Mode & Beauty alle pijlers

Koffer inpakken & reisoutfit: tips gevraagd!

27-10-2014 20:15 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op vakantie naar een warme bestemming en ben bezig met mijn koffer inpakken, zoals altijd vind ik dat best lastig.

Ik wil geen onnodige kilo's meeslepen maar ook stylish voor de dag komen. Ik probeer dus outfits mee te nemen die ik kan mixen en matchen. Ik heb geen warme kleding nodig omdat ik naar een zonnig oord ga maar in het vliegtuig is het vaak weer koud dus neem ik bijv. wel een vest, sjaal en sokken mee. Een jas neem ik liever niet mee want die heb ik daar niet nodig maar ik wil ook niet verkleumen in de trein en het vliegtuig.

Wat zijn jullie tips en tricks als je op reis gaat? Wat neem je mee en doe je aan in het vliegtuig?

Misschien kunnen we tips uitwisselen!
Alle reacties Link kopieren
(oh ja en zeker iets comfortabels in het vliegtuig! Dat kan je dan 's avonds als je niet uit gaat, of 's ochtends als het nog fris is ook nog aantrekken)



(en op slippers kun je ook prima een hele dag lopen)
Alle reacties Link kopieren
quote:kopstoot schreef op 27 oktober 2014 @ 21:03:

Ik vraag me altijd af of oprollen nu echt ruimte bespaart in je koffer?

Nog een andere vraag, voor onder witte kleding; ik vind vleeskleurige strings echt vreselijk lelijk maar wil geen ondergoed zien natuurlijk.. Ik kreeg ooit de tip om rood te dragen onder wit maar er lijken nergens (naadloze) rode strings verkocht te worden?Dacht altijd dat oprollen was tegen het kreuken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo een shopper tijdens vakanties. Dat kan ik hier ook doen en Miami is daarnaast of cheap (regelrecht ordinair) of onwijs duur! Daarnaast vind ik het fijn om vaker van kleding te wisselen, zeker als het +35 graden is. En op vakantie ga ik zeker niet wassen!
Het ligt eraan. Als je echt van plan bent om grote stukken te gaan lopen met je tas of koffer, zou ik zeker niet teveel meenemen. Blijf je daarentegen op één bestemming, dan zou ik niet te moeilijk doen hoor. Een paar shirtjes extra wegen nou ook weer niet zoveel.



Wat ik in het vliegtuig aandoe ligt eraan hoe lang het vliegen is. Voor een paar uurtjes maakt het niet zo veel uit, maar als het echt een lange vlucht is, zou ik een legging met iets erop aandoen denk ik. In een joggingsbroek ga ik nooit de deur uit, en bovendien doe ik die op vakantie toch niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen met z'n vijven altijd maar 2 koffers mee, vanwege beperkte bagageruimte in een huurauto, dus dan moet je het beperkt houden.



De kleding verpak ik altijd in van die vacuümzakken, dat scheelt enorm in de hoeveelheid ruimte. Wij huren meestal een huisje en met een beetje geluk is er dan een wasmachine aanwezig, dus ik draai tussendoor wel 1 of 2 wasjes.
..
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal een rugzak op mijn rug en stop daar meestal nog een setje in. Als je vertrekt is het meestal frisser en heb ik dus meestal een lange broek aan met een longsleeve / t-shirt en een vestje met sneakers (als ik een rondreis maak) of mijn hakken (voor een rustvakantie).



In mijn rugzak zit dan meestal een driekwart spijkerbroek met schoon shirt.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Als ik ga backpacken ben ik heel erg kritisch en wil ik echt geen gram meer mee dan nodig. Nu blijf ik in principe op 1 plek en hoef ik niet zo kritisch te zijn. Ik vind het alleen belangrijk om de juiste dingen mee te nemen en dat is op zijn zachtst gezegd... nogal lastig vind ik!! Ik wil genoeg keuze maar niet teveel mee (zei ik al dat ik lastig was?) dus is het handig dat ik verschillende outfits kan maken door te mix en matchen.

Ik wil ook leuk voor de dag komen als ik 's avonds uit eten ga maar dit hoeft niet elke avond een ander cocltailjurkje te zijn (ik heb er ook niet eens zoveel!)

Ben nog druk aan het zoeken naar een mooie bikini (voor een leuke prijs) maar dat is een zware opgave heb ik al gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds niet de juiste tas gevonden voor in het vliegtuig, dat vind ik dus altijd een crime. Een rugzak is lekker praktisch maar niet stylish. Een handtas is niet groot genoeg om ook nog een boek, sjaal en extra setje kleding etc mee te nemen.

Wat nemen jullie mee als handbagage?
Waarom dat extra setje kleding?

Ik heb een zachte, stoffen schoudertas waar mijn camera en reisgids en wat losse prut (voor tijdens de reis tandenborstel/pasta., een borstel en daarnaast natuurlijk portemonnee, zakdoekjes, etc) in past.

Dezelfde tas die ik dan ook op vakantie gebruik overdag. Dus hij moet wel wat vakjes met rits hebben en in de wasmachine kunnen en niet te groot zijn (wat zal hij zijn, 30 bij 20 cm?)
Ruby-ann, ik heb toevallig een hele stylish leren rugtas van cowboysbag. Die gaat gewoon overal mee naar toe hoor!

M'n rug is me lief maar dan hoef ik nog niet met een lelijke backpack rugtas te lopen



Verder eens met de tip om een kleirenschema aan te houden en toch wat bijoux en/of sjaals mee te nemen om dezelfde outfit een ander accent te geven. Zijn lichtgewicht ook en kunnen je uitstraling zo veranderen! Ook leuk; sjaal om je middel als tailleriem (bij een jurkje) en dan evt als kouder wordt om je schouders heen doen.

Altijd 1 setje ondergoed en een fris shirt in handbagage voor als je bagage zoek raakt of onder de zonnebrand komt door drukverschil en openspattende flessen. Brengt me bij de volgende tip; doe die flessen in een dicht geknoopte plastic zak!



In vliegtuig altijd laagjes; hemd - longsleeve- dun vest - jasje - sjaal.

Broeken draag ik sowieso amper dus lekker een (thermo-)legging en tricot rokje dan kun je evt de legging uit doen op plaats van bestemming (en je jasje, vest, sjaal en longsleeve passen in je tas of je bindt ze met de mouwen eraan vast)

Doe ook een (paar) testertje(s) (dag)crème in je tas want in de lucht droogt je huid snel uit.



Als je koud hebt in t vliegtuig kun je trouwens altijd om een dekentje vragen, meestal hebben ze die wel aan boord als ze al niet klaar liggen.

Fijne vakantie!!!
Ik heb de afgelopen keer een jersey-jurk aangehad in het vliegtuig, met een katoenen legging er onder (dus niet zo een van pantystof, maar zo'n dikkere). Super comfortabel en minder tokkie dan een joggingbroek. Ga ik de volgende keer vliegen zeker weer doen. Verder zorg ik altijd dat ik het vliegtuig een hoodie bij me heb: een vest met capuchon. Daar kruip ik dan in als ik wil slapen. En zo'n vest komt op kampeervakanties altijd van pas.
Mijn probleem is dat ik altijd veel te veel meeneem op vakantie. Naar Miami droeg ik in het vliegtuig een skinny jeans en enkellaarsjes met hoge hak, een lekker vest en lange sjaal. Op de terugreis (nachtvlucht) droeg ik een soort joggingbroek, sneakers en een vest.



Ik zou wel een lange broek meenemen naar Miami. 's Avonds kan het wat fris zijn in deze tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook net dat ik idd wel even een jasje/vest mee moet nemen voor de avonden.

Een lange broek doe ik aan in het vliegtuig (jeans) en ik neem nog een jumpsuit mee met lange pijpen.. Voor de rest heb ik shorts, jurkjes, 1 maxidress, t-shirts en tops mee. En het is echt teveel maar goed, who cares?? Ik hoef niet te backpacken deze keer

Ben alleen nog niet uit over mijn outfit in het vliegtuig; legging met t-shirt, vestje en sjaal of jeans, t-shirt, longsleeve, spijkerjasje en sjaal....... Zucht, waar maak ik me ook druk over he...
Alle reacties Link kopieren
Als je in een warm land zit zweet je toch. Dus meerdere dagen het zelfde aan zou ik niet snel doen. Moeilijk gaan doen met handwasjes zie ik al helemaal niet zitten.



Je hebt een koffer dus waarom niet gewoon vullen.

Ter plekke kun je veel beter bepalen wat je aanwil.



Als je op 1 bestemming blijft staat die koffer toch de hele week opde hotelkamer dus hoef je niet te sjouwen en voor de heen en terugreis hebben ze wieltjes.



Als je gaat backpakken en je rugtas steeds moet dragen en er steeds bus in bus uit of trein in, trein uit mee moet dan wordt het een ander verhaal.
Ben ik nou echt de enige die als ze op vakantie gaat gewoon lukraak wat in haar koffer mikt?



Als ik maar 1 of 2 weken ga pak ik gewoon de bovenste stapel kleren die appropriate is voor dat klimaat. Dat draag ik het liefst tenslotte



Ik ben altijd in 2 minuten gepakt. Mijn man doet er ook dagen over.
Alle reacties Link kopieren
Haha heerlijk Lux., 2 minuten!!! Het probleem bij mij is altijd kiezen, ik heb daar sowieso erg veel moeite mee, niet alleen met koffer pakken.

Ik gooi er altijd teveel in uiteindelijk om vervolgens maar 3 of 4 outifits te dragen....
Alle reacties Link kopieren
Maar wat geeft het nou als je extra kleding bij je hebt die je niet draagt.

Thuis heb je weer een wasmachine dus dan is het een kleinere moeite om die extra kleren gewoon bij de wasmachine in te doen dan dat je je op vakantie moet behelpen met te weinig kleding.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eensch Sugarmiss, ik prop em gewoon vol!!!
Kopstoot, ik heb echt nooit teveel bij me, maar ook nooit te weinig. Ik neem namelijk alleen mijn lievelingskleren mee, die ik altijd draag, en dus trek ik ze ook op vakantie graag aan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt simpel Lux. Ik hou nu eenmaal van gevarieerd, heb wel een paar favoriete kledingstukken die altijd meegaan maar ik koop ook regelmatig wat nieuws. En overdag draag ik graag casual en gemakkelijke kleding (fladderjurkjes etc) als het warm is. Maar dan wil ik 's avonds bijvoorbeeld wel iets netter aan, als ik uit eten ga bijvoorbeeld.
quote:... maar ik koop ook regelmatig wat nieuws ...Ik ook daarom heb ik elke vakantie toch iets heel anders aan
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik inmiddels wel 3 weken kan gaan, ipv 1 week :D
Alle reacties Link kopieren
quote:kopstoot schreef op 01 november 2014 @ 16:04:

Ik geloof dat ik inmiddels wel 3 weken kan gaan, ipv 1 week :D



Ik heb ooit gelezen:

Twijfel je over hoeveelheid kleding en geld die je mee moet nemen:

Neem de helft van de kleding die je in gedachte had, en het dubbele van het geld. Dan zit je redelijk goed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven