Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de horeca en dat zorgt vaak voor raar eten maar vandaag was wel heel extreem. Ik werk in twee bars en ik organiseer in allebei vandaag een halloweenfeest.

OMG. Slecht plan. Zo. Veel. Voorbereiding.

Nu heel snel even een uurtje thuis om even te zitten (en forummen, pfffff, heel even gewoon lekker nietsen en geen mensen, praten, muziek) en dan verkleden en weer door.

Allemaal leuk en hectisch maar wat ga ik slecht eten op dit soort dagen Handje nootjes hier, hapje daar, snel iets tussendoor, biertje en een shotje.

Ik ga vanaf morgen een maand niet drinken en dat is echt even een goed plan dieettechnisch denk ik.

Nu snel snel nog even een hapje eten en weer door tot morgenochtend! (nachtzaak)
Zeg maar Spijker.
Nee ik woon niet bij mijn moeder, heb zelf al twee dochters.

Ik kan niet alles vertellen zo open op internet. Er is zo ontzettend veel met haar gebeurd in haar hele leven. Dat is nu door een bepaalde gebeurtenis getriggerd en komt allemaal tegelijk. Ik kan het zelf al niet eens bevatten of een plek geven want ik lig er letterlijk wakker van. Maar ik zie hoe erg mijn moeder eraan onderdoor gaat. Een man heeft ze niet en mijn halfbroers maken zich er ook makkelijk vanaf.

Ik typ dit bericht nu ook met tranen over mijn wangen, het zit me zo vreselijk hoog. Mijn moeder verdiend na al die jaren ellende en voor anderen zorgen eindelijk eens een onbezorgd en fijn leven. Maar keer op keer komt er weer wat bij....



MBB netjes maar 1 glaasje. En zeker; morgen kan je het ook; van die koekjes afblijven!!
Alle reacties Link kopieren
Haha ok ik zal niet gaan spammen MBB, hier de site;



http://healthyweightonline.nl/mindful-eten/



Ik heb ooit een cursus mindfulness cursus gevolgd en het helpt mij heel goed om mijn gedachten even uit te schakelen. Ik kan heel erg blijven malen, vooral als ik in bed lig.

Als ik dan een meditatie via een app doe, dan val ik veel beter in slaap en slaap vaster.



Maar zoals ik al eerder zei ik erger me een beetje aan de stem van de vrouw van healthyweightonline :-) dus ik kan me daardoor niet zo goed concentreren haha



Wat balen Roos dat je je zoveel zorgen maakt om je moeder, maar wat MBB zegt is wel waar...hoe moeilijk ook helaas.



Spijker veel plezier op je feestjes!



MBB netjes gedaan hoor op je borrel.



@ lichtpuntje, ik eet geen vlees, vis en eieren...jouw dieet gaat m dus niet worden voor mij haha
Alle reacties Link kopieren
@Roosv, wat klinkt het heftig **knuffel**

Was ze al bij de huisarts geweest?

In ieder geval heel veel sterkte.



@Lichtpuntje, welkom! Zet hem op!



@MMB, wat goed van je dat je sterk blijft van al die verleidingen!!



@Marana, voor jou ook een dikke knuffel!



@Puffin, leuke compliment van jouw collega, extra motivatie om meer te gaan afvallen!

Ik heb ook van 2 mensen gehoord dat ik ben afgevallen maar zelf merk ik het helaas nog niet...



@Mary, hoera! Onder de 80, mooi! Dat mag zekers op geproost worden!



@Glaasjeswater, gaat het nog goed met bodieboost?

Ik heb het boek even opzij gezet, het schiet niet echt op met lezen😁



@Fishie, alvast welkom terug! Had je genoten?

Hopelijk ben je niet of niet teveel aangekomen!



@Zebrini, 85 kilo eind November? Je gaat het halen! Go for it!!



@Famke en @MMB mooie eetlijstje (ok, behalve dat wijn dan)

Ik zie stamppotten...mmmm, lekkerrrrr!!



@Spijker, herkenbaar wat je schrijft hoor...nootjes hier hapje daar.

Deed ik ook en at heel slecht erbij ook nog! Alcohol kan ik gelukkig laten staan (vroeger niet)

Maar je bent bijna 2 kilo afgevallen! Echt goeeeed!!

Succes met je maandje alcohol-stop!!



@Fata, het lijkt me echt rustgevend, ik heb het nu niet nodig maar als ik het nodig heb ga ik het ook proberen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
**ik werd gisteren wakker met een stijve nek en ging toch sporten met mijn stomme kop...

Het werd erger...normaal doe ik keihard mee in een groeples maar toen deed ik maar wat, als het maar een klein beetje op leek-NOT...voelde me zo stom "huillie" **
Prrrr, mauw miawwwww.
Ja ze is wel bij de huisarts en doorgestuurd naar de praktijkondersteuner. Maar ja dat is 1 x per week 1 uurtje...

Het is gewoon echt teveel...



Ik ga vandaag batterijen kopen en dan zeg ik mn gewicht morgen. Is niet meer op tijd maar dat maakt niks uit.

Gister heb ik lekker wat nootjes genomen. Had ik even zin in. Vanavond niet.



Fijne zaterdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!



Oeh, afgelopen twee dagen waren voor mij niet zo best. Flink wat gesnaaid en uit eten geweest. Het was erg gezellig en heb er ook echt van genoten maar nu ben ik er weer even klaar mee, zeker omdat ik zo'n mooi gewicht heb behaald deze week! Vandaag en morgen worden even lastig, maar ik ga er weer voor!

Hoe doen jullie het trouwens 's avonds als je een feestje hebt en er wordt bier en wijn enzo gedronken? Ik vind het dan zo ontzettend saai om aan de thee te gaan haha, maar zou wel stuk beter zijn voor de lijn. Tips?
Hm ik heb t geluk dat ik even geen feestjes heb en hopelijk heb ik bij het volgende feestje mn doel bereikt. Dan mag het weer af en toe.

Trouwens, gewoon een glaasje wijn kan toch geen kwaad? Zolang je niet gelijk 8 glazen neemt en drie zakken chips?
ik ben vaak de bob aapie, en dus zit ik aan het water op een feestje, helemaal niet erg



voordeel is dat ik dan ook iets minder snaai, het is zo irritant dat je door alcoholische drankjes meer trek krijgt in foute dingen he
Alle reacties Link kopieren
@Roosv: heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!



@Spijker: hoe is je halloweenfeest afgelopen? En twee feesten in twee bars organiseren! Respect hoor haha.



@Fata: ik ben ook een piekeraar waardoor ik soms niet in slaap kan komen (door de kleinste dingen die ik dan groot maak in mijn hoofd) misschien moet ik ook maar eens over mindfulness gaan lezen.



@jane-ice: hoe gaat het nu met je nek? Aan de ene kant goed dat je toch wilde gaan sporten, maar je moet niet gaan overbelasten natuurlijk.



@aapie: ik ken alle tips voor als je op een feestje bent: geen stokbroodjes, van te voren van eten zodat je het daar niet doet, vooral van de gezonde snacks nemen zoals komkommer. Maar als ik eenmaal op het feestje ben blijf ik daar toch niet vanaf. Tegenwoordig kan ik mij wel meer inhouden, maar feestjes zijn voor mij gewoon funest gelukkig drink ook ook geen (tot zeer weinig) alcohol dus daar heb ik geen last van.



Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ik woog.... 79,5 dus maar 0,2 kilo erbij na de vakantie en nog steeds onder de 80 kilo!!! jeeej en dan terwijl ik gisteravond mcdonalds heb gegeten, omdat ik geen zin had om te koken. Ik ben blij. En vanaf vandaag zal ik weer eetlijstjes gaan posten, omdat ik weer thuis ben.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Haha jaaaa vooral die trek in van alles en nog wat als je drinkt... Ik heb het echt vooral met wijn. Heerlijk om wat hapjes te nemen en een wijntje te drinken. Ik heb besloten om vanavond geen toetje te nemen en 's avonds 2 wijntjes te drinken. Morgen geen alcohol meer. Bedankt voor de tips Fishie! En wat fijn dat je nog onder de 80 zit, goede motivatie!

Mijn eetlijstje (planning):



Ontbijt; geitenyoghurt, muesli, rozijntjes

Tussendoor; banaan

Lunch; tosti ham/kaas, boterham met honing

Tussendoor; aardbeien, 2 biscuitjes

Vanavond; chicken tonight

Tussendoor; 2 wijntjes
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor, weet iemand welk lettertype dit is welke nu op het forum wordt gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
@ Fishie, bedankt voor het vragen naar mijn nek, er zit nog geen verbetering in...

Slapen ging zeer moeilijk...gelukiig ben ik een paar dagen vrij van werk en in het weekend sport ik nooit.

En gelukkig ben je niet veel aangekomen, ik weeg ook 2 ons zwaarder dan vorig week.

Normaals welkom terug!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat vervelend Roos van je moeder, misschien kan zij terecht bij het GGZ?

Daar kunnen ze haar plaatsen bij een psycholoog die op haar vlak ervaring heeft, tenminste dit was voorheen het geval.

Kan me goed voorstellen dat je hier zo verdrietig van wordt, dikke knuffel voor jou!



Fishie dan is mindfulness echt een aanrader vind ik. Super goed zeg 0,2 maar erbij, zeker als je ook nog bij de mac bent geweest.



@ Aapie als ik zin heb om s avonds een paar wijntjes te drinken, dan probeer ik de rest van de dag er al rekening mee te houden. Ik neem dan een lichtere lunch bijvoorbeeld of 's middags geen tussendoortje.

Mijn grote voordeel is wel dat ik geen blokjes kaas, worst, bittergarnituur etc lust, de meeste hapjes zijn voor mij dus geen verleiding.



Mijn eetlijstje vandaag:

O: 2 speltboterhammen met kaas en tomaat

L: geen (ik had pijn en ben op bed gaan liggen)

T: 2 mandarijnen

D: Volkoren speltpannenkoeken gebakken in kokosolie (hartig met champigon, prei, rode ui - zoet met ahornsiroop)

T: Handje ongebrande noten
Succes dames! Voor mij is het vandaag dag 1 geweest dat ik weer ben begonnen met sporten. Ik heb de zolder klaargemaakt voor thuissport DVD's en er is genoeg ruimte en plek om aan de slag te gaan. Ik wil 6 kilo afvallen, van 64 naar 58. Ik heb ooit een periode 58 gewogen en wat was dat heerlijk. Ik voelde me vrij en gelukkig. Ik ben 1.62m. 64 kilo is ook heel gezellig hoor, maar mijn broeken passen me niet lekker en snijden dus ik begin nu steeds vaker lekker leggings te dragen. Dus de rem moet er nu op voor ik weer in de 70 weeg (dit is ook een periode geweest)! Wel net een halve pot duopenotti naar binnen gewerkt, onder het mom van: ik ben nu toch aan het sporten. Ik begon zo goed met een banaan als ontbijt en soep als lunch. Daarna ging het mis. Volgende zomer wil ik dus strak in het pak zitten! Morgen ga ik hardlopen (20 min), squats programma (35 min) en buikspieren doen (20 min). Hoop dat ik hier kan schrijven dat ik dat ook daadwerkelijk heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van vandaag:



O: Kopje magere joghurt, 1 appel en kop thee

L: Salade met kaas en 2 gekookte eieren

A: Sushi



En vanavond wel wat alcohol ;)
Alle reacties Link kopieren
@Zaligleventje: Erg herkenbaar! Broeken zitten mij ook totaal niet lekker meer. Toen ik 60 kg woog voelde ik me zo lekker in mijn vel en veel gelukkiger. Nu met die kilo's erbij niet meer. Ik zie ook echt op foto's dat ik weer ben aangekomen. De knop moet om! Succes met sporten
Lief van de mensen die zo meelevend reageren. Schiet er meerdere keren per dag van vol, van deze situatie.

Misschien komt t wat gek op jullie over maar ik heb een hele hechte band met mijn moeder. Ze is echt mijn beste vriendin, vandaar dat het me zo hoog zit. Ik kan gewoon niet zeggen 'tja jouw leven, jouw zorgen'. Daarbij heeft het ook met mij persoonlijk te maken.

Toen ik gister bij haar was liep ze alsof ze de hele wereld op haar schouders droeg. En net daarvoor werd ze uitgekafferd doof een van mijn halfbroertjes. Pff wat wil ik het leven weer even wat leuker en lichter maken. Krijg hierdoor even geen hap door mijn keel wat ik dan misschien maar als voordeel moet zien.

Ik denk dat ik haar binnenkort eens lekker mee uit eten neem ofzo...



Fishie, welkom terug! Wel jammer dat je vakantie voorbij is. Maar ook wel lekker om je ritme weer op te pakken toch? En heeeeeeel erg goed dat je onder de 80 bent gebleven! Daar mag je trots op zijn!



Nog een antwoord op Marana; ik ken zeker ongebrande noten! Bij Lidl haal ik zo nu en dan paranoten, walnoten en pecannoten. Heerlijk! Ik hou echt van alle noten, jum!



Zo, ik ga nu lekker aan een kopje thee en weer vroeg mijn bedje in..



Wens jullie allemaal een fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Roos wat verschrikkelijk en verdrietig Ik hoop dat je moeder naar een psycholoog door verwezen kan worden want alleen komt ze hier niet uit.



Welkom Zaligleventje ik heb je in de tabel gezet. Succes met afvallen!!



Aapie: Arial 10,5 punten is het lettertype en grootte. Over borrelen, ik maak keuzes. Ik mag wel wat eten of drinken maar met mate. Ik mag niet (bijvoorbeeld) en taart, en bitterballen en toastjes en alcoholische versnaperingen. Vandaag had ik een verjaardag en heb ik 'niets' genomen maar op college had ik 2 pure chocolaatjes genomen. En morgen heb ik een verjaardag met uitgebreide lunch en daarna een borrel dus ik kan niet én vandaag én morgen slecht doen. O ja en gister ook nog natuurlijk.



Fishie wat een goede score na je vakantie!! Wat zal je blij zijn!!



Spijker jemig wat een schema heb jij vandaag. Werkze!!



Ik ga morgen het nieuwe overzicht plaatsen Roos dus dan wacht ik nog even op jouw score.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijst van vandaag:



O: havermout met zomerfruit

T: banaan

L: bord met sla, gerookte zalm, macadamia noten, kastanjes, komkommer en dressing. 1 bruine boterham en 1 krentesnee met spijs en roomboter

T: 2 pure chocolaatjes

D: turksbrood (1/4) met kerriesalade, zalm en kip

T: 1 speculaasje mini
Maar ik heb niet gechipst...
Dank jullie voor het welkom heten! Dat doet goed! Ik denk dat het wel helpt om zo elkaar te steunen.

Wilde namelijk net weer naar de duo-penotti grijpen, terwijl ik net lekker boontjes met kip en paprika had gekookt. Dus ik zit vol. Toen dacht ik tsja..eerst van ik heb het vandaag toch al verpest, dus eet de hele pot leeg en daarna van, nee dat slaat nergens op het is nu of nooit. Dus in plaats daarvan ben ik nu een grote pot kruidenthee aan het zetten die ik met honing ga opdrinken. Wat lichtpuntje zegt: we voelen ons beter met die paar kilo eraf, dat is een feit, dus geen excuses meer. Het momentje genieten van de duo-penottie staat niet tegen over lekker in je vel zitten. Net uitgenodigd voor een drankje, maar ik blijf lekker thuis want de komende weekenden heb ik genoeg feestjes en etentjes staan en zo ben ik morgen fit om te sporten. Als we nu al beginnen, zweven we volgend jaar comfortabel de zomer door, hoe lekker is dat?
MBB, ik geef t morgen ochtend gelijk door! Mijn moeder zit gelukkig wel bij een psycholoog...



Zaligleventje, hoe bedoel je een pot duopenotti eten? Hoe eet je dat dan?

Verder goed dat je thuis blijft! Ik duik met een halfuurtje mijn bedje in :-)
Ik smeer dat echt heel maar heel dik op een verse boterham en dan lik ik het mes er ook bij af hahaha, schandalig gewoon. Ik koop het dus ook nooit om deze reden maar mijn man heeft laatst die pot gekocht, en dat moet hij dus niet doen als ik het zie. Als hij straks die pot pakt voor zich zelf, schrikt hij vast van hoe leeg die al is haha, ik zal een nieuwe voor hem kopen, waar ik dan echt vanaf blijf!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een lepel in de pot en aflikken maar Roos hahaha.



Zalig weet je ook waarom je een halve pot naar binnen werkt? Zo klinkt het namelijk als emo-eten. En ja het werkt zeker om elkaar te steunen. Er worden hier mooie resultaten behaald. Bij mij gaat het helaas niet zo hard als ik zou willen maar dat komt ook doordat ik een traagwerkende schildklier heb. Dat vergeet ik nog wel eens. Mijn schildklier staat na 5 maanden ontzwangeren nog steeds niet goed ingesteld dus dat helpt ook niet mee.



Ik zit te denken om een sapjes 4-daagse te gaan doen. Sapkuren klinkt zo fout vind ik maar misschien is het wel een beetje hetzelfde idee maar dan niet met bijv. verplicht een sapje zus en een sapje zo. Maar zelf samenstellen. Ik denk lekker verder. Als iemand ideeën of tips heeft hoor ik het graag!
Maar ik heb niet gechipst...
Ja dat kan best goed zijn . Ik zou dan een sap en soep kuur doen als afwisseling bijvoorbeeld. Ik kook gewoon paprika en courgette en ui, knoflook zacht en daarna gooi ik het in de blender en ik heb soep . Je kan banaan, spinazie sapje maken bijvoorbeeld, maar ook grapefruit is erg lekker.



ja ik denk ook dat het emo-eten is. Chocola is mijn drugs. Ik koop het daarom ook nooit, ik kom niet eens op die afdeling in de supermarkt. Op deze manier at ik alleen snoep en snacks als ik bij iemand anders thuis was of op een feestje. Dat ging heel goed, tot ik ging samenwonen. Mijn man koopt namelijk wel gewoon alles. Hij snapt niet dat ik me niet kan beheersen. Daarom wel eens afgesproken dat hij het moet verstoppen etc. Dit doet hij dan eventjes maar daarna slingert het alweer overal rond. Ik moet hem er maar weer eens op wijzen. Ik denk als hij die lege pot ziet dat hij het wel snapt haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven