Droge worst

01-11-2014 09:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend komt uit het oosten van het land en ik uit Noord-Holland. Ik weet niet of dit uitmaakt, maar zie hier de rest van het verhaal:

Mijn vriend vindt droge worst echt heerlijk. Ik vind het er zo vies uitzien. Het is net alsof je een ruw stuk spier aan het eten ben. Ik ken verder niemand die dit zo eet (hij heeft dus gewoon een worststaaf, waar hij telkens een stuk vanaf hapt), dus daarom zei vriend dat het misschien iets was wat vooral in het oosten van het land wordt gegeten.



Nu ben ik wel benieuwd of jullie wel droge worst eten, of dat jullie hier eigenlijk ook een beetje onbekend mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu niet meer, vroeger in het twentsche landschap is dit echt heel normaal om dit te eten. Dit eigenlijk de eerste keer dat ik merk dat het blijkbaar niet normaal is?
miszlady wijzigde dit bericht op 01-11-2014 09:17
Reden: spellingsfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het wel eens in plakjes, als hapje bij de borrel.

Bifi worstje komt ook nog wel eens voor.



Maar ik zie mezelf niet aan zo'n hele worst knagen als of het een hondenkauwstaafje is
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ja hoor ik eet regelmatig droge worst.

Ik snij het dan wel in stukjes..
die worsten zitten bij elke supermarkt in het land, in het assortiment en ik neem aan dat de gemiddelde slager ze ook wel heeft



waarschijnlijk ken jij het niet, maar het is niet iets typisch streekgebonden (al is de samenstelling per streek soms wel wisselend)
Alle reacties Link kopieren
Quote lukt niet, maar Miss.Innuendo, je beschrijft dat over het hondenkauwstaafje dus perfect! Zo ziet het er voor mij uit als vriend dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, heerlijk! Snij het wel in stukjes inderdaad. Moet ook wel, want hier lust iedereen het graag. Om dan om beurten te knagen is stom.

Je hebt van Huls ook van die droge sticks, hele dunne, die happen we wel af.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik vind droge worst erg lekker, hier ligt zo'n worstje vaak in de keuken en trekt iedereen er een stukje af als ze zin in iets hartigs hebben.



En jij zal ook wel dingen doen die je vriend weer raar vindt nietwaar?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik breek er een stuk af is toch lekkerder als in stukjes.
Je bedoelt zo'n Italiaanse worst?

Dat is toch heel normaal om weleens te eten?

Iedereen in mijn omgeving eet bij de borrel stukjes droge worst.
Alle reacties Link kopieren
Ik knaag het er ook wel vanaf,maar enkel als ik alleen ben. Vind het heerlijk, maar kom dan ook wel uit de droge worstenregio.



Niet de Italiaanse Sinnombre.

In de super vind je het vaak als Friese of Drentse droge worst.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verkrijgbaar hier in Noord-Holland in bijna elke supermarkt en slager. Niets ongewoons aan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Heerlijk! Wel in stukjes gesneden.
Noorden van het land.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus zoiets als dit.



En ik doe ook vast dingen die mijn vriend vreemd vind, maar dit gebruik kende ik gewoon echt niet. En ik vind het er echt heel vies uitzien als hij zo'n ding eet.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk ik kom uit Groningen en daar wordt vaak de groningerworst gegeten met kruidnagel.Ik snij hem ook in stukjes voor bij de borrel maar ik kan er ook gerust zo van af happen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wij (westen) eten het wel eens bij de borrel.. Afhappen is weer nieuw voor mij.
Hier ook droge worst bij de borrel maar dan wel in stukjes....afknagen ziet er zo boers uit:-$
Lekker hoor. Zo'n droge worst. Maar niet afhappen, daar is het toch veel te taai voor? Ik vind het al een vies gezicht als iemand van zo'n megamars afhapt..

Vooral zo'n spaanse Fuet of een Chorizo vind ik erg lekker. inderdaad, bij de borrel in plakjes op een snijplankje. Stukje brie erbij, lekker toastje. Njam...

Op brood ook best smakelijk, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Droge worst vind ik vrij normaal (ik kom wel uit het oosten). Maar ik zie het op veel verjaardagenen borrels in het hele land voorbij komen hoor. Wel netjes in stukjes gesneden



Volgens mij is het een echte Groningse specialiteit, maar heeft elke andere streek in NL weer zijn eigen variant. En in t buitenland hebben ze t ook, je ziet ze ook veel in Spanje, Frankrijk en Italië. Het is natuurlijk een hele goede manier om te conserveren. Het enige 'rare'is misschien dat je vriend het er zo afhapt, maar dat is hetzelfde als dat ik weleens Cola zo uit de fles drink als ik alleen thuis ben of als ik de koelkast aan t plunderen ben een hele plak kaas of ham naar binnen werk zonder brood.



Wat ik mbt droge worst wel raar vind is dat de familie van mijn vriend pannenkoeken met stukjes droge worst eet. Ik ken veel hartige varianten, maar deze kende ik nog niet. En ik vind het ook niet lekker, omdat ik bij spekpannenkoeken er altijd een lading stroop overheen giet en dat is in combinatie met droge worst niet lekker. Vriend komt ook uit twente trouwens, dus daar zullen ze wel veel droge worst eten
Alle reacties Link kopieren
Heeft niets te maken met de streek, iedere slager of super verkoopt meerdere soorten maar helaas meestal niet zoveel als in Frankrijk, daar hebben ze ook droge worst met nootjes, héél lekker.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ze liggen vast in het hele land in supermarkten, op markten en bij slagers omdat ze nergens anders worden gegeten dan in het oosten. Is een een beetje een logistiek probleem, ergens gaat er iets mis bij de distributie. Ze liggen zelfs in het buitenland overal!



De boterberg die we in de EU vroeger hadden is werkelijk niks vergeleken bij de droge worstenberg waar we mee te kampen hebben. Allemaal de schuld van die lui uit het oosten met hun rare smaakverzinsels.
Alle reacties Link kopieren
Hier worden ze ook gegeten. Ik ken ook mensen uit Noord-Holland die ze eten dus het niet kennen van droge worst is niet regio gebonden.



Ik liep ooit wel met een voormalig vriendje op de markt. We woonden al zeven jaar samen en hij vroeg of onze relatie sterk genoeg was om een paar knoflook worsten te overleven? Moest heel hard lachen en we hebben wat knoflookworsten gehaald. Hoorde ik later een jongen aan zijn vriendin vragen of hun relatie al sterk genoeg was om een paar knoflookworsten te overleven en zag ik het meisje kwaad weglopen.



Heb ook familie in het buitenland wonen en als die hier heen komen halen ze eerst een droge worst, daarna een haring en dan gaan ze pas de familie bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dus wat ik hieruit opmaak, is dat het feit dat ik niet bekend ben met droge worst, gewoon komt doordat ik het niet heb leren kennen bij mijn ouders en toenmalige vrienden. Maar dat het zo afhappen van een worst toch wel een beetje apart is
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Maar dan wel de droge worst van de slager met kruidnagel. Hier komen geen supermarktworsten van Huls in huis. Die zijn veel te vet en simpelweg niet lekker. Althans, dat vind ik. Ik beloof mezelf altijd maar één te kopen voor een verjaardag, maar bij de slager beslis ik dat het er twee worden en diezelfde avond knaag ik nog één hele worst op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven