Computer herkent e-reader niet

30-10-2014 19:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe e-reader (Kobo Touch) en heb heel leuk allerlei boeken klaar staan in een mapje op mijn laptop om ze te uploaden op de e-reader, maar...daar ben ik dus al een paar dagen mee bezig en het lukt niet: de laptop herkent de e-reader niet als ik het aansluit. Ik zie op de e-reader wel dat de batterij oplaadt als ik 'm op de laptop aansluit, maar de rest, ho maar.

Inmiddels ben ik goed chagrijnig van dit ding. Heb twee verschillende kabeltjes geprobeerd, maar zonder succes. Wat doe ik fout? Iemand de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Glo, die beschikt over wifi. Heeft de Touch dat ook?

In dat geval zou je je boeken in dropbox kunnen zetten of naar jezelf mailen, en dan via de reader (op een wifi verbinding) binnenhalen?



Op mijn Glo moet ik overigens, als ik de reader aansluit met USB kabel, op het scherm kiezen voor verbinden, anders laadt 'ie inderdaad alleen maar op en herkent de laptop de reader niet. Krijg jij die keuze ook op je reader scherm? En de eerste keer gebruik moest ik volgens mij ook iets dowloaden van de Kobo site. Staat in de korte handleiding. Heb jij dat ook gedaan?

(http://www.kobosetup.nl/)



Als je computer je reader uberhaupt niet herkent, zal het via Calibre ook niet lukken om ze over te zetten denk ik. Maar sowieso wel een fijn programma om je boeken te beheren of een nieuw boek uit te zoeken. In Calibre moet je dan de boeken selecteren die je wilt overzetten, en dan kun je met een van de knoppen boven in kiezen om ze naar je reader (of SD card in je reader) te verplaatsen.
Hier Windows 8 en Kobo maar nooit een probleem. De eerste keer wel, toen was ie nog niet opgeladen (helemaal leeg wilde hij niet verschijnen idd) en was het even kabeltjes/usb poorten dans voor ik de goeie combi had. Heb eerst maar opgeladen via lader van mijn telefoon en toen deed ie het met de goede kabel/poort combi wel. Sindsdien geen probleem meer.

Anders morgen mee teruggaan als niks lukt.
Alle reacties Link kopieren
SD kaartje heeft alles opgelost!
Mooi Philein, wat Calibre betreft, daar zie je rechtsboven "op schijf opslaan", als je via calibre je boeken op je ereader zet dan krijg je ook de juiste covers op je ereader. Als je op "metadata" bewerken klikt dan kan je ook de boekomschrijving "commentaar" bewerken. Handig om zelf geheugensteuntjes omtrent het boek te maken. Allerhandigste van Calibre vind ik eigenlijk gewoon dat ik alle boeken goed gerangschikt kan opslaan. Helemaal mijn eigen bibliotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven