2e kindje duurt langer

01-11-2014 08:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Van ons eerste kindje waren er in ronde 3 zwanger. Sinds maart zijn wel bezig voor een tweede. Tot nu toe nog niet gelukt. Ik weet dat ik niet mag klagen omdat bij vele een eerste al veel moeite kost. Wie is er ook (al een tijdje) bezig met een tweede en vindt het leuk om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Of het bij ons langer duurt zal ik over een kleine 2 weken weten.. Van onze zoon was ik na 5 rondes zwanger en ik zit nu weer op het wachtbankje van ronde 5. Ik dacht van te voren heel naïef dat we van de tweede sneller zwanger zouden zijn, omdat je dat overal om je heen hoort. Je lichaam heeft het al een keer gedaan en weet dus beter hoe het moet, had ik gelezen. Maar goed, dat geldt dus blijkbaar niet voor iedereen

Hoe is dat voor jou? Zijn er meer mensen om je heen die voor een tweede gaan of al een tweede hebben? En na hoeveel tijd zou je naar de huisarts gaan? (Of zou je dat niet doen?)
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook helemaal niet lukken na de eerste, niks is zeker.
Cookies
Van de tweede sneller zwanger raken is een fabeltje.

De tweede keer staat los van de eerste keer.

Het kan best zijn dat het deze keer een jaar duurt. Dat is dan nog niet afwijkend. Tegen die tijd zou ik wel bij de huisarts langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
@basmatirijst

Ik herken jou verhaal wel. We dachten er iets te makkelijk over. Bij ons in de omgeving zijn ze allemaal bij de tweede snel zwanger geraakt. Over de huisarts heb ik nog niet nagedacht eigenlijk. Jij wel? Hoe oud is jouw eerste?



Ik weet wel dat het niet vanzelfsprekend is dat een tweede ook snel gaat. Je hoopt het alleen wel als de eerste ook snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal verder niet meeschrijven, maar zal m'n ervaring delen.

Bij mijn eerste kind was het in de 4e ronde raak. Bij de tweede raakte ik pas na een jaar proberen weer zwanger, maar dat ging mis. Daarna duurde het wederom bijna een jaar voordat ik eindelijk in verwachting raakte van mijn tweede kind!



We hadden van tevoren echt niet verwacht dat een tweede kind bijna twee jaar proberen zou kosten. We wilden juist een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen. Ik werd in die tijd ook aan alle kanten "ingehaald" door mensen die tegelijkertijd met mij hun eerste kind hadden gekregen. Op een gegeven moment raakten die mensen zelfs in verwachting van hun derde, terwijl wij nog steeds op een tweede zaten te hopen.



Het gaf best wel wat verdriet, frustratie en angst, dat het misschien nooit meer zou lukken. Maar uiteindelijk is het bij ons toch goed gekomen. Eigenlijk vlak voordat we naar de dokter wilden stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet meepraten over ervaring, bij mij heel ander verhaal, Maar mijn moeder bijvoorbeeld :



Van mijn zus 2 E ronde raak

Van mij 9e ronde raak

En mijn jongste was ook in 2 E ronde raak......



En waar dat aan lag ?



Ik moet wel zeggen ik ben de knapste van de drie haha nee hoor grapje, maar focus je er niet teveel op voor je het weet is het raak....

Je wilt te graag, ontspan je lichaam....



Succes en het komt vast snel goed
Alle reacties Link kopieren
@ientje: mijn zoon is 3,5. Ik denk wel eens na over huisarts maar dan meer voor de toekomst, vraag me dan af wanneer je daarheen zou "moeten". Ik lees hier al dat voor een tweede ook de termijn van een jaar aangehouden wordt. Ik merk dat ik er nu wel realistischer in sta. Het vervelende is alleen dat ik voor mijn menstruatie allerlei symptomen heb die ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook had. Dus mijn lijf houdt me flink voor de gek. Ik probeer er niet op te letten maar dat is lastig, omdat ik het toch wel voel.



@Java: wat een heftig verhaal! Gelukkig is het goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 2 de duurde het ook langer als gedacht...... maar daarvoor kwam de 3 de veel te snel.......Ik gaf de 2 de nog Borstvoeding.....Ik kan je verder geen tips geven..... Veel geluk!!!
Voor naar de huisarts gaan staat voor welke zwangerschap dan ook een jaar tenzij je een medische voorgeschiedenis heb of hele lange cyclussen.

Waarbij je wel in je achterhoofd moet hebben dat als blijkt dat alles goed is je naar huis wordt gestuurd om over een jaar pas weer terug te komen.



Ik ken verschillende mensen in mijn omgeving waarbij nummer 2 een heel stuk langer duurder dan de eerst. Zelf mensen waarbij de eerst zonder mmm is gekomen en nu via IVF een kind proberen te krijgen.

Daarin tegen zijn er ook dat het wel sneller is.



Probeer te blijven genieten van je andere kind als het langer duurt. Ik hoop dat heel de mmm niet nodig is voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven