Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet waarom, maar als ik er een smiley achter plaats kan ik ineens wel posten, anders niet.



Dat wordt echt veel zoenen en knuffelen dan.

Past wel bij je.



( )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat vreemd lebowski!
quote:Promethium schreef op 01 november 2014 @ 10:17:

Hé, ik zie nu dat de 'terug naar boven' knop verdwenen is. Dat vond ik nou juist zo'n goede verbetering! (laptop, chrome)Bij mij staat ie er nog. Ook laptop, ook Chrome (Ter verhoging van de feestvreugde).
Ik kom met mobiel helemaal niet op het forum. ZIt gelijk op een foutmeldingspagina en wat ik ook doe, ik blijf die melding houden.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 01 november 2014 @ 10:18:

Wat vreemd lebowski!Vertel mij wat. Eerst kon ik nergens posten. Nu hier wel. In mijn eigen topic nog steeds niet. Het blijft een verrassing (verplichte smiley)
quote:Promethium schreef op 01 november 2014 @ 10:17:

Hé, ik zie nu dat de 'terug naar boven' knop verdwenen is. Dat vond ik nou juist zo'n goede verbetering! (laptop, chrome)ctrl - al geprobeerd?
Hm even denken



:- ] =

:flag : =

: -O =

:- $ =

:cry : =

:rolling : =

:facepalm : =
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 november 2014 @ 10:12:

Nou weet ik wat ik aan deze indeling vreemd vind.

Er is geen overzicht meer, je ziet niet meer direct in één oogopslag op welk topic gereageerd is. Ik heb nu heel stom wellicht, net het idee alsof ik hier in mijn eentje een beetje zit rond te kijken. En zover ik kan vinden zie ik in de nieuwe opzet ook geen direct totaaloverzicht.



Maarja.... of ik heb het nog niet gevonden.Boven op forum gaan staan met je muis en dan naar actieve topics eronder. Recht naar beneden gaan anders zijn ze weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar kan ik ook niet quoten, maar bij mij ontbreekt die 'omhoog-knop' dus ook.

En ook ik heb een laptop met chrome.
There's nothing the matter with my face. I got character.
:kiss : =

(O ) =

:rose : =

:nerd : =



Aah ik begin smileys van verschillende fora door elkaar te halen haha!
Alle reacties Link kopieren
"Dat hangt bijv af van je OS en browser Enn"

Soms ervaart iedereen een bug, en soms niet en dan hangt dat inderdaad af van je besturingssysteem (dat soms weer afhangt van je apparaat: computer (Windows, Linux of Mac OS), smartphone of tablet (Android of iOS)) en browser.



Ik kan niet quoten, dus:

Besturingssysteem: Windows 8.1.

Browser: Google Chrome 38.0.2125.111 m

Apparaat: Sony VAIO laptop.



Besturingssysteem: iOS 8.0.2 (12A405)

Browser: Google Chrome 38.0.2125.67

Apparaat: iPad 3



Besturingssysteem: Android 4.4.2

Browser: Google Chrome 38.0.2125.114

Apparaat: Samsung Galaxy Mega 6.3



Bij geen van deze apparaten is quoten mogelijk.
World of Warcraft: Legion
:aupplause : =





Die is ook van hier toch?
quote:hatchet schreef op 01 november 2014 @ 10:27:

Blijkbaar kan ik ook niet quoten, maar bij mij ontbreekt die 'omhoog-knop' dus ook.

En ook ik heb een laptop met chrome.



Ik kan juist beter posten als ik quote

Soms, na een foutmelding, als ik dan een quote post lukt het wel. Of een smiley. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar dat zijn ze hier ook nog niet wat dat betreft.
:peace : =
quote:SuzanneSuus schreef op 01 november 2014 @ 09:57:

OS is operating system, in goed Nederlands het besturingssysteem.

Linux, Windows, iOS bijv



Ga maar eens kijken bij hoogvolume forums (veel mensen, veel posts) als forum.fok.nl of gathering.tweakers.net).

Het gaat mij niet zozeer om de kleurtjes (als die als huisvrouwerig werden ervaren, soit) maar om het ruimtegebruik, de hoeveelheid informatie per vierkante cm scherm.

Je moet hier nu scrollen als een malloot, er is geen autorefresh (vanzelf verschijnen van nieuwe postings) en overal moet je lange muisbewegingen voor maken...
En.. dat de knopjes -onder- de post staan ipv op de rest van de planeet erboven. Ik probeerde Lux te quoten...
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf helaas een aantal keer per dag een foutmelding krijgen met: "ER IS EEN FOUT OPGETREDEN", wanneer ik het forum op wil. Ik krijg ook het bericht dat ik niet meer ingelogd ben. Na wat zoeken kom ik dan op de juiste pagina (want hij blijft vaak hangen op deze pagina met foutmelding) en dan kan ik me weer inloggen.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lux!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens hellup! Paar dagen niet op het forum geweest (tante geworden dus andere prioriteiten ), en moet ik heeeeel erg wennen aan het nieuwe forum! Jaloers op iedereen die de helft alweer heeft alweer heeft opgelost, dus sorry als ik dingen ga noemen die allang bekend zijn



-Ik kan geen smikkels invoegen maar zie al dat dat probleem bekend is.

- bij mijn lijst met topics waarin ik heb gereageerd e.d., staan goddorie topics tussen waar ik twee jaar geleden op gereageerd heb. Maar die staan dan wel bovenaan Ik wil gewoon zien op welke topics ik zelf als laatste heb gereageerd of welke ik bekeken heb, zodat ik even kan kijken of er nog op mijn reactie gereageerd is. Is hier al een oplossing voor?



Overigens vind ik de lay-out, itt tot velen, een grote verbetering. Kleurgebruik doel ik dan op hem dat roze van het vorige forum vond Ik meer voor de Tina ofzo. Reclames storen me ook niet. Maar ik weet niet of ik dat wel moet zeggen, complimenten geven over een nieuw forum is misschien wel wat gewaagd hier op Viva
Ik spreek toch geen Chinees?!
Autorefresh zat er nooit op toch? Je hebt de verkeerde gequote denk ik quote-tekentje zit nu onderaan.



Ik zit heel vaak op fok zelfs maar vind dit forum eerlijk gezegd mooier en overzichtelijker, sorry

Vind van fok alleen de mobiele site fijn.
quote:Thanks Lux!Graag gedaan
Dan nog een ander puntje.



Prive berichten.

Die zijn hier geimplementeerd als forum-topics.

Het is echter vrij normaal dat je prive berichten gewoon zelf kunt verwijderen, opruimen,. weggooien, noem het hoe je het wilt. Dus dat het een messaging-subsysteem is.



Ik snap best dat er mensen zijn die loeigrote schermen prachtig vinden, ik vind het zonde van de schermruimte waar informatie had kunnen staan zodat je op hoog tempo door kunt lezen zonder steeds te moeten scrollen
quote:-tinkerbell- schreef op 01 november 2014 @ 10:36:





-Ik kan geen smikkels invoegen maar zie al dat dat probleem bekend is.

Oh fijn, heeft het nieuwe forum ook smikkels?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 november 2014 @ 09:47:

Maar als je op forum gaat staan en dan naar actieve topics kom je wel in 1 keer bij een lange lijst.Dat is waar!

Helaas is die knop zowel op de tablet als op de laptop momenteel nog heel lastig om daadwerkelijk aan te klikken, maar dat is een bug die vast nog verholpen gaat worden



Je hebt gelijk, dat maakt mijn verzoek-knopjes overbodig.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Haha hè shit ik was zo druk me opzoeken wat de codes zijn voor de smilies, zet autocorrect me voor lul.



Btw, ik wou je quoten maar lukt niet?!
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven