Te makkelijke ouders?

30-10-2014 23:22 131 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
Je OP staat eigenlijk ook vol met belerende opmerkingen.

Jammer dat je zelf geen kritiek kan verdragen wanneer je gewezen wordt op het feit dat je zelf ook dingen anders zou kunnen aanpakken.

Ik heb idd gelezen dat je een bel op je hek gaat zetten, en dat lijkt mij al een hele vooruitgang om te voorkomen dat mensen zomaar je erf oplopen.



Ik woon zelf weliswaar niet zo afgelegen als jij, maar om mij heen zit ik binnen een paar keer knipperen op wegen met boerenbedrijven.

Het fenomeen loslopende honden op een erf is mij dan ook niet onbekend.

Wat ik dus al eerder schreef vind ik het dan weer onbegrijpelijk hoe slecht veel honden zijn afgericht.

Dat puntje van kritiek is eigenlijk wat ik aankaart.

Je schrijft zelf dat je eigenlijk je honden niet in bedwang kon houden en dat je nooit zeker weet wat je hond zal gaan doen.

Deze twee dingen rijmen voor mij niet. Het lijkt mij dat een waakhond ( al vind ik dat het voor alle honden geldt) zeer goed luistergedrag moet hebben, juist om te voorkomen dat hij onschuldige bezoekers misschien iets aan zou doen uit waaksheid.

Jij schrikt van een kind wat op je erf komt, jouw hond luistert niet naar je en je weet niet wat hij gaat doen,en vraagt je dan af of ouders te makkelijk zijn?

Mij lijkt dat je in eerste instantie jezelf achter je oren moet krabben dat je hond niet naar je luistert.

Immers heb je niet altijd controle over wie er op je erf stapt, mits je je hek op slot doet.

Je zou wel beter controle op je honden kunnen hebben zodat je zelf niet hoeft te schrikken van deze situatie omdat je kan vertrouwen op je hond dat hij terug komt als je hem roept.

Want sommige ouders zijn makkelijk, sommige kinderen zien het gevaar niet,sommige mensen komen je erf op ( net als sommige mensen ook bij mij aan de deur bellen, alleen ik heb geen erf om eerst op te moeten).

Jij kiest voor waakhonden om gegronde redenen, dan denk ik ook dat je verantwoordelijk bent dat je ze onder controle hebt wanneer je erf toegankelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:elvi70 schreef op 31 oktober 2014 @ 22:51:

Baukje, ik weet niet hoe jij woont maar je moet wel een eindje een bos in wil je bij ons komen, als ik jou zo lees dan woon je op het platteland maar heb je wel buren (je praat over buurtbewonders). Naaste buren hebben we niet, die zitten een behoorlijk stuk verderop. Iedereen heeft buurtbewoners alleen wonen die bij de een veel verder weg dan bij de ander. Hier noemen we een ieder die tot de omlijningen van de buurtvereniging hoort naaste buren maar feitelijk wonen we km's uit elkaar. Alleen itt in een dorp of stad kennen de mensen je hier als je km's van ze vandaan wonen. Maar ja ze moeten natuurlijk wel kans krijgen je te leren kennen.
Ik weet niet wat er met jou aan de hand is maar ik zou over een maand ofzo als je wat minder gefrustreerd bent je eigen reacties nog maar eens nalezen.
Ik kom uit een buitengebied en ik ben dol op honden. Vroeger was een sport om zo veel mogelijk kinderzegels te verkopen en borden als die van jou las ik gewoon niet of in ieder geval betrok ik het niet op me zelf want ik kwam kinderpostzegels verkopen. Voor honden was ik ook niet bang dus ik was zo'n kind wat rustig jouw tuin zou komen inwandelen. Lette mijn ouders niet op? Jawel maar 10 is zo'n leeftijd dat je al zelf kan fietsen en onderweg op bepaalde ideetjes kwam die altijd positief waren. In jouw geval zou ik denken, daar is vast en zeker nog niemand geweest dus een perfect adresje.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland heb je helemaal geen enorm afgelegen gebieden. Binnen 5 a 10 minuten fietsen ben je altijd bij de buurman.



Dit kind woont zeer waarschijnlijk gewoon binnen een kwartiertje/half uurtje fietsen bij jou in de buurt. Een paar jaar verder en ze fietsen gewoon 15 km naarde middelbare school. Wel zoprettig als ze dan al gewend is zelfstandig te fietsen en niet opeensvan de ene op de andere dag uit de auto wordt geschopt. Doei redt je maar. Heel normaal dus dat een 10 jarige zelf bijje aan de deur komt. Als jij je honden niet vertrouwd moet je het hek op slot doen. Vertrouw jij ze wel dan is het toch geen probleem als het ki d aanbelt.
Alle reacties Link kopieren
en nu is weer alles anoniem geworden ... pfff wat vermoeiend vind ik dat altijd

waarom verwachten mensen toch altijd dat iedereen het met ze eens zal zijn in het forum ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven