Lijf & Lijn alle pijlers

zoveelste poging tot afvallen...

04-11-2014 21:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer ben ik begonnen met afvallen/gezonder eten..

En ik merk dat ik er nu echt klaar voor ben. Het is niet dat ik dik ben met mijn maatje 38 maar wil gewoon gezonder eten want ben niet blij met de eetgewoonte die ik nu heb.. En er mogen wel wat kilo's eraf...



Want ik merk dat ik de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel zit, en juist daardoor snack ik meer, omdat ik mij dan even goed voel, om dan vervolgens weer in een schuld gevoel te zitten.. Ik wil gewoon gezond eten, maar ook niet te streng dat ik wel kan blijven genieten van de lekkere dingen.. Met de uitzonderingen daar gelaten zoals verjaardagen, kerst etc..



Ik heb dit vaker geprobeerd en hou het meestal maar 1 week vol om daarna weer in mijn oude patroon te vallen.

Mijn lichaam is er nu er gewoon zo aangewend om ongezond te eten. Heb ik koffie of thee, en ja hoor daar heb ik altijd een koekje bij.. Of savond na het warm eten, heb ik trek pak ik gewoon soms een zak chips, en meestal doe ik dat ook uit verveling of omdat ik mij weer eens slecht voel en stressig ben..



drink ook behoorlijk veel frisdrank en weinig water.. Maar nu ben ik echt op het punt gekomen dat ik gezonder wil leven en daarbij wat wil afvallen.. Maar ik weet zelf niet hoe ik echt moet aanpakken maar heb zelf wel als plan bedacht, gewoon gezonde tussendoortjes eten en meer water drinken en niet gelijk snakken naar koek of chips als ik trek heb of niet lekker in mijn vel zit, maar wil ook niet te streng voor mezelf zijn, dat ik bijvoorbeeld in het weekend wel eens mag zondigen...



Bewegen doe ik wel veel, want ik werk 36 uur als schoonmaakster en ben de hele dag in beweging, stofzuigen, trap op trap af en noem maar op.. Na het werk neem ik altijd 2 bruine bollen mee en voor in de koffiepauze een krentenbol met kaas... En ja als ik thuis kom smiddags om een uur of half 4, heb ik weer honger en dan pak ik weer wat ongezonds zoals koek oid...



Ik wil gewoon gezonder leven en daardoor lekkerder in mijn vel ga zitten en wil gewoon gezonde tussendoortjes..



Maar hoe pak ik dit aan? Wat zijn de gezonde tussendoortjes? En hoe zorg ik er voor dat ik niet gelijk naar iets ongezonds snak als ik even een dip heb of gestresst ben... Ik ben altijd iemand die snel resultaat wil zien en dat werkt alleen maar averechts en heb ik de hoop al weer opgegeven...



Iemand tips?
Ik begrijp die term "zondigen" nooit, want niemand anders dan jijzelf bepaalt wat je eet.



Zondigen associeer ik met dwingende voorschriften en straf als je niet doet wat je verteld wordt, haast zoals een volgeling, een gelovige staat tegenover een strenge God.



Ik denk dat je dit idee helemaal los moet laten en vrijwillig en bewust minder moet gaan eten als je wil afslanken. Er zijn altijd details die je kan weglaten zonder dat je die echt mist zoals boter onder beleg, suiker in de koffie en frisdrank, wijn bij de maaltijd enz.



Je moet nu eenmaal altijd iets opgeven om iets anders te bereiken. Het liefst wil je geen stap terugdoen en alles hebben maar dit is verwend gedrag. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Hi My little,



Gezonder zijn en blijven is heel makkelijk. Je geeft aan best wel veel dingen te eten die heel 'normaal' zijn tegenwoordig zoals frisdrank, koekjes, chips... Je bent je waarschijnlijk heel bewust dat deze dingen allemaal heel veel calorieën bevatten. Ik heb daarom maar 1 vraag voor je : Heb je enig idee hoeveel calorieën je gemiddeld per dag eet?

Afhankelijk van je lichaamsbouw heeft het lichaam slechts 1200 - 1600 kcal nodig om goed te blijven functioneren, daarbij zeg je dat je veel beweegt, dat is goed. Helaas mag beweging niet gerekend worden tot sport omdat het lichaam dagelijks beweegt en daardoor al lang gewend is aan het werk dat je doet als schoonmaakster.

Op het moment dat je resultaten wil gaan behalen zal je dus zeker meer moeten doen dan 'je dagelijkse beweging'.



Stap 1 : Onderzoek hoeveel kcal je dagelijks binnen krijgt en pas dat aan op hoeveel je lichaam nodig heeft.

Stap 2 : Beweeg (meer) intensiever voor 2x per week dan dat je nu doet.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met het niet meer kopen van koekjes, snoepjes, chips en frisdrank.

Drink water, thee of koffie, zonder suiker.

Zin in wat zoetigs? Neem paprika of een stuk fruit.

Hartigs; ongeroosterde noten.

Kauwgum kauwen kan het honger gevoel ook wegnemen.

Als je thuis komt en honger hebt; neem een kopje soep.



En wat mrdnl zegt; hou een lijstje bij.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Alle goeie adviezen zijn al gegeven.

Succes ermee!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven