Uitgerekend 15-30 juni 2015 met tabel

16-10-2014 22:01 590 berichten
Laten we hier verder schrijven met tabel en link naar het oude topic.



DE TABEL IS VOL. MEESCHRIJVEN MAG NATUURLIJK ALTIJD!

Inlognaam: tweedehelftjuni2015

Wachtwoord: uitgerekend



NaamLeeftijden # Kindje Uitgerekend/geboren Echo/afspraak VK Geslacht Babbel199024/26 1e kindje 9 juni 2015 / 20 mei 2015 21-10 gezien

21- 11 Goede termijnecho gehoord

22-01 Goede 20-wekenecho! Meisje geboren, was een verrassing! Jodi 27/27 1e kindje 10 juni 2015 26-11 Goede termijnecho gezien

16-01 Goede 20-wekenecho! Jongetje Rouge1234 33/30 2e kindje 11 juni 2015 Eind oktober - gezien

24-11 Goede termijnecho gehoord

Eind januari - Goede 20-wekenecho Jongetje Bibi86 28/31 1e kindje 14 juni 2015 / 17 mei 2015 14 november - Goede termijnecho gezien

20-12 Geslachtsecho!

5-2 De 20-wekenecho Jongetje geboren Pinadien 32/33 1e kindje 15 juni 5-11 gezien

26-11 Goede termijnecho gezien

28-01 Goede 20-wekenecho Meisje Maribos 26/27 1e kindje 15 juni 2015 29-10 gezien

25-11 Goede termijnecho

27-01 De 20-wekenecho Jongetje Rzz82 31/36 1e kind 18 juni 2015 19-11 gezien

1-12 Goede termijnecho

2-2 De 20-wekenecho Verrassing armbandje85 29 / 33 1e kindje 26 juni 2015 12-11 gezien

26-11 Goede termijnecho

4-2 De 20-wekenecho Verrassing voor topicschrijfsters, zelf weten we het wel Juffie000 26/31 1e kindje 26 juni 2015 12-11 gezien

5-12 Goede termijnecho gehoord

2-2 De 20-wekenecho Meisje Rozen1985 29/29 1e kindje 27 juni 2015 27-11 Goede termijnecho gezien en gehoord

29-12 Pretecho

5-2 20-wekenecho Verrassing Guusie 27/26 1e kindje 27 juni 2015 2-12 Goede termijnecho gezien en gehoord

2-2 Goede 20-wekenecho Jongetje Eendje85 29/30 2e kindje 29 juni 2015 ?? Goede termijnecho gezien en gehoord

?? 20-wekenecho Meisje



Oude topic:

Oudere berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer! Jammer dat de app niet meer werkt. Hoe gaat het met iedereen?
Ja alles werd ge-update ;)

Hier alles eigenlijk te goed... nergens last van. (Hoe kan het?)

nu met mijn 7e week begonnen..

hoe is t bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
even wennen hoor aan de nieuwe site.. echt overzichtelijker vind ik het nog niet..



hier gaat het op zich wel oke. Door om de 2 uur wat te eten valt de misselijkheid mee.. Soms wel wat buik krampjes maar verder oke. Wel wat moe, maar het is allemaal wel te doen.



Ik sport zelf nog minstens 2x per week. Ik volleybal en dat probeer ik gewoon door te doen, ook omdat niemand het hier nog weet. DAarnaast ging ik nog wel elke week naar sportschool, als me dat niet lukt dan ga ik vaak een stuk gewoon wandelen oid.



Nog iets minder dan 3 weken wachten op de echo..
Alle reacties Link kopieren
@ forum, het werkt voor mij prima, alleen niet op mobiel. Dan moet je alle pagina`s door en steeds via volgende om de laatste reacties te kunnen zien. Er komt voorlopig ook geen nieuwe app zag ik. Dat is wel jammer. Ik zal dan ook alleen in het weekend en de avond op het forum kunnen. Jammer, maar het is niet anders.



@ wonder05 ik ken je gevoel, bijna 6 weken en ook nergens last van... Aan de ene kant heerlijk natuurlijk, en aan de andere kant heb ik er een onzeker gevoel bij.



@rzz82 fijn dat je je wat beter voelt met regelmatig tussendoor eten. Zo lang het sporten goed voelt gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
@ forum: hmmm, voor mij ook wel even wennen. De vernieuwing had voor mij niet gehoeven en inderdaad jammer dat de app niet meer werkt.



@ testen: wij laten ons nog voorlichten, maar neigen er naar de NIOT-test te laten doen. We willen weten wat er eventueel speelt en dan beslissen wat we doen. Een kindje met een flinke handicap zou ik ben ik bang fysiek qua zorg zelf niet aankunnen ivm mijn eigen gezondheidsbeperkingen. Je kind dan in een zorginstelling te moeten plaatsen lijkt me vreselijk voor zowel kind als ouders. De NIPT-test sluit natuurlijk niet alles uit, maar wel een gedeelte. En mochten we een kindje met bv Down toch willen laten komen dan kunnen we uitzoeken of die zorg haalbaar is voor ons en ons dar op voorbereiden. Weet iemand eigenlijk wat de test kost als je het zelf moet betalen?



Fijn dat het bij de meesten hier goed lijkt te gaan. Rrz, wij gaan qua klachten wat gelijk op. Bij mij gaat het ook wat beter. Al een paar dagen niet overgegeven en ook wat meer energie nu. Nog wel misselijk en enorm zere borsten, dus genoeg bevestiging :-). Helaas af en toe al wat bandenpijn .

Volgende week eindelijk de echo! Ik ben dan als het goed is ongeveer acht weken. Ben zo benieuwd of ons kindje er echt zit en leeft en goed groeit. Het lijkt me heel bijzonder als dat zo is. Man wordt met de dag nerveuzer, ik juist relaxter, we-zien-het-wel-gevoel. Ik kan het gelukkig iets beter los laten en hou me maar voor dat de kans dat het goed is groter is dan dat het fout is. Dan leef ik er wat positiever naar toe, ook al heb ik nog wel zorgen over de hevige buikpijnen die ik heb gehad.



@ uiterlijk: mijn haar is echt droog touw geworden. In mijn gezicht juist wat puistjes. Toch heb ik al een paar keer gehoord dat ik er de laatste weken goed uitzie. Terwijl ik zwaar misselijk was, haha. Zien jullie veranderingen bij jezelf?
Alle reacties Link kopieren
@forum mobiel, de app doet het idd niet meer. Er is wel een andere optie voor forum op mobiel heb ik gelezen. Zie de volgende link voor meer info: http://www.viva.nl/app/. Voor mij werkt dat goed. En ik kom nu ook automatisch op de laatste pagina uit. Volgens mij denken de meeste nog dat het forum nog niet toegankelijk is. Er wordt minder geschreven momenteel. Komt vast wel weer.



@testen hier moeten wij nog over nadenken. Nog niet voldoende in verdiept.



@uiterlijk ik zie zelf nog niet veel, maar heb al wel een paar keer de vraag gekregen of er wat met me aan de hand is...Begint jullie buik al te groeien? Hier nog niet.



@Pinadien spannend volgende week echo! Fijn dat je er meer relax onder bent en de klachten er wel zijn (als bevestiging), maar te handelen zijn.



@hier de afgelopen dagen licht misselijk. Niet overgeven en ook wel gewoon kunnen functioneren. Maar niet echt trek, weeig gevoel in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Hoooi dames!!



Nieuwe forum, drama vind ik het maar goed went wel weer!



Hier 8 weken zwanger inmiddels, gaat toch best snel eigenlijk! Verder nog steeds alle kwalen en soms wordt ik er moe van, maar goed tis het belangrijkste dat die kleine lekker veilig in mijn buik zit!



Test doen wij niet, maar iedereen die twijfelt lees je goed in en doe wat goed voelt. Dan maak je altijd de juiste keuze!



Puistjes wel aanwezig, maar niet extreem. Gelukkig! Verder merk ik het aan mijn buik, die wordt echt groter! Ook al is dat de baby nog niet, vind het helemaal leuk!



@pinadien: Die nipt test kan in België voor 160 euro heb ik weleens gelezen van de zomer bij een van de topics!



Goed weekend meiden!!
Alle reacties Link kopieren
Even geleden dat ik schrijf, ik heb net als ik eerder van een van de juffen weer gewerkt na de vakantie. Dat vond ik toch wel vermoeiend vandaar hier niet actief. Ik ben gelukkig steeds minder moe, en mag verder echt niet klagen. Ik heb alleen echt last van m'n rug, kan niet goed lang in 1 houding zitten.



@Wonder en armbandje, mijn klachten vallen ook echt mee, bij 6 weken was ik alleen moe, maar dat was ook te overkomen.



@ pinadien banden pijn heb ik ook al, achter m'n navel en helemaal onderin m'n buik. Gek eigenlijk omdat je nog niks ziet. Ook ik puisten, ongelofelijk want tis miet een beetje echt heel erg. Mooie goede instelling heb je, ben blij dat je je weer wat beter voelt.



@ test nog niet over gehad, maar ik vind dat babbel het heel mooi gezegd heeft, doe wat goed voelt.



@ babbel ik vind het stiekem ook sneller gegaan dan verwacht. Nu alweer acht weken.



@ vertellen was zo bijzonder, alleen ouders en beste vriendin. Mijn moeder huilen, vader zei een kinder zitje in de opknap auto te moeten bouwen haha vriendinnen huilen echt mooi. Hoop dat jullie ook allemaal zo'n mooie ervaringen hebben of krijgen



Verder zijn wij blij dat we de week voorbij zijn dat ik vorige keer een miskraam had. Woensdag echo, dan 8 weken en 4 dagen, ik ben heel benieuwd.

Hoe is
Alle reacties Link kopieren
WoW ik kan het bijna allemaal niet meer bijhouden,



Kwaaltjes verschillen mij echt van dag tot dag, wel veel moe. 'S avonds vaak misselijk en hangerig. 'S ochtends vaak weinig last. Bij mij is mijn rechterborst stuk gevoeliger dan linker borst...



Wij hebben besloten geen nipt test te doen, iedereen zijn eigen keus. Wij kennen een aantal koppels waarbij een verhoogde kans op down naar voren kwam, veel spanningen en extra testen en al met al was er niks. Wij wachten gewoon af!



@vertellen: aantal mensen in ons nabije omgeving weten het nu, wel gevraagd of ze rustig aan willen doen met alle vragen enz. Ik heb het idee dat als ik er minder over praat, ik me er minder aan hecht en als het dan fout gaat ik minder verdrietig ben(weet dat het onzin is!!)



@pinadien: hier ook regelmatig wat kraampjes, maar hoort erbij!!



Heerlijk om te zien hoe onbezorgd sommigen hier gelukkig kunnen zijn, jmmr genoeg gaat dat voor mij niet op!!toch geniet ik er weer volop van, blijft toch zo mooi iets!!
Alle reacties Link kopieren
even kort een reactie, later reageer ik wel even wat uitgebreider..



Sinds vrijdag jeuken mijn borsten enorm.. Nu zat er sinds gisteren (Denk ik) een rode vlek (ter grote van 10 cent muntstuk) onder mijn tepel.. Dus straks maar even naar de huisarts. Misschien iets van zwangerschapseczeem?? Maar goed, maar eens kijken wat hij zegt.



Verder aan klachten wat steken bij mijn lies en echt opstartproblemen 's morgens en 's avonds eerder moe.



Wel gek he dat die die klachten zo verschillen per persoon.
Alle reacties Link kopieren
De nipt test is toch heel duur in Nederland?



De vorige keer hebben we geen combinatietest gedaan, omdat de kans met eigen berekening klein was en achteraf gezien konden we met mijn termijn geen combinatietest meer doen. Ik denk dat we het nu wel gaan doen.



Maribos, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. Hoe was de afspraak bij de vk? Heb je je zorgen met hem/haar besproken?



Oef Rzzz! Au! Dat is niet fijn, goed dat je naar de huisarts gaat.



Jodi spannend 1e echo!



Buik groeit nog niet, maar mijn borsten zijn van E naar F gegaan, ik gok dat ik de G ook wel ga halen. Vind ik niet leuk, ik tik de 1.65 qua lengte net niet aan. Dus dat moet er bizar uitzien.



Kwaaltjes gaan best aardig, maar op pijnlijke bortsen en wat ochtendmisselijkheid na als ik te lang in bed blijf liggen gaat het eigenlijk heel goed.
Alle reacties Link kopieren
@ nve: ik weet niet of je nog meeleest, maar ik wens je heel veel sterkte de komende periode en ik hoop dat jullie kleintje snel zijn of haar weg naar jullie weet te vinden.



@ forum: pff ik vind het er nog niet echt beter op geworden.



@ testen: wij gaan geen prenatale screening doen. Voor ons geeft het te weinig zekerheid en te veel stress.



@ armbandje: de dagen tot de echo lijken hier ook voorbij te kruipen. Ik sport verder eigenlijk niet. Ik speelde altijd een balsport maar het is nu winterstop en volgend seizoen doe ik een jaartje niet mee ivm de zwangerschap.



@ pinadien: mijn haar werkt ook echt niet meer mee. Het weigert echt om in model te blijven zitten. Moet van de week de kapper maar eens bellen.



@ rzz: Dat klinkt erg pijnlijk, hopelijk heeft de huisarts duidelijkheid en een oplossing.



@ pinadien, dota en lovelylady: heel veel succes met jullie echo’s deze week!



@ hier: weinig verandering eigenlijk. Nog niet meer duidelijkheid over het huis. Wel net een bezichtiging gepland bij het huis wat we heel mooi vinden en wat (met veel hulp van ouders en schoonouders) ook binnen het budget valt. Helaas is er al een bod uitgebracht, dus de kans is groot dat dat niet doorgaat.

Verder heb ik van de week een voedingskussen gekocht, omdat ik echt niet lekker meer kon slapen. Dit is wel echt een verbetering. Ben wel nog steeds elke ochtend vroeg wakker en weinig honger, maar er komen steeds meer dingen bij (buiten de mozzarella) die ik wel weer echt lekker vind.

Kan echt niet wachten tot de 13e, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer erg zenuwachtig voor de echo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden! Ik merk dat ik het allemaal niet kan bijhouden. En nu het forum veranderd is en ik alleen nog maar via de computer kan forummen denk ik dat het helemaal lastig wordt. Ik blijf wel met jullie meelezen en misschien dat ik af en toe een kreet in de groep gooi, maar op regelmatige basis ga ik niet meeschrijven. De groep is zo groot! Ik houd het niet bij!!.. Wel wil ik nog even zeggen dat wij vorige week een mooie echo hebben gehad. Alles was zoals het hoorde, en het hartje klopte super! Over twee weken weer een echo!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, heb ruim een week niet meegeschreven. Ben erg moe en ziek geweest. En ben nog steeds ziek😔 heb onwijs veel last van misselijkheid, barstende hoofdpijn en vermoeidheid. Hoofdpijn wil maar niet overgaan. Neem wel paracetamol in, anders trek ik het echt niet.



Had vorige week mijn 1e echo, was best wel spannend. Ruim een week terug had ik af en toe bloedverlies, was niet veel. Maar toch maakte ik me wel zorgen 😌 VK ook gebeld, maar kon niet veel zeggen. Was gewoon afwachten opmde echo. Dus was echt spannend. maar echo zag er goed uit. Alleen konden ze geen berekening maken hoeveel weken zwanger ik zou zijn. Heb over 2 weken weer een afspraak...



En ik wil alleen maar slapen, ik weet niet of het door het weer komt of door zwangerschap. Dit is niet goed meer, wordt er zieker van.
Alle reacties Link kopieren
@ zuultje: balen zeg dat je je zo ziek voelt!! Wel fijn dat de echo goed was! Dat lucht misschien wat op. HOpelijk voel je je snel weer wat beter!



@ lotus87: mooi dat de echo goed was! Inderdaad de groep is vrij groot, maar het zou leuk zijn af en toe nog wat van je te horen



@bibi: balen zeg dat er nog geen duidelijkheid is over het huis. DAt geeft vast veel onrust in je hoofd. Ik leg nu vaak een gewoon kussen in bed waar ik been op leg, maar het voedingskussen is dus echt een verbetering?

Het weinig honger hebben herken ik wel, maar moet toch echt eten want voel me anders echt niet lekker.. Hopelijk wordt het snel beter bij jou!



@ rouge: kunnen andere mensen al wat zien aan jou dan? Ik heb ook wel het idee dat mijn borsten groter zijn, hoeft van mij ook niet zo nodig eigenlijk... Verder klinken jouw kwaaltjes mij super bekend in de oren



@maribos: hopelijk blijft het goed gaan. Het is voor iedereen erg spannend, maar snap dat het voor jou extra spannend is!



@ hier: t was inderdaad eczeem. Dus vettig houden en er een zalfje voor gekregen. Wel gekke plek.. Maar gelukkig niks ernstigs.. Nog 2 weken wachten op de echo.. blijft spannend hoor!! En dan daarna pas aan iedereen vertellen.. daar kijk ik ook wel naar uit!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Pfff...ook ik voel me helemaal niet lekker dus ik hou het weer een beetje kort. Gefeliciteerd met alle goede echo's! Het gaat hartstikke goed op ons topic wat dat betreft. Nu hopen dat Nve zich snel weer beter voelt en weer zwanger wordt van het kindje dat blijft.



Wat vervelend dat velen zich o slecht voelen. Krijgen jullie ondanks het spugen genoeg vocht binnen? Ik vind drinken lastig. Daar word ik snel erg misselijk van. Meestal gaat het na het overgeven juist weer even ok, maar gisteren ging het overgeven hier maar door, ook toen mijn maag wel leeg leek . Vermoeiend.



Zuultje, ook ik heb last van hoofdpijn maar het is nog te doen. Bij jou klinkt het allemaal wel extreem. Misschien toch even de vk of huisarts vragen om een middel? Ik heb het idee dat de hoofdpijn erger is naarmate ik misselijker ben en vaker overgeef, dus wie weet sla je met een middel tegen misselijkheid twee vliegen in één klap?



Maribos, ook jij hebt dus verschil in je borsten. Apart hè. Blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop zo dat je het bij jou ook allemaal goed zal gaan en dat je op een gegeven moment wat onbezorgder kunt zijn (voor zover een moeder dat kan).



Rrz, helpt de zalf? Hopelijk blijft het bij die ene plek.



Rouge, ik hoop ook dat de borstengroei beperkt blijft. Ze zijn nu al best groot en ook ik ben niet lang. Maar je doet er niks aan he, behalve goede bh's dragen.



Bibi, dat kussen klinkt goed. Duimen dat jullie het huis straks in handen hebben, dan slaap je vast nog veel lekkerder.



Lotus, je bent welkom en niet verplicht om steeds op iedereen te reageren hoor. Dus kijk maar wat je doet. In elk geval een fijne zwangerschap gewenst.



@ Hier: voelt sinds vanmorgen alsof ik ongesteld word? Zo'n zwaar gevoel in mijn onderbuik en rug en baarmoederkrampen. Best eng. Normaal gesproken zou ik nu ongesteld worden, hopelijk is het dus zo'n pseudo-ongesteldheid en niet het begin van een miskraam. Gelukkig morgen de echo. Ik ben nu toch best weer nerveus en een stuk minder relaxed eronder.
Alle reacties Link kopieren
Ehm, ik heb het achteraf dus helemaal niet kort gehouden, haha!
Alle reacties Link kopieren
Pinadien, ik geef (nog?) niet over. Ik ben vannacht wel dikke vrienden geworden met de wc, maar dat waren mijn darmen. Ik blijf vandaag dus maar thuis... want bijna niet geslapen vannacht.

Ik drink veel thee, maar zo heel misselijk ben ik niet. Alleen en in de ochtend en als ik trek heb.

En spannend morgen de 1e echo!



Tja, ik zelf zie heel duidelijk dat ze veel groter zijn geworden, een ander ziet het waarschijnlijk niet. Tenminste, dat hoop ik.



Zuultje, fijn dat de echo goed was!



Rzz, fijn dat je een zalfje hebt en hopelijk gaat het snel weg. Mijn zoon zat toen hij 2 maanden was helemaal onder de eczeem, zo ongelooflijk sneu... nu hebben we het onder controle, gelukkig!



Bibi, hoop dat jullie snel een huis vinden!



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ladies ook ik ben er weer!



@rouge naar van je darmen. Maar klinkt wel alsof het wel red ok gaat met de klachten toch? Fijn!!!



@pinadien spannend morgen!!! Die krampen horen er helemaal bij hoor.. Dat je normaal ong zou moeten worden maakt niks uit denk ik hoor (tis niet zo dat er dan een soort wekker in je lichaam af gaat denk ik...) als je zwanger bent dan gebeurt dat gewoon niet, tenzij er Iets mis gaat natuurlijk, maar dat kan op elk moment. Maar succes, laat je weten hoe het ging?



@lotus helemaal prima joh.. Niemand zich nergens aan vast toch. Posten als en wanneer je behoefte hebt!!!



@zuultje wat naar!!! Hopelijk voel je je snel wat beter... En idd misschien kan HA of Vk helpen?



@bibi wat spannend van je huis! En hoe heb je nu wat aan het kussen? Ben wel benieuwd



@rzz gek van je eczeem. Idd bijzonder dat klachten zo anders zijn pp.



@hier ben wel iets minder bezorgd dan eerst. Denk wel hoe langer het blijft zitten, hoe sterker het wordt. Aftellen tot echo, Nog drie weken. Inmiddels te overzien. Rugpijn gaat inmiddels veel beter (iemand had daar ook last van hé!?). Wel ontzettend moe, val echt in slaap op de bank savonds. Heb dus weinig energie voor sporten en dat deed ik altijd wel fanatiek... Maar goed, probeer het zo maar even te laten. Misselijk ben ik amper, alleen soms beetje wagenziek gevoel. Wel pijnlijke borsten nog steeds en emo. Voel me af en toe echt leeg en down (waar ik me meteen weer schuldig over voel). Herkenbaar? Mijn vriend en de mensen die het weten zijn wel echt zo ontzettend lief en begripvol.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik ben er ook nog hoor

@rozen1985: Fijn dat je minder bezorgd bent! Ik denk inderdaad ook hoe langer het blijft zitten hoe sterkter het is! Zeker herkenbaar dat ik me af en toe leeg en down voel…



@Pinadien: Hihi nee niet kort van stof, maar hartstikke leuk dat je zoveel schrijft hoor;-) Het gaat zeker goed, dat het zo mag blijven gaan!! Dat gevoel heb ik ook de afgelopen dagen in mijn baarmoeder. Dat betekent dat je baarmoeder aan het groeien is, dus niets aan de hand;-)



@bibi86: Balen dat er nog geen duidelijkheid is over het huis!! Heb je al wat gehoord van het andere huis of dat bod toch niet door is gegaan? Fijn dat je veel dingen toch wel weer lekker vindt! Lekker aftellen naar de 13e!



@Jodi: Fijn he! Morgen je echo!! Spannend en superleuk!!



@ Maribos: Heb ik ook zo vaak gehoord, dat uiteindelijk het kindje niks had! Wij wachten dus ook af :-) Kun je nu meer genieten meis? Doen hoor!!:-)



@Rzz82: Fijn dat je zalf hebt gekregen! Dan is het vast zo weg;-) Ik heb altijd last van eczeem, doordat ik weet wat ik wel en niet kan eten (daar ligt het namelijk aan) gaat het goed. En nu met zwanger zijn en soms iets eten wat niet mag, levert geen eczeem op. Heel apart! Lekker aftellen naar je echo!!



@rouge1234: In nederland is hij heel duur, maar in België niet. Je moet er wel een stukje voor rijden… Woooow dat gaat zeker hard met je borsten. Ik heb maar een kleine B, dus ik vind het niet zo erg. Maar ik snap dat het in jou geval wel anders is.



@lotus: fijn dat je echo goed was! Laat af en toe nog wat van je horen als je een echo hebt gehad e.d.:-)



@Zuultje: Balen dat je zo ziek bent!! Paracetamol mag, dus gewoon doen! Fijn dat het goed was!! Op naar de volgende echo en dan weten ze vast precies hoever je bent! Had je een inwendige echo?



@hier: zoveel dingen die jullie hebben, herken ik ook! De afgelopen dagen weer veel meer krampen en soms hele dagen nergens last van. Misselijkheid gaat goed *even afkloppen* sinds afgelopen zaterdag, dus daar ben ik blij om. Alleen met eten koken in de avond is het drama. Ik vind het niet lekker ruiken en ik eet ook niet veel, dus dat schiet niet echt op.. er is niets waarvan ik denk: jaaa lekker dat gaan we eten. Hebben jullie dat ook of kunnen jullie goed in de avond eten? Verder ben ik erg moe en moet ik echt goed erop letten dat ik mijn grenzen niet overga. Dat voelt vreemd, want ik ben dat niet gewend. Dus daar moet ik me wel bewust van zijn. Verder lekker aan het aftellen tot de termijnecho! Nog 2,5 week! Ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!



Hier ook een kort berichtje van mij.



Wat fijn om te lezen dat alle echo's van de afgelopen week goed waren.

Zo te lezen bij allemaal de welbekende kwaaltjes. Borsten zijn enorm herkenbaar!



@bibi, hopelijk vinden jullie gauw jullie droomhuis



@nipt. Hier geen plannen in die richting. Kan me overigens wel voorstellen dat veel mensen het overwegen.



@ misselijkheid. Veel sterkte meiden! Hopelijk blijft de misselijkheid niet al te lang aanhouden.



Hier vooral zware vermoeidheid en daardoor ben ik een stuk minder flexibel dan normaal merk ik. Vandaag liep alles ook even anders op het werk waardoor het hele lesprogramma omgegooid moest worden. Waar normaal gesproken de kids dat lastig vinden, was het nu de juf;-)

Vanavond komt MvM en nog een week tot de eerste echo, leuke en spannende week voor de boeg!



Meiden die deze week de echo hebben, veel succes en geniet ervan!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Leuk dat iedereen weer mee schrijft op het `nieuwe` forum.



@babbel1990 van dat eten herken ik. Niet zozeer dat ik vervelend word van de geur, maar meer dat ik in sommige dingen wel trek heb en in andere dingen niet. Voorheen deed ik bijv. nooit kaas op mijn brood voor mee naar het werk en nu is het heerlijk, vreemd. Haha. Misschien een optie dat vriendlief kookt als dat voor jou prettiger is?



@jodi wat bijzonder lijkt me dat om te vertellen. Een heel mooi intiem moment. Ik kijk echt uit naar het moment om het te vertellen. Nog een paar weekjes wachten. Succes morgen.



@maribos wat knap dat je aan geeft of mensen rustig aan willen doen met vragen stellen omdat dat voor jou beter voelt.



@rzz82 gelukkig is de plek niets ernstigs en weet je nu wat het is. Heb je er nog veel last van? Werkt de zalf? Spannend, nog 2 weken!



@rouge1234 gaat het al wat beter met je? Mijn borsten zijn nu ook alweer groter dan ik zou willen. Krijgen we er gratis en voor niets bij. Succes morgen!



@bibi86 dat komt mooi uit van de winterstop. Spannend voor de woning. Hoe is het afgelopen? De 13e komt dichterbij! Lastig van het slechte slapen. Hopelijk gaat het nu beter.



@lotus87 wat fijn dat de echo goed was. En zoals andere al aangeven, voel je vrij om mee te lezen en schrijf mee als je daar behoefte aan hebt.



@zuultje wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Paracetamol mag, dus lekker nemen als daardoor de klachten minder worden. Wat fijn dat de echo goed was!! Heb je dat bloedverlies nu nog? Spannend dan nog hoeveel weken je nu echt bent.



@pinadien wat vervelend dat jij je niet goed voelt. Succes morgen! Dat gevoel in de buik herken ik ook van de afgelopen dagen.



@rozen1985 mooi gesproken: `Denk wel hoe langer het blijft zitten, hoe sterker het wordt`. Daar hou ik me ook aan vast. Fijn dat iedereen zo lief voor je is. 3 weken, voor je het weet is het zover.



@juffie000 rustig aan. Komt allemaal goed. Spannend dat jij volgende week al echo hebt. Ik heb de 12e afspraak, maar nog geen echo.



Hier zat de schrik er gister goed in. Bij het opstaan wat roodverlies bij het afvegen. Verder geen krampen of pijn. VK gebeld. Ze gaf aan dat het in 20% van de zwangerschappen voorkomt en dat het niets hoeft te betekenen. Moest het aankijken en contact opnemen als het heviger werd of ik erge krampen kreeg. Verder gelukkig niets meer gezien. In de avond wat lichte krampjes, maar die zijn ook alweer verdwenen. Nu lijkt het alsof er weer niets aan de hand is. Op zich wel vertrouwen dat het oke is, maar ergens toch ook weer onzeker. Ik heb ook af en toe jeuk aan mijn buik. Herkennen jullie dit?



Meiden die morgen echo hebben, heel veel succes! Voor degene die last hebben van de kwaaltjes, sterkte. Hoop dat jullie je snel beter voelen.



Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
@ lotus: Laat je ons nog wel af en toe weten hoe het met je gaat?



@ zuultje: wat naar dat je je zo slecht voelt. Ik hoop dat je je snel beter voelt.



@ rzz: ja ik vind het voedingskussen echt een verbetering. Ik heb er één met van die bolletjes er in, dat kun je meer naar je eigen lichaam vormen dan een kussen. Mijn man vind hem alleen ook erg fijn, dus moet hem wel eens afpakken als ik een late dienst heb gehad.

Werkt het zalfje al een beetje?



@ pina: is dat iets? Pseudo-ongesteld? Ik heb sinds gisteren ook weer meer buikkrampen.

Veel succes met de echo vandaag, hoe laat mag je?



@ rozen: ik herken het wel hoor. Ben ook echt emotioneel en voel me schuldig omdat ik nog niet echt van de zwangerschap kan genieten.



@ babbel: ik vind bijna niets lekker op het moment. Maar bij mij gaat vooral ontbijten moeizaam. Gelukkig kookt mijn man altijd dus dat is in de avond wel heel prettig.



@ juffie: hoe was het met moeders voor moeders?



@ armbandje: Ik kan me voorstellen dat het schrikken is als je dan bloed ziet. Maar ik heb ook begrepen dat het vaak er gewoon bij hoort.



@ lovelylady: hoe was je echo gisteren?



@ hier: het huis is helaas verkocht aan iemand anders. We gaan zaterdag naar een nieuwbouwmarkt om rond te kijken en zijn ook weer druk op funda op zoek naar huizen die ons wel wat lijken.

Verder heb ik sinds 2 dagen weer heel veel last van onzekerheid. Het gaat beter met de kwaaltjes, ben niet meer misselijk en wordt nu ook later wakker in de ochtend en dan ga ik meteen weer twijfelen of het wel allemaal goed gaat. Iedereen zegt steeds het komt wel goed, maar dan kan ik alleen maar denken van dat weten jullie helemaal niet zeker.

Nog 8 dagen tot de echo. Het is echt aftellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat we naar gaan België rijden voor de Nipt. Dan maar de combinatietest en dan het vervolg afwachten.



Na een nacht goed geslapen gaat het hier een stuk beter! Fijn!



Bibi, wat balen van het huis!



Suces met de echo's!



Armbandje, dat is inderdaad schrikken als je bloedverlies hebt. Ik heb het in mijn vorige zwangerschap ook gehad maar wist toen nog niet dat ik zwanger was.



Juffie, haha dat is wel herkenbaar. Normaal gesproken ga je toch wat makkelijker om met verandering. Werk je in het basisonderwijs?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa! Vanmorgen de echo gehad en een kloppend hartje en bewegende "vlek" met dooierzakje! Zo opgelucht en blij. We konden het eerst niet eens echt bevatten, maar nu ben ik echt zo blij en vol vertrouwen. Even geen twijfels en gewoon denken "ik heb echt een kindje in mijn buik!". Ik was wel heel nerveus. Gelukkig was het kindje snel gevonden met de inwendige echo. Mijn berekening klopte bijna, ik ben waarschijnlijk precies 8 weken zwanger en uitgerekend op 17 juni. Over drie weken mag ik terug voor de termijnecho. Kan niet wachten.



@ armbandje: als je je verder goed voelt en het is opgehouden, is het vast ok. Blijf positief!



@ jeukbuik: nee, wel jeukborsten



@ pseudo-ongesteld: ja, ik las dat sommigen de eerste tijd elke maand dat soort klachten houden. Een hormonaal iets. Sommigen hebben er zelfs een bloeding bij en hebben daardoor niet door dat ze zwanger zijn. Het is al zo goed als over nu gelukkig.



@ eten: blegh.... Bijna nergens zin in. O, kaas lust ik nu dan weer wel best graag, net als armbandje. Grappig hè, ik eet dat normaal ook nooit. Hoe zorgen jullie dat je genoeg vocht binnen krijgt? Ik word snel misselijk van water, thee of siroop/dubbelfris.



@ moodswings: ook hier. Nu helemaal happy met de echo maar af en toe was ik echt down en inderdaad, daar voelde ik me ook schuldig over. Gelukkig nooit langer dan een dag, maar toch. Je weet dat zoveel vrouwen zwanger willen worden waarbij het niet makkelijk lukt en het voelt slecht om dan niet alleen maar heel blij te zijn wanneer je zwanger bent. Maar het hoort er natuurlijk gewoon bij. Net als je afvragen of je een goede moeder zult zijn denk ik. Wat als het me niet gemakkelijk afgaat, denk ik soms.



@ Bibi, balen van het huis weer. Hopelijk zien jullie snel iets waar je ook verliefd op kunt worden.



Iedereen die nog moet wachten op de echo, sterkte met aftellen. Op het laatst gaat het best snel vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven