Gelderse rookworst over de houdbaarheidsdatum *Andijvietopic

31-10-2014 14:39 20 berichten
Een Unox Gelderse rookworst is te lang in de kast blijven liggen.



En nu is de "Ten minste houdbaar tot: 02 04 2014" datum bijna 7 maanden verstreken.



Ik denk niet dat ik dit jonge kinderen (jonger dan 10 jaar) ga laten eten.



Wat zouden jullie doen?

Rookworst ver over de datum

Totaal aantal stemmen: 15

Ook aan kinderen serveren. (33%)
Alleen aan volwassenen. (7%)
Ik gooi het weg. (60%)
Andere optie, namelijk ... Geen stemmen
Ik ben niet bang om iets te eten wat over datum is, maar dit is vlees en zo lang over datum, nee dat zou ik niet meer doen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er toch even aan ruiken? Zolang er geen groene schimmel op staat (is volgens mij motto van Cateautje?) zou ik het gewoon eten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd op weggooien. Hij zou mij te lang over datum zijn. En als ik twijfel aan de houdbaarheid, vind ik het ook niet meer lekker (zit gewoon zo in mijn hoofd...).

Hij zal trouwens met alle toevoegingen vast nog prima eetbaar zijn. Maar ik durf het niet aan.
tsja.....
Ik zou hem gewoon verwarmen en als hij klaar is even ruiken of hij nog normaal ruikt.

Zo ja, opeten. Zo niet, weggooien.
Ik heb net een vegetarische burger gegeten (uit vriezer) en het smaakte nog steeds goed. (2 mnd over datum)

Samen met de boerenkool die er ook al een jaar lag. Verschil zit in verkoop en houdbaarheid. In het eerste geval wordt de smaak minder en dat moet een consument weten.



Ik heb wel eens ergens sinaasappelsap zien staan, maar gastvrouw dronk zelf niet. Andere visite had niet in de gaten dat het was gaan gisten in het pak. Die vonden het niet erg. Pas later in de auto zei ik tegen vriend welk merk het was. Ik heb dus thee gedronken. Klein stukje proeven en structuur bekijken. Dan zie je snel of het bedorven is.



Aaahh: hier een ervaringsdeskundige: 1/2 jaar oude rookworst van de ah gegeten, hellup!



Schijnt gewoon te kunnen zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
goeie vraag
Alle reacties Link kopieren
Even kijken en ruiken of hij normaal lijkt, dan gewoon aan iedereen serveren.
ik hou niet van eten weggooien



ik zou het dus aan de hond voeren
Alle reacties Link kopieren
Dit soort worsten zijn gemaakt om lang te bewaren. De smaak zal misschien wat minder zijn. Maar ik zou de worst, na verhitting nog gewoon eten. Heb dit trouwens in het verleden ook gedaan, toen ik zo'n worst in de kelder vond.



Maar altijd wel even checken hoe de worst eruit ziet en ruikt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is gerookt dus het zal niet gauw mis gaan. Even ruiken, kijken en proeven. Als alles nomaal is is het eetbaar.
Ik heb ervoor gestemd dat ik het weg gooi, maar dat is natuurlijk niet in lijn met mijn motto Toevallig had ik laatst ook een rookworst die tot februari houdbaar was. Die zal vast nog wel goed zijn, maar ik geef hem niet aan de kinderen.
Ik forum mobiel. Ik wilde op een post reageren met een quote maar dat lukt niet.



Pumps_Italiaans, Dank voor de link. Ik heb het topic helemaal doorgelezen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je gewoon eten, hier laatst ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Weggooien. Unox worst is sowieso al niet te vreten, laat staan als het zo ver over de houdbaarheidsdatum is. Het zal nog wel een jaartje goed blijven, per slot van rekening is het pond zout dat erin zit een uitstekend conserveringsmiddel maar ik denk niet dat hij er lekkerder op is geworden.
verba volant, scripta manent.
Betje Big, ik kan nu je motto niet zien/lezen.



Ik ben het verder wel met je eens. Als het alleen voor mijzelf was dan zou ik het wel opeten, maar dit ga ik niet aan jonge kinderen serveren.
Alle reacties Link kopieren
dat ding is toch hartstikke vacuüm verpakt?

Ik zou helemaal geen rookworst aan kinderen serveren, maar dat is een ander onderwerp denk ik. Is beroerd eten, of het nu voor of achter de tijd is..
Alle reacties Link kopieren
voor die 2 euro dat dat ding kost koop je toch gewoon een nieuwe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem opwarmen en proeven. Dikke kans dat er echt niets mee aan de hand is want die dingen zijn vacuum verpakt.
Niet geschoten is altijd mis
Ik had laatst ook rookworst over de datum, zag er na doorsnijden niet goed uit en rook vreemd. Die is dus weggegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven