Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Er is nogal verschil tussen gedragen en gedragen . Wel lullig.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 26 oktober 2014 @ 19:17:





Hier direct een enthousiaste koper - dacht ik - voor ons bankstel. Dacht ze dat het er twee waren... Stond er echt niet op hoor. En overigens, ¤ 100,- voor twee bankstellen in de staat van de onze?Deze vind ik niet raar. Een bankstel = twee (of meerdere) banken, een 'stel'. Of je hebt een 2-2,5-3-zits bank, of een hoekbank of een slaapbank...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst op zo'n weggeefgroep op FB, een paar laarzen staan die iemand te koop aanbood. Zelfs op de foto's was te zien dat ze gewoon écht kapot waren. Er kwamen meerdere reacties van "zoiets verkoop je toch niet?" tot "hoe durf je zoiets te verkopen!". Reactie van de verkoopster: "is toch nog goed om met carnaval op te gaan stappen"
Ik had vorig seizoen overhemden voor mijn zoon via mp gekocht, doe ik dus ook nooit meer. Het zag er niet uit en ik mouwen zaten gewoon gaten.



Belachelijk dat mensen dat nog verkopen en dan in de beschrijving zeggen, zgan...
quote:lemoos2 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:23:

[...]





Deze vind ik niet raar. Een bankstel = twee (of meerdere) banken, een 'stel'. Of je hebt een 2-2,5-3-zits bank, of een hoekbank of een slaapbank...Oh, nou, ik was in de veronderstelling dat een bankstel één bank is. En bankstellen er twee zijn. OK, my bad.
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2014 @ 19:39:

[...]





Klopt. Aan de andere kant heb ik ook weleens meegemaakt dat iemand mij beschuldigde van het verkopen van verwassen kleding terwijl dat gewoon écht niet waar was. Ik zie zelf echt wel wat nog fatsoenlijk is en wat niet en ga geen rommel verkopen. Dit was een nieuw truitje wat ik niet meer kon ruilen en dus 1 keer aan gehad had (om te passen wel te verstaan).Ook weer zoiets, vast het onderste uit de kan willen halen (ik wil mijn geld terug - maar terugsturen ho maar)... kan ik ook niet goed tegen. Maar kapot/verwassen/vlekken dat is wel duidelijk dat dat gewoon niet meer te verkopen is en dat sommigen daar ook misbruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wel eens wat op marktplaats en morgen komt iemand zijn jas weer terugkopen. Gelukkig dat de jas niet echt mijn maat was en ik hem gewoon heb opgeborgen.

Hoop dat alles morgen goed gaat ben best wel zenuwachtig of alles wel goed gaat en of de verkoper wel komt. En niet dat ik daar voor "Jan met de korte achternaam zit".
Doe-het-zelver
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 26 oktober 2014 @ 22:16:

[...]



Oh, nou, ik was in de veronderstelling dat een bankstel één bank is. En bankstellen er twee zijn. OK, my bad.Die vrouw was zeker erg verontwaardigd dat ze geen twee banken kon scoren voor 100,-?
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:itsme1973 schreef op 26 oktober 2014 @ 19:55:

[...]





klopt, hier stond bij "gedragen"

de verkoopster die op mijn mail reageerde zei dat als ze het gedragen noemt, ze het logisch vindt dat het pillig is Wat mij opvalt bij baby- en kinderkleding is dat er best kledingstukken zijn die na 1x wassen al pillig worden. Ik heb veel kleding van de HEMA gehad, die toch echt na een paar keer wassen pillig waren geworden. Ik zet dat er bij de advertentie bij. Dan weet een koper wat hij koopt.
Alle reacties Link kopieren
HelgaV, dat doe ik ook altijd, als het er niet meer helemaal mooi uit ziet dan zet ik dat erbij.

Ik heb ook al een keer een kledingpakket gekocht waar de helft van stuk was en de andere helft vies
HelgaV, doe ik ook. Dan kunnen mensen daar naar bieden. Maar meestal verkoop ik alleen mooie kleding; de verwassen zooi gaat gewoon de kledingbak in.

Ik word er trouwens wel steeds beter in om mooie dingen op te sporen. En er zal af en toe een miskoop tussen zitten, maar ik heb al zoveel mooie merkdingen kunnen kopen voor weinig dat ik het niet zo erg vind. Blijf het wel bijzonder vinden dat mensen gewoon een ranzige aerosleep opsturen... Ik zou het niet in mijn hoofd halen.
Alle reacties Link kopieren
Heb pakket kinderspijkerbroeken er op staan. 14 broeken 28euro bij ophalen Krijg ik Biedingen van 5 euro en of ik het voor dat bedrag ook even wil opsturen ( pakket en kosten) nou nee dank je
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgemaakt voor irritante Marktplaats koper.



Omdat ik vroeg iets te versturen met DHL ipv PostNL.

Is dat nou zo'n aso knieper-vraag? Als ze met DHL willen versturen scheelt het mij verzendkosten, als ze het niet willen, jammer dan, toch?
668, the neighbour of the Beast
Hangt ervan af Marels. Ik zou ook zeggen PostNL of je komt het maar ophalen, omdat PostNL hier vlakbij verstuurd kan worden en ik voor DHL 10 minuten moet omfietsen. Misschien is DHL voor jouw verkoper ook een stuk verder weg.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan kun je toch gewoon zeggen, liever niet en liever met de post?

Maak ik ook geen probleem van namelijk.



Dus ik zie niet in wat er mis is met die vraag op zich, dat was het ding.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor geen knieper vraag.

Ik doe het ook.

Krijg idd wel eens terug dat ze geen dhl in de buurt hebben.

Of ze weten niet hoe het werkt dhlforyou. ( dan leg ik het ff uit zo moeilijk is het niet).



Geen dhl in buurt? Prima houdt het op. Maar de vraag is niet gek hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag altijd of ze het zien zitten met DHL of Kiala te versturen omdat mij dat een hoop geld scheelt.

Leg dan altijd uit dat het enige verschil is dat ze bij een Kiala- of DHL-punt moeten afgeven ipv postpunt en dat die ook overal zitten, en dat ze zelf het label moeten printen.



Sommige verkopers vinden dat prima, anderen zeggen liever PostNL te doen, ook prima.

Alleen deze vond het een hele belachelijke vraag, blijkbaar
668, the neighbour of the Beast
Ik vraag dus ook altijd of ze bekend zijn met het versturen via DHL of Kiala, omdat mijn voorkeur daar naar uitgaat. Vooral ook omdat ik het dan op kan halen wanneer ik dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop en verkoop regelmatig via mp. Mensen vragen vaak om het op te sturen, dus het vertrouwen tussen mensen bestaat nog. Het ligt er volgens mij wel aan wat je verkoopt. Ik handel meestal in kinderspullen.geen probleem. Laatst nog een pakket opgestuurd waarbij 150 euro vooruit is betaald. (Dhl) elektronica zou ik niet snel laten opsturen...
Alle reacties Link kopieren
DHL en Kiala vind ik dus helemaal niks.

Zitten allebei niet in een wijk waar ik vaak kom (echt uit de route). En het is daar betaald parkeren. wie betaalt dat voor mij?



En, ik heb geen printer thuis. Dus dan gaan de kosten al weer omhoog geloof ik he als je een label moet laten printen



vind het wel logisch overigens dat steeds meer mensen willen zenden met dhl en kiala. Post nl kost ook een flinke duit... maar ja, er zit ook weer een voordeel aan.... je pakket is wel sneller bij de koper
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag t ook hoor Marels. Je bent dief van je eigen portemonnee anders toch..??



Heb ook een keer meegemaakt dat ik 8 euro bood, kreeg een reactie dat ik t voor 10 euro mocht hebben.

Ik vond dat prima en vroeg haar of ze t met dhl kon versturen omdat me dan 2,50 (toendertijd, inmiddels scheelt t 2,95) scheelde. Kreeg ik n heel relaas dat ze het alleen met postNL wilde sturen en dat ik voor die 'paar euro' niet moeilijk moest doen. :s toen ik daarop reageerde dat ik dan toch maar bij mijn bod van 8 euro bleef, ipv haar tegenbod van 10, omdat die 'paar euro' voor haar dan ook niet zo belangrijk konden zijn.

Kreeg nog een snauw terug via de mail en daarna nooit meer wat van gehoord.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
klaagpost: er zit weer iets in het water ofzo, want het lukt maar niet om mensen wier bod ik heb geaccepteerd ook zo ver te krijgen dat ze hun zootje komen ophalen.

Pff, als je nooit tijd hebt, waarom bied je dan ergens op???

*klaagmodus uit*



ook zo suf: mail van een half scherm waarom de vraagprijs te hoog. Maar op de vraag of ze dan een lager bod wil doen nog steeds geen antwoord.



ik stop er maar weer mee na deze MP-sessie.
Alle reacties Link kopieren
tante klaas, vermoeiend he allemaal...

Het is dat ik de afgelopen week goed verkocht heb, maar soms vraag je je wel eens af waar je het allemaal voor doet...
DHL verzenden begin ik ook niet aan. Totaal begrijpelijk dat een verkoper er van baalt als je het voorstelt.
Hoezo zou je daarvan balen? Vragen staat vrij toch? Snap ik dan weer niet.... Sommige mensen ergeren zich wel erg snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven