Mode & Beauty alle pijlers

Krullen, wat is nu écht een goed product

12-10-2014 13:02 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben een krullenkoppie met een probleem als, ik denk, bijna iedereen met krullen. Mijn krullen kunnen nogal pluizen.



Ik heb al meerdere producten geprobeerd (crèmes enzo) om het pluizen tegen te gaan, maar ik ben eigenlijk nog niets tegengekomen waarvan ik denk dat het echt lekker spul is.



Iemand tips? Ik ben dus echt op zoek naar antipluis en dan ook nog eens zo dat het niet lijkt alsof ik mijn haar een maand niet gewassen heb, als ik het erin gesmeerd heb !



Dank!
Alle reacties Link kopieren
Heb 1001 dingen geprobeerd voordat ik bleef hangen bij Potion 9 van Sebastian. Dat is echt het meest fantastische product voor natuurlijke krullen: zorgt voor prachtig glanzende krullen. Je haar ruikt zalig, wordt er niet zwaarder van en het is ook nog eens heel zuinig in gebruik. Het is niet goedkoop, maar ik doe met één pompje meer dan een jaar. En ik gebruik het vaak, omdat ik veel zwem in chloorwater en daardoor snel droog haar krijg. Koop het online, dan is het een stuk goedkoper. Verder: een goede shampoo (ik gebruik Benecos, biologische shampoo) en een fijne conditioner (ik gebruik de glansconditioner van Santé, ook biologisch).
Alle reacties Link kopieren
O en mijn haar gaat juist bij mist en regen meer krullen... Niks pluis... Pluis was vóór Sebastian haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 oktober 2014 @ 20:21:

[...]





Echt viezig ja, hoor ik ook vaak, ''BAH, wat heb jij viezig haar""\



[img]https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... P54ohZXyn7[/img]Je hebt inderdaad prachtig haar, maar volgens mij zou het er mooier uitzien als je er wat minder vet in zou doen.
quote:cochise schreef op 18 oktober 2014 @ 21:33:

Volgens mij is het nog nat na het knippen.



oh dat zou ook kunnen.

Het is wel mooi lang en vol (kun je van mijn ouwe dooie bende niet zeggen)
Ik heb onlangs curlesque van tigi ontdekt. Lijkt op een combi van gel en wax. Kost ca 22¤. Ik heb van mezelf slag en met dit spul erdoor versterkt het de slag en krijg ik echt meer krul.

Vroeger was ik ook fan van krul Control creme v andrelon, maar daarbij miste ik de versteviging. Dit combineerde ik dan met wat gel van mn vriend.

Werkt wel goed tegen pluis.

Ook heb ik hi density van hair manya is op zich ook prima, maar nadeel daarvan is dat het haar ietwat gaat plakken en soms wat zwaar lijkt te worden.



en wat ik wel eens gedaan heb is bij de kapper vragen of ze deze producten hebben of andere producten voor krullen en vragen of ze een proefje voor je willen maken. Dan kun je t proberen, want mss werkt dit spul wel niet voor jouw krullen



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2c, wat bij mij helpt:

- niet te vaak wassen (eens in de drie à vier dagen, maar dan draag ik het ook dagen vast zonder teveel troep erin)

- na het wassen Andrélon krullencrème met een paar druppels arganolie (helpt om de olie beter te verspreiden)

- eerste dag na het wassen gebruik ik een wat zwaardere, vettere mousse (Syoss volume), 2e of 3e dag een lichtere mousse van Andrélon

- en vaak nog een beetje Antifrizz van Etos



Maar ik heb toch nog wel regelmatig dat het gedurende de dag enorm gaan pluizen of zelfs kroezen. Ik wil ook de curly girl method gaan proberen. Ben benieuwd!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
sunny, ik begrijp altijd dat die mousse je haar uitdroogt. dus misschien daarmee stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Boxje,

ik heb shampoo voor krullen van Kerastase. Daarmee was ik 2x per week m'n haren. Daarna cremespoeling van Aveda voor krullen. Die gebruik ik soms ook als leave - in.

En op vochtig haar de krullencreme van Maroccainoil. Deze combi werkt goed voor mij.

Het is idd kwestie van uitproberen (ik heb zoveel spullen geprobeerd - een vermogen alles bij elkaar!). Etos en Andrelon krullencreme werken bij mij niet, Chi Silk oil ook niet....

Bij een goede kapper zijn ze altijd wel bereid een proefje mee te geven dus laat je daar adviseren!

succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 19 oktober 2014 @ 20:27:

sunny, ik begrijp altijd dat die mousse je haar uitdroogt. dus misschien daarmee stoppen?Ja het schijnt he? Maar ik weet nog niet waarmee ik het zou moeten vervangen. Alleen creme is niet genoeg en wax vind ik vreselijk spul. Ook alleen olie werkt bij mij niet (maar kan ook zijn omdat ik het verkeerd opbreng, ik heb altijd dat delen dan te vet worden en delen te droog...). Dus ik lees hier ook mee. Op zich zijn er dagen dat het fantastisch zit, maar dus ook wel regelmatig niet...
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Jullie snappen echt niks van krullen. Vooral met dat fijn slap blank haar moet je geen producten die opbouw kunnen veroorzaken gebruiken. Siliconen zijn de vijand. Zie hier allemaal producten voorbij komen op basis van siliconen.
Een goed product is Kinky Curly Knot Today leave in conditioner, helemaal natuurlijk. Je hebt ook een Kinky Curly Knot Today Custard, dat is gelachtig ook natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Die nieuwe serie van yves rocher. Zonder parabenen. Van de zomer ontdekt en ik zweer er nu al bij. Shampoo en conditioner en mijn krullen zitten niet alleen mooier maar zijn ook niet pluizig meer.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:dulcis schreef op 12 oktober 2014 @ 13:12:

Het ligt een beetje aan je soort haar en krul.

Ik heb zelf heel veel haar, lang, veel krullen mAr per haar is de haar opzich vrij dun.



Daarom maken antipluismiddels mijn haR snel te vet. Geen pluis wel vette slierten...



Ben nu erg tevreden over odina leavein conditioner te koop bij .........de Action....



Slechts 2 euro per tube 150 ml



Gisteren 7 tubes ingeslagen



Verkeerd gekocht bij de action, had het niet goed onthouden

Heb nu argan conditioner maar ook best ok!

Nu dus nog op zoek naar de leave in ( ik hou van leave in )
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen zegt; geen sulfaten, siliconen en parabenen gebruiken, en je haar zo min mogelijk wassen.

Ik heb krultype 2b, en ik gebruik sinds een tijdje de Boots essentials curl creme. Deze verkopen ze op www.britsuperstore.com Je moet er heel weinig van gebruiken! Er zit wel alcohol in, maar dat zijn goede alcoholen.

Verder gebruik ik als shampoo Mixed Chicks sulfate free shampoo. Die kan ik je echt aanraden! Het is een lichte schuimende shampoo die je haar echt schoon maakt! Te koop op www.krullenenzo.nl Op deze website kun je ook kijken wat je krultype is, en daar dan producten voor kopen!

Als conditioner gebruik ik de Matrix Curl conditioner. Deze wilde ik graag een keer proberen, maar hij is niet zo bijzonder. Ruikt niet zo lekker, maar maakt je haar wel een beetje zacht.



Een keer per week gebruik ik ook een masker, de Macadamia Deep Repair Masker . Prijzig, maar echt een fijn product! Ruikt heerlijk, en maakt je haar heel zacht, en hersteld je haar ook! Deze verkopen ze op www.haarpro.nl



Nadat ik mijn haar heb gewassen gebruik ik een oud (katoenen) t-shirt om het droog te maken. Daarna doe ik er een drupje castor olie of argan olie in, en mijn gebruikelijke Boots creme. Hierna fohn ik het 10 minuten droog met een fohn en diffiucer op koude luchtstand.



Hopelijk heb je er iets aan! probeer ook zo min mogelijk producten bij elkaar te gebruiken, dat laat je krul alleen maar verdwijnen!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-06-2017 15:38
Reden: spam
96.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven