Hoe omgaan met bedrog?

31-10-2014 11:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 weken is mijn relatie van 1,5 jaar voorbij. Helaas is dit een behoorlijke soap geworden en mijn zelfvertrouwen heeft een enorme klap opgelopen.



De man (die ik niet kende) van de vrouw in kwestie heeft mij op de hoogte gesteld van het overspel tussen haar en mijn vriend. Mijn vriend had genoeg kansen gehad om het eerlijk te vertellen, maar heeft zowel naar mij als desbetreffende man gelogen. Uiteindelijk heeft mijn vriend diverse versies verteld van die avond en dit strookt nog steeds niet met de versie van de vrouw in kwestie. Volgens haar wilde mijn vriend meer van haar (seks). Mijn vriend zegt dat het een onschuldige zoen was zonder tong. Achter de waarheid zal ik dus niet komen en heb onze relatie verbroken.



Binnen twee maanden kreeg ik onderbuikgevoelens over vrouwelijke contacten die mijn vriend had. Hij gaf keer op keer aan dat ik me geen zorgen hoefde maken en negatief dacht zonder aanleiding en leek hem verstandig dat ik hulp ging zoeken. Ik heb nooit hem nooit belemmerd in vriendschap met vrouwen, noch heb ik in zijn telefoon gekeken of Facebook. Achteraf denk ik: had ik dat maar gedaan.

Nu blijkt dus dat hij m.b.t. deze contacten veel heeft verzwegen en over heeft gelogen. Zijn verhaal is, is dat hij voor de rest geen overspel had gepleegd, maar op zoek was naar bevestiging. Terwijl hij ook zegt dat mijn bevestiging goed genoeg was.

Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet geloven en of hij de waarheid spreekt. Voor de zekerheid heb ik een SOA test laten doen. Voor de rest zijn er nog veel dingen voorgevallen waarop hij altijd zo op mijn gevoel heeft kunnen inspelen, dat ik dacht dat het aan mij lag. Hij erkent nu zijn fouten en gaat hulp zoeken.



Vriendinnen zeggen: blokkeer de boel en ga verder met je leven. Maar ik voel me emotioneel gebruikt, gemanipuleerd, naïef en bedrogen. Ik verwijt mijzelf dat ik dit 1,5 jaar heb kunnen pikken. Wat zegt dat over mij? Daarnaast moet ik ook nog andere dingen verwerken als recente zelfmoord van een vriendin en een broertje dat volledig is ontspoord en met GGZ ook niet uitkomen. Het is teveel en ik voel me verloren.

Ik praat met een maatschappelijk werker 1x in de maand (omdat mijn vriend dus vond dat ik hem onterecht niet volledig kon vertrouwen), omdat ik geen verwijzing kreeg van de dokter naar een psycholoog.



Ik verslons mijzelf en weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips of eigen ervaringen?



Alvast bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijg je geen doorverwijzing? Als jij het gevoel hebt hulp nodig te hebben moet je huisarts je serieus nemen. Ik zou terug gaan en een doorverwijzing eisen.



Over het bedrog helaas geen advies ken het gevoel wel, sterkte.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg geen verwijzing, omdat ik vorig jaar ook met een psycholoog had gesproken. Moest daarnaast een vragenlijst invullen en blijkbaar waren de klachten niet erg genoeg. Als je onterecht wordt doorverwezen, wordt het ook niet vergoed uit je verzekering en kan jezelf de volle pond betalen.. Als alternatief is er dan een maatschappelijk werker bij de HA sinds dit jaar (kosteloos). Denk dat ik bij volgend gesprek maar even goed duidelijk aangeef wat er allemaal speelt en of hij me alsnog kan doorverwijzen.



Dank je!
Pff wat rot allemaal! :( Ik zou als eerste terug naar de dokter gaan en toch om een verwijzing vragen. In de 2 weken dat mijn vriend weg was voor werk ben ik compleet ingestort. Had een onderbuikgevoel en merkte aan alles dat er iets mis was en hij ontkende dat in alle toonsoorten. Ik dacht echt dat ik gek werd en ben toen ook naar de huisarts gegaan voor een verwijzing. Ik heb sowieso al last van verlatingsangst en kon echt niet meer zien of dit daar aan lag en dat ik spoken zag of dat er wel echt wat aan de hand was. De dokter heeft me gelijk doorverwezen en heb volgende week mijn eerst afspraak. Nu zag ik dat je mijn topic ook gelezen had en zoals ik dus al dacht zijn er wel dingen gebeurd en ben ik helemaal niet zo gek als ik dacht.



Ik zit nog wel in de relatie dus wat dat betreft ben je me een stapje voor. En juist dat jij de relatie hebt verbroken zegt dat je sterker bent dat je zelf denkt! Jij hebt voor jezelf gekozen en hoeft jezelf dus helemaal niks te verwijten. Dit soort mannen zullen nooit in staat zijn een gelukkige liefdesrelatie te hebben en jij wel. Jij kan liefde geven en ontvangen en dat doet soms ongelooflijk veel pijn maar zal je ook heel gelukkig maken.



Je hebt voor jezelf gekozen dus hou dat vast, blijf aan jezelf werken om alles een plekje te geven.
Alle reacties Link kopieren
Pak jezelf eens bij de kladden en laat jouw gemoedstoestand niet bepalen door zo'n lul met vingers. Ben je nou helemaal?! Wie is hij dan?! Hij bedondert de boel en jij moet naar een psych....beetje omgekeerde wereld.



Heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen en ga jezelf nou geen verwijt maken. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn daden, jij was van goede wil en helaas heb je een verkeerde getroffen. Dat zegt helemaal niets over jou, alleen dat jij je hart op de juiste plaats hebt en dat er niets mis is met je.



Dus hop ga je zelf weer verzorgen, zorg dat je een betere versie wordt van wie je was en geef hem het nakijken!!
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 31 oktober 2014 @ 12:01:

Pak jezelf eens bij de kladden en laat jouw gemoedstoestand niet bepalen door zo'n lul met vingers. Ben je nou helemaal?! Wie is hij dan?! Hij bedondert de boel en jij moet naar een psych....beetje omgekeerde wereld.



Heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen en ga jezelf nou geen verwijt maken. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn daden, jij was van goede wil en helaas heb je een verkeerde getroffen. Dat zegt helemaal niets over jou, alleen dat jij je hart op de juiste plaats hebt en dat er niets mis is met je.



Dus hop ga je zelf weer verzorgen, zorg dat je een betere versie wordt van wie je was en geef hem het nakijken!!+100
.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft je ex nog wel heel veel macht. Wat er gebeurd is, dat kan je niet veranderen. Wel hoe je er mee omgaat. Nu ben jij het slachtoffer en laat jij het toe dat jij je leven laat verslonzen. Is hij dit waard?



Je bent de eerste niet die bedrogen is, en je zal ook niet de laatste zijn.



Stop niet te veel energie in de waarom vraag, waarom ik, slachtoffer zijn, etc. Kom op, ga naar de kapper, trek wat leuks aan en ga met je vriendinnen de stad in. Je ex is het absoluut niet waard om thuis te gaan zitten en niet meer deel te nemen aan het leven. En wanneer je uit gaat, spreek niet over je ex. Of beperk dit tot het minimum.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Moet er gewoon dikke streep onderzetten en verder gaan.
.
Stel jezelf eens deze vragen:



Ben je eerlijk geweest naar hem toe?

Waren jouw gevoelens oprecht?

Heb je gehandeld naar jouw normen en waarden in de relatie?

Stond je voor hem klaar?

Heb je hem in zijn waarde gelaten?



Als je hierop ja kunt antwoorden ben je een hele toffe vriendin geweest voor deze jongen. Je hebt jezelf niets te verwijten, want je hebt niets verkeerds gedaan.

Wanneer iemand zich tegenover jou verkeerd gedraagt, je bedriegt of andere nare dingen doet zegt dat niets over jou en alles over die persoon. Hij kiest voor zijn gedrag en is daar verantwoordelijk voor.



Wees gerust verdrietig, dat hoort erbij, maar laat je zelfvertrouwen niet kapot maken door iemand die ervoor kiest nare dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Rot wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik raad je aan om je herstel niet te zoeken in het contact met je ex tenzij je het bij 1 contactmoment laat waarin jij je gevoelens verwoordt zoals in een brief. Ga terug naar je HA voor die verwijzing.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dat is een goed gevonden andere benaming voor vreemdgaan... bevestiging zoeken.



waar zocht hij bevestiging over dan als ik zo vrij mag zijn dit te vragen?



klinkt als een oetlul die ex van je. een oetlul pur sang wel te verstaan. oetlulleriger dan de grootste oetlul eigenlijk.

meer niet.



even heel zakelijk: wees blij dat je hier van af bent. niets erger dan een kerel treffen die 'bevestiging zoekt' en jou tegelijkertijd doet twijfelen aan jezelf zodat jij hulp kunt gaan zoeken.

Zoals ik je zie schrijven.... zeg ik dat jij geen hulp nodig hebt. In ieder geval niet het soort hulp dat je fijne ex voor ogen had. Ik denk wel dat je wat tijd nodig hebt om jezelf weer in de steigers te zetten. Klote dat je dan ineens ook zoveel te verwerken hebt, maar iets zegt me dat je hier door heen komt.



alles op zijn tijd en in jouw tempo en naar jouw smaak. Laat oetlul ongezien het lazarus krijgen. Schrijf je misere lekker van je af en maak het leuk voor jezelf. Alles komt goed.
Hoi,



Laat je eigenwaarde niet afhangen van zijn foute gedrag, niemand verdient t om te worden belazerd, en ook jij niet.

Ongeacht wat je wel of niet hebt fout gedaan, of hebt nagelaten, of hoe je bent, of hoe je eruit ziet.... etc....

Ook raad ik je aan je niet af te gaan vragen wat zij wel heeft, en jij niet bijv....het is namelijk de situatie ipv de persoon die het vreemdgaan zo aantrekkelijk of spannend kan maken, het had net zo goed ma flodder kunnen zijn, of pamela anderson, of wie dan ook... het maakt niet uit.

Vaak is er met de relatie niet eens zo veel mis.. de ander was dan nog steeds wel vreemdgegaan.

Uitgaande van m'n eigen ervaring, en uitgaande van een vreemdganger die dat niet als sport doet....dus meer de "het overkwam me type"

Die andere persoon mist misschien iets, waarvan hij jou of de relatie de schuld geeft, of waarvan hij denkt dat t bij een ander wel te halen is...

Vaak zit het in die persoon zelf, en neemt hij het iedere relatie weer met zich mee, die leegte of dat gat moet gevuld, en dan tel jij niet meer mee, het is egoïstisch, maar vaak denken ze dat ze niet anders kunnen, of het interesseert ze gewoon niet genoeg, dat jij gekwetst kunt worden, nu zijn zij aan de beurt en die leegte of behoefte moet vervuld...punt uit.

soms met een spoor van vernieling...

Pas als die persoon beseft wat hij mist, en als hij beseft dat hij het alleen zelf kan oplossen, kan hij een monogame relatie aangaan, als hij dat uberhaubt wel wil.

Kortom....jij had dit in geen enkel leven kunnen voorkomen.
anoniem_131314 wijzigde dit bericht op 31-10-2014 16:31
Reden: typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Multi-quoten lukt me niet haha.



@Swifty: bedankt voor je tips! Ik ben laatst wel naar de sauna geweest, maar kon er nog niet echt van genieten, omdat ik zeker wist dat er nog andere dingen hadden afgespeeld. Misschien binnenkort maar even een herkansing! Sauna kan je zo van opknappen.



@Merisi: Ik kan alle vragen met ja beantwoorden. Doordat ik denk ik te lief&zorgzaam ben, geeft mijn gevoel in eerste instantie aan om mijn ex nog een kans te geven. Want: als iemand er zoveel spijt van heeft, verbetering beloofd en daar hulp voor gaat zoeken; waarom geef jij iemand dan geen tweede kans? Maar mijn verstand zegt dat het geen zin heeft en hij meerder kansen binnen de relatie heeft gehad om het juiste te doen: of volledig vertellen vertellen wat er speelde met die vrouwen óf eerder hulp te zoeken en niet met zijn vinger naar mij wijzen.

Mijn verstand wint het van mijn gevoel uiteraard, maar vindt het moeilijk om voor mijzelf te kiezen, omdat ik in principe - in het algemeen- iedereen een tweede kans gun.



@mrsdoubtfire: Wat een fijn berichtje van je! Doet me goed Mijn vriend zocht bevestiging dat hij er mag zijn en wat voor iemand kan betekenen (redder in nood) ;), terwijl de desbetreffende dames er wat meer achter zochten. Volgens hem dan.



@lucianne: Ik vergelijk me niet met haar of de andere dames, want die dames in kwestie zijn ook echt types die totaaaal niet zijn zoals ik of lijken niet eens op mij. Heb het tijdens onze relatie wel gedaan. En niet lullig bedoelt, maar er zat maar één dame tussen waarvan ik dacht: zó, die mag er zijn (en daar had hij dan niets meegedaan haha)! Daarom snapte ik het tijdens onze relatie ook nooit en probeerde mij maar over die onderbuikbuikgevoelens heen te zetten.

Mijn ex geeft aan dat hij uiteindelijk niets tekort kwam (heeft wel eens andere harde uitspraken gedaan). Maar ja, logisch dat hij dat gaat zeggen als hij mij terug wilt. Hij kan de mooiste verhalen uit zijn hoed toveren en is uiterest charmant ;)



Voor de rest heb ik hem een reactie gestuurd n.a.v. zijn "opbiechten" en hoe ik de relatie heb ervaren. Hij ziet in dat hij niet zo lief is geweest ;) Voor de rest heb succes gewenst met alles.

Gek genoeg mis ik hem niet, alleen het idee dat ik van hem had en onze toekomstplannen. Maar zie nu in dat dit gewoon geen goede relatie is geweest.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je peptalk swifty! Moet nu niet deeeeeeeeenken aan een andere man of vriend, maar zal vanzelf wel weer komen.



Ben wel bang voor die nieuwe ruimte, maar zit vol plannen en dingen die ik graag nog wil doen Alleen even doorpakken en zelfvertrouwen weer terugkrijgen. En zo zie je maar... vrouwelijke intuïtie mag je niet zomaar negeren! ;)
Alle reacties Link kopieren
Meid ik hèb met mijn ex ook zoiets meegemaakt. Na een relatie van 2 jaar kwam ik achter dat hij getrouwd was. Erna wilde hij alsnog voor mij gaan en met mij trouwen. Maar gelukkig heb ik Nee gezegd. Inmiddels 2 jaar later zit hij alsnog achter mij aan. Maar nooit dat ik een bedrieger zal vertrouwen en terug nemen. Ga verder met je leven en wees sterk. Weet dat jij uniek bent en er mag wezen. Neem nooit genoegen met minder. Ook jij zal na verloop van tijd betere tijden kennen.Geloof erin!!!!
Alle reacties Link kopieren
@Rudegirl, wat een vreselijk verhaal! Heb je nog contact met hem? Die arme ex-vrouw van hem. En natuurlijk ook heel erg naar voor jou, jij wist dit niet. Dat hij dat twee jaar heeft kunnen volhouden zeg, pff.



Ik voel me sinds gisteren en het openen van topic een stuk beter. Vanochtend werd ik alleen wakker met een verontrustend gevoel. Er is na die onschuldige zoen nog communicatie geweest tussen desbetreffende vrouw en mijn ex dat ze niets lichaams van hem wil. Zijn reactie daarop was dat hij vroeg waarom ze ineens niet meer wilde en dat ze eerder hem anders heeft doen geloven. Die vrouw gaf dus ook nog aan dat mijn vriend die avond meer wilde (seks) en zij dat toen heeft afgeslagen. Ook gaf ze aan wel eerder advances te hebben gemaakt, maar er niets was gebeurd. Met wat mijn ex heeft verteld over hun ontmoetingen "als vrienden" en gespreksonderwerpen die ze hebben besproken, vind ik deze communicatie tussen hun zo raar. Ik vraag me de hele tijd af of ze nu wel of niet seks hebben gehad die desbetreffende avond, al dan niet eerder. Daarnaast gaf ze aan dat ze dit ze een roddel had gehoord dat mijn ex ook meer wilde bij een vrouw met partner, maar zij hem had geslagen. Wist hier ook helemaal niets van en vraag me dan af: wie dan?.

Hier heb ik mijn ex niet meer mee geconfronteerd, want hoorde dit pas na zijn laatste kans om alles eerlijk op te biechten. Mijn ex heeft over bovenstaand voorvallen niets gezegd en houdt het op tussen bij een onschuldige zoen tussen hem en die vrouw. Heb hem nog wel geconfronteerd met die communicatie tussen hun, hij zegt dat eerste gedeelte op zoen sloeg en tweede gedeelte was een misplaatste opmerking die nergens op sloeg... tsja. Maar één van de twee moet liegen of dingen nog steeds verzwijgen.



Daarnaast komen ook andere herinneringen naar boven drijven. Zo vond ik eens een string tussen mijn kleding bij hem die niet van mij was (maatje S?:P) en dacht toen dat het misschien van een huisgenoot was van hem en per ongeluk in de trommel was laten liggen. Mijn ex vloog echter meteen in de verdediging "Je denkt toch niet...!" , terwijl ik hem op dat moment niet wantrouwde.



Kan dit nog moeilijk loslaten en komt elke keer bovendrijven :(
.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor het delen van jouw verhaal Swifty!



Hij heeft meerdere vrouwelijke huisgenoten. Wel was er één vrouwelijk huisgenoot, nu ik het me herinner, die ik nog niet eerder had gezien en toen zei: "Oh, ben JIJ de vriendin van?" op zo'n toontje & houding waarvan ik dacht: ok? Kreeg er beetje raar gevoel van. Mijn ex had namelijk nooit contact met zijn huisgenoten (dus vond het al bijzonder dat ze wist dat ik zijn vriendin was en aangezien (wij hadden pas na ruim een jaar een FB-status en mijn vriend postte niets op FB) zij daar weinig was, ik niet een nieuw huisgenootje had kunnen zijn o.i.d.), ik was meer van de sociale babbel met hun en was altijd op zichzelf. Al die dingen komen nu naar boven, maar moet opletten dat ik mijzelf er niet gek mee ga maken. Denk niet dat ik haar ooit weer tegenkom en wil eigenlijk ook niets meer achter zijn rug om doen. Had dus al contact met die man van die vrouw van de zoen en met haar. Mijn ex vond dit niet echt ok.



Met twee vriendinnen van hem? Och vreselijk, wat een spelletje heeft hij gespeeld. Wel fijn dat hij in ieder geval alles direct eerlijk opbiechtte. Wat knap van je dat je het zo makkelijk heb kunnen laten gaan & goed aan jezelf hebt gedacht. Wat voor excuus had jouw ex voor het vreemdgaan met die vriendinnen en één ook voor te liegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo sterk... heb hem gesmst (heb hem geblokkeerd op Whatsapp) dat ik volgende week mijn spullen op kwam halen. Al snel nam hij weer gebruik van contact en waardoor ik weer pissed off werd en hem weer met alles confronteerde. Hij reageert nog steeds begripvol, dat er voor de rest niets gebeurd is en van mij houdt...



Baal nu enorm dat ik me zo emotioneel weer liet gaan en dat ik me niet aan mijn contact-pauze heb gehouden. Zouden nog één keer face-to-face praten om het af te sluiten als ik daar klaar voor was.



Heb Whatsapp-historie van mijn ex, desbetreffende vrouw en man maar gemaild naar mijn e-mail, verwijderd in telefoon (ging toch zo nu en dan gesprekken teruglezen), smsjes, belhistorie en telefoonnummer verwijderd. Lucht nu al op en kom ik ook niet in de verleiding.
.
Alle reacties Link kopieren
Pfff... heftig hoor Swifty, wat een nare lage actie van je ex! Ben blij dat je het allemaal zo kon relativeren. En die nachtmerries... heel herkenbaar. Maar knap dat je geen contact meer met hem opgezocht.



Mijn ex stuurde mij vandaag sms dat niemand in de buurt komt van mij, graag met mij verder wilt... heb sms verwijderd, maar had wel moeite om niet te reageren met: had je al die keren moeten beseffen voordat je met die vrouwen ging afspreken etc. :')
.
Alle reacties Link kopieren
Echt fijn dat je het zo hebt kunnen afsluiten Swifty



Het moet wel... ik kan me niet voorstellen waarom zij erover zou liegen. Mijn vriendinnen denken dat het damage control is van zijn kant. En al was het een "onschuldige zoen"... met die andere dames heeft hij ook achter mijn rug om contact gehad en afgesproken.



En om het nog even compleet te maken. Ik had die dag de begrafenis van mijn ex-huisgenoot en die dag heeft hij zijn telefoon uitgezet... ik heb hem 's avonds nog geprobeerd te bereiken, omdat het best een heftige dag was. Hij zat niet lekker in zijn vel en is dus die avond naar haar gegaan, terwijl zij al eerder advances had gemaakt (ook al is ze getrouwd)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven