de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Awh wat vervelend Anky. Ik twijfel nog of ik mijn dame konijn ook moet castreren. Het zou zoveel ellende kunnen voorkomen maar is ook duur! En gedoe rondom herstel etc.



Wat zegt de DA erover?



@ainne owh wat leuk een kitten!! Cute. Foto! De meiden zullen wel helemaal gelukkig zijn.



@darivva wat een verhaal! Volgens mij zijn er in deze haast geen goede keuzes. Er zitten allemaal nadelen aan alle kanten.



Hier heel erg nerveus. Het gaat er nu dan eindelijk hopelijk echt van komen. 3x is scheepsrecht. Maar ga aan het einde van de week weer een 2e bezichtiging doen bij een huis met mn makelaar. Staat al even te koop dus zal niet weggekaapt worden. Het moet nu toch echt goed gaan komen. Droom al over de inrichting en een mooi indoor-outdoor speel paradijs voor de nijnen. Zucht. Geduld is niet mijn sterkste kant.
Ja, castreren is altijd lastige keuze. Maar als ik ooit een jong konijn krijg, dan laat ik het wel doen. Het is nu al het tweede konijn in korte tijd, dat ik ga verliezen hieraan. Nadeel is dat het alleen zin schijnt te hebben als ze jonger dan 2 jaar zijn, dus bij de dumpkonijnen die ik heb heeft het niet zoveel zin (en wegen de nadelen zwaarder).



De dierenarts ziet, na overleg, nog wel kansen, als er geen uitzaaiingen zijn. Ik denk dat ik dus nog wel een röntgenfoto laat maken, al neig ik heel erg naar niet opereren (hoewel ik haar niet wil missen, het is zo'n leuk beest).



Nou ja, het valt gelukkig in het niet bij het wereldleed .



Discovery, spannend met het huis! Als je al droomt over de inrichting enzo, dan zit het wel goed. Ik vind het altijd wel een enorme stap zo'n huis kopen. Hier moest ik destijds het aankoopbedrag eigenhandig overmaken via een internetboeking. Zo'n bedrag had ik nog nooit overgemaakt. Ik geloof dat ik alles wel 10x gecheckt heb voordat ik op de Akkoord-knop drukte .



Oja, Lila, dat hoort natuurlijk bij de leeftijd van jouw kinderen, dat ze voornamelijk op hun kamer vertoeven. Aan oudste merk ik nu ook dat ze groot wordt, heeft een mobieltje gekregen voor haar verjaardag en hangt nu de hele dag Whats-app'end op de bank . De inhoud van de appjes varieert volgens mij van "ik ga nu eten" tot "ik ga nu naar de bushalte" en "wat doe je?" .
@Anky, i feel your pain LOL. School begint hier nu nog om 08.00 voor beide kinderen maar volgend jaar in Grade 1 om 7.45. en dan zijn ze pas om 15.00 klaar Oudste heeft nu tot 13.45. Gelukkig stoppt de schoolbus voor de deur



Man is naar Jeddah, nieuwe fiets kopen als verjaardagscadeau voor oudste. De fiets die we uit Duitsland hadden meegenomen is nu echt te klein.



@Discovery, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh spannend Disco! Klinkt hartstikke goed joh, wie weet, wie weet, komt het er toch nog van dit jaar! Ik ga duimen voor je!



Ah zielig voor het knijn, Anky, hopelijk kun je nog een poosje van het beestje genieten. Hoe oud worden konijnen eigenlijk, een jaar of vijf?

Dizzy is vorige week geholpen, dus ze heeft nog een kaal buikje met een streepje erop.



Oh ja, jullie oudste is alweer bijna jarig, gaat hard hè, Liubi!



Hier is onze Dizzy:

Dat worden dan ook wel pittige dagen Liubi. In Duitsland zijn de middagen uiteraard gewoon vrij. 's Middags school vindt men zielig voor de kinderen. Is je middelste al een beetje gewend op school?



Ainne, wat een droppie, dat vlekje onder haar kin . Gezellig hoor, zo'n beestje in huis. Is je man er al aan gewend?



Ik ga toch maar 50 euro uitgeven voor een röntgenfoto voor konijn. En daarna beslis ik wel. Konijnen kunnen wel 12 jaar worden. Helaas weet ik niet hoe oud mijn konijn was, toen ik haar 6 jaar geleden kreeg.
Ainne, wat een schatje!



Wij hebben toevallig vorige week ook een nieuw katertje geadopteerd. Pikzwart met felle groene ogen.

Een aanlopertje, en we kregen hem met geen stok de deur uit.

Het klikt niet helemaal goed met onze rode jeweetwel kater, maar misschien komt dat nog goed met de tijd.



Anky, lachen he, die apps die ze sturen. Gaat helemaal nergens over.

Die van mij is 13 en pubert ontzettend. Heel vermoeiend.



Raccoon, ze wil binnenkort wel gaan slapen in haar eigen bed maar ik houd het nog een beetje tegen. Hahahaha!!

Ik vind het wel prima zo eigenlijk. Mijn man is een lieve schat maar hij snurkt als een varken.

En ik ben een lichte slaper.



Disco, ik hoop dat het doorgaat deze keer! Leuk hoor, nieuwe spulletjes enzo.

In Nederland kun je zoveel leuke meubels kopen voor weinig. Hier is dat echt een ramp...

Ikea, en verder niets. En ik wil geen volledig Ikea-huis.

Heb nu pas 2 staande lampen besteld, 740 euros!! 't is toch niet normaal...



Darriva, bezint eer gij begint...

Emigreren is geen pretje. Als je ouder wordt dan kijk je heel anders tegen die dingen aan.

Ik had liever in Nederland gewoond hoor.



Lila, hier hebben we geen herfstvakantie. Tot aan de kerst is het vollop school.



Luibi, haaai! Is het bij jullie ook zo warm? Ik zit hier nu te zweten op de bank. Het wordt 34 graden vandaag, en dat in Oktober.

Ik kan er zo slecht tegen.
Chicha, ik word gewoon jaloers. Het is hier ineens zo gruwelijk koud. Dochter en ik hebben gewoon handschoenen aangedaan.



Hier een herfstvakantie van 2 weken. Ik had liever nu 1 week gehad en dan in het voorjaar nog een week. Nu hebben ze geen voorjaarsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook jaloers! hier ook handschoenen aan hoor, En Oudste en ik zijn allebei zwaar verkouden, blehh...

Wat grappig dat jullie ook een nieuw katje hebben!



Volgende week is het bij ons vakantie. Dan is het ook Halloween. Morgen mogen ze verkleed naar school. Jongste is een devil en Oudste is een dead bride.
@Ainne, wat een schatje zeg! En leuk die kostuums. Hier wordt Halloween groots gevierd maar kostuums moet je importeren. Voor baby heb ik een pompoenenpak geleend. Middelste gaat als brandweerman en oudste als Dracla-Zwarte Piet. Maar dan zonder zwart gezicht want hij kan niet tegen schminck. Ik had toevallig een zwarte pietenpak van de Hema hier liggen. Van de zomer maar wat kostuums kopen. Maak jij de kostuums zelf? Ik kan oudste ook gewoon in wc papier wikkelen natuurlijk



@Anky, hij vindt het helemaal geweldig op school. Ik mis sommige dingen uit Duitsland wel. Dingetjes bij Tchibo, tk max, de Harz...en de winter. Vond wel leuk met sneeuw.



@Chicha, het is hier idd ook rond de 35-36 graden elke dag. Maar langzamerhand wordt het toch ietsje kouder elke week. Nivember tot februari zijn hier perfecte maanden. Het is dan heerlijk weer. Rond de 25-28 graden elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Chicha oudste heeft in Italie ook geen herfstvakantie. Normaal hebben ze daar ook 's middags geen school. Maar zij heeft nog Italiaanse les en een vol programma van de uitwisselingsorganisatie.... nou ja geen tijd voor heimwee



Ainne wat een lief beest!! hoe vinden de meisjes het?



Wat een leuk kdo Liubi een nieuwe fiets!



Bij jullie dus ook 2 weken vakantie Anky. Hier ook. Eerste week zit er bijna op. Jongste vind het best saai zo zonder haar zus. Maar we hebben veel samen gekookt en net is ze ff op haar scooter gesprongen om een vergeten boodschap te halen.

Morgenochtend nog ff werken en dan WEEKEND!!

Heb dan 4 vroege diensten gehad.... pfffff.... vind 5h30 echt te vroeg om op te staan!



Raccoon hoe is het met jouw kroon gegaan? ik krijg woensdag mijn 2e en vandaag de wortelkanaalbehandeling van de 3e gehad. Zonder verdoving..... maar geen pijn dus dat zegt genoeg over de staat van mijn kies Het kan zijn dat ik juist nu enorme kiespijn krijg vlg de tandarts (heel leuk mens trouwens, we kletsen heel wat af voor en na de behandeling ). Hoop dat het meevalt want nix erger dan kiespijn.



Spannend Disco! hoop zo dat het wat word en dan ook nog voor een mooi prijsje



Ik ken je situatie niet Darriva maar het klinkt als een zware periode. Wat naar dat een ander daar dan van wil profiteren. Heel veel sterkte!!



Ik ga ff koken. Stampot andijvie, tenminste..... met een slasoort die op andijvie lijkt want andijvie heb ik niet kunnen vinden in Frankrijk. Maar is ook een heerlijke stampot, ook al zeg ik het zelf
Alle reacties Link kopieren
Lila: de noodkroon zit er in. Ik had al een eerdere afspraak gehad waar ze een gat hadden gevuld..Nu dus dit en over twee weken terug komen. Ik ga er elk jaar eentje doen. Dus heb nog wat in het vooruitzicht de komende Jaren. Assistente en tandarts hadden leuke gesprekken over serie moordenaars tijdens de behandeling:))..

Andyvie, kennen ze hier ook niet, vind ik eigenlijk best wel jammer. Boerenkool wordt als decoratie gebruikt:)..Ik ben eigenlijk de enige hier die van stamppot houd.



Chica: mijn man heft ooit een mri gehad omdat hij zo'n last van zijn onderrug had. Bleek het achteraff mijn zoon te zijn, die hem daar trapte tijjdens zijn slaap. Ben blij dat mijn kids door die periode heen zijn. Maar nu hebben we dus de poes die ons s'morgensvroeg wakker maakt.



Ik las net ergens over 2 weken herfstvakantie..veel te lang. De kids zijn nu twee dagen vrij om dat er teacher conferentie is. Wel gezellig, buiten regen..en wind..



Leuke poes ainne..een raccoon in Ierland..misschien heft er iemand eentje stiekum mee genomen..



Erg veel lawaai in huis, ik ga omhoog..
Alle reacties Link kopieren
Ainne.. gelukkig een kat ! Ik las gezins uitbreiding en hield een momentje mijn hart vast. Schattig beestje!



Darriva wat een spanningen. Bijna altijd een gedoe om samengestelde gezinnen tevreden te houden. Hoe vaak gaat je stiefdochter nu naar Amerika? Ik hoop dat het goed uit pakt voor jullie allemaal.



Disco een huis!! Spannend. De voorpret is al zo leuk, alle dromen van een eigen plek



Lila, lekker andijvie, een van de weinige Hollandse stamppotten die ik weleens maak, met uitgebakken spekjes erin en een kuiltje jus,lekker! Hier is boerenkool ook heel populair geworden als 'superfood' Ik at het echt nooit meer, alleen de lucht ervan al, getver, maar tegenwoordig gaat het rauw door de smoothie.



Kinderen in bed was in de ochtend wel leuk, die kleine lijfjes <3 Zoon had zaterdag zijn 21ste verjaardag, Hoera, die is volwassen!!!! Soms komt hij even bij me op het bed zitten in de ochtend, bakkie koffie erbij…

Heb een geweldig feest weekend gehad, een BBQ in de tuin en ik had een helium tankje gekocht om de speeches wat grappiger te maken. Iedereen kon ook een ballon met een wens 'to the universe' laten opstijgen. Erg gelachen. Daarna allemaal naar de stad om wat live bands te bekijken. Het is hier alweer lekker warm dus alles was helemaal geweldig.



Liubi, Halloween in Saudi, wat een cultuur mix. Doe je ook nog Sinterklaas daar? En de Arabische feesten..



Chica, een puberende heks, haha.. klinkt heel pittig en ze ziet er altijd zo beeldig uit



Raccoon,leuk dat je hier ook weer schrijft, goed van je, elk jaar een kroon. Zet me aan het denken. Goed voor jezelf zorgen (y)



groetjes alllemaal x x
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een super verjaardag Orbit!!
Alle reacties Link kopieren
Leeeuk Orbit, dat zijn nog eens verjaardagen! Dan is zo'n lekker klimaat toch echt wel heel fijn he? Barbecue, live bandjes kijken... Jemig, 21, wat een mijlpaal eigenlijk he! Hier wordt die leeftijd ook uitgebreid gevierd en dan krijgen ze een grote sleutel. Zal wel de sleutel naar adulthood zijn of zo? Doen ze dat bij jullie ook?



Darivva (en Yadan die we ook hier gehad hadden) zijn geband van het forum wegens trollen... Raar hoor, waarom verzin je dat soort verhalen in vredesnaam? Nah, vanaf nu geloof ik geen Amerikaanse sterke verhalen meer. Raccoon jij bent toch wel echt he??!!!



Liubi is je man geslaagd voor een fiets?

En nee, die kostuums maak ik niet zelf hoor, kun je hier overeal voor een appel en een ei kopen. Het enige wat ik doe is de facepaint.



Lekker bank holiday hier vandaag, dus een dagje vrij. Zitten hier te lamballen op de bank, man slaapt nog, die moet vanavond weer werken.

We gaan zo rocky road maken. Vieze zoete rommel, maar de meiden zijn er blij mee, dus het moet maar.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat je zulke verhalen verzint.... hoe zijn ze daar eigenlijk 8er gekomen? of moeten we het maar negeren?



Ziet er eigenlijk best lekker uit rocky road Ainne maar ja ik ben dan ook een zoetekauw



Pffff mijn lijf moet nog wennen aan de wintertijd. Kan met moeite mijn ogen open houden komt vast door de antibiotica en de dienst van 10 uur die ik afsloot met een uur zwembad met de bewoners.

Kruip vanavond maar lekker vroeg onder de wol denk ik.

Jullie nog last van de wintertijd?



Lekker slapen allemaal xXx
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 27 oktober 2014 @ 10:21:

Leeeuk Orbit, dat zijn nog eens verjaardagen! Dan is zo'n lekker klimaat toch echt wel heel fijn he? Barbecue, live bandjes kijken... Jemig, 21, wat een mijlpaal eigenlijk he! Hier wordt die leeftijd ook uitgebreid gevierd en dan krijgen ze een grote sleutel. Zal wel de sleutel naar adulthood zijn of zo? Doen ze dat bij jullie ook?



Darivva (en Yadan die we ook hier gehad hadden) zijn geband van het forum wegens trollen... Raar hoor, waarom verzin je dat soort verhalen in vredesnaam? Nah, vanaf nu geloof ik geen Amerikaanse sterke verhalen meer. Raccoon jij bent toch wel echt he??!!!



Liubi is je man geslaagd voor een fiets?

En nee, die kostuums maak ik niet zelf hoor, kun je hier overeal voor een appel en een ei kopen. Het enige wat ik doe is de facepaint.



Lekker bank holiday hier vandaag, dus een dagje vrij. Zitten hier te lamballen op de bank, man slaapt nog, die moet vanavond weer werken.

We gaan zo rocky road maken. Vieze zoete rommel, maar de meiden zijn er blij mee, dus het moet maar.



Haha..ainne, je laat me lachen. Dat yaran een lulkoek verhaal was had ik eigenlijk bij de eerste zin al door. Dariva had nog wel gekund..of ik echtt ben..wie weet, misschien woon ik wel op een flatje in Groningen..

Waarom verzinnen sommige mensen zulke belachelijke verhalen..helemaal yaran, met haar zus die overleed. Van die andere heb ik niet zo veel mee gekregen, alleen hier dan dat ze niet naar Amerika wilde..



Orbit: hele mijlpaal met je zoon.



Ik moet het hier eerst bij laten. Ik ben uitgenodigd voor een ontbijtje, ik was de vorige week jarig. Ik heb dit jaar geen feestje gegeven en nu heb ik heel wat uitnodigingen voor lunch of breakfast..
Alle reacties Link kopieren
Wennen, dit nieuwe forum, krijg er schemer hoofdpijn van…Ainne hoe kwam je erachter dat die mafkezen geband zijn? Yaran herinner ik me niet. Wat bezielt sommige mensen toch :P

Ik vind Rocky Road best lekker, wordt hier met kerst overal aangeboden, super zoet.

Racoon, gefeliciteerd, weer een jaar ouder. Een ontbijtje is altijd leuk. Wat doen ze daar eigenlijk voor ontbijt? Poched egg en zalm is hier helemaal in en natuurlijk een fried breakfast met spek, tomaat ei en worstjes. Lekker voedzaam.

Lila, klinkt vermoeiend, antibiotica en tijdsverschil...hebben ze ook zoveel chloor in jullie bad? ik val ook om van de slaap na een gehandicapten zwemles, erna hoeft er nooit eentje meer naar de wc terwijl ze normaal de hele dag moeten, dus ik ben wel blij met het chloor gehalte.

Happy Weekend allemaal x x x
Alle reacties Link kopieren




Gaan jullie nog wat voor Halloween doen vandaag? Wij zijn uitgenodigd voor een (kinder)feestje, dus eind van de middag gaan we naar hun huis, dan met een hele groep trick or treaten en daarna kunnen ze zichzelf scheel eten aan de buit.



Ik moet ook nog erg wennen aan die forum hoor, het navigeert niet lekker, en via de mobiel is het al helemaal waardeloos. Op zich vind ik het wel een mooi clean design, maar die reclameblokken overal tussendoor zijn dan weer bloediiritant!



Op het napraattopic werden er twijfels geuit over Darivva (en eerder ook al over Yaran). Ik gaf ze nog het voordeel van de twijfel, maar uiteindelijk stond er dus in het bantopic dat ze geband waren - en meerdere nicks trouwens, wegens trollen via dezelfde proxy of zo. Absurd hè, zoveel tijd steken in een lulverhaal!



Nog van harte Raccoon! Leuk, dat soort uitnodigingen!
Alle reacties Link kopieren
Mn app doet t niet meer. Had hem al opnieuw geinstalleerd maar werkt niet. Ik krijg een popup waar niets instaat behalve ok en krijg geen topics te zien. Daarom dus maar mobiel via de site.... Want!!!!! Het is gelukt. We zijn eruit!! Moet nog wel een bouwtechnische keuring doen maar als daar geen rare dingen uitkomen, ga ik binnenkort een koopcontract tekenen voor mn huis!! Ga dit weekend puzzelen over de opleverdatum maar zal ergens in feb worden.



Blij. Opgelucht. Excited en ook bang!! Helaas is boyfriend niet availible voor mij dus ik wilde het even delen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ontbijtjes en lunches ook altijd erg fijn, helemaal als ik uitgenodigd word. Meestal neem ik gewoon een latte of een chai en een soort koek.



Eigenlijk had ik nu wel even bij jouw willen zitten Orbit, ik ben de regen alweer moe..



Ainne; we doen eigenlijk niet zoveel met Halloween. Bij mijn dochter was vanmiddag een feestje in de klas en daar heb ik geholpen. Dadelijk gaan ze nog trick or treaten..Ik ga niet mee. We hebben de tuin en het huis versierd. Helaas pindakaas is het net begonnen te regenen.



Kan me voorstellen datt je wat zenuwachtig bent Disco..Snap het niet helemaal met je vriend?



Ik vind het forum helemaal niet overzichtelijk..
Alle reacties Link kopieren
Chicha: kan het nieuwe forum niet op..Hopelijk kan ze snel weer inloggen..
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, kom ook weer eens langs. Heel veel gebeurd in de afgelopen maanden.

Na een fikse opknapbeurt in juni in m'n nieuwe huis getrokken, moeder is nu 6,5 week geleden overleden, maandag begin ik aan een nieuwe baan en mijn kinderplan staat even 6 maanden in de koelkast.



Viva App doet het niet meer en gaat het voorlopig niet doen ook. Iedereen moet via de webbrowser. Via de iPad heb ik regelmatig dat de site zegt dat 'er problemen opgetreden zijn' em dat mijn profiel niet bestaat. Even een uurtje wachten en dan kan ik er wel op,



Ik heb de trollen even gemist geloof ik .
WTF?
Ja Halloween was erg leuk gisteren.
Jaaaaaaaaaa!!!! Ik ben er weer!



Geen idee waarom ik opeens vandaag wel kon inloggen.



Even bijlezen.
Disco, Gefeliciteerd!

Kun je geen link op FB zetten? Dan kunnen we het zien.



Abusu, haaai!

Wat ik op FB niet wilde vragen, maar hier wel: Waarom ben je weer van baan veranderd? Je zat er pas net.

Is het een verbetering?



Ik mis de 'like' functie op het forum.



Halloween is door de heks gevierd in een disotheek in de hoofdstad. Van 17 tot 23h en zonder alcohol.

Jammer dat we er 85 km voor moeten rijden..

(en ook weer terug),



Vandaag zit ik brakkig op de bank. Maar ik moet nu echt wat gaan doen want het is hier een vreselijke zooi.

Eerst nog maar even koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven