt, een linkje een idee?
quote:blauwmetstippen schreef op 23 oktober 2014 @ 23:13:

[...]

...



Ik ben het met je eens dat je een kind nooit ergens de schuld van kan geven. En dat het gemakkelijker is als je met je partner op één lijn zit. Maar over dat laatste valt te praten en het lijkt me ook dat TO daar moet beginnen bij het oplossen van het probleem.



Eens.



En de "jullie": wie de schoen past trekke hem aan. Een aantal reacties waren puur op de (ingevulde) persoon. Indrukwekkend altijd hoe mensen het beeld aanvullen. Zo standaard, man werken, vrouw thuis. Toevallig hadden we dat goed voor elkaar, 50/50.



Laten we hopen en wensen dat de kinderen er wel bij varen.



Mijn taak zit erop, ze zijn volwassen en doen hun eigen ding.



Wat ze ervan vinden en vonden horen jullie op mijn uitvaart
quote:blauwmetstippen schreef op 23 oktober 2014 @ 23:18:

..



Gewoon gatver. Alsof alle moeders niet kunnen opvoeden en alle vaders moeten "ingrijpen". Blegh.



En dat gegoogle over dubbele binding: ik kan niet vinden wat jij bedoelt, een linkje een idee?



Is dit iets voor de kinderen, dat gatver? Jij bent de tweede vandaag. Spoel je mond ;) Oh nee, ik moet vragen: schatje van mij, wil je je nu je mond even spoelen.....



Google nog maar eens, lees goed en pak de eerste. Er was eentje goed



Nog meer leren? Dubbele binding en onveilige hechting. Er gaat een wereld voor je open.
Jeetje wat een discussie. Elke ouder zou er wel eens door heen kunnen zitten, is menselijk. Jouw kind is anderhalf, haar gedrag doet ze niet om jou te jennen. Ik ben het eens met sommige reageerders om haar uit de situatie te halen door af te leiden of haar te knuffelen. Het is niet altijd makkelijk als je het even hebt gehad maar straffen op deze manier en op deze leeftijd is cru! Het is dan beter om even tot tien te tellen en sowieso met je partner te praten om samen op 1 lijn te gaan zitten. Genoeg adviezen maar probeer te beseffen dat ze het niet doet om te jennen en in jouw situatie zou ik proberen het actie reactie effect te laten want anders krijg je het loodzwaar in de peuterpubertijd. Sterkte en succes
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier niks mee:



https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=dubbele+binding



En oeps, ik heb mijn zwakheid ontdekt. Als ik boos wordt, zeg ik gatver. En ik ben je schatje niet.
Alle reacties Link kopieren
@blauwmet stippen

Toch denk ik dat WIJ vrouwen het advies van slensor moeten opvolgens

Negeren, hij kan dan wel praten in tegen stelling kind 1,5 jaar maar gedrag is hetzelfde om zich heen huilen en schreeuwen hoe slecht wij moeders zijn misschien eigen frustratie
Alle reacties Link kopieren
Aztec ik denk dat je dan beter kunt vragen: waarom moet je huilen? (Op ooghoogte gaan zitten)

en niet "heb je pijn?"

Grote kans dat een kind ja zegt terwijl het niet zo is. Kids nemen alles over en de volgende keer is het "ikke pijn boehoeee" :P



in bed zetten vind ik ook een hele slechte straf.

afleiden is een hele goede. Eerst vragen: waarom moet je huilen?

wil ze geen antwoord geven of ze weet het niet, geef je haar een knuffel en zeg je: ga je mee *dit of dat* doen?

Of "kom je bij mij zitten?"

Wil ze dit niet dan kun je haar gewoon even laten.

er hoeft ook niet altijd een reden te zijn. Soms wil je als kleintje zijnde gewoon even stoom afblazen :D
Alle reacties Link kopieren
Och jongens zie nu pas hoeveel reacties er al waren. Mosterd zeg maar. Wennen aan t nieuwe forum..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven