Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
@AnApple: Hopelijk heb je jouw salade kunnen eten? Beetje goed verlopen jouw sollicitatie?



O: 100 gr bruin brood met abrikozenjam, koffie

T: banaan

L: 80 gr bruin brood met geitenkaas/kipfilet, groentesoep

T: koekje, magere aardbeienyoghurt

D: ovenschotel met puree, parmezaan, kabeljauw, spinazie en erbij nog gestoofd witlof

T: fruit
Alle reacties Link kopieren
Jaa heb heerlijke salade mogen eten van mezelf, want het ging heel goed.



Voor vandaag:



O: Boterham met kaas en een eitje

T: 4 M&Ms

L: Salade met paddenstoelen en kip

T: Mandarijntje

D: Shoarmavlees geroerbakt met champignons en prei

T: Biscuitje en glas fris



En net heel lekkere hockeytraining gehad Lekker weer 1,5 uur gesport zonder na te denken.
Alle reacties Link kopieren
@hier

het werk gaat niet echt lekker. Mijn kennis is denk ik veels te basic hiervoor. Gelukkig is het in de detachering en loopt het contract t/m december. En dan geeft de organisatie aan of ze verder willen en mag ik hetzelfde aageven en ik denk dat ik ga afhaken en afwachten op een andere opdracht. En ondertussen maar gewoon het werk zo goes mogelijl doen.



Gisteren net dagje qua eten. Ga het lijstje nu niet meer posten hopelijk vanavond wel op tijd thuis en dan rustog reageren en lijstje posten.



@anappleaday

wat fijn dat de sollicitatie goed ging, wat voor werk doe/zoek je?



@pamplemoes

ziet eruit als een goed lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen



@Strawberry: Nog even doorzetten dus!



@AnApple: Goed dat je sollicitatie prima verlopen is. Net lijstje en flink gesport!



Hier is alles rustig, heb vakantie. Ik probeer wel wat werk te verzetten, maar ik ben een beetje lui!



O: 100 gr bruin brood met aardbeienjam/honing.

T: koffie, chocolaatje, mandarijn

L: 80 gr bruin brood met kipfilet/geitenkaas en wortel, verse paprikasoep

T: sojapudding

D: rijst, gebakken kip in currysaus, paprika en courgette

T: fruit?



Prettige dag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw een heel nieuwe site! Wel even gruwelijk wennen hoor!

Gisteren super dag qua eten en sporten.



Lijstje vandaag:

O: magere yoghurt, agavesiroop, lijnzaad, havermout en paar cacao nibs. beker optimel

T: 2 boterhammen halvarine met appelstroop

L: 3 boterhammen met appelstroop, beker bouillon

T: chocorijstwafel + blikje redbull

T: appel

T: peijenburg tussendoor reep

D: 3 burrito's (zon doos van knorr of honig ofzo)

T: niets denk ik...



Best goed, behalve het blikje drinken.

Vandaag nog niet zo veel gedronken. Maar een halve liter water



@Marisje: En nog leuke kleren kunnen vinden??

@Pample: In je vakantie mag je ook best lui zijn!

@straw: Jammer dat het werk niet bevalt! Nog even uitzingen tot december dus!

@apple: Welkom! (of had ik dat al gezegd? )
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als data analist. Heb nu een prima baan, maar weinig mogelijkheden voor doorgroeien enz. Dus ik hoop dat die andere baan wat wordt. Bijkomend voordeel: bij dat bedrijf is een sportzaal èn worden er groepslessen/hardloopgroepjes georganiseerd tijdens werktijd!



Ik heb trouwens een topsite gevonden voor hele lekkere magere gerechten met dit als absolute topper:

http://chickslovefood.com/skinny-bananenpannenkoekjes/

Lekker ontbijtje, of icm wat fruit oid ook een lekkere lunch (alleen voor lunch is wat weinig).



O: Smoothie van avocado, komkommer en kiwi

L: 1 boterham met ham, 1 boterham met tonijnsalade, glas Optimel Puur

T: Mandarijntje

T: Handje chips

D: Pangasius, couscous en gegrilde paprika en prei

T: Blokje pure chocolade (denk ik)



@Pamplemoes, vind je het niet moeilijker om goed te eten als je thuis zit? Ik merk dat ik uit luiheid meer wil eten!



Morgen ga ik met een vriendinnetje naar de Italiaan, dat wordt even een zondig dagje ;)
Alle reacties Link kopieren
Neen, ik vind dat helemaal niet moeilijk om goed te eten als ik thuis ben... Als ik van mijn werk thuiskom, dan moet ik meestal opletten dat ik de kast niet plunder!
Alle reacties Link kopieren
Yes, het forum doet het weer!



Even melden dat ik de baan heb gekregen! :D:D:D:D



Verder voor vandaag:



O: Smoothie van banaan, ananas, broccoli en sinasappelsap

T: Banaan

L: 1 boterham met salami, 1 boterham met tonijnsalade, glas Optimel Puur

T: Mandarijntje

D: Pizzaaaaaa en een wijntje om mijn nieuwe baan te vieren



Heb vanochtend voor mijn werk nog een half uur hard gelopen. Ik haaaaaaat 's ochtends sporten dus ik vond mezelf een hele bikkel Nu kan ik gerust aan de pizza vanavond Volgens mij door mijn blije-ik-heb-een-nieuwe-baan-dansje ook nog wat calorietjes verbrand ;)
Alle reacties Link kopieren
hé hé, viva is er weer. Gisteren vandaag iets betere dagen op het werk, maar het zal relatief matig blijven. Contract loopt t/m eind december en ik zit erover te denken morgen contact op te nemen met mijn detacheerder om aan te geven dat het werk bij deze organisatie niks voor mij is. Of ik wacht nog even.

In ieder vandaag ook eerder vertrokken met toestemming omdat ik 2 dagen een half uur heb overgewerkt. En mijn baas wil dat liever niet in geld uitbetalen...

Heb 2 enorme taken af te ronden, bij één heb ik hulp nodig en daarna kwestie van even doorzetten. En de andere is niet zo moeilijk maar moet ik nog even wat navragen, om te kijken of er een manier is om iets geautomatiseer te doen i.p.v. handmatig...



Qua eten ook redelijk dagen, omdat ik telkens precies op tijd op het station ben en een klein sprintje trek voor de trein geen tijd om extra (junk)food te halen.



Lijstje van vandaag:

O: bbh hagelslag & thee met melk

T: Bbh salami(maar niet de normale) & water & thee

L: appel & bbh chocopasta & thee

T: reepje ontbijtkoek(+/- 30 gram) & thee, water

D: pasta met tomatensaus & siroop & salade

T: ????



Ik ga zometeen douchen, en dan ook gelijk wegen, 's ochtends lukt het nooit of ik heb al ontbeten als ik eraan denk. Deze week weer niet gesport, maar zaterdag & zondag wil ik gaan pumpen & zaterdag les CX erbij doen.
Alle reacties Link kopieren
@Anappleaday,

Gefeliciteerd! Wanneer begin je? En wat leuk een sportschool van de zaak.

En een zeer net lijstje.



@Twilight

één blikje drinken kan toch geen kwaad?



@pamplemoes,

Enjoy vakantie! Vakantie is om te rusten.
Alle reacties Link kopieren
Dat wijntje zijn er 4 geworden maar ik heb mijn pizza maar voor 3/4 opgegeten dus dat heft elkaar weer wat op :p



Ben wel beetje bang voor de weegschaal morgen, vind dat toch altijd "eng".



En ik begin in januari met mijn nieuwe baan. Ben er blij mee want dan kan ik nog goed alles afronden bij mij huidige werkgever. Tis een drukke periode en het zou niet goed voelen om 1 maand voor
Alle reacties Link kopieren
@anappleaday

Ja, dat inderdaad meer dan 1 wijntje. Verder best netjes. En zowiezo wijn is gezonder dan bier of andere drank. En fijm dat je tijd hebt om alles af te ronden.



@hier

Vannacht van 10 tot 6.25 geslapen. En laatste dagje van de week er even tegen aan.

Gisteren vergeten te wegen, omdat ik als een gek naar de wc ben gesprint na douchen. Vanmorgen ook vergeten hopelijl denk ik er vanavond of morgenochtend aan.

Tot nu toe geen plannen voor het weekend, behalve sporten. En bijkomen vam deze stressvolle week.
Alle reacties Link kopieren
blikje kan dus wel kwaad, snap dr niets van! : 82,5 kg

Echt niet veel gezondigd deze week, en 2 x wezen sporten!
Alle reacties Link kopieren
Deze morgen gaf de weegschaal 81,8 aan. Betekent dat ik deze week 0,7 kg afgevallen ben. Komt nu neer op een totaal van 28,2 kg!



Ik zou in mei heel graag rond de 70 kg wegen. Is het haalbaar denken jullie? Dat is nog een goeie 6 maanden voor +- 12 kg. Als ik op dit tempo blijf afvallen, moet het lukken?



Jammer Twilight... Soms is niet duidelijk waarom je bijkomt. Dan val de volgende week des te meer af! Of je maakt jezelf wijs dat je niet veel gezondigd hebt, maar als je het dan allemaal eens op een rijtje zet, is dat toch wel het geval. Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar dat valt bij mij wel vaak voor!!!!



Bijna weekend Strawberry!



Klinkt als een leuke avond, Anappleaday!



Fijne dag iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Pff, kan niet geloven dat ik begin dit jaar gewoon nog 110 kg woog. Ik voel me nu nog altijd zo dik als ik foto's zie van mijn huidige zelf! Man, ik moet toen echt een walrus zijn geweest... Waarom zag ik dat toen niet? Ik hoop echt dat ik mijn streef haal, wil niet meer ongelukkig worden door mijn eigen lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hoe gaat het met jullie? Een aantal maanden geleden ben ik hier gestopt met schrijven ivm zwangerschap. We hebben begin oktober een dochter gekregen. Ik geef nog borstvoeding, dus afavllen mag niet, maar ik wil wel gezonder eten. Want ik snoep af en toe wel teveel. Tijdens zwangerschap nog gesport, veel gefietst en gewandeld. Inmiddels het wandelen weer opgepakt, en dat blijf ik voorlopig maar even doen. Ik zou graag weer mee willen schrijven om mezelf weer te stimuleren gezond te eten en te bewegen! Er moet nog iets van 12 kilo af, om mijn begingewicht te bereiken, maar ik ga daar niet op letten, komt na de kerst wel!

Ik heb wel af en toe meegelezen, dus ik heb gezien dat jullie nog steeds goed bezig zijn!



@Marisje: Super dat je al zoveel bent afgevallen!! Ik hoop dat alles goed met je gaat!



@strawberry: Ben je inmiddels afgestudeerd? Zo ja, gefeliciteerd, en anders hoe lang moet je nog?



@Pamplemoes: Zo wat knap, bijna 30 kilo.



@Anappleaday: Ook goed bezig lees ik en een nieuwe baan! Gefeliciteerd.



Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik iemand ben vergeten!!
Alle reacties Link kopieren
Hey mootje, leuk hier weer van je te lezen! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!



Misschien onbewust toch extra gesnoept inderdaad. Dit weekend heb ik een feestjes weekend ( goh alweer :P )

Vanaf maandag ga ik weer super strak in het regime!

Proberen ook het hardlopen en/of wandelen weer op te pakken naast het 2x per week sporten in de sportschool. Maar dat is wel lastiger nu het zo vroeg donker is ( en hier in de rimboe zijn er amper lantaarnpalen)

Maar op woensdag, zaterdag en zondag zou het best kunnen.

En dan op dinsdag en donderdag sportschool.

En vrijdag zwemmen.

Dus de beweging komt weer helemaal goed!!



Zo dat was mijn eigen peptalk!
Alle reacties Link kopieren
Mootje, proficiat met jouw dochter! Is het jouw eerste? Wil je dat ik jou al in de tabel stop? Kan een extra motivatie zijn om af te vallen.



Vandaag vrij rustige dag. Straks lekker een filmpje kijken met beetje kroepoek (lekker!!)

O: 98 gr volkoren brood met abrikozenjam

L: verse groentesoep, 90 gr volkoren brood met smeerkaas/ magere kaas

T: stukje chocolade, mandarijn

D: groentesoep, 100 gr gebakken aardappeltjes, gebakken kipfilet, salade en perzik op siroop

T: handje kroepoek (misschien) bij de film, agrum light



Prettig weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Pff mijn pizza kon dus ook kwaad :(

69,3 zei de weegschaal, 0,1 erbij sinds mijn eerste weging dus.

Volgens mij app heb ik ongeveer -2400 kcal gehadd sinds mijn weging op maandag, dus ik vind het maar raar. Maar goed, volgende keer weer beter.

Ik moet ook goed opletten dat ik genoeg drink, want ik drink echt heel weinig.



Hoi Mootje, gefeliciteerd met je dochter!



@Pamplemoes, 12 kilo is 6 maanden moet lukken toch? Dat is ongeveer een halve kilo per week!



Mijn lijstje voor vandaag:

O: Smoothie van banaan, ananas, broccoli en wortel

T: 2 blokjes pure chocolade

L: Boterham met jam en boterham met kaas en mosterd

T: 2 handjes nootjes

D: Pasta met kipfilet en basicilum-citroen-parmazaan saus, glaasje witte wijn erbij

T: ?



Morgen eindelijk weer beginnen met poweryoga, heb er zin in
Alle reacties Link kopieren
goedenavond..hier blij dat de week voorbij is. Maandag ochtend wordt leuk, moest iets afronden op het werk een code uitvoeren om een aantal rapporten te maken. Na geen tijd te hebben gehad om te lunchen(pauze gehouden aan bureau).om half 3 klaar, krijg ik een foutmelding terug, ik ernaar gekeken, baas en nog 1 andere collega. En zit ik in de bus en denk ik het probleem te weten... een spatie vergeten... :D

Nu weekend, eindelijk, want deze week was niet mijn week!

Heb deze week wel netjes gegeten op maandag of dinsdag na.



Lijstje:

O: Bbh boterham met ?(kan het niet herinneren) & thee met melk & verse jus 'd orange

T: bbh chocovlokken & 2 bekertes water

L: appel, bbh worst & thee

T: thee, 2 bekertjes water, half flesje siroop, mandarijntje

D: stampot van groente met stukjes vlees, rode kool & rijst.



Morgen weer sporten en dit ga ik maakt niet uit wat er gebeurd!
Alle reacties Link kopieren
@Mootjexx

Gefeliciteerd! Wat leuk voor je :D

En ik ben inderdaad afgestudeerd, in 1x geslaagd met een 7(volgens mijn bedrifsbegeleider vergelijkbaar met een 9/10 in belgië)



@Anappleaday

Net lijstje! Ik moet echt bewust zijn met drinken, neig veel te weinig te drinken.



@Pamplemoes,

Klink als een lekker & heerlijk dagje.



@Twilight,

wow, heel erg goede voornemens. Geniet van je feestweekend!



@
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...even snel voor ik ga sporten. Ik lijk wel een jojo, vanmorgen gewogen met ontbijt vers in de maag en ik zit op 76.4 . Dat is dus ongeveer -1.8 al met al erg tevreden voor een week dat ik niet gesport heb en ook nog eens zo gestressd was dat ik met het werk begon te dromen..

Zometeen 45 minuten bodypump en daarna ook nog eens half uurtje core training...



(werken de smileys bij jullie, wanneer je ze niet zelf typt maar uit dat knopje wilt halen???)
Alle reacties Link kopieren
pfff, ik ben echt ff de draad kwijt.....

qua eten gaat het wel redelijk, maar qua sporten niet.

Ik ben ook zooo druk met van alles. ( moeder geopereerd aan der arm, 6 wkn mitella, heeft hulp nodig, opa in hospice, werkdruk, proberen zwanger te worden wat niet lukt, zit niet lekker in mn vel, Bah bah bah )

ik ben daarom zo moe, en zo geen zin en tijd om te gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Bedankt voor de felicitaties!



Vrijdag en gister 2uur gewandeld, voel het vandaag in de benen. Vandaag misschien nog een klein rondje wandelen. Verder doe ik rustig aan.



Ik ga nog geen lijstjes bijhouden, want ik wil me niet focussen opvallen, meer op gezond eten en bewegen.



@Pamplemoes:Ik hoef nog niet in de tabel, ik zal het laten weten wanneer ik er aan toe ben.



@Marisje: Veel sterkte meid!!



@Strawberry: goed bezig met sporten!



@Apple: Pizza zet ook altijd flink aan, vaak zout en ik houd altijd veel vocht ervan vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven