Thailand met een peuter

30-10-2014 19:36 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen!



Ik ben in 2011 met mijn man naar Thailand geweest (BKK-Krabi-Koh Phi Phi-Phuket-BKK) en dat is zo goed bevallen dat ik nu met de kleine meid van 2,5 jaar alleen ga (man moet werken). Wij komen 19 nov as. aan in BKK nu wil ik graag een hotel met balkon in de omgeving van KhaoSan road (kan ik nog lekker op het balkon zitten als de kleine al slaapt en kunnen we in de vooravond voordat ze gaat slapen nog ff gezellig over KhaoSan en Soi Rambuttri lopen). Nu kom ik uit bij Buddy Lodge en New Siam Riverside (ik zit me suf te zoeken op alle hotel booking sites) maar is er geen ander leuk hotel met een balkon in die buurt??



Wij blijven 14 dagen, ik zat er zelf aan te denken om van woe 19 nov tm zo 23 nov in BKK te blijven dan kan de kleine genoeg acclimatiseren en kunnen we wat kids uitstapjes doen bv Siam Ocean World, Dream World, Fantasia Lagoon bv. (is iemand daar geweest met kinderen en is dit leuk om te doen of zijn er andere leuke dingen?), daarna wilde ik eigenlijk een weekje naar Hua Hin omdat dit niet zo ver van BKK is maar hoe meer ik erover google hoe meer ik denk dat dit geen leuke plaats is.



Voor zon, zee strand met de kleine is het dan toch niet beter om gewoon toch maar naar Phuket te vliegen? (dat het toeristisch is maakt niet zoveel uit) of zal ik toch maar de bus pakken naar Jomtien ofzo? Of weten jullie een andere leuke plaats om met een kleintje naar toe te gaan zonder al te veel gedoe?



Wat zijn leuke trips om te doen met een kleintje vanuit BKK?? Kanchanaburi of iets anders?



Sorry voor de vele vragen maar na veel gegoogle weet ik het ff niet meer en hoop op wat antwoorden en tips van jullie zodat ik vandaar uit weer verder kan googelen!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom in godsnaam met een kind 12 uur vliegen naar een bestemming waar je kind een week nodig heeft om aan een andere tijdzone te wennen? Op deze leeftijd weet ze zich niks te herinneren, dus kan je net zo goed naar de Ardennen gaan... Ik zou een kind pas meenemen als het een jaar of 8 is.. Maar goed, jij wil het graag..
Alle reacties Link kopieren
Ik deel de mening van mijn voorganger. Wat is de meerwaarde van Thailand. Ben er ook geweest prachtig maar 1 week in Bangkok met een 2,5 jarige en het idee om met de bus ergens naar toe te reizen vind ik echt overkomen als je eigen belang boven dat van je kind. Heb je gedacht aan

Lange vluchttijd, jetlag, grote overgang in weer, risico op ziektes door muggen en eten etc
Alle reacties Link kopieren
Ik deel de mening van mijn voorgangers ook.

Daarnaast verbaas ik mij dat je zo'n prachtige reis zonder je man maakt. Het lijkt mij fantastisch om de reis met het hele gezin te maken.

Ook verbaas ik mij over het feit dat je nog geen hotel geboekt heb, 2/3 weken voordat je daar aankomt. Zeker met een klein kind wil je zeker zijn van een goed onderkomen.



Ik ben nog nooit in Thailand geweest, dus ik kan geen antwoord geven op je vragen. Ik ben bang dat deze vragen zo specifiek zijn dat niet veel mensen hier antwoord op weten. Kan je, als je een hotel belt/boekt, daar niet informeren over kinderactiviteiten en OV-verbindingen?



Succes in elk geval. Maak er een mooie vakantie van!
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog een tip, ga direct door naar een rustig hotel met zwembad! Met je kind wil je niet in Bangkok zitten.. Jomtien is best crimineel.. Cha am is een rustige plek en geschikt voor de kleine.
Tja, ik ben het niet met mijn voorgangers eens. Mijn dochter van 6 is al 4x in Thailand geweest. Ik vind het een heerlijk land juist voor kinderen. Oké, een kind merk geen verschil tussen een strand van Thailand en Spanje. Maar qua sfeer en vriendelijkheid en natuur is Thailand toch echt veel beter.

Mijn dochter heeft echt nooit last gehad van de jetlag. Ik zou alleen niet zoveel ondernemen als ze zo jong zijn. Gewoon lekker relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Yajes heb jij misschien tips van hotels en waar je bent geweest met je dochter?
Ik ben met haar voornamelijk in Phuket geweest. Vraag me geen namen van hotels want dat weet ik echt niet meer. Echt erg want ben afgelopen mei nog geweest..

Gewoon op google en Thailand forum zoeken.

Succes en veel plezier alvast! Ben jaloers!
Alle reacties Link kopieren
Phuket is eigenlijk geen Thailand.



TO is er geen manier/site waarbij je juist op kindvriendelijkheid kan selecteren? Deze leeftijd lijkt mij wel een lastige, een speeltuin om lekker uit te razen is niet om de hoek in Bangkok. Wat heeft jouw kindje te zoeken in Bangkok joh? Reis lekker door naar een fijn eiland.
Stoer plan! Google anders op Thailand met dreumes of iets dergelijks en kijk bij die georganiseerde reizen gericht op gezinnen naar handige routes, kindvriendelijke hotels en bezienswaardigheden.
Hahaha, I know! Maar ook op Phuket heb je mooie en relaxte plekjes. Zeker met kind vind ik het een fijn schiereiland.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel veel leukere eilanden dan Phuket, vele malen goedkoper ook. Ik was in shock van de lelijkheid, het gekokketeer en de prostitutie. Ik snap werkelijk waar niet dat iemand die méér gezien heeft van Thailand daar plezier kan hebben. Brrr.
Ik snap niet dat je met 'n peuter aan Khaosan Road gaat zitten. Waarom niet 'n riverside hotel met hoteltuin en zwembad? Je bent met de taxi/tuktuk zo in 't centrum.

Verder vind ik Phuket nu niet echt 'n geschikte strandplek. Veel te druk/toeristisch en veel sekstoerisme. Zelf heb ik 'n hotel geboekt in 'n rustig deel van Koh Samui.
quote:Waarom in godsnaam met een kind 12 uur vliegen naar een bestemming waar je kind een week nodig heeft om aan een andere tijdzone te wennen? Op deze leeftijd weet ze zich niks te herinneren, dus kan je net zo goed naar de Ardennen gaan... Ik zou een kind pas meenemen als het een jaar of 8 is.. Maar goed, jij wil het graag..Het gaat toch niet om 't kind, maar om TO? Als ouder mag je toch ook gewoon nog een leuke reis maken ipv massaal naar de camping in Frankrijk te gaan? Ook voor 'n kind is Thailand leuk. Altijd lekker weer, lekker eten, mooie stranden en ze zien er 'ns wat anders zoals olifanten bijv. Alleen lang in BKK blijven hangen snap ik ook niet zo. Als je daar persé nog wil sightseeen regel dan 'n hotel met oppas zodat jij 'n dag/avond los kan gaan met bezichtigen en avondmarktjes en vlieg dan door naar een relaxt strandeiland.
Een kindje van 2,5 in Thailand toevertrouwen aan een vreemde oppas zou ik dan weer nooit doen.
quote:mittie schreef op 30 oktober 2014 @ 21:59:..Daarnaast verbaas ik mij dat je zo'n prachtige reis zonder je man maakt. Het lijkt mij fantastisch om de reis met het hele gezin te maken.

Ook verbaas ik mij over het feit dat je nog geen hotel geboekt heb, 2/3 weken voordat je daar aankomt. Zeker met een klein kind wil je zeker zijn van een goed onderkomen.



Ik ben nog nooit in Thailand geweest, dus ik kan geen antwoord geven op je vragen. Ik ben bang dat deze vragen zo specifiek zijn dat niet veel mensen hier antwoord op weten. Kan je, als je een hotel belt/boekt, daar niet informeren over kinderactiviteiten en OV-verbindingen?



Succes in elk geval. Maak er een mooie vakantie van!



Ik denk dat het vetgedrukte alles wel samenvat en die zin erna, 'Ik ben bang dat deze vragen zo specifiek zijn dat niet veel mensen hier antwoord op weten. ', is ook wel grappig.. Als er 1 land is waar al tig forummers naar toe zijn geweest.. En TO gaat vaker op vakantie, juist goed dat ze niet thuis blijft zitten, alleen omdat man niet mee kan.



TO: geen kinderen hier, maar ik zie niet zo goed wat een kleintje zou aanspreken aan het schreeuwerige Khao San Road eigenlijk.. Maak in Bangkok een boottocht, dat is voor haar ook wel leuk.

Hua Hin heeft niks gezelligs, gebruik ik zelf alleen als een soort noodstrand vlak voor een vlucht terug als het daar mooi weer is en elders dichtbij het vliegveld niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn een paar jaar terug met zoon van toen 4 o.a. in Thailand geweest. Bangkok is wel erg benauwd en smoggie om te acclimatiseren met zo'n kleintje. Mijn ervaring is dat de grote tempelcomplexen ook voor kinderen erg leuk zijn, veel te zien. Maar niet te lang achter elkaar. Zelf hebben we in Bangkok een paar dagen in zo'n luxe hotel gezeten met groot zwembad, omdat mijn ouders toen ook kwamen. Was wel echt een lekker rustplekje voor zoon. en met de taxo of tuktuk waren we zo in het centrum.



Kanchanaburi vond ik wel een relaxte stad. Je kunt er leuk met het treintje met de kleine en een uitstapje naar de watervallen is ook gemakkelijk te regelen. Hotel met zwembad (ik kan Phong Peng guesthouse aanraden).



Ik zou voor een wat kleiner eiland kiezen. Nachttrein vond mijn zoon geweldig, maar die was wel al wat ouder. Als je een benedenbed hebt, kun je daar best met z'n tweeën slapen. en anders vliegen.



Koh Phi Phi of Koh Lanta of een ander eiland in die regio.

Op het forum van www.verrereizenmetkinderen.nl kun je ook nog om tips vragen, daar zitten veel reizende gezinnen.



Veel plezier, heerlijk Thailand.
Zonde om naar Khao San Road en Phuket te gaan, zeker met een klein kind.



Als ík jou was, zou ik het ook heel anders doen, aangezien je er toch al een keer bent geweest. Ik zou naar Chiang Mai vliegen, veeeeeeeeel leukere stad met een klein kind volgens mij, want is gewoon een stuk rustiger en overzichtelijker. In de Chiang Mai Zoo heb je panda's en koala's en het grootste aquarium van Thailand/Azië, zoiets geloof ik.



Verder kun je daar excursies boeken naar een (verantwoorde!) verzorger van olifanten. Hoe leuk als je kleine sugar canes aan een olifant mag voeren of mag helpen de olifant te wassen in de rivier?



Als je met een kleine makkelijk naar het strand wil vanaf Bangkok zou ik naar Hua Hin denk ik. Ik ben er zelf niet geweest, maar ik hoorde dat ook veel Thaise gezinnen daar in het weekend heen gaan.



Kanchanaburi vond ik erg leuk om naar de Birma railway te gaan en naar de Erawan falls. De Erawan watervallen zijn echt prachtig en je kan erin zwemmen, maar daar zitten wel van die vissen die aan je knagen in, dus ik weet niet of een kindje van 2.5 dat niet eng vind. Bovendien kan ze meestal niet staan daar, maar je zou natuurlijk samen met haar in de lagere falls kunnen zwemmen en lekker picknicken.

De Birma-railway lijkt me voor zo'n kleine weinig toegevoegde waarde hebben. Bij de hoger gelegen poelen kom je ook aapjes tegen, maar weet niet of je zo ver komt met een kleintje (dan moet je haar dragen).



Anders naar Khao Yai, leek mij prachtig, maar hebben we helaas niet meer gered.



Wel leuk hoor, naar Thailand met zo'n kleine. Wij gaan hopelijk ook weer zodra ik afgestudeerd ben en hopelijk hebben we er dan al 2! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eenelfje



New Siam Riverside is een prima hotel (althans 5 jaar geleden) met een lekker zwembad en idd niet ver van kao san.



Als je een plek dichter bij BKK zoekt, gan dan naar koh Chang (5 uur met de bus of half uurtje vliegen en 15 min ferry) of koh Samet (3 uur met de bus). Allebei erg leuke relaxte eilanden.
Alle reacties Link kopieren
@paresseuse

Ik geef je gelijk dat TO niet thuis moet blijven zitten. Maar ik vraag me, echt oprecht, af waarom dit dan Thailand moet zijn, vooral met een klein kind.

Daarnaast vind ik sommige vragen erg specifiek en denk ik dat TO dit beter kan vragen bij het hotel waar ze boekt.

Ik geloof dat veel mensen er zijn geweest, maar ik geloof niet dat zij antwoord hebben op al haar vragen. Kan toch?



Ik ben er inderdaad nooit geweest, dus wellicht zit ik er naast.
I've got nothing to do today but smile.
quote:Maar ik vraag me, echt oprecht, af waarom dit dan Thailand moet zijn, vooral met een klein kind.Waarom zou het niet Thailand mogen zijn? Juist Thailand is een relaxt land qua bevolking (ze zijn er ook kindvriendelijk ingesteld), het is er veilig voor 'n vrouw alleen en je hebt er prima te eten.
@mittie: Juist omdat een kind van 2,5 nog alles leuk vindt is het zo gemakkelijk om naar een land te gaan als Thailand. Er is veel te zien voor zo'n kleintje, het reist er relaxed, er zijn goede guesthouses en het eten is er goed, ook op straat.
Eens met Elninjoo en paresseuse, maar BKK vind ik dan persoonlijk echt minder geschikt. En Phuket - al ben ik vooral in Patong geweest - vind ik ook meer iets voor mensen die graag willen gaan stappen, dan voor kleine kindjes.
Ik kan hua hun echt afraden smerig strand en niet mooi. Echt niet zoals de plaatjes die je op Google ziet.



Zelf ben ik heel vaak in Thailand geweest, nog nooit met een kind. Maar ik heb ondertussen wel een kindje dus kan wel meedenken. Zelf zou ik naar koh samed gaan, lekker dicht bij bangkok. Aan dat strand heb je alles,en er lopen de hele dag op een niet vervelende manier wat mensen die bv fruit en ander eten verkopen op het strand. Maar je kan ook vliegen naar kon samui en naar koh phangan met de boot. Des noods in meerdere dagen.



Chang mai is denk ik erg leuk met een kleine. Een nachttrein is denk ik goed te doen met een kind vanaf 4 (hangt ook van kindje af). Maar vliegen is makkelijker natuurlijk. Je hebt daar zo veel leuke dingen voor kleine kinderen. Olifanten tochten, night safari, nachtmarktjes, natuurparken, dierentuin.



Ocean world en dreamworld is wel leuk hoor. Allebei geschikt voor met kleine kinderen. Je hebt ook van die pretparken en waterparken boven in winkelcentra. Ik zou inderdaad lekker met de gewone boot over de rivier gaan ook. Misschien naar het hoogste gebouw om uitzicht te bekijken. Sorry heb geen tips voor verblijf helaas.
quote:Ik kan hua hun echt afraden smerig strand en niet mooi. Echt niet zoals de plaatjes die je op Google ziet.Goed dat je het zegt ik hoorde nl. juist dat het heel mooi was en inderdaad, op google ziet het er niet verkeerd uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven